Hop til indhold

Hvalp bløder under afføring


Gæst zucco
 Share

Recommended Posts

I må ikke opgive håbet ! jeres hvalp er så ung endnu at den nok skal lære renlighed , han er jo kun 5 -6 mdr og har været - og er måske stadig syg så det er svært for ham - de hvalpe jeg har haft har været raske og de har været op mod 6 -7 mdr før de har været 100% renlige og selv der har der været smuttere. Op med humøret det skal nok komme !

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 518
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tak igen for svarene, rart at høre, der er håb.

Nu er det ikke sådan, at vi råber og skriger, når Thor tisser indenfor, og det er også kun, hvis han tages i gerningen. Vi siger bestemt nej og fy og løfter ham derefter ud. Men han kan ikke lide det, det er helt sikkert.

Vi er 100% enige i familien om, at Thor IKKE bliver opgivet. Han er som sagt en fantastisk hund på så mange andre punkter. Han skal bare lære at komme, når man kalder istedetfor at stikke af ;-) Og så den kære renlighed.

 

Der har været endnu en udvikling i sagen. Kennelen vil IKKE betale noget som helst. Deres hunde har dyrlægen lige kigget på og sagt, at de har ikke Giardia eller CMO ?! Giardiaen må for vores begge 2 sit vedkommende være kommet på vejen hjem !!

Seriøst, det var svaret ! Thor har haft afføring sendt til et laboratorium i Tyskland, så det er flot, de lige kan se på deres hunde, at de ikke har det. Vi har forlangt tilbagebetaling på 2600 kr, hvilket er halvdelen af vores reelle udgift. Alligevel siger kennelen, at det skulle have været deres dyrlæge og de gladeligt havde kørt de 220 km hver vej for at gøre ham rask.. Come on.. Det kan man da for f...... ikke få en dyrlæge til for de penge, alene brændstoffet... Vi har selv været afsted hos vores dyrlæge ca 6-8 gange plus adskillige opringninger. Og jeg har 110% tiltro til Skive Dyrehospital, de har været suveræne hele vejen igennem.

Kennelen får en chance til her i weekenden til at overgive sig, ellers kan alle læse om den ALLE steder. For os er det ikke pengene, de er forlængst afskrevet, men det er princippet i, at de tror, fordi vi er naive førstegangskøbere, de sådan kan tage røven på os. Nope så bliver jeg stædig, og jeg har heldigvis råd til at genere hende meget langt - og lyst !!

 

At vi ikke reagere lige nu, er for kuldbroderens skyld. De har aftalt, at de afleverer deres hund tilbage imorgen og får det fulde beløb for hunden returneret. De 7000 kr de indtil nu har brugt på dyrlægeregninger, de er så tabt.. Dem vil kennelen ikke betale. De brokker sig endda over, at ved returnering, så skulle de reelt kun have haft 1/3 del af købsprisen tilbage. Det kan jeg så ikke læse nogle steder på købsaftalen..

Så jeg har en god fornemmelse af, at i kan læse alt om kennelen herinde i løbet af næste uge ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik du fat i den, der havde købt den sidste hvalp?

 

Ked af at høre, at Thor`s kuldbror bliver afleveret tilbage, ikke at jeg ikke forstår ejerne, men det må godt nok være svært og tænker også lidt på, hvad der så fremover sker med hunden, når kennelen er så ansvarsløs ?..Vil han blive solgt videre til endnu en uvidende ejer ?

Redigeret af Tullemus
Tilføjelse.
Link til indlæg
Del på andre sites

Fik du fat i den, der havde købt den sidste hvalp?

 

Ked af at høre, at Thor`s kuldbror bliver afleveret tilbage, ikke at jeg ikke forstår ejerne, men det må godt nok være svært og tænker også lidt på, hvad der så fremover sker med hunden, når kennelen er så ansvarsløs ?..Vil han blive solgt videre til endnu en uvidende ejer ?

 

Nej har ikke fundet andre. Har endda set en på hjemmesiden, der har bedt hende kontakte hende, da hun ellers ikke svarede. Men konen har forbudt mig at kontakte flere. Hun mener, vi kun kommer i dårligere humør..

Specielt også nu, hvor den anden fik CMO. Thor har ingen indikationer på dette, men det ligger da i baghovedet nu alligevel.

 

Jeg ved heller ikke, hvad der kommer til at ske med den anden. Men et eller andet sted, så kan jeg godt forstå dem. De er, så vidt jeg ved, midt i tyverne, uden børn at tage hensyn til osv. Deres hund har været mere syg end Thor.

Jeg kender ikke deres økonomi, men tænker det har trukket lidt tænder ud på dem, at de har brugt mere end 7000 kr på deres hvalp ud over de 8500 kr for købet. Dertil kommer legetøj, kurv m.v. Når så fremtiden er lidt ekstra usikker mht CMO udviklingen. De har været enorm trætte af renligheden. Jeg har haft flere hunde hos mine forældre. Vi har flere hunde i omgangskredsen. Jeg har heller aldrig oplevet noget, som med vores. Det sjove er, at når vi snakker renlighed, så er vores hunde totalt ens. Det er faktisk 100% de samme historier, vi kan fortælle. Det er også det, der bekymrer mig mest ved, om Thor nogensinde kommer rigtig på den anden side.

 

Vi har bestemt os for, at vi afleverer ham ikke igen, ja så skal der ske noget uforudset. Jeg har en lederstilling, konen har en ok stilling, vi er godt satte med hus med god friværdi, vi har altid været sparsommelige - så vi har jo omvendt også råd til at tage chancen, hvis det ender med ikke at skulle gå med Thor eller han udvikler en grim version af CMO. Yderligere har vi også 2 børn at tage hensyn til. Jeg har brugt 15 år på at overbevise min kone om, at vi skulle have hund, giver jeg så op nu, så får jeg nok aldrig chancen igen. De 2600 kr vi har forlangt tilbage, det er også mere af princip og retfærdighedsfølelse. Jeg har det bare sådan, at hun ikke skal slippe let.. MEN DET PRØVER HUN PÅ.

 

Kennelen er lige blevet lukket ind i DRU igen. De andre ejere har haft kontakt med dem vedr "vores" kennel og handel. Men de vil helst ikke blande sig, som jeg forstår det. Tror dog nok, at jeg vil kontakte dem, bare lige for at høre, hvor seriøst det er, at have sådan en opdrætter. Så kan det være nok så fair, at de ikke decideret går ind i vores handel. Men derfor vil jeg da gøre mit til, at ikke andre kommer til at stå i samme situation. Det kan DRU jo indirekte være med til, at der er, når de lukker hende ind igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyha, hvor er det hele bare en sørgelig historie... :cry: Jeg kan godt forstå at du vil gøre noget for at undgå at det sker for andre, og så er det sikkert en god idé at kontakte DRU for at fortælle jeres historie. Om de så reagerer på det, er selvfølgelig en anden sag.

 

Jeg synes virkelig det er forfærdeligt synd for både hundene og jer, og krydser fingre for at der ikke kommer flere overraskelser, og at det med tiden kommer til at gå bedre med renligheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svaret, men en sandkasse vil jeg være ked af i haven, jeg nedlagde ungernes legeplads sidste år og lavede bålplads der til dem istedet. Resten af haven er ikke rigtigt indrettet til en sandkasse.

Min dyrlæge har forklaret os en del om CMO, hun har åbenbart studeret den sygdom hos specielt westier en del tidligere. Syntes dog ikke, at Thor virker til at have det på nogle måder, hans kæbeben, syntes jeg også,

der føles helt fine.

 

Renligheden var jeg lige blevet så positiv over de sidste par dage. Ungerne har været alene med ham grundet lockout. Men har fundet ud af, de ikke har været helt ærlige. Jeg er kommet sent hjem fra arbejde idag. Blev mødt af en nabo, der bare ville fortælle, at ungerne og Thor har været derover og lege med hans knægt idag, her har Thor skidt på gulvet ! Heldigvis er de selv helt vilde med Thor og var ikke sure. Gik en tur hvor han lavede begge dele, min datter tager ham ind og jeg spiller bold med

knægten. 1 minut senere kommer han rendende ud fra terrassedøren. Jeg spørger konen om, hvorfor han kom ud igen. Rasende siger hun, han har kraftedme lige overpisset køkkenet igen, trods han kom lige ude fra og at det var 3 gang bare idag, hun havde samme oplevelse. Jeg går lidt med ham igen og spiller lidt bold med ham. (Husk at tisse ham af efter I har leget med bold)Vi går ind og jeps, så pisser han lige på gulvet igen... Og nej min kone er faktisk ikke utålmodig, hun har skjult meget for mig, bare fordi, jeg ikke skulle blive irriteret. Han kommer ud 10 gange om dagen, for det meste i snor, da vi lige har fjernet vores hæk - ny kommer op om 1 uge - så vi er ved ham. Han tisser hvergang, han har afføring mindst 3 gange ude, alligevel er vi stadig ikke under 10 uheld om dagen indenfor. (Altså har han afføring 10+ gange om dagen? Det synes jeg er alt alt for meget, og det virker til at næringsstofferne i foderet ikke bliver optaget, når der ryger så meget ud i den anden ende. Hvad fodrer I ham med?

 

Vi var hos et hold venner mandag. De har en Westie, der er 1 mdr ældre end Thor og de 2 er perlevenner. Drikker af samme vandskål m.v. Vi sad i haven i 3 timer og hundene tumlede rundt. Her lagde vi mærke til, at for hvergang deres tissede en gang, så tissede Thor 5. Men dyrlægen har testet ham for blærebetændelse. Hun frygter lidt, at hans blære har taget skade af alle de andre problemer. Håber bare det snart går bare lidt fremad med renligheden.

 

Mht kennelen, vi gav hende 1 uge til at reagere, hun skrev en kort besked efter 3 dage, som jeg svarede på øjeblikkelig. Hvor kennelen også prøvede at holde os lidt hen. Har så ikke hørt siden. Jeg er klar på at give dem det glatte lag og lægge alt ud alle steder, men jeg afventer lige de andre lidt endnu.

 

Jeg har svaret med blåt i dit indlæg ovenover.

 

Puha, det gør mig ondt at I stadig kæmper med renlighed, og især oveni alle de frustrationer over at I har købt en måske/måske ikke syg hvalp :cry: Men jeg er glad for at høre at I ikke giver op overfor Thor. Det lyder som om han har fundet en dejlig familie, som allerede elsker ham højt, på trods af alle de ting I ligger og kæmper med i hverdagen :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hewlett, tak vi er rigtig glade for ham, men har og har haft mange bekymringer med ham, skidt med udgifterne - det hører med. Nej han har ikke afføring 10 gange om dagen. Det er normalt en 3 gange. Men kan variere fra alt mellem 2-7 gange, så han har sine perioder, hvor han har meget afføring. Men hold da k... som han tisser. Vi har ham ude som det første om morgenen. Han har ikke haft et natuheld siden mandag, så det går da lidt fremad. Det første han gør om morgenen, er ud og tisse samt afføring, den er helt sikker hver morgen. Han er ude hvergang, han har leget, spillet bold, sovet eller spist og så endda lidt imellem. Han får mellem 2-5 gåture om dagen. Så alt i alt er han udenfor ihvertfald 10 gange om dagen. MEN han har stadig rigtig rigtig mange tisseuheld indenfor. På en rigtig god dag, så kan vi være nede på 6 tisseuheld, men på en dårlig dag har vi rundet 15 - og det er ikke engang løgn. Afføring har en indendørs uheld med ca hveranden dag, men i perioder også hverdag.

Lige pt er han end ikke alene, når han er ude, da vores hæk er gravet op ( ca 100 meter rundt - hjørnegrund ) En ny skulle have været op denne weekend men er udsat til næste weekend pga frost. Så vi stoler ikke helt på, han ikke stikker af. Vi ligger op af en cykeltsti, hvor der går mange hunde. Ungerne er pt hjemme hele dagen pga lockout, så de tager sig også ekstra godt af ham.

 

Mht kennelen: Kuldbroderen er returneret idag. De har fået hele beløbet tilbage, trods kennelen ikke mente, de var forpligtet til dette jævnfør købekontrakt. Jeg kan så ikke se, hvor det står i kontrakten, at vi ikke er det. Men de vil ikke vide af dyrlægeregningerne og vi kan bare komme an. De havde snakket med mange advokater ( så må de jo have prøvet det mange gange før - tænker jeg ) - og vi kunne ikke kræve penge, når det ikke har været deres dyrlæge.

Nu er jeg i bilbranchen, selvom vi helst selv laver garantiarbejdet på bilerne, da vi jo har mekanikere og dele til netto - så ved jeg, at kunden selv kan bestemme, hvor det så skal laves. Eller også skal vi betale kundens udgifter for at køre til os. Det er der tabt mange sager på. Så igen, hvis vi skulle have kørt 2 X 220 km hver vej, samt have en fridag til det, så ville dette også langt overstige de 2600 kr, vi beder om at få tilbagebetalt. Jo mere jeg tænker over det, jo mere har jeg lyst til at sige, skide være med de penge, og så bare lægge kennelen ud OVERALT. Både 100% herinde og alle andre steder, jeg kan finde. Deres hjemmeside, salgsannoncer osv.. Og så bare blive ved og ved og ved...

 

Bare det at de kan finde på at påstå, at begge vores hunde må være smittet af Giardia på køreturen hjem total uafhængig af hinanden. Hvor dum har man lov til at være, eller hvor dum har man lov til at tro, vi er. Begge hunde sked blod indenfor 1 time efter, vi var kommet hjem med dem. Vi har stadig tidspunkter på telefon for, hvornår vi kontaktede kennelen, efter vi var kommet hjem. Stadig sms fra kennelen om, at det måtte være stress fra køreturen..

Redigeret af zucco
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej har ikke fundet andre. Har endda set en på hjemmesiden, der har bedt hende kontakte hende, da hun ellers ikke svarede. Men konen har forbudt mig at kontakte flere. Hun mener, vi kun kommer i dårligere humør..

Specielt også nu, hvor den anden fik CMO. Thor har ingen indikationer på dette, men det ligger da i baghovedet nu alligevel.

 

Jeg ved heller ikke, hvad der kommer til at ske med den anden. Men et eller andet sted, så kan jeg godt forstå dem. De er, så vidt jeg ved, midt i tyverne, uden børn at tage hensyn til osv. Deres hund har været mere syg end Thor.

Jeg kender ikke deres økonomi, men tænker det har trukket lidt tænder ud på dem, at de har brugt mere end 7000 kr på deres hvalp ud over de 8500 kr for købet. Dertil kommer legetøj, kurv m.v. Når så fremtiden er lidt ekstra usikker mht CMO udviklingen. De har været enorm trætte af renligheden. Jeg har haft flere hunde hos mine forældre. Vi har flere hunde i omgangskredsen. Jeg har heller aldrig oplevet noget, som med vores. Det sjove er, at når vi snakker renlighed, så er vores hunde totalt ens. Det er faktisk 100% de samme historier, vi kan fortælle. Det er også det, der bekymrer mig mest ved, om Thor nogensinde kommer rigtig på den anden side.

 

Vi har bestemt os for, at vi afleverer ham ikke igen, ja så skal der ske noget uforudset. Jeg har en lederstilling, konen har en ok stilling, vi er godt satte med hus med god friværdi, vi har altid været sparsommelige - så vi har jo omvendt også råd til at tage chancen, hvis det ender med ikke at skulle gå med Thor eller han udvikler en grim version af CMO. Yderligere har vi også 2 børn at tage hensyn til. Jeg har brugt 15 år på at overbevise min kone om, at vi skulle have hund, giver jeg så op nu, så får jeg nok aldrig chancen igen. De 2600 kr vi har forlangt tilbage, det er også mere af princip og retfærdighedsfølelse. Jeg har det bare sådan, at hun ikke skal slippe let.. MEN DET PRØVER HUN PÅ.

 

Kennelen er lige blevet lukket ind i DRU igen. De andre ejere har haft kontakt med dem vedr "vores" kennel og handel. Men de vil helst ikke blande sig, som jeg forstår det. Tror dog nok, at jeg vil kontakte dem, bare lige for at høre, hvor seriøst det er, at have sådan en opdrætter. Så kan det være nok så fair, at de ikke decideret går ind i vores handel. Men derfor vil jeg da gøre mit til, at ikke andre kommer til at stå i samme situation. Det kan DRU jo indirekte være med til, at der er, når de lukker hende ind igen.

 

Kan godt følge din kone lidt. På et tidspunkt, når man vel et punkt hvor, man ikke rigtig kan kapere flere dårligdomme.

 

Kan sagtens forstå det unge par, men det må trods alt være rigtigt svært, for der må jo også være blevet knyttet nogle bånd til hunden eller også er det hele blevet ædt op af vrede og frustrationer over en syg hund, en ansvarsløs kennel og tårnhøje dyrlægeregninger.:(

 

Men det lyder dejligt, at I trods alt kæmper videre og at Thor bliver hos jer. :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hewlett, tak vi er rigtig glade for ham, men har og har haft mange bekymringer med ham, skidt med udgifterne - det hører med. Nej han har ikke afføring 10 gange om dagen. Det er normalt en 3 gange. Men kan variere fra alt mellem 2-7 gange, så han har sine perioder, hvor han har meget afføring. Men hold da k... som han tisser. Vi har ham ude som det første om morgenen. Han har ikke haft et natuheld siden mandag, så det går da lidt fremad. Det første han gør om morgenen, er ud og tisse samt afføring, den er helt sikker hver morgen. Han er ude hvergang, han har leget, spillet bold, sovet eller spist og så endda lidt imellem. Han får mellem 2-5 gåture om dagen. Så alt i alt er han udenfor ihvertfald 10 gange om dagen. MEN han har stadig rigtig rigtig mange tisseuheld indenfor. På en rigtig god dag, så kan vi være nede på 6 tisseuheld, men på en dårlig dag har vi rundet 15 - og det er ikke engang løgn. Afføring har en indendørs uheld med ca hveranden dag, men i perioder også hverdag.

Lige pt er han end ikke alene, når han er ude, da vores hæk er gravet op ( ca 100 meter rundt - hjørnegrund ) En ny skulle have været op denne weekend men er udsat til næste weekend pga frost. Så vi stoler ikke helt på, han ikke stikker af. Vi ligger op af en cykeltsti, hvor der går mange hunde. Ungerne er pt hjemme hele dagen pga lockout, så de tager sig også ekstra godt af ham.

 

Mht kennelen: Kuldbroderen er returneret idag. De har fået hele beløbet tilbage, trods kennelen ikke mente, de var forpligtet til dette jævnfør købekontrakt. Jeg kan så ikke se, hvor det står i kontrakten, at vi ikke er det. Men de vil ikke vide af dyrlægeregningerne og vi kan bare komme an. De havde snakket med mange advokater ( så må de jo have prøvet det mange gange før - tænker jeg ) - og vi kunne ikke kræve penge, når det ikke har været deres dyrlæge.

Nu er jeg i bilbranchen, selvom vi helst selv laver garantiarbejdet på bilerne, da vi jo har mekanikere og dele til netto - så ved jeg, at kunden selv kan bestemme, hvor det så skal laves. Eller også skal vi betale kundens udgifter for at køre til os. Det er der tabt mange sager på. Så igen, hvis vi skulle have kørt 2 X 220 km hver vej, samt have en fridag til det, så ville dette også langt overstige de 2600 kr, vi beder om at få tilbagebetalt. Jo mere jeg tænker over det, jo mere har jeg lyst til at sige, skide være med de penge, og så bare lægge kennelen ud OVERALT. Både 100% herinde og alle andre steder, jeg kan finde. Deres hjemmeside, salgsannoncer osv.. Og så bare blive ved og ved og ved...

 

Bare det at de kan finde på at påstå, at begge vores hunde må være smittet af Giardia på køreturen hjem total uafhængig af hinanden. Hvor dum har man lov til at være, eller hvor dum har man lov til at tro, vi er. Begge hunde sked blod indenfor 1 time efter, vi var kommet hjem med dem. Vi har stadig tidspunkter på telefon for, hvornår vi kontaktede kennelen, efter vi var kommet hjem. Stadig sms fra kennelen om, at det måtte være stress fra køreturen..

 

Ja, det lyder helt vildt, at han tisser så mange gange i løbet af dagen. Beklager hvis du har svaret på det i tråden én gang før, men tager I ham ud ca. 1-2 gange i timen ? Nu siger du at han ikke er alene i haven lige pt., fordi han kan rende ud, men lukker i ham normalt bare ud, og så kommer han selv ind igen når han er færdig? Hvis det er tilfældet ville jeg sætte snor på ham, og gå med ham ud HVER gang. Hvis han er alene i haven er det ikke sikker at han får tisset eller skidt, og så har I balladen ligeså snart han kommer ind igen.

 

Hvor er det dejligt at børnene hjælper med Thor, det må også tage lidt at presset fra jer, nu hvor I skal tænkte på kommunikationen med kennelen, og hvad der videre skal ske. Ja, jeg synes det er utroligt og meget bekymrende at der findes mennesker som sælger syge hvalpe, og ikke tager ansvar. Det lyder som lidt kummerlige forhold de kommer fra, og de har måske været ligeglade med at hvalpene har blødt, så længe de vidste at der var købere ? Føj!

 

Nu må du ikke hænge mig op på det, men en hund er jo en vare som alt andet. Er varen 'i stykker' fra køb er det sælgers problem og for sælgers regning at varen skal fixes. Dette må ikke have urealistiske høje omkostninger for køberen, hvilket man da må sige det ville have været med de benzinpriser der er lige for tiden. Jeg tror ikke på at hun har været i kontakt med advokater, for i mine ører lyder det ikke til at hun ville få medhold i en sag.

 

Det er da helt ude i hampen at en hvalp skulle blive så syg pga. en køretur hjem. Det er der sikkert flere dyrlæger som godt vil skrive under på ikke er muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig ondt for Thors bror , at de var nød til at aflevere ham tilbage. Men forstår dem dog godt.

Mht af det er opdrætteres dyrlæge der skal behandle evt skavanker har været meget brugt før i tiden.Hvis det menes at hvalpen havde skavanken, enten noget arveligt, en indre misdannelse eller noget evt smitstof der går i udbrud straks efter afhentning.

Men det bruges da ikke mere, da hvalpe ofte handles over store afstande mellem sælger og køber., ofte over landegrænser.

Stod det iøvrigt i salgskontrakten.????

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alle..

Jeg har fulgt med på sidelinjen - jeg er ejer, eller vár ejer, af Thors bror. Thors bror hed Victor.

Jeg vil ikke skrive en lang roman og komme med div begrundelser for, hvorfor vi valgte at aflevere ham tlibage, men bare gøre klart, at hele det her forløb har været rigtig frustrende, dyrt, ærgeligt og ikke mindst meget følelsesladet. Victor er nu blever afleveret hos opdrætter og det var forfærdeligt at gå fra ham og se ham bare stå dér og kigge efter os da vi gik ud ad døren. Vi føler vi har svigtet Victor og ikke levet op til dét, man gerne vil når man får et nyt familiemedlem.

Der er blevet grædt, snakket og tænkt en del efter Victor blev afleveret tilbage. Det tog os lang tid, at komme frem til den konklusion, at Victor skulle tilbage. Ingen af os ønskede han skulle tilbage til opdrætter, men vi skulle tage en beslutning, og det er muligt det ikke var den rigtige, men udsigterne til en rask og sund hund, så ikke gode ud og økonomien kan vi heller ikke løbe fra også spillede ind.

Vi har siden igår haft lyst til at tage tilbage og hente Victor og få ham hjem igen, men det ændrer ikke på, at han er syg, opreationen som måske vil komme på tale kan dyrlægen ikke engang give en pris på, men bare sige den bliver dyr. Hans non-stop tisseri, mulig allergi (han kløede sig konstant), hans lidt (måske alarmerende) haltende måde at gå på, og de bekrymringer der følger med ved at have ham. Vi vil meget gerne have ham hjem, hvor han hører til, men vi kan ikke blive ved mere.

Redigeret af Julbert
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alle..

Jeg har fulgt med på sidelinjen - jeg er ejer, eller vár ejer, af Thors bror. Thors bror hed Victor.

Jeg vil ikke skrive en lang roman og komme med div begrundelser for, hvorfor vi valgte at aflevere ham tlibage, men bare gøre klart, at hele det her forløb har været rigtig frustrende, dyrt, ærgeligt og ikke mindst meget følelsesladet. Victor er nu blever afleveret hos opdrætter og det var forfærdeligt at gå fra ham og se ham bare stå dér og kigge efter os da vi gik ud ad døren. Vi føler vi har svigtet Victor og ikke levet op til dét, man gerne vil når man får et nyt familiemedlem.

Der er blevet grædt, snakket og tænkt en del efter Victor blev afleveret tilbage. Det tog os lang tid, at komme frem til den konklusion, at Victor skulle tilbage. Ingen af os ønskede han skulle tilbage til opdrætter, men vi skulle tage en beslutning, og det er muligt det ikke var den rigtige, men udsigterne til en rask og sund hund, så ikke gode ud og økonomien kan vi heller ikke løbe fra også spillede ind.

Vi har siden igår haft lyst til at tage tilbage og hente Victor og få ham hjem igen, men det ændrer ikke på, at han er syg, opreationen som måske vil komme på tale kan dyrlægen ikke engang give en pris på, men bare sige den bliver dyr. Hans non-stop tisseri, mulig allergi (han kløede sig konstant), hans lidt (måske alarmerende) haltende måde at gå på, og de bekrymringer der følger med ved at have ham. Vi vil meget gerne have ham hjem, hvor han hører til, men vi kan ikke blive ved mere.

 

I har ihvertfald levet op til jeres ansvar som hundeejer, men det har kennelen ikke !!!... I har gjort hvad, der har stået i jeres magt for Victor...I har stået i en rigtig svær situation og hvor må det have været svært, at køre fra ham :cry:...men som du selv skriver, så havde I en meget syg hund og ligemeget hvor højt vi elsker vores dyr, så har økonomien stor indflydelse på det hele og I har bekostet rigtig meget på Victor indtil videre. Tror ikke, at der er nogen, der vil bebrejde jer, det valg I har taget. Synd, at I skulle opleve alt det I har været igennem, men håber ikke, at det fremover vil afskrække jer fra en evt. ny hund.

 

Rigtig mange varme tanker og :bighug: til jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alle..

Jeg har fulgt med på sidelinjen - jeg er ejer, eller vár ejer, af Thors bror. Thors bror hed Victor.

Jeg vil ikke skrive en lang roman og komme med div begrundelser for, hvorfor vi valgte at aflevere ham tlibage, men bare gøre klart, at hele det her forløb har været rigtig frustrende, dyrt, ærgeligt og ikke mindst meget følelsesladet. Victor er nu blever afleveret hos opdrætter og det var forfærdeligt at gå fra ham og se ham bare stå dér og kigge efter os da vi gik ud ad døren. Vi føler vi har svigtet Victor og ikke levet op til dét, man gerne vil når man får et nyt familiemedlem.

Der er blevet grædt, snakket og tænkt en del efter Victor blev afleveret tilbage. Det tog os lang tid, at komme frem til den konklusion, at Victor skulle tilbage. Ingen af os ønskede han skulle tilbage til opdrætter, men vi skulle tage en beslutning, og det er muligt det ikke var den rigtige, men udsigterne til en rask og sund hund, så ikke gode ud og økonomien kan vi heller ikke løbe fra også spillede ind.

Vi har siden igår haft lyst til at tage tilbage og hente Victor og få ham hjem igen, men det ændrer ikke på, at han er syg, opreationen som måske vil komme på tale kan dyrlægen ikke engang give en pris på, men bare sige den bliver dyr. Hans non-stop tisseri, mulig allergi (han kløede sig konstant), hans lidt (måske alarmerende) haltende måde at gå på, og de bekrymringer der følger med ved at have ham. Vi vil meget gerne have ham hjem, hvor han hører til, men vi kan ikke blive ved mere.

 

Åh, hvor jeg føler med jer. Det må være utroligt hårdt at aflevere ham tilbage. Sikken en grim oplevelse både I og Thors familie har været igennem. Det er overhovedet ikke fair at I har skulle gennem alt det. Og slet ikke som førstegangs hundeejere. Håber at I trods alt, vil have modet til at få hund igen engang, når I føler jer klar igen. Det lader til at I lige som Thors familie, oplevede glæden ved at have en hund, på trods at det ikke har haft de bedste betingelser for at kunne ske (altså at kunne opleve glæden)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette forløb gør mig oprigtigt ondt for jer.Og som opdrætter af lidt cockerspaniel forstår jeg slet, ikke hvad der lige foregår i hovedet på denne opdrætter, anden end penge.

Nu har I jo fundet ud af at det kan være vanskeligerer at købe en god sund hvalp end f.eks en brugt bil.

Jeg er snart 70 år og har levet i omgang med dyrefolk hele mit liv og disse pengefolk, der avler på alt uanset om avlsdyrene er en gode for hvalpe og køberer har altid været der og vil altid være der.Desværre er det så oftest 1 stegangs og yngre mennesker de sælger til.

Jeg håber I kommer over dette og med tiden føler jer klar til en anden hund.Selv hvis det var en gadehvalp fra Grækenland i havde adopteret , ville der være stor hjælp at hente også økonomisk, hvis I havde været så uheldig at få en hvalp med skjult sygdom.

Håber hvis I kommer til at ønske ny hund, at I kommer på banen f.eks herinde ved valg af den.Så vejledning i valg af hvalp eller unghund kan udelukke de værste hundehandlerer.

Verden er fuld af små hvalpe der ønsker et godt hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal I have allesammen... Vi nåede bestemt at holde af meget af ham til trods for alle problemer og udfordringer der fulgte med. Hvordan kan man andet end falde for en ellers sød hvalp. Vi er rigtig kede af vi ikke nåede at få mere glæde af ham og det piner os voldsomt vi bare gik fra ham og efterlod ham. Jeg kan slet ikke stoppe med græde over det, det er virkelig en forfærdelig følelse at stå tilbage med. Det er slet ikke vores moral og holdning til dét at anskaffe sig dyr. Jeg bliver selv enormt harm over folk der skifter kæledyr som de skifter underbukser, det kan jeg slet ikke holde ud og nu står vi med den følelse, at vi lige har kasseret ham.

 

Om vi tør anskaffe os hund igen, tør jeg ikke sige. Det eneste jeg kan sige er, at der mangler en glad hund til at tage imod én når man kommer hjem. Det kan jeg godt savne til trods for jeg kun "prøvede" det i 2 mdr., men jeg savner nu mange ting ved den lille fyr og jeg håber bare han har det godt og snart kommer over vi gik fra ham.

Men alt herfra.. nu vil vi finde ud af, om der er noget vi kan gøre for at stoppe opdrætter eller i hvert fald gi' kennelen et "hak i snuden", det kan ikke være rigtig det der er sket, hverken over for de familier der køber hund der, men slet heller ikke overfor hundene.

 

Gud hvor er det skrækkeligt det er slet ikke til at stoppe med at græde

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig skal I have hund igen. Jeg føler sådan med Jer. Kan slet ikke holde tanken ud, hvis det havde været mig der skulle af med min hvalp (da han var hvalp).

 

Vores familie er også 1. gangs hundefamilie. Og kors hvor vi holder af/elsker vores hund. I har været uheldige at få en "defekt vare" (puh, bliver helt

dårlig når jeg kalder ham det). Følelsesmæssigt bliver vi jo involveret ret hurtigt i vores hunde. De har jo deres helt egen personlighed.

 

Men da han jo er leveret tilbage skal I jo videre. Det bliver svært, men er nødvendig. Kram til begge familier herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en rigtig rigtig træls situation for Victors familie. Og en der har været overvejet mange gange herhjemme, men vi kan ikke - i høj grad også fordi vi har børn involveret. Yderligere har Thor ikke haft det med CMO (endnu ihvertfald) som Victor har haft. Så jeg har fuld forståelse for, at Victor er afleveret tilbage..

 

Vi har sendt en tilpas hård mail afsted til kennelen idag, de har til fredag til at betale, ellers bliver navn, hjemmeside alt lagt ud..

 

på den positive side, så har Thor kun tisset inde 2 gange idag. Det er første gang nogensinde, vi er så langt nede i antal. Måske han er ved at lære det nu ?..

 

Det negative er så, jeg syntes han er begyndt at klø sig meget, og jeg kan ikke finde lopper på ham. Så måske han nu har gang i en gang allergi :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke meget den lille fyr har været igennem på sit korte liv! :( :ae:

Hvor er det dejligt for Thor han er havnet hos jer, og I sådan kæmper for ham! Men puha, det må være hårdt for jer.

 

Håber snart Thor kommer på helt rette kurs, og I bare kan få lov til at nyde at være hundeejere uden alle de bekymringer I gør jer nu.. :bighug:

 

Og den her: :evil: - til opdrætter!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Trøste knus & kram også herfra ! jeg kan sagtens forstå den tomhed I føler når I kommer hjem til ingenting - jeg har heldigvis kun prøvet det når mine hunde er blevet passet ude , men det er rædselsfuldt , men når I igen skal have hund engang - og selvfølgelig skal I det når I engang er parat til det - så find en anerkendt DKK opdrætter , det sikrer jer selvfølgelig ikke 100% , men et langt stykke hen af vejen . For mange år siden fik jeg en hvalp som jeg fik en fredag aften, om mandagen gik jeg til dyrlæge med den fordi den var unaturligt stille og min dyrlæge sendte os omgående videre til dyrehospitalet hvor den så døde dagen efter , " min " opdrætter var med på sidelinien hele vejen og betalte ALLE regninger samt gav mig en erstatningshvalp som levede til han blev 14½ år så det blev en lykkelig udgang på historien, DERFOR kan jeg kun opfordre folk til at bruge en anerkendt opdrætter , for det er så utrolig hårdt at komme ud for det som er sket for jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Blev opereret i hånden Søndag aften, så har skriver så lidt som muligt. Sådan er det, når man bliver for gammel til at være fodboldmålmand.

 

Der er sket en positiv udvikling. For det første har det gået KLART frem siden weekenden med Thors renlighed. Har haft en 4-5 uheld igår og 3 idag. Men ingen overhovedet de 2 foregående dage. Det er lige fra 10 om dagen og så til 0 og så lidt skidt igen. Men det tyder positivt.

Jeg har været til træning med ham idag. Det var ikke en udpræget succes. Han er vild med andre hunde og mennesker, så han ville hellere rundt og snakke end træne. Desuden er han blevet slem til at gø og holde øje med omgivelserne som en anden vagthund. Og med en bilforretning og en motorcykel i tomgang det meste af tiden ved siden af træningspladsen, så var han ikke skide koncentreret.

 

Yderligere så skrev jeg en ret hård mail i weekenden til kennelen, hvor jeg gjorde opmærksom på, hvad jeg selv kender til købelov, min mening om begrundelserne for afvisning m.v. Så gav dem en sidste chance for indbetaling. Pengene er kommet idag, så for vores vedkommende er sagen mod kennelen lukket nu. Det har ikke været en positiv oplevelse. Træningen idag er hos dyrlægen. Selv de sagde idag, at vi havde været ualmindelig tålmodige med Thor, de mente, at de fleste havde givet ham op. Men det er jo også en sjov kamp at vinde, men ikke mens man er i den. Og puha hvor har vi tit haft lyst til at smide håndklædet i ringen.

Men igen de har betalt idag, så jeg vil ikke lægge mere ud om, hvem det er. Det lovede jeg også. Men bliver jeg spurgt, hvis nogle skal handle, så ved jeg hvem, jeg ikke anbefaler - dog ikke offentligt.

 

Nu håber jeg Victors tidligere ejer også får held af deres kamp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej se det var da en dejlig update! :-D (ja, ikke med din hånd, dog..! :shock: god bedring!)

 

Når I nu har haft de gode renlighedsdage, så ved I at der er fremskridt, og mere skal nok komme! :5up: Og hvis han nu skulle få tilbagefald (for det sker for rigtig mange) så bli' ikke helt deprimerede over det, men bare gi' den en skalle med tålmodigheden igen, så skal det nok komme!

 

Det lyder også dejligt at han er lige så ukoncentreret og gøende og mere interesseret i omgivelserne end træning, som en hvilken som helst anden lille frisk hvalp! :lol: Bare nyd at han er frisk og glad, koncentrationen skal nok også komme. :5up: Sug til jer af dyrlægens ros, I har også været virkelig tålmodige, og det kommer I helt sikkert aldrig at fortryde.

 

Jeg havde godt nok tænkt at I aldrig ville se nogle penge fra opdrætteren, så det var da en positiv overraskelse.

 

God bedring med hånden, og held og lykke med den videre træning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Bortset fra det med din hånd var det da en god update ! Nu vil Thor nok vise sit rigtige terriersind , sådan lyder din beskrivelse ialtfald , en terrier kan sagtens lære en masse og vise det - så længe den selv gider , det er en vaskeægte kæmpe udfordring at træne den, men det kan lade sig gøre og med alt det I allerede har gennemgået med Thor tror jeg nok at I har " det" der skal til . Held & lykke også med træningen !

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja så tog det da lige en drejning igen !! Renligheden går stadig fremad med enkelte tilbagefald, men generelt den rigtige vej MEN:

 

Jeg havde gået og tænkt på, at han smaskede meget og vred med hovedet de sidste par dage, når han havde spist noget. Men bare slået det væk med, at det måske er fordi, han er ved at skifte tænder, som han er. Her til morgen var den så helt galt. Jeg gav ham hans morgenmad, han tog et par bidder og så rendte han efter mig ud i gangen. Jeg undrede mig, da det plejer at blive hugget ind. Han smaskede og vred hovedet noget rundt. Jeg gik videre og han fortsatte efter mig. Smaskede videre og vred hovedet. Tilsidst åbnede jeg munden på ham, der var ingenting inde i munden, der kunne sidde og irritere ham. Han fortsatte og lagde sig bevist på mine fødder, tilsidst så begyndte han at pive, hvilket han aldrig gør. Jeg masserede hans kæber på begge sider, da den tidligere trussel om CMO lige pludselig kom op i mig. Efter det spiste han lidt videre, men hele seancen gentog sig selv 3 gange, inden han havde spist sit morgenmad. Og han pev noget over det.

Vi skulle så til træning hos dyrlægen idag. Her fortalte jeg det til dyrlægen og sygeplejersken, mens vi købte foder til ham deroppe. Hun mærkede på ham og så lidt skeptisk ud. Sygeplejersken gjorde det samme. De kunne mærke, at hans kæbe var varm og han har en "udbuling", så hun har en stærk mistanke om, at han er godt ved at udvikle CMO. Mistanken bliver ikke mindre af, at det var det samme med Kuldbroderen Victor. Han var også i udredning for CMO, da han kom tilbage til kennelen. Vi skal holde øje med ham over weekenden, ser vi det igen, skal han have taget røntgen i næste uge og i en udredning !!

Til aftensmaden fortæller vi det til ungerne. Reaktionen fra vores datter var, at det havde han også gjort de sidste 2 dage, når hun havde givet ham middagsmad ( Ungerne er lockoutet lige nu ), her pev han også og vred sig, mens han spiste. Men hun havde glemt at fortælle os det.

 

Så nu står vi der igen !! Hvor langt skal man blive ved med at trække den. Det er jo ikke bare udgiften, han er yderligere forsikret, men det er også alle de skide bekymringer og hvad bliver det næste..!? Tiden der går med det, unger der hele tiden bliver kede af det. Man kan ikke rigtig slippe den fornemmelse af, hvor længe får vi i det hele taget lov til at beholde ham..

 

Det er ikke sådan, at han ikke har spist, det har han. Vægten hos dyrlægen idag sagde også 6,1 kg for en 5 mdr gammel Westie, så han trives fint. Vi var igår sammen med et hold venner, der har en 3 mdr gammel springer spaniel. Den kunne køre Thor så træt, at han total opgav legen og for første gang nogensinde blev rigtig gal, da den slet ikke ville holde op med at lege igen.

 

Nu må vi se, hvordan weekenden forløber sig med ham..!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...