Stjernetosse Skrevet Februar 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2013 Jeg mangler et par kaniner til kaninslæb og jeg har absolut ikke held til at finde frem til hvor jeg kan købe nogle... Helt optimalt så skal det jo gerne være her i Østjylland, ellers bliver det vist for omstændigt.... nogle der kan hjælpe? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Jeg giver 30 kr for mine kaniner, og mener jeg har ekstra. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Gå ned i Brugsen og kig under bortgives.... Det gør jeg altid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Gå ned i Brugsen og kig under bortgives.... Det gør jeg altid. Men du er også specielt slem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Hvis du har en dyrehandel hvor de sælger smådyr inærheden kan du jo prøve at høre om de har nogle kaniner der er blevet for store eller gamle til at sælge som kæledyr og som du så kan overtage - men det vil nok kræve lidt søgen , hvis der er en større by inærheden kan du jo prøve om der er nogen dyrehandler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LadyDay Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Skal du bruge levende eller døde kaniner? Man kan købe frosne kaniner via nettet (slangefoder ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Gå ned i Brugsen og kig under bortgives.... Det gør jeg altid. Jeg skulle til at skrive det samme:genert: Min gamle kollega bildte altid bare folk ind at de var til hans børn, hjem og give dem et gok i nødden, og trylle-rylle, så var der kanin til aftensmad og skind til hundelegetøj:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Jeg skulle til at skrive det samme:genert: Min gamle kollega bildte altid bare folk ind at de var til hans børn, hjem og give dem et gok i nødden, og trylle-rylle, så var der kanin til aftensmad og skind til hundelegetøj:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Why the long face? Det er vel en langt bedre skæbne at få et gok i nøden, end at skulle bruge de resterende få år af sit liv på at sidde i et bur og glo fordi ungerne blev trætte af en eller endnu værre, at far og mor slipper kaninerne løs til at dø af sult og kulde i naturen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Why the long face? Det er vel en langt bedre skæbne at få et gok i nøden, end at skulle bruge de resterende få år af sit liv på at sidde i et bur og glo fordi ungerne blev trætte af en eller endnu værre, at far og mor slipper kaninerne løs til at dø af sult og kulde i naturen... Fordi folk i god tro går af med deres kaniner og tror, at de fortsat skal være kælekaniner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Fordi folk i god tro går af med deres kaniner og tror, at de fortsat skal være kælekaniner. seriøst, så tror jeg "folk" er skideligeglade... de skal bare af med kaninerne, som de købte for et halvt år siden fordi ungerne plagede, men nu gider børnene dem ikke mere... Men måske er jeg forudindtaget? for jeg synes kaniner er pænt trælse dyr.... søde som små dog... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Why the long face? Det er vel en langt bedre skæbne at få et gok i nøden, end at skulle bruge de resterende få år af sit liv på at sidde i et bur og glo fordi ungerne blev trætte af en eller endnu værre, at far og mor slipper kaninerne løs til at dø af sult og kulde i naturen... Men så sig det som det er! kontakt storavlerne, de har altid masser af overskud af kaniner man kan komme til for rimlige penge. og jo hellere som aftenamad end i bunden af haven i et bur med en gulerod i ny og næ, men der er masser der sælger til slagt, så køb af dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Ja søg efter den lokale kaninavler, for sådan én har de helt sikkert i nærheden, eller sæt en seddel op hos købmanden om at du mangler trænings vildt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Fordi folk i god tro går af med deres kaniner og tror, at de fortsat skal være kælekaniner. folk der bortgiver deres kaniner på et opslag i Brugsen går ikke og tror de fortsat er kælekaniner. De skænker dem ikke en tanke når de er ude af døren. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Ja søg efter den lokale kaninavler, for sådan én har de helt sikkert i nærheden, eller sæt en seddel op hos købmanden om at du mangler trænings vildt. Eller på facebook. En af mine retriever-venner har lige reklameret for 100 ænder til 1.500 kr. Mon ikke også der skulle lige nogen med nogle kaniner rundt omkring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 folk der bortgiver deres kaniner på et opslag i Brugsen går ikke og tror de fortsat er kælekaniner. De skænker dem ikke en tanke når de er ude af døren. seriøst, så tror jeg "folk" er skideligeglade... de skal bare af med kaninerne, som de købte for et halvt år siden fordi ungerne plagede, men nu gider børnene dem ikke mere... Men måske er jeg forudindtaget? for jeg synes kaniner er pænt trælse dyr.... søde som små dog... Ude af øje, ude af sind...tja, det kan da godt være, at I har ret, men jeg er ikke helt overbevist. Jeg tror ikke, at alle er sådan, nogle ja, men ikke alle. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Jeg bryder mig ikke om at man lyver om det! Sig det dog som det er, hvis folk er så ligeglade så får du dem jo, men det ville give nogle muligheden for at bælge fra Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Jeg lyver ikke. Jeg har 2 drenge der hedder Kai og Kurt det elsker at bære på små kaniner. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Annetteg Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Jeg syntes det er svinsk at sige det er som kælekaniner man vil købe og så bare slå dem ihjel. Det er altså heller ikke alle der kan aflive en kanin hurtigt og ordentligt. Lyve??? Helt ærligt? Man kan sige det som det er. Færdig bum. Hvis man vil finde et godt hjem til en kanin sælger man jo ikke som slangefoder eller kaninslæb. Så er det til dette formål må man finde et andet sted hvor sælger er ligeglad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Februar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Skal du bruge levende eller døde kaniner? Man kan købe frosne kaniner via nettet (slangefoder ) Hele døde kaniner med pels und alles... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Februar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Tak for de gode råd... Kælekaninerne holder jeg mig fra lidt endnu må søge efter lokal kaninavler :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 gå ind på dansk kaninavler forenings hjemmeside, find en avler i nærheden, der er flere her i østjylland, hør om du kan købe nogle der alligevel skal slagtes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Februar 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2013 Jeg syntes det er svinsk at sige det er som kælekaniner man vil købe og så bare slå dem ihjel. Det er altså heller ikke alle der kan aflive en kanin hurtigt og ordentligt. Lyve??? Helt ærligt? Man kan sige det som det er. Færdig bum. Hvis man vil finde et godt hjem til en kanin sælger man jo ikke som slangefoder eller kaninslæb. Så er det til dette formål må man finde et andet sted hvor sælger er ligeglad. Vi taler kaniner der bortgives.... og jeg kan godt aflive en kanin hurtigt og effektivt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret Februar 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2013 Vi taler kaniner der bortgives.... og jeg kan godt aflive en kanin hurtigt og effektivt. The kill woman. LOL. Vi har fundet kanin i grøften, vi har hentet 2 kaniner, vi nu havde planer om at beholde, men de var så sky og uklappede at vi aflivede dem. Hurtigt og effektivt. Ikke mig, men har heldigvis en mand og en kok der kan. Jeg er sikker på jeg skal dø, når jeg tager livet af dyr. Jeg ser så lidende ud når jeg skal slå en anskudt and at Zuper stikker af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Februar 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2013 "apport" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts