Hop til indhold

Kaniner til kaninslæb

Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Jeg mangler et par kaniner til kaninslæb og jeg har absolut ikke held til at finde frem til hvor jeg kan købe nogle... Helt optimalt så skal det jo gerne være her i Østjylland, ellers bliver det vist for omstændigt....

nogle der kan hjælpe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har en dyrehandel hvor de sælger smådyr inærheden kan du jo prøve at høre om de har nogle kaniner der er blevet for store eller gamle til at sælge som kæledyr og som du så kan overtage - men det vil nok kræve lidt søgen , hvis der er en større by inærheden kan du jo prøve om der er nogen dyrehandler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Why the long face? Det er vel en langt bedre skæbne at få et gok i nøden, end at skulle bruge de resterende få år af sit liv på at sidde i et bur og glo fordi ungerne blev trætte af en :vedikke: eller endnu værre, at far og mor slipper kaninerne løs til at dø af sult og kulde i naturen...

Fordi folk i god tro går af med deres kaniner og tror, at de fortsat skal være kælekaniner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi folk i god tro går af med deres kaniner og tror, at de fortsat skal være kælekaniner.

seriøst, så tror jeg "folk" er skideligeglade... de skal bare af med kaninerne, som de købte for et halvt år siden fordi ungerne plagede, men nu gider børnene dem ikke mere... Men måske er jeg forudindtaget? for jeg synes kaniner er pænt trælse dyr.... søde som små dog...

Link til indlæg
Del på andre sites

Why the long face? Det er vel en langt bedre skæbne at få et gok i nøden, end at skulle bruge de resterende få år af sit liv på at sidde i et bur og glo fordi ungerne blev trætte af en :vedikke: eller endnu værre, at far og mor slipper kaninerne løs til at dø af sult og kulde i naturen...

Men så sig det som det er!

kontakt storavlerne, de har altid masser af overskud af kaniner man kan komme til for rimlige penge.

og jo hellere som aftenamad end i bunden af haven i et bur med en gulerod i ny og næ, men der er masser der sælger til slagt, så køb af dem :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja søg efter den lokale kaninavler, for sådan én har de helt sikkert i nærheden, eller sæt en seddel op hos købmanden om at du mangler trænings vildt.

Eller på facebook. En af mine retriever-venner har lige reklameret for 100 ænder til 1.500 kr. Mon ikke også der skulle lige nogen med nogle kaniner rundt omkring

Link til indlæg
Del på andre sites

folk der bortgiver deres kaniner på et opslag i Brugsen går ikke og tror de fortsat er kælekaniner. De skænker dem ikke en tanke når de er ude af døren.

seriøst, så tror jeg "folk" er skideligeglade... de skal bare af med kaninerne, som de købte for et halvt år siden fordi ungerne plagede, men nu gider børnene dem ikke mere... Men måske er jeg forudindtaget? for jeg synes kaniner er pænt trælse dyr.... søde som små dog...

Ude af øje, ude af sind...tja, det kan da godt være, at I har ret, men jeg er ikke helt overbevist. Jeg tror ikke, at alle er sådan, nogle ja, men ikke alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er svinsk at sige det er som kælekaniner man vil købe og så bare slå dem ihjel. Det er altså heller ikke alle der kan aflive en kanin hurtigt og ordentligt.

Lyve??? Helt ærligt?

Man kan sige det som det er. Færdig bum.

Hvis man vil finde et godt hjem til en kanin sælger man jo ikke som slangefoder eller kaninslæb. Så er det til dette formål må man finde et andet sted hvor sælger er ligeglad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er svinsk at sige det er som kælekaniner man vil købe og så bare slå dem ihjel. Det er altså heller ikke alle der kan aflive en kanin hurtigt og ordentligt.

Lyve??? Helt ærligt?

Man kan sige det som det er. Færdig bum.

Hvis man vil finde et godt hjem til en kanin sælger man jo ikke som slangefoder eller kaninslæb. Så er det til dette formål må man finde et andet sted hvor sælger er ligeglad.

Vi taler kaniner der bortgives.... og jeg kan godt aflive en kanin hurtigt og effektivt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi taler kaniner der bortgives.... og jeg kan godt aflive en kanin hurtigt og effektivt.

The kill woman. LOL. Vi har fundet kanin i grøften, vi har hentet 2 kaniner, vi nu havde planer om at beholde, men de var så sky og uklappede at vi aflivede dem. Hurtigt og effektivt. Ikke mig, men har heldigvis en mand og en kok der kan. Jeg er sikker på jeg skal dø, når jeg tager livet af dyr. Jeg ser så lidende ud når jeg skal slå en anskudt and at Zuper stikker af.

Link til indlæg
Del på andre sites