Hop til indhold

Helt ude i hampen.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Gæst snuseren

Ja tiderne skifter...det handler ikke om de ældres ret, men om de ansattes syn på dem, og dem der administrerer deres arbejdsindsats, at husdyr er i vejen for det offentlige, er der ikke noget nyt i, at rygning er problem, heller ikke noget nyt....mange der har behov for hjælp må efterhonden føle, at de er inviteret ind i andre menneskers private hjem...og overhovedet ikke er velkomne! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 181
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Forklar mig lige hvordan det er et problem at lukke hunden væk et kvarters tid, for jeg forstår det virkeligt ikke.

 

Mine hunde lukke væk alt efter hvilke gæster jeg har, de lukkes ude mens de tørrer efter en gåtur o.l. Det dør de ikke af. Hvorfor er det så forfærdeligt at lukke dem væk et øjeblik mens hjemmehjælpen er der?

 

Petrine skriger som en sindsyg, hvis der bliver lukket en dør - men problemet for mig, er at det er MIT hjem og mig der bestemmer, enhver gæst / plejer er på besøg og må indrette sig efter mine regler. Noget med hjemmets ukrænkelighed og privatlivets fred (og tja, jeg vil være betydeligt mere trykket af fremmed person udfører personlig pleje i røven end at hundene kigger på, de sidder jo generelt og kigger på når jeg er på toilettet / i bad). Mine hunde bliver ALDRIG lukket væk, ALDRIG, mit valg, min særhed, men også mit hjem og derfor mine regler.

 

Som snuseren skriver det, uanset hvor syg og svagelig man er, så er det MIT hjem og sygeplejersker etc er her på besøg, ikke omvendt (ellers kan vi da lige så godt droppe alt det fis med længst muligt i eget hjem). Hvornår skal manden lukkes væk, bare sådan for at være helt sikker på han ikke forgriber sig på plejepersonalet?

 

Virkeligt trist, at det skal gå ud over personer, der er svage og ikke har noget valg :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår sagtens at man siger alle hunde skal lukkes væk...

 

Så er der ikke nogen der skal "tage stilling" til hvornår en hund er "upassende", og så er der ikke noget "Hvorfor må den hund, når min hund ikke må?"...

 

Så derfor synes jeg at det er ganske fair... Dog kunne man måske have sagt at de skulle holdes i snor, eller lukkes væk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Jeg er splittet.

 

På den ene side kan jeg godt forstå plejepersonalet, da jeg selv har arbejdet i hjemmeplejen. På den anden side, så er jeg pt i en situation, hvor jeg modtager hjælp (dog ikke hjemmehjælp) i eget hjem, og der er ikke nogen der skal komme og bestemme over mig og mine hunde, squ!

 

Jeg forstår dog udmærket at det ikke er alle der bryder sig om hunde, jeg er fx bange for katte, så jeg ville heller ikke synes det var fedt at komme ud til en "kattedame" med 10 kælne katte, men et eller andet sted så har jeg det også sådan at det er noget man må tage med, når man arbejder i folks eget hjem.

 

Det kan umuligt være sjovt at arbejde i hjemmeplejen :engel:....alt skal minimeres ned, skemalægges ud i detaljen, måles på minuttakst

overvåges og vejes, alt kan gøres til problemer, og bliver det.... når en medborger ikke kan klare sig selv, træder det offentlige til med fuld kraft, først kommer en visitator, der skal udrede hvad der er brug for, og hvad det må koste af tid og kroner, det skrives ned i en jornal, der skal arbejdes efter den plan, holder planen ikke skal der startes en ny runde med en ny visitation osv, om nogen af dem der skal udføre arbejdet har fået nogen oplysning om planen er der ikke nogen sikkerhed for, hvis man aftaler en fast hjælper, kan det betyde fast hjælper betyde 3dage, 2uger eller i bedste fald nogle måneder.....nu har jeg set dygtige mennesker arbejde med hjemme-pleje, at de går på arbejde med glæde forstår jeg ikke mere, for ALT glæde er frataget dem, ikke af de gamle...men af administrator:evil:

 

Har man brug for hjælp, er en hjem ikke ens eget....det forvandles straks til en offentlig tumleplads, hvor alle bestemmer, og er nogen uenig i behandlingen, er der en fyring lige om hjørnet.....ikke fordi du ikke er dygtig til dit job, men ingen i systemet har bedt om at høre din mening om noget!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg pensionist...Men har inden kørt for hjemmeplejen som aftenvagt i mange år...Fordi jeg selv har 4 schæferhunde blev jeg ofte bedt om at tage hunde hjemmene...Jeg har oplevet hvordan hundene kunne forandrede sig psykisk over nogle måneder...De blev bange, usikre og kunne til sidst finde på at bide ud efter personalet..Der kunne godt komme 3 forskellige personaler dagligt og det kunne være over allle ugens dage...Det er mange mennesker, fuldstændig fremmede for de stakkels hunde, som havde nærkontakt med hundens ejer...

Så set med hundebriller, så har hundene bedre af at blive lukket væk, mens ejer for hjælp til div. personlige ting...Jeg har set hunde gå fra blide venlige dyr, til angstbidende utrygge stakkels hunde....Så hvis man tænker på hvad hundene har godt af, ja så lukkes de væk, mens alle disse for hundene fremmede mennesker, skal have nærkontakt til hundens ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes I overreagerer helt vildt..

Fordi man er bange for hunde og ikke ønsker at hunden er til gene imens man arbejder, så skal man åbenbart skifte arbejde.. De er jo ikke uddannet til at yde omsorg for dyr, men for mennesker!!

Jeg kan slet ikke se problemet i, at hunden bliver lukket ind i et andet rum (I artiklen: indespærret!!!), imens der bliver ydet pleje i 20min - 1 time.

Hvor meget kontrol har en ældre dame over sin hund, hvis den ikke bliver holdt i snor? Hvad hvis den nok så rare hund pludselig går til angreb og bider?

Det ville være urimeligt, hvis hun skulle af med sin hund pga hjemmeplejen, ja. Men der er jo kun tale om et lille tidsrum, imens personalet arbejder..

Jeg synes ikke det er urimeligt at forlange.. Det er da det samme som, at ikke ryger ikke ønsker at borgerne ryger imens de er der. :vedikke:

Det har da overhovedet ikke noget at gøre med, at fratage den ældre dames eneste glæde..

Hvor svært er det lige at undvære sin hunds tilstedeværelse imens man er i bad eller får lavet morgenmad? :vedikke:

Ja man kan sagtens bytte besøg, men den samme hjælper kan ikke være der hver dag, og sommetider kommer der også vikarer ud.

Hilsen en sosu hjælper der ikke har noget imod tilstedeværelse af en hund.

(Har en gang været ude ved en hammer dement herre, som absolut ingen kontrol havde over sin hund.. Heldigvis var den sød)..

Okay, må indrømme at jeg ikke lige havde tænkt over det med vikarer. Det kan der selvfølgelig være noget om, men jeg mener nu stadig, at hvis man er bange for hunde, bør det være muligt at bede om at komme i et hjem uden hunde. Men det kan godt være det er for omstændigt ift. planlægning? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt så tror je ikke at nogen, hverken ælde eller hunde, liger nød af at hunden spærres inde mens hjemmehjælpen er der. Ellers skal de færreste af os da have hund. Mange af os lader hunden tørre i gangen efter en tur, lukker den væk når der er gæster eller måske den kun har en del af huset når den er alene hjemme. Hvad er forskellen fra det, og så at den lige skal være i gangen e.l. de par minutter hjemmehjælpen er der?

 

jeg kan slet ikke se hvor problemet er

 

Forklar mig lige hvordan det er et problem at lukke hunden væk et kvarters tid, for jeg forstår det virkeligt ikke.

 

Mine hunde lukke væk alt efter hvilke gæster jeg har, de lukkes ude mens de tørrer efter en gåtur o.l. Det dør de ikke af. Hvorfor er det så forfærdeligt at lukke dem væk et øjeblik mens hjemmehjælpen er der?

Jeg har været hundeejer i 20 år og aldrig nogensinde har jeg haft en hund lukket væk (andet end når den skal finde gemte godbidder) og det får jeg heller ikke, for jeg tørrer hunden af når den er våd, bader den hvis den er beskidt og jeg har endnu ikke haft gæster der ikke har kunnet være i fred for mine hunde, så i min verden ville det være et problem.

 

Jeg synes da godt nok også folk overdriver.

Dengang jeg var ufaglært i hjemmeplejen (det er 6-7 år siden) skulle hundene også lukkes væk.

 

Og faktisk blev os, som ikke havde noget imod hunde bedt om at respektere at hunden skulle lukkes væk - fordi det lige så godt kunne blive en vane for den ikke at skulle deltage. Så der var ikke 5 der gerne ville have den der og 7 der ikke ville. Alle enedes om at de blev lukket væk og der var INGEN problemer, de kendte rutinen..

 

Hvor fedt er det også lige at have en hund stående nedenfor en plejeseng mens man udfører personlig hygiejne i sengen på en borger... Fx..

Hvor svært er det at bede hunden om at flytte sig lidt?. Dengang jeg var elev (på ca. samme tid som Florence N) kom jeg hos en dame der havde en blanding mellem setter og lab der hed Buller. Buller vimsede rundt efter mig i 2 stive timer og kiggede efter bolde når jeg støvsugede under sofaerne, sad og logrede når jeg tørte støv af, kiggede efter vandet i toilettet når jeg hældte det ud osv. Jeg hadede når jeg fik rengøringer, bare ikke hos Buller. Ved ikke om jeg scorede nogle point hos damen fordi jeg var så glad for hendes hund, jeg tror det dog næppe, men det gav da mig lidt arbejdsglæde ved en ellers ret kedelig opgave.

 

Hvis hunden ikke kan klare at være på den anden side af væggen, så kan den vel bare komme i snor?

For mig er det ikke at invadere hendes hjem, hvis hunden lukkes væk, det er bare almindelig hensyn til gæster :-)

Problemet ligger jo også I, at hvis ikke alle gør det ens, så begynder de ældre at gøre forskel på personale og at brokke sig.

'Du er meget sødere end den anden dame, fordi min hund må være i samme rum'

'Hvorfor må min hund ikke være her imens, når den må for alle de andre?'

Den slags er der jo alligevel fordi vi er forskellige som mennesker.

 

Desuden er der jo en person der har klaget til bossen (ellers havde det jo ikke været et problem. Vi finder os i meget), og så må man jo gå ud fra, at der HAR været et problem med en hund i den kommune..

 

Men siger det ikke bare noget om at ledelsen ikke tør tage fat i konflikter?. Ofte får vi vejledninger ud, eller ændringer i de eksisterende, på baggund af en enkelt medarbejder der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt eller en pårørende der f.eks. er blevet lidt for huskendt. Vores proceduremappe er efterhånden blevet til to fyldte ringbind (altså de store),... bare for at ledelsen skal undgå at skulle håndtere en evt. konflik engang i fremtiden. Bivirkningen er bare at folk holder op med at håndtere problemer/ tænke selv, for man bliver som man bliver behandlet (og det er faktisk videnskabeligt bevist).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Jeg har været hundeejer i 20 år og aldrig nogensinde har jeg haft en hund lukket væk (andet end når den skal finde gemte godbidder) og det får jeg heller ikke, for jeg tørrer hunden af når den er våd, bader den hvis den er beskidt og jeg har endnu ikke haft gæster der ikke har kunnet være i fred for mine hunde, så i min verden ville det være et problem.

 

 

Hvor svært er det at bede hunden om at flytte sig lidt?. Dengang jeg var elev (på ca. samme tid som Florence N) kom jeg hos en dame der havde en blanding mellem setter og lab der hed Buller. Buller vimsede rundt efter mig i 2 stive timer og kiggede efter bolde når jeg støvsugede under sofaerne, sad og logrede når jeg tørte støv af, kiggede efter vandet i toilettet når jeg hældte det ud osv. Jeg hadede når jeg fik rengøringer, bare ikke hos Buller. Ved ikke om jeg scorede nogle point hos damen fordi jeg var så glad for hendes hund, jeg tror det dog næppe, men det gav da mig lidt arbejdsglæde ved en ellers ret kedelig opgave.

 

 

Den slags er der jo alligevel fordi vi er forskellige som mennesker.

 

 

 

Men siger det ikke bare noget om at ledelsen ikke tør tage fat i konflikter?. Ofte får vi vejledninger ud, eller ændringer i de eksisterende, på baggund af en enkelt medarbejder der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt eller en pårørende der f.eks. er blevet lidt for huskendt. Vores proceduremappe er efterhånden blevet til to fyldte ringbind (altså de store),... bare for at ledelsen skal undgå at skulle håndtere en evt. konflik engang i fremtiden. Bivirkningen er bare at folk holder op med at håndtere problemer/ tænke selv, for man bliver som man bliver behandlet (og det er faktisk videnskabeligt bevist).

 

:engel: To store ringbind :stupid:.....det kalder jeg fame, noget af en manual i hjemmepleje! :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altså oplevet at en super dejlig og blid hund snappede mig lige i låret... Om det var stress eller hvad skal jeg ikke kunne sige, men synes altså ikke man kan argumentere imod at der findes hunde der ikke synes det er sjovt at der kommer folk rendende flere gange om dagen i deres hjem... Og derfor måske ville have bedst af at blive lukket af...

 

Jeg er hunde menneske, og har selv to store vildbasser, men ville ikke bryder mig om at komme ind til en schæfer f.eks. hos et ældre menneske... Velvidende at når jeg står og tørre deres røv, har de altså ikke kontrol over deres hund....

Link til indlæg
Del på andre sites

:engel: To store ringbind :stupid:.....det kalder jeg fame, noget af en manual i hjemmepleje! :roll:

Det er nu ikke hjemmeplejen men et plejecenter hvor vi indtil for nyligt havde akut/- observations/- og genoptræningspladser. Det kræver selvfølgelig lidt flere regler mht. ind og udflytning osv., men Jesus, jeg kender ikke noget til halvdelen af de ting der står i mappen,... og vil egentlig også skide på det. :genert: Indtil videre er jeg ikke blevet fyret selvom jeg bare holder mig til min egen sunde fornuft :lol: men jeg er jo heller ikke en af de tunge drenge der skal træffe de store beslutninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Det er nu ikke hjemmeplejen men et plejecenter hvor vi indtil for nyligt havde akut/- observations/- og genoptræningspladser. Det kræver selvfølgelig lidt flere regler mht. ind og udflytning osv., men Jesus, jeg kender ikke noget til halvdelen af de ting der står i mappen,... og vil egentlig også skide på det. :genert: Indtil videre er jeg ikke blevet fyret selvom jeg bare holder mig til min egen sunde fornuft :lol: men jeg er jo heller ikke en af de tunge drenge der skal træffe de store beslutninger.

 

:5up: Det skisme dejligt, ikke at skulle spørge om lov til at udføre det arbejde man er uddannet til at udføre, så kan de tunge drenge få lov til at tunge sig i fred....feks. med deres pensionsordninger og andre vigtige ting! :slem::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at ældre mennesker ofte også har ældre hunde. Demente, halvblinde eller halvdøve hunde kan vel godt pludselig reagere uhensigtsmæssigt på at der kommer 'fremmende' mennesker til lejligheden.

 

Men en glad hund er et lige så stort problem, en hund og en hjælper der ikke bryder sig om forholdet....og helvedet er løs på kontoret, der er en sag der ikke tager nogen hensyn, systemet maler, og politisk korekthed er i spil....du må, du skal og noget med en by i rusland....helst ude i sebirien :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w
Nu har jeg været i faget i flere år end jeg bryder mig om at tænke på :mrgreen: og vi har altid kunne finde ud af at fordele hjemmene, og har folk husdyr bliver der taget hensyn til om der er personale der har allergi eller er benge for dyr.

De få gange jeg har hørt om en hund personalet var utryk ved kan tælles på en hånd, og der har det ikke været noget problem at få den ældre til at lukke hunden væk mens vi var der.

Det er vores arbejdsplads ja, men det er altså de ældres hjem.

 

Det er da super hvis man kan planlægge anderledes, men jeg kan stadig ikke få øje på problemet i at lukke en hund væk den trodsalt ret korte tid hjemmehjælpen er der. Hvorfor er det et problem? Det mangler jeg fortsat svar på

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jo ikke kun noget at gøre med, at sende hjemmehjælpere som ikke kan lide hunde, til hjem uden hunde. For hvis der er tale om en hund der bider eller snapper, så er det jo totalt underordnet om man kan lide hunde eller ej. Eller hunde som står og gør, knurre osv. Alt sammen fordi der måske er tale om en hund der er utryg. Ville det så ikke være bedre for hunden at blive lukket væk? Det må da være ligeså frustrerende og stressende for hunden, som det vil være for hjemmehjælperen!

 

Jeg kan godt se hele denne debat er svær, da situationen jo nok langt fra ser sådan ud i andre hjem med hunde.

Min egen morfar havde indtil for et par år siden en schæfer. Og havde hjemmehjælpere hjemme hveranden uge for, at gøre rent. Der var aldrig nogle problemer. Hunden var altid glad når de kom, og løb ud og sagde hej til dem. Men hvis det havde været en hjemmehjælper som var utryg ved hunde, havde det nok være et problem. Da min morfars hund (Ricko) altid bliver meget glad når de får gæster og kan virke lidt voldsom.

Men Ricko ville så heller ikke have noget problem med lige at blive lukket væk i et andet rum eller udenfor, mens de var der...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da super hvis man kan planlægge anderledes, men jeg kan stadig ikke få øje på problemet i at lukke en hund væk den trodsalt ret korte tid hjemmehjælpen er der. Hvorfor er det et problem? Det mangler jeg fortsat svar på

Princippet i at hunden skal lukkes væk uden at der er et problem,.. det er problemet. Hvorfor lave regler, der griber ind i de ældres hverdag og stiller endnu flere krav som de skal opfylde for at få hjælp, uden at der en grund?, det er jo bare for at lave en regel for reglens skyld og det har vi da så rigeligt af i forvejen.

 

Desuden kan der jo være dem der lever anderledes end dig og har andre holdninger (det er nok det første man som social og sundhedspersonale bliver bedt om at respektere i alle andre henseender), det gælder så bare ikke lige folks syn på hundehold længere.

 

Der vil være folk der synes det er synd for deres hund at blive lukket ude, hunde der bliver utrygge ved det eller borgere der ikke har overskud til at træne det. Det synes jeg da man bør have en lille smule respekt for (der er jo en masse følelser indblandet i det) hvis hunden ikke er til fare for nogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jo ikke kun noget at gøre med, at sende hjemmehjælpere som ikke kan lide hunde, til hjem uden hunde. For hvis der er tale om en hund der bider eller snapper, så er det jo totalt underordnet om man kan lide hunde eller ej. Eller hunde som står og gør, knurre osv. Alt sammen fordi der måske er tale om en hund der er utryg. Ville det så ikke være bedre for hunden at blive lukket væk? Det må da være ligeså frustrerende og stressende for hunden, som det vil være for hjemmehjælperen!

Sådanne situationer er jo noget helt andet for det nytter jo ikke noget at der er sådan en hund i hjemmet hvis der kommer andre, det være sig ansatte fra det offentlige eller håndværkere eller hvad det kan være. Så er det klart at hunden ikke kan gå frit omkring og det tror jeg da heller ikke er svært for nogen at indse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, jeg forstår virkelig ikke problemet. Faktisk, så forstår jeg slet ikke hvorfor man ikke lukker sin hund væk, når der kommer nye mennesker i ens hjem, man ikke kender?

 

Da Vito var lille og jeg fik SP-besøg, lukkede jeg altid Basse i køkkenet bag et gitter. Den ene SP kunne godt lide hunde og ville gerne hilse på hende, men den anden var ikke glad ved dyr generelt, og satte meget stor pris på at hun var lukket væk.

 

Jeg ville til hver en tid afgrænse min hunds færden, når der kom nye mennesker i mit hjem, og forstår ikke hvorfor det ikke også er indlysende for andre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine skriger som en sindsyg, hvis der bliver lukket en dør - men problemet for mig, er at det er MIT hjem og mig der bestemmer, enhver gæst / plejer er på besøg og må indrette sig efter mine regler. Noget med hjemmets ukrænkelighed og privatlivets fred (og tja, jeg vil være betydeligt mere trykket af fremmed person udfører personlig pleje i røven end at hundene kigger på, de sidder jo generelt og kigger på når jeg er på toilettet / i bad). Mine hunde bliver ALDRIG lukket væk, ALDRIG, mit valg, min særhed, men også mit hjem og derfor mine regler.

 

Som snuseren skriver det, uanset hvor syg og svagelig man er, så er det MIT hjem og sygeplejersker etc er her på besøg, ikke omvendt (ellers kan vi da lige så godt droppe alt det fis med længst muligt i eget hjem). Hvornår skal manden lukkes væk, bare sådan for at være helt sikker på han ikke forgriber sig på plejepersonalet?

 

Virkeligt trist, at det skal gå ud over personer, der er svage og ikke har noget valg :cry:

 

Så kunne et gitter måske være en mulighed eller et hunde bur, hvis ellers ens hund er blevet trænet til at være i sådan et.

 

Og så forstår jeg egentlig ikke det markerede? Hvad er det der går ud over de her personer? At de lige skal have deres hund i et andet rum?

Hvis det er så forfærdeligt, at en hund skal lukkes væk, hvad gør folk så når ens hund skal være alene hjemme? Jeg kan godt se forskellen i, at der stadig er nogle hjemme, og hunde ved dette, men ikke kan se dem og det måske stresser den. Men så er et gitter jo en mulighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, jeg forstår virkelig ikke problemet. Faktisk, så forstår jeg slet ikke hvorfor man ikke lukker sin hund væk, når der kommer nye mennesker i ens hjem, man ikke kender?

 

Da Vito var lille og jeg fik SP-besøg, lukkede jeg altid Basse i køkkenet bag et gitter. Den ene SP kunne godt lide hunde og ville gerne hilse på hende, men den anden var ikke glad ved dyr generelt, og satte meget stor pris på at hun var lukket væk.

 

Jeg ville til hver en tid afgrænse min hunds færden, når der kom nye mennesker i mit hjem, og forstår ikke hvorfor det ikke også er indlysende for andre?

Når vi er ude blandt andre arbejder jeg hårdt på at Shandie ikke skal være til gene for andre, men når vi er hjemme, så har hunden lov til at gøre stort set som hun vil, for et eller andet sted skal hun da have lov til at slappe af og være sig selv. Vi bor på sølle 55 kvm så derfor forlanger jeg ikke at hun skal være et bestemt sted. I morgen kommer der håndværkere og selvfølgelig har jeg hende i snor når de kommer, for jeg ved jo ikke hvad de siger til hunde, men jeg går hellere en tur imens de arbejder her, end jeg lukker hende inde i soveværelset. Hun er tryg ved at være alene hjemme, så hvorfor skulle jeg dog sætte det på spil fordi der kommer fremmede mennesker i mit hjem hvor min hund bor?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er så forfærdeligt, at en hund skal lukkes væk, hvad gør folk så når ens hund skal være alene hjemme? Jeg kan godt se forskellen i, at der stadig er nogle hjemme, og hunde ved dette, men ikke kan se dem og det måske stresser den. Men så er et gitter jo en mulighed.

Gitter eller lukket dør er ikke det samme som at være alene hjemme. Nogle hunde har det bedst med at være lukket inde på et lille område, andre synes det er underligt at tingene ikke er som det plejer, når deres ejer er hjemme, og bliver derfor utrygge ved at være lukket inde. Så hvordan man end vender det kræver det træning af hunden. Træning som ældre mennesker der modtager hjemmehjælp måske ikke lige har ressourcer til at klare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nu heller ikke lige se problemet :vedikke:

 

Mine hunde bliver godt nok typisk ikke lukket væk når her kommer gæster, fordi jeg egentligt har det sådan, at man skal kunne acceptere deres tilstedeværelse hvis man skal være her. Men hvis her kom en person der gav udtryk for at det var utrygt/ubehageligt for vedkommende at de var til stede, så ville de da bare blive lukket i bryggerset eller have underetagen til rådighed imens vi sad ovenpå.

Når min mødregruppe er her, er hundene altid lukket væk. For deres egen skyld og for min, fordi jeg ikke stoler på at 5 tumlinger kan finde ud af at behandle dem pænt og jeg ved at jeg ville sidde på nåle hvis de skulle rende rundt iblandt dem.

 

Hvorfor er det et problem, at lukke sin hund væk? Jeg er med på at det ikke skal være i 10 timer i streg som daglig begivenhed. Men hvorfor er det et problem for en kort periode?

Hvis hunden kører op over det, handler det jo bare om, at den ikke har fået det lært? Det er heldigvis rimeligt simpelt at træne, så :vedikke:

Redigeret af Lykkeliv
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...