Hop til indhold

ihhh hvor kan nogle hundeejere gøre mig vred.!!


NickiA
 Share

Recommended Posts

Ja jeg er lige hjemvendt fra hundeskoven, og sidder nu med hånden i is.

I hundeskoven i dag var der en mand og hans schæfer, sød nok hund og flink nok mand det er slet ikke det. Men helt ærligt først hidser schæferen en af de andre hunde helt vildt op fordi den slet ikke forstår et hundesprog nej så ejeren af den anden hund bliver ret utryg og ender med at tage sin egen hund i snor. schæferens ejer er bare helt ligeglad med det, og først efter lang tid kalder han sin hund til sig.

Så kaster jeg pind med hundene, den vil være med fint det må den gerne, men da jeg så vil samle en pind op bider den ud efter min hånd, ikke aggressivt men meget ukontrolleret Så det gider jeg self. ikke, men den vil stadig lege pind, vi går ned af stien. den går hen til mig med pinden. Og jeg tager ikke ud efter pinden men hunden farer ud efter min hånd og får også bidt mig. Heldigvis går der ikke hul men for satan det gjorde ondt.

 

I stedet for at reagerer på noget så siger hundens ejer bare at det er normalt, han er også blevet bidt af hunden flere gange, den vil jo bare lege. Øhm kan godt være at det bare er leg, men ingen hund skal bide ud efter folk. Hvad hvis det var et barn næste gang.!! så får han medhold fra en anden i at når man er i hundeskoven så er der jo risiko for bid. Jeg gik bare min vej det kunne jeg slet ikke håndtere. Fortryder egentlig lidt jeg ikke sagde noget, men var lidt paf.

 

Så nu sidder jeg herhjemme med hånden i is, den er helt hævet og rød og med et fint tandsæt over håndfladen. Har desuden svært ved at samle to fingre da jeg blev ramt af en tand mellem dem, men tænker at det bliver bedre når hævelsen er faldet.

Men ihh hvor kan jeg blive vred på sådanne mennesker, hvis folk ikke kan træne deres hunde ordentligt skal de bare ikke komme sådanne steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Synd for sig men ærlig talt så ville jeg nok aldrig kaste med pind i en hundeskov der er ingen grund til at stresse hundene med den slags, det er også en rimelig " god" måde at få hunde op at toppes på:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var alle hundende (undtagen schæferen) enten gamle hyggehunde eller hvalpe så der var slet ikke en ophidset stemning omkring pinden. Ellers ville jeg aldrig have gjort det. Og da schæferen kom og hoppede ud mod mig stoppede jeg jo også med det samme. Så, så nemt var det. Jeg havde ingen pind i hånden eller rakte ud efter nogen pind da den bed mig. Og nej det er ikke syndt for mig, det er sku da bare møgirriterende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synd for sig men ærlig talt så ville jeg nok aldrig kaste med pind i en hundeskov der er ingen grund til at stresse hundene med den slags, det er også en rimelig " god" måde at få hunde op at toppes på:(

 

Enig. Og en hund der ikke anser pinde for at være legetøj, kan få en uforståelig røvfuld fordi den kommer for tæt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var der jo så rimelig meget styr på hvilke hunde og ejere der var der, så det var bestemt ikke ukontrolleret, det var under legen en hvalp og en ældre hund der løb efter pinden, ingen problemer. Og legen blev jo stoppet før der overhovedet opstod et problem i legen. Det var jo ikke da jeg legede med pind med hunden den bed mig.. det var et godt stykke tid efter.

 

Ville jo aldrig begynde at kaste pind med en flok hunde som tydeligvis stressede over pinden, eller ikke kunne finde ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ALDRIG kaste pind i en hundeskov, hvis der var andre hunde end min egen:shock: Hunde kan have et kæmpe ressourceforsvar over for pinde, og det er den sikre vej til slåskamp.

 

Bella bider jævnligt mig eller andre i forbindelse med vild leg - som regel med bold. For et par uger side bed hun hul i træneren, og i lørdags gav hun mig et "æg" (en sprunget blodåre) på knoen. Der skal ikke særlig meget til før sådan et tandsæt efterlader spor i et menneske.

 

Jeg advarer så altid folk hvis de mener at de skal kaste pind eller lege bold med Bella, så de ved at hun kan blive voldsom og både springe op eller komme til at "slå" sine tænder ind i hånden.

 

Og nej, jeg har ikke tænkt mig at dæmpe hendes leg. Leg er hendes belønning, og det skal være præcis som hun synes det er fedest. Derfor må folk også lade være med at lege med hende hvis de ikke vil risikere at få lidt skrammer:engel:

 

Dog ville jeg nok have nappet min hund til mig hvis situationen var som du beskriver. Og nej, man skal ikke risikere at blive bidt i en hundeskov, men at blive "slået" med et tandsæt er nok en risiko man løber hvis man leger med fremmede hunde:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen... jeg legede IKKE!!! med hunden da den bed ud efter mig.. jeg rakte ikke engang ud efter den, min hånd var langt væk fra hunden, og den hakkede ud efter mig!! jeg er ligeglad med hvordan ejeren leger med den, hvis den må bide ham så lad den, jeg ved at jeg aldrig ville acceptere min hund til at gøre sådan noget. Og det er ikke fordi at jeg ikke har fået diverse ridser af min egen hund fordi mine hænder har været i vejen og hun har da også en enkelt gang bidt hul.. men hun er aldrig gået direkte efter min hånd og det ville hun aldrig få lov til.

 

Det med at lege med pind i en hundeskov, gider jeg ikke begynde at diskutere, for der er nogle gange jeg ville gøre det og nogle gange jeg ikke ville kommer an på de mennesker og hunde der er der. Jeg er jo ikke dum så jeg smider jo ikke bare en pind når tilfældige hunde kommer forbi. Normalt vil jeg ikke engang lege pind med min egen hund i hundeskoven medmindre at jeg ved at vi er de eneste der. Men nu var situationen lige sådan at de hunde der var der, var vant til at lege sammen og på ingen måde var besidderisk overfor pinden, derfor jeg kastede den et par gange, schæferen kom og ville være med.. fint, jeg samlede pinden op.. det kunne den ikke finde ud af på en ordentlig måde, så lagde jeg den igen. Og så var legen slut...

 

Det var først et stykke tid efter, at den kom med pinden igen, jeg gik og fokuserede på min egen hund, og så blev jeg bidt. og det er i min verden ikke i orden!! og det er især ikke i orden at ejeren er ligeglad. Havde jeg fortsat med at lege med hunden og den var kommet til at hakke mig en så var det sku mig selv der var skyld. Men det her var helt uprovokeret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at i det sekund du kaster en pind og der er andre hunde, uanset hvor kontrolleret det så end er, så er der potentiale for den slags...

 

Dexter ville sagtens kunne reagere helt på samme måde, og han har også haft fat i hånden på folk i leg..

 

Sidste beskrivelse du laver lyder dog mærkelig, at hunden uprovokeret bider ud efter din hånd.. Du har ikke løftet den eller lignende, så den troede du fortsat vil lege legen, som du selv started??

 

Det er jo netop problemet, at man får en hund gejlet op, og denne ikke helt ved hvordan man stopper... Penny og Dexter forstår stop på forskellige måder, nogle lærer deres hunde nej, eller "gå væk" eller lignende. Derfor ville jeg personligt mene at man aldrig skal starte en leg sådan et sted når der er andre hunde... Selv gamle, rolige hunde kan jo have forsvar, og nogle hunde har jo også bare en forventning om at det vil "fortsætte", og at legen ikke er forbi. De kender jo ikke legen... Så i mine øjne falder den lidt under en menneske fejl, fordi du ikke fik klargjort den leg du startede, og for hunden der bed har legen jo tydeligvis ikke været afsluttet. (Jeg oplever det ofte hvis f.eks. jeg bare vænner mig om og går og forsøger at ignorere hunden, som ikke ved at legen er stoppet)

 

Og "welcome to my world", jeg har godt nok tit skader på mine hænder efter hundeleg, det tror jeg man vænner sig til når man har hunde af en vis størrelse :lol: (Den værste smerte er stadig når de får lavet et bid lige ved neglen på en finger, SMERTE siger jeg!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Amen altså hvor mange gange skal jeg forklare.

 

1. jeg leger pind med to hunde, stille og roligt..

2. schæferen kommer, det eneste jeg når er at række ned på jorden efter en pind, den farer imod mig, jeg lægger pinden på jorden... hvor meget kan jeg lige nå at hidse en hund op på det. Og igen jeg sagde havde hunden ramt mig fordi jeg havde leget med den, fint så er det mit problem.

3. jeg går ned af stien et stykke tid efter, hunden kommer med en pind, jeg ignorerer den har hænderne nede langs siden med fokus på min egen hund.

4. schæferen farer imod mig og bider ud efter mig og rammer min hånd. jeg har intet i hænderne, ikke lavet en bevægelse eller noget. Og den stod et par meter væk fra mig med pinden i munden så det er ikke engang fordi at min hånd var lige ved den.

 

Jeg kan godt se at jeg i denne situation jo har gjort alt for at hidse sådan et dyr op.. tænk at jeg overhovedet er tilladt i hundeskoven.

 

Og igen det der med store hunde, jeg har skam fået jeg ved ikke hvor mange skader pga. vild leg med store hunde. men der er sku forskel!!

Men fint hvis i ikke er enige, jeg kan bare ikke se i hvilken verden det er okay.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Jeg må indrømme at i det sekund du kaster en pind og der er andre hunde, uanset hvor kontrolleret det så end er, så er der potentiale for den slags...

 

Dexter ville sagtens kunne reagere helt på samme måde, og han har også haft fat i hånden på folk i leg..

 

Sidste beskrivelse du laver lyder dog mærkelig, at hunden uprovokeret bider ud efter din hånd.. Du har ikke løftet den eller lignende, så den troede du fortsat vil lege legen, som du selv started??

 

Det er jo netop problemet, at man får en hund gejlet op, og denne ikke helt ved hvordan man stopper... Penny og Dexter forstår stop på forskellige måder, nogle lærer deres hunde nej, eller "gå væk" eller lignende. Derfor ville jeg personligt mene at man aldrig skal starte en leg sådan et sted når der er andre hunde... Selv gamle, rolige hunde kan jo have forsvar, og nogle hunde har jo også bare en forventning om at det vil "fortsætte", og at legen ikke er forbi. De kender jo ikke legen... Så i mine øjne falder den lidt under en menneske fejl, fordi du ikke fik klargjort den leg du startede, og for hunden der bed har legen jo tydeligvis ikke været afsluttet. (Jeg oplever det ofte hvis f.eks. jeg bare vænner mig om og går og forsøger at ignorere hunden, som ikke ved at legen er stoppet)

 

Og "welcome to my world", jeg har godt nok tit skader på mine hænder efter hundeleg, det tror jeg man vænner sig til når man har hunde af en vis størrelse :lol: (Den værste smerte er stadig når de får lavet et bid lige ved neglen på en finger, SMERTE siger jeg!)

 

Det er nøjagtig sådan min 8 mdr. opfører sig, på et tidspunkt troede jeg faktisk han gik direkte efter mig - altså bide mig, men det er leg, og det er ofte efter en bold eller hvis legen bliver for vild. Så bider han mig, og jeg har haft store blå mærker og tandsæt i hænder og i underarme :-) og ja det gør bare så ondt! men slutter jeg legen kan han godt 2 sek efter komme farende og bide mig i ærmet - for hey jeg synes ikke legen skal slutte ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu ikke at schæferen har bidt dig - så ville du ikke være i tvivl! Men igen, havde det været min schæfer, havde jeg da sagt noget for at advare om hundens legeadfærd.

 

Men når så det er sagt, er jeg ikke helt sikker på at jeg forstår hvor du vil hen? Du har fået en legeskade af en fremmed hund, og det er selvfølgelig brand ærgerligt. Med du er jo ikke kommet rigtig til skade?! Hvis du var blevet bidt, håber og tror jeg at ejeren ville have reageret anderledes. Men hånden på hjertet kunne du have kommet meget mere til skade ved en hund der løb ind i dig eller hoppede op af dig. På dén konto har jeg set folk der er revet til blods på brystet, brækkede knogler og overrevne ledbånd. Og ja, det er nok noget man risikerer ved at bevæge sig i nærheden af legende hunde:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Amen altså hvor mange gange skal jeg forklare.

 

1. jeg leger pind med to hunde, stille og roligt..

2. schæferen kommer, det eneste jeg når er at række ned på jorden efter en pind, den farer imod mig, jeg lægger pinden på jorden... hvor meget kan jeg lige nå at hidse en hund op på det. Og igen jeg sagde havde hunden ramt mig fordi jeg havde leget med den, fint så er det mit problem.

3. jeg går ned af stien et stykke tid efter, hunden kommer med en pind, jeg ignorerer den har hænderne nede langs siden med fokus på min egen hund.

4. schæferen farer imod mig og bider ud efter mig og rammer min hånd. jeg har intet i hænderne, ikke lavet en bevægelse eller noget. Og den stod et par meter væk fra mig med pinden i munden så det er ikke engang fordi at min hånd var lige ved den.

 

Jeg kan godt se at jeg i denne situation jo har gjort alt for at hidse sådan et dyr op.. tænk at jeg overhovedet er tilladt i hundeskoven.

 

Og igen det der med store hunde, jeg har skam fået jeg ved ikke hvor mange skader pga. vild leg med store hunde. men der er sku forskel!!

Men fint hvis i ikke er enige, jeg kan bare ikke se i hvilken verden det er okay.

 

 

For det første er det ikke stille og roligt at kaste med pinde.. Hundene løber rundt, og man kan ærligt ikke forvente i en hundeskov at udefra kommende hunde ikke vil deltage i legen. Og det har denne schæfer gjort, og det synes jeg ikke der er noget underligt i.

Selv mange ganske lydige og kontrollerbare hunde kan blive fanget af bolde og pinde leg, og jeg kender mange hunde som er de lydigste i verdenen, men tager du en pind frem så kan ejeren nærmest intet foretage sig.

 

Hunden kommer rendende efter dig med en pind.. I mine øjne siger det jo alt. Han er IKKE færdig med at lege, og han synes du er sød, og vil super gerne lege din sjove leg... Og han forsøger at få dig til at forstå at han gerne vil lege med dig. For det kan godt ske at du ikke direkte har leget med hunden, men det har han jo troet...

 

Jeg synes om noget, faktisk at det er ret sødt at han er så tillidsfuld, og har fundet din leg SÅ sjov at han ligefrem opsøger dig med en pind, for at sige han synes det var så hyggeligt at lege med dig :lun: Det ER da lidt kært? Omend det er en voldsom måde at vise det på, så ville jeg nu altså bare finde det ekstremt kært...

 

Jeg er dog HELT enig i at som ejer, burde man have grebet ind længe før.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, hvis vi er færdige med at slå TS i hovedet over hvor tåbeligt det er at lege pind med hunde i skoven (det er faktisk meget udbredt blandt hundeejere), så vil jeg da også sige at det var en mærkelig adfærd den schæfer havde. Og havde det været mig, havde den fået en lige højre. Leg eller ikke leg, men hvis jeg ikke har potentielt legetøj i hånden og ikke giver udtryk for at vi leger,.. så skal en hund fandemig ikke sætte tænderne i mig så det gør ondt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problermet er vel at denne schæfer først på afstand har set pindelegen og vil være med.Og så måske pga alder og sind ikke lige kan gearer ned fra den ophidselse som fangstlege udløser.Så måske en bevægelse med arm eller hånd har udløst dette.

Så desværre kunne dette have gået ud over en anden hund, der viste interesse for den person, der før havde været kasteren af jagttrofæet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problermet er vel at denne schæfer først på afstand har set pindelegen og vil være med.Og så måske pga alder og sind ikke lige kan gearer ned fra den ophidselse som fangstlege udløser.Så måske en bevægelse med arm eller hånd har udløst dette.

Så desværre kunne dette have gået ud over en anden hund, der viste interesse for den person, der før havde været kasteren af jagttrofæet.

Så må man jo arbejde med den slags inden man sætter sin hund i situationer hvor det kan opstå. Jeg kan ikke se at der er undskyldninger for den opførsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må man jo arbejde med den slags inden man sætter sin hund i situationer hvor det kan opstå. Jeg kan ikke se at der er undskyldninger for den opførsel.
Det kan jo være ejeren ikke har vidst hans hund ville reagere sådan - og så er det altså svært at træne væk .........men hvis sådan noget sker kan man idet mindste undskylde og udveksle adresser , der er ingen undskyldning for hundeejerens opførsel .
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er aldrig hensigtsmæssigt at lege med genstande i en hundeskov! Men med det sagt, så synes jeg på ingen måde det undskyler førers opførsel. Hvis han har så lidt kontrol over sin hund, som beskrives her, så hører han slet ikke hjemme i en hundeskov. Og det mindste han kan gøre er sguda at forsøge at kalde hunden ind eller hente den. Og sige undskyld!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo være ejeren ikke har vidst hans hund ville reagere sådan - og så er det altså svært at træne væk .........men hvis sådan noget sker kan man idet mindste undskylde og udveksle adresser , der er ingen undskyldning for hundeejerens opførsel .

En hund bliver næppe pindefikseret over en nat og nu er det ikke for at hænge schæferejere ud, men man møder altså tit hunde der slet ikke ser andet omkring dem end den skide pind. Jeg har helt ondt af dem, for de oplever jo intet på deres tur, men styrer bevidst og meget synligt udenom dem.

 

Desuden er det ikke noget man behøver træne væk. Lader man være med at reagere på hundens opfordring til at kaste, vil det forsvinde af sig selv efter et stykke tid. Problemet er bare at folk tror deres hund har det tæske morsomt og derfor ikke nænner at lave om på noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er aldrig hensigtsmæssigt at lege med genstande i en hundeskov! Men med det sagt, så synes jeg på ingen måde det undskyler førers opførsel. Hvis han har så lidt kontrol over sin hund, som beskrives her, så hører han slet ikke hjemme i en hundeskov. Og det mindste han kan gøre er sguda at forsøge at kalde hunden ind eller hente den. Og sige undskyld!

 

 

Det er jeg skam også helt enig i.

 

Men jeg synes stadig ikke hunden har gjort noget galt overhovedet, og jeg synes stadigvæk at os, kloge hundemennesker, burde tænke os til at der render tumper rundt i hundeskove...

Link til indlæg
Del på andre sites

En hund bliver næppe pindefikseret over en nat og nu er det ikke for at hænge schæferejere ud, men man møder altså tit hunde der slet ikke ser andet omkring dem end den skide pind. Jeg har helt ondt af dem, for de oplever jo intet på deres tur, men styrer bevidst og meget synligt udenom dem.

 

Desuden er det ikke noget man behøver træne væk. Lader man være med at reagere på hundens opfordring til at kaste, vil det forsvinde af sig selv efter et stykke tid. Problemet er bare at folk tror deres hund har det tæske morsomt og derfor ikke nænner at lave om på noget.

eller en måde at gøre hunden fysisk træt på ........
Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg synes stadig ikke hunden har gjort noget galt overhovedet, og jeg synes stadigvæk at os, kloge hundemennesker, burde tænke os til at der render tumper rundt i hundeskove...

Sådan kan man jo blive ved. Det er aldrig hundens skyld, men ejerens.

 

Kræver man at hundeejere skal vide hvordan alle andre hunde kan finde på at reagere, i alle situationer, så stiller man høje krav til sine medmennesker. Den adfærd som den omtalte schæfer havde, ville jeg måske heller ikke lige have set komme, og har folk en godmodig golden der er fuldstændig blotlagt for ressourceforsvar eller ikke gider hente en pind, kan den slags adfærd jo nemt komme bag på folk.

 

Et andet kendt problem, hvor der kan opstå konfliker ud af den blå luft, er når hunde føler de skal besidde fremmede folks lommer. Vil du også i den situation sige, at det er mit ansvar ikke at stikke hænderne i lommen hvis der kommer sådan en hund hen til mig?. Eller hvad med hunde der ikke tolererer hvalpe eller sorte hunde. Synes du også at ansvaret for at der ikke opstår konflikter dér, er mit?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...