Hop til indhold

Så har man alligevel hørt det med (kamphund!)


NickiA
 Share

Recommended Posts

Mødte min veninde, her den anden dag, hun havde sin seks måneder gamle hvalp med.

Hun havde i bussen på vej til mig oplevet at en dame havde sagt at den hund skulle da have mundkurv på, for det var jo en kamphund.

Min venindes hund er en blanding mellem mops og gravhund, og ligner egentlig bare en slank mops og den vejer vel en 5-6 kg.

Det er simpelthen utroligt, hvad bliver ikke stemplet som kamphund for tiden, så snart en hund har en mørk maske og rynker bliver de jo næsten stemplet som dræbere :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Welcome to my world! :roll:

 

Jeg får den slags kommentarer hver gang jeg bevæger mig udenfor en dør. Det kan man så måske bedre forstå fordi Oluf er en større hund. Men det begyndte allerede da han var bittelille :vedikke:

Da han var omkring 4 mdr. og havde siddet i cykeltrailer op til købmanden, kom en far med en lille pige på 4 - 5 år. Pigen nåede dårligt at kigge i vores retning før faderen nærmest råbte: "Ikke gå derhen, det er en farlig kamphund!" Det gav et helt sæt i ungen, og hun løb straks i modsatte retning.

 

Ét er at voksne har tåbelige uinformerede fordomme, det er deres eget problem. Men når de giver dem videre til børn på den måde, bliver jeg sgu sur :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hihi....

 

Du var nok ikke medlem dengang...

 

Men da den nye hundelov kom til, så bad mine naboer mig om, at få dokumentation på at Kaia ikke var en kamphund....

 

Altså Kaia... Lille Kaia....

 

Hende her:

 

DSC_0168_kopi.jpg

 

Som vejer under 9 kg. :sjov:

 

Behøver vel ikke fortælle, at det var ret nemt at få en udtalelse fra dyrlægen, der i øvrigt skreg af grin da jeg fortalte ham hvorfor jeg var der.

 

Så nogle folk mener at alt der bare er lidt bredbrystet og har en bestemt farve/pletter på øjnene må være en kamphund.

Sådan nogle vil der nok altid være - Man kan vel bare ikke gøre andet end at grine af dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha ahrg Kaia ser da ekstremt farlig ud :lun:

 

Ja Shii, hun er meget dødbringene hun vil møsse dig ihjel :engel:

 

Jeg forstår virkelig ikke folk nogle ser bare kamphunde overalt, men som du også siger Umulia det er bare ikke fedt når de giver det videre til deres børn på den måde.Troede dog kun det var store/større hunde der røg indunder kategorien, men åbenbart ikke :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Mon det ikke er medierne, som påvirker os?

 

Når jeg lufter min 1 årige vovse, tror folk (stadig), at det er en kamphunde-hvalp! Amerikansk bulldog blanding!

 

Mødte en ung kvinde med en 3 årig golden retreewer, som hurtigt sagde i forbifarten på gang stien, at hendes hund ikke måtte hilse! Han var blevet overfaldet af kamphunde 4 gange... O-o

 

En af mine kollegaer, som er hundetrænder i schæfer klubben, spurgte direkte om min vovse var en kamphund blanding? Og mente, jeg ikke havde set mig ordentlig for, at jeg var blevet snydt af sælgerne! Om jeg havde parpierne iorden!

 

Jeg har oplevet flere eks på uvidne folk, men det sker oftes i bymiljøer(gettoer, villakvartere).

I hundeskove har jeg ikke stødt på sådanne bemærkninger.

 

Min vovse er en blanding af Pekingeser(denne kan ikke ses)/F.bulldog/F.terrier. Han ligner en tyk(han er bred, muskelløs efter f.bulldog) D/S gårdhund, bare med bred hovede og snude. Ørene er "skæve", så de sidder næste altid tilbage trukket(en veninde spurgte engang, om ørene var klippet). Vægten er nu 11-12 kg.

 

Folk ser spøgelser alle vejne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi mødte en engelsk bulldog og snakkede lidt med ejeren. Så kommer en mor med sine to børn. De vil gerne hilse på hundene, men moderen hvisker højt, at bulldoggen er en kamphund. Det fik dens ejer til at grine og sige, at ja! De kæmpede tit om den bedste plads i sofaen, så det var jo helt korrekt. Haha. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi mødte en engelsk bulldog og snakkede lidt med ejeren. Så kommer en mor med sine to børn. De vil gerne hilse på hundene, men moderen hvisker højt, at bulldoggen er en kamphund. Det fik dens ejer til at grine og sige, at ja! De kæmpede tit om den bedste plads i sofaen, så det var jo helt korrekt. Haha. :-D

 

Fint at han tog det med et smil :5up: Kunne godt forestille mig at man bliver vældig træt, hvis man hører den sætning om og om igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Welcome to my world! :roll:

 

Jeg får den slags kommentarer hver gang jeg bevæger mig udenfor en dør. Det kan man så måske bedre forstå fordi Oluf er en større hund. Men det begyndte allerede da han var bittelille :vedikke:

Da han var omkring 4 mdr. og havde siddet i cykeltrailer op til købmanden, kom en far med en lille pige på 4 - 5 år. Pigen nåede dårligt at kigge i vores retning før faderen nærmest råbte: "Ikke gå derhen, det er en farlig kamphund!" Det gav et helt sæt i ungen, og hun løb straks i modsatte retning.

 

Ét er at voksne har tåbelige uinformerede fordomme, det er deres eget problem. Men når de giver dem videre til børn på den måde, bliver jeg sgu sur :evil:

 

:engel::hmm:Nu sidder snuseren i sin egen lille kaserne, og der er uniformerede fordomme helt legale :drille:....og det er vel almen viden, at de farligste hunde er dem der frådende angriber bare de ser et par (bare)(små) tæer :slem:

 

PS. I baggrunden er der nogen der snakker om kasernelukninger :roll:....rystende, viser vel, at intet er helligt mere?...suk:blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DDybdahl1609

Ja, velkommen i klubben!

Jeg har en tæve, som er boxer blandet med schæfer. Hun er 8 måneder gammel og vejer allerede 17 kg!

Så hun er en rimlig stor hund. Da jeg kom gående med hende, var der en ældre mand som stoppede mig og

spurgte om jeg ikke skulle have mundkurv på hende? Det første jeg tænkte, ''hvad fanden mener du'' :D og så

måtte jeg pænt fortælle ham at hun hverken var armstaff eller pitbull eller noget i den art. Rigtig mange har spurgt

mig om hun er en ''kamphund'' og det er til at blive sindsyg af. Det eneste tidspunkt jeg kan se hun måske

godt kunne ligne en, er når hun ligger ørene ned og har det der kæmpe bredde ansigt. Men da jeg var inde og kigge

efter billedere af boxere på nettet, kan man godt se at hun ligner en bokser med det bredde ansigt. ikke øjne, eller den

flade næse. Men kroppen.

Så hun er bestemt ikke den eneste ;-)

og ja utroligt nok at nogle hunde kan blive stemplet så hurtigt.

 

IMG_0388.jpg

 

Jeg ved ikke helt om du kan se hende ordenligt :-)

IMG_0006.JPG

IMG_0143.jpg

IMG_0465.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, velkommen i klubben!

Jeg har en tæve, som er boxer blandet med schæfer. Hun er 8 måneder gammel og vejer allerede 17 kg!

Så hun er en rimlig stor hund. Da jeg kom gående med hende, var der en ældre mand som stoppede mig og

spurgte om jeg ikke skulle have mundkurv på hende? Det første jeg tænkte, ''hvad fanden mener du'' :D og så

måtte jeg pænt fortælle ham at hun hverken var armstaff eller pitbull eller noget i den art. Rigtig mange har spurgt

mig om hun er en ''kamphund'' og det er til at blive sindsyg af. Det eneste tidspunkt jeg kan se hun måske

godt kunne ligne en, er når hun ligger ørene ned og har det der kæmpe bredde ansigt. Men da jeg var inde og kigge

efter billedere af boxere på nettet, kan man godt se at hun ligner en bokser med det bredde ansigt. ikke øjne, eller den

flade næse. Men kroppen.

Så hun er bestemt ikke den eneste ;-)

og ja utroligt nok at nogle hunde kan blive stemplet så hurtigt.

 

[ATTACH=CONFIG]105529[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]105530[/ATTACH]

 

Jeg ved ikke helt om du kan se hende ordenligt :-)

 

Hun er ellers smuk :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rynker mellem øjnene+bred snude=kamphund BUM!

 

En af mine hundetrænere har en bittelille engelsk staff, som er den mest velopdragne pige der kan ALLE seje tricks. Hun hører på bunkevis af kommentarer konstant!

 

Jeg er egentlig glad for at min bare ligner de blandinger hun er, så jeg slipper for folks ævl. Tilgengæld skal jeg høre på bunkevis af fordomme om aggressive schæfere:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

;) Det er farligt med de mindre hunde med alle de dårlige kommentarer i får, så er det lettere at gå på gaden med en anatolsk hyrdehund ;) Så kommer mange med små hunde og spørger om de må hilse på for min står med logrende hale og vil bare gerne "snakke" og skulle vi være heldige har de også godbidder, som de deler ud af, når hun har fået færten og sætter sig pænt foran og logrer. Når man så grinende fortæller at det skam er en "rigtig farlig hund" da den står på obs. listen, tror folk man fylder dem med løgn, da den med de ukyndiges øjne bare ligner en forvokset retriver, men når de først rører pelsen og ser bundfarven, så kan de godt se at det ikke er sådan en ;) Men de kan ikke forliges med den venlige glade hund skulle være så farlig at den er på obslisten ;) Og heldigvis for det. Så kun lutter gode bemærkninger på ture i modsætning til jer andre, der har de små uskyldigheder
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...