Hop til indhold

Til jer der fodrer med Essential


Siri
 Share

Recommended Posts

Når I køber foder kan I ved samme lejlighed gøre en god gerning:

 

Fra GRÆSKE HUNDE:

 

Vi har lavet årtiets aftale med vores nye partner, ESSENTIAL FOODS. Hvis vi skaffer dem 1000 nye kunder i 2013 giver de os 250.000 kr. den 2. Januar 2014 kl 12:00! Tænk 250.000 kr. til vores arbejde!!!

Selvfølgelig kan vi det (skulle vi kun nå 500 - får vi 100.000 kr.!) Så har du lyst til at forkæle med den ultimative kvalitet & smag, faktisk til en fair pris, så besøg www.essentialfoods.dk

VIGTIGT: I GAVEKORT FELTET - noterer du GH2013 - så tæller den med mod de 250.000 kr.!!

Så START med at købe den første pose, & SPRED & DEL budskabet til alle du kender!

Som en lille forsmag på hvad det kan blive til, har Essential Foods allerede doneret 300 velkomstpakker, som vil blive uddelt til nye græker-ejere. TAK FOR DET!!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Har set det - Super godt initiativ og nem måde at støtte på.

 

Yoda er jo lige kommet over på deres hvalpefoder eftersom vi vandt et gavekort til dem.

Og det ser ud til han fungere rigtig godt på det, modsat så mange andre.

 

Men pt. holder han foderstanden med lidt mindre mænger foder og afføringen er reduceret meget.

Pels og generel velbefindende er det selvfølgelig for tidligt at sige noget om - Men det lover godt.

 

Så håber jeg kan hjælpe gadehundende lidt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er synd at de ikke vælger at producere det i Danmark. Det havde klædt dem at få det produceret i Danmark når de slår sig op med et ellers ganske flot koncept, og så vælger at få det produceret i England. Det er klart at det er meget billigere at producere det i England og der er ikke de samme kvalitetskrav til produkterne der anvendes og det trækker altså noget ned efter min mening.

Vi har selv prøvet en sæk og var udemærket tilfredse dog uden at være synderligt imponerede.

Det er fint de lover så meget til velgørenhed, men man må også vende den om og sige at når de kan donere så store summer til velgørenhed, som de lover, og har adresse på Esplanaden i København, og tilmed deres foder produceret i England så tjener man simpelthen for meget på sit foder... Men ja, bare min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er synd at de ikke vælger at producere det i Danmark. Det havde klædt dem at få det produceret i Danmark når de slår sig op med et ellers ganske flot koncept, og så vælger at få det produceret i England. Det er klart at det er meget billigere at producere det i England og der er ikke de samme kvalitetskrav til produkterne der anvendes og det trækker altså noget ned efter min mening.

Vi har selv prøvet en sæk og var udemærket tilfredse dog uden at være synderligt imponerede.

Det er fint de lover så meget til velgørenhed, men man må også vende den om og sige at når de kan donere så store summer til velgørenhed, som de lover, og har adresse på Esplanaden i København, og tilmed deres foder produceret i England så tjener man simpelthen for meget på sit foder... Men ja, bare min mening.

 

Jeg tvivler nu på at de allerede har et kæmpe overskud, men mon ikke Christian selv (og andre investorer) har skudt en god sum penge i? Han tjente jo en lille slat på salget af Olivers.

 

Og så må man nok erkende at der ikke er særlig meget foder der bliver produceret i Dk. Sådan er det jo bare! Og så længe EU lovgivningen bliver overholdt, er der nok ikke så meget at frygte:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er da fint at EU lovgivningen bliver overholdt og de ikke bare importerer fra Canada som så mange andre.:)

Men siger også bare at det ville have klædt dem at gøre det. Efter min mening findes der meget godt foder der er dansk produceret og jeg synes det er anbefalelsesværdigt at nogle tager det valg at få produceret herhjemme, men ja, kender også godt holdningen herinde og synes tit det er pris frem for alt, og kan man få det i tyskland skal det endelig hentes der, og det synes jeg er en lidt slap holdning at have i stedet for at støtte de lokale forhandlere rundt omkring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket foder produceres egentlig i Dk?

 

Og det kan godt være at du synes man skal købe dansk i Danmark, men for mange af os er det et spørgsmål om penge. Hvis vi kan få et bedre produkt i Tyskland eller England til de samme penge som et ringere produkt i Dk, hvorfor så ikke? Vi er nødt til at gå på kompromis et sted, og for mit vedkommende bliver det ikke kvaliteten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hike og Kingsmoor er dansk produceret. Det støtter jeg gerne, men jeg foder da også med WB , TOW og andet.

Jeg er meget begejstret for Kingsmoors hestegodbidder, fordi min hunde kan lide det og så fordi det er danske heste, slagtet i Danmark.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hike og Kingsmoor er dansk produceret. Det støtter jeg gerne, men jeg foder da også med WB , TOW og andet.

Jeg er meget begejstret for Kingsmoors hestegodbidder, fordi min hunde kan lide det og så fordi det er danske heste, slagtet i Danmark.

 

Ej, undskyld, men jeg tror du er naiv. De skriver danske råvarer, men lur mig om ikke kød fx er undtaget. Jeg giver ikke særlig meget for de anprisninger, og i øvrigt er det (mig bekendt) kun hest og svin, hvor det skal fremgå BÅDE hvilket land dyret er opdrættet og hvor det er slagtet. Men lev du videre i fantasien om at de bruger kød fra fritgående høns, som har levet af smørblomster og solskin hele deres liv. Det er selvfølgelig lavet af nogle stakkels udmagrede burhøns, som har haft et forfærdeligt liv og en endnu mere forfærdelig død. Og det bliver ikke et klap bedre af at det er dansk eller noget som helst andet! Men du kan købe holistisk, økologisk hundemad med fokus på dyrvelfærd - fx på zooplus.de :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow, det tog lige overhånd for mig:lol: Sorry Spilop:oops:

 

Det tror jeg på. Lol.

Og der er kun hestekød i Kingsmoors hestekødsgodbidder. Altså lufttørret dansk hest, slagtet i Danmark. Jeg har til dato ikke fundet fritgående høns med smørblomstre deri.

Og naiv. Nææææææ, det tror jeg faktisk ikke jeg er.

Jeg spiser primært skudt kød pga dyrevældfærd. Det er så naiv jeg er.

Uanset hvordan du vender og drejer det, så falder pengene i statskassen og arbejdspladser bliver i dk. Selvom de nogle gange har problemer med at finde de udtærrede gamle burhøns de skal slagte.

 

Undskyld til trådstarteren for at dreje tråden en omgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne, Som spilop også skriver findes der flere dansk producerede mærker og hun nævner også Hike som jeg også synes er et rigtig godt foder. Lige PT fodrer jeg med UniQ Nordic Gold som også er produceret her i Danmark, de garanterer at alle deres råvarer er nordiske, Kyllingerne der er brugt er danske og er ikke burhøns, og nej, de lever nok ikke af smørblomster, og fisken er fanget i Nordsøen, og deres urter er produceret økologisk i Vejen af Urtefarm, de har dog snydt med den Grønlæbede Musling som er fra New Zealand, men ja, det skriver de så vidt jeg husker også på deres hjemmeside at det er et kompromis de gerne vil gå på. Men har det som Spilop omkring at det bevarer danske arbejdspladser, og når råvarerne så tilmed også er fra Danmark synes jeg godt at jeg vil betale lidt for foderet. Ved da godt man ikke skal betale overpris, men vi er nogle der sætter pris på noget dansk produceret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har set det - Super godt initiativ og nem måde at støtte på.

 

Yoda er jo lige kommet over på deres hvalpefoder eftersom vi vandt et gavekort til dem.

Og det ser ud til han fungere rigtig godt på det, modsat så mange andre.

 

Men pt. holder han foderstanden med lidt mindre mænger foder og afføringen er reduceret meget.

Pels og generel velbefindende er det selvfølgelig for tidligt at sige noget om - Men det lover godt.

 

Så håber jeg kan hjælpe gadehundende lidt :blink:

 

Min hund fungerer strålende på det. Ingen forskel på hverken pels eller pøller og hun tømmer anal kirtler hver dag. Har ikke en finger at sætte:5up:

 

Jeg synes det er synd at de ikke vælger at producere det i Danmark. Det havde klædt dem at få det produceret i Danmark når de slår sig op med et ellers ganske flot koncept, og så vælger at få det produceret i England. Det er klart at det er meget billigere at producere det i England og der er ikke de samme kvalitetskrav til produkterne der anvendes og det trækker altså noget ned efter min mening.

Vi har selv prøvet en sæk og var udemærket tilfredse dog uden at være synderligt imponerede.

Det er fint de lover så meget til velgørenhed, men man må også vende den om og sige at når de kan donere så store summer til velgørenhed, som de lover, og har adresse på Esplanaden i København, og tilmed deres foder produceret i England så tjener man simpelthen for meget på sit foder... Men ja, bare min mening.

 

Jeg mener faktisk det er hans privat adresse han arbejder fra og jeg er sikke på den er betalt med Oliver penge:blink:

 

Ej, undskyld, men jeg tror du er naiv. De skriver danske råvarer, men lur mig om ikke kød fx er undtaget. Jeg giver ikke særlig meget for de anprisninger, og i øvrigt er det (mig bekendt) kun hest og svin, hvor det skal fremgå BÅDE hvilket land dyret er opdrættet og hvor det er slagtet. Men lev du videre i fantasien om at de bruger kød fra fritgående høns, som har levet af smørblomster og solskin hele deres liv. Det er selvfølgelig lavet af nogle stakkels udmagrede burhøns, som har haft et forfærdeligt liv og en endnu mere forfærdelig død. Og det bliver ikke et klap bedre af at det er dansk eller noget som helst andet! Men du kan købe holistisk, økologisk hundemad med fokus på dyrvelfærd - fx på zooplus.de :blink:

 

Wow Anne. :mrgreen: Du kan slå enhver Disney drøm ihjel.

 

Wow, det tog lige overhånd for mig:lol: Sorry Spilop:oops:

 

:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er synd at de ikke vælger at producere det i Danmark. Det havde klædt dem at få det produceret i Danmark når de slår sig op med et ellers ganske flot koncept, og så vælger at få det produceret i England. Det er klart at det er meget billigere at producere det i England og der er ikke de samme kvalitetskrav til produkterne der anvendes og det trækker altså noget ned efter min mening.

Vi har selv prøvet en sæk og var udemærket tilfredse dog uden at være synderligt imponerede.

Det er fint de lover så meget til velgørenhed, men man må også vende den om og sige at når de kan donere så store summer til velgørenhed, som de lover, og har adresse på Esplanaden i København, og tilmed deres foder produceret i England så tjener man simpelthen for meget på sit foder... Men ja, bare min mening.

 

Hvilket foder produceres egentlig i Dk?

 

Efter salget af Oliver's røg produktionen jo til DK

 

Foderet blev hverken billigere eller bedre.. Tværtimod

 

I øvrig tvivler jeg meget stærkt på, at der bliver slækket på kvalitetskravet til råvarerne..

Christian har næppe startet op igen, bare for at sikre pensionen

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er da fint at EU lovgivningen bliver overholdt og de ikke bare importerer fra Canada som så mange andre.:)

Men siger også bare at det ville have klædt dem at gøre det. Efter min mening findes der meget godt foder der er dansk produceret og jeg synes det er anbefalelsesværdigt at nogle tager det valg at få produceret herhjemme, men ja, kender også godt holdningen herinde og synes tit det er pris frem for alt, og kan man få det i tyskland skal det endelig hentes der, og det synes jeg er en lidt slap holdning at have i stedet for at støtte de lokale forhandlere rundt omkring.

Lige pt. er jeg på kontanthjælp og når jeg er færdig med det, skal jeg studere og leve af en SU. Det er, undskyld mit sprog, fandeme ikke ret mange penge og hvis jeg kan spare noget på foder i Tyskland, så gør jeg det. Hvor usolidarisk det så end måtte virke på andre.

 

Jeg vil hjertens gerne støtte dansk produceret foder, men når man ikke har ret mange penge, bliver det en prioriteringssag, hvor jeg er nødt til at vælge mellem prisen og kvaliteten. Og der vinder kvaliteten altså.

 

Førhen fik min hund Markus Mûhle, hvor jeg kunne få købe 15 kg. for omkring 300 kroner i Tyskland. Jeg har endnu ikke fundet et dansk foder, der matcher det i pris. Ikke hvis hunden også skal fungere på det.

 

Til sammenligning koster det billigste kingsmoor produkt, som passer til min hund 459 kr. Det er mange penge at spare for en fattigrøv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået 2 prøveposer i dag. På Contour og Older. Kan godt lide størrelsen. Smagsdommer kan vi ikke kalde Luna dog:engel::mrgreen:

 

Jeg skal også have prøveposer med hjem i dag.

Men mine er jo heller ikke gode smagsdommere. Alt ryger ned i kloakken.

 

Jeg pillede jo ved Katla for nylig, og bare sådan en ting som hendes pels sammenlignet med Maggies giver mig lyst til at prøve.

 

 

Jeg blev kontaktet af en labrador-bekendt i går. Hun har fået et godt storkøbstilbud og er i gang med at samle folk sammen, så der kan bestilles 45 sække hver 3. måned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en af dem på SU, der ikke har råd til at have hund, hvis jeg ikke handler hans foder i udlandet og sparer de penge.

 

Jeg går ind for økologi og at købe produkter der er produceret lokalt (så man sparer på CO2), men jeg går også ind for ikke at få gæld og risikere ikke at have råd til Taiki, og det sidste vejer altså tungere når pengene ikke rækker til det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal også have prøveposer med hjem i dag.

Men mine er jo heller ikke gode smagsdommere. Alt ryger ned i kloakken.

 

Jeg pillede jo ved Katla for nylig, og bare sådan en ting som hendes pels sammenlignet med Maggies giver mig lyst til at prøve.

 

 

Jeg blev kontaktet af en labrador-bekendt i går. Hun har fået et godt storkøbstilbud og er i gang med at samle folk sammen, så der kan bestilles 45 sække hver 3. måned.

 

Okay Katla får det? Ja jeg har ikke turde pga de mange dårlige erfaringer i denne tråd. Men jeg købte de 2 prøveposer sammen med mine 3 poser Wolfsblut hos foderxpressen:-D

Og igen er det møgærgeligt, at vi bor så langt fra hinanden:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...