Hop til indhold

Min dejlige Hund spiser sin egen afførring


Gæst ahlmann
 Share

Recommended Posts

Gæst ahlmann

Jeg har en skøn blandingshund, som er en blanding af en Cocker Spaniel og en bomuldshund. På alle måder en rigtig dejlig hvalp på 10 mdr. Det eneste problem er at den spiser sin egen afføring, hvilket selvfølgeligt er meget ulækkert :shock:. Vi har prøvet forskelligt, karotabs tabletter fra dyrelægen, ændre foderet af flere omgange. Lige nu prøver vi at give den lidt ekstra føde i form af kalun (men det ser heller ikke ud til at hjælpe. Så samler vi selvfølgeligt op efter den så godt vi nu kan, men det smutter jo ind i mellem. Håber at der er nogle af jer der har nogle gode råd ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også hørt det med ananas, og har lige læst på et andet forum, at nogen har brudt vanen ved at give hunden banan. Teorien er at hvis hunden mangler potassium, som bananer er rige på, får de trang til at æde afføring.

 

Men nu hvor hunden HAR fået vanen, er det som de andre siger vigtigt, at den ikke har adgang til det i en lang periode, ellers fortsætter den sikkert uanset hvad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også hørt det med ananas, og har lige læst på et andet forum, at nogen har brudt vanen ved at give hunden banan. Teorien er at hvis hunden mangler potassium, som bananer er rige på, får de trang til at æde afføring.

 

Men nu hvor hunden HAR fået vanen, er det som de andre siger vigtigt, at den ikke har adgang til det i en lang periode, ellers fortsætter den sikkert uanset hvad.

Uh, det må jeg lige prøve. Bobo æder jo også afføring, og havde godt hørt det der med ananas, men da han også æder andres, hjælper det jo ikke rigtig noget.

 

Så vi må vist til at dele en masse bananer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan også være lige meget, Bobo gider slet ikke ha' banan mere - det gad han ellers godt i starten vi havde ham. Prøvede ellers at snyde ham og kaste et meget lille stykke til ham, men han tyggede kun et par gange på det og spyttede det så ud og kiggede på det som om det var det klammeste i verden :lol: Var lige før han rynkede på næsen osse :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine elsker moset banan blandet i lidt A38 eller yougurt - men jeg har nu hørt om et pulver eller krydderi - kan ikke huske hvad det hedder som man kan blande i foderet og som skulle få prutten til at smage grimt , min 1. hund havde stor forkærlighed for at rulle sig i menneskelort ! - spørg lige om det er KOLDT at køre fra Præstø til Kbh. med nedrullede bilvinduer i januar måned , fordi kræet havde rullet sig og ikke kunne blive vasket !!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine elsker moset banan blandet i lidt A38 eller yougurt - men jeg har nu hørt om et pulver eller krydderi - kan ikke huske hvad det hedder som man kan blande i foderet og som skulle få prutten til at smage grimt , min 1. hund havde stor forkærlighed for at rulle sig i menneskelort ! - spørg lige om det er KOLDT at køre fra Præstø til Kbh. med nedrullede bilvinduer i januar måned , fordi kræet havde rullet sig og ikke kunne blive vasket !!!!!

Nå ja, det med bananen er da en god ide :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...