Hop til indhold

HJÆLP!!!


Thor isbjørn
 Share

Recommended Posts

min veninde som bor i Århus N kan høre at der er spærret en hund inde i et lille skur tæt ved hvor hun bor. hunden skriger og er tydeligvis meget desperat og bange. hun kan ikke høre om hvorvidt det er en stor eller lille hund, men den er tydeligvis meget meget opkørt. hun har kontaktet politiet, men politiet kan ikke gøre noget før om 24 timer!?!? dvs at hunden skal stå derude natten over hvis hundens ejer ikke kommer tilbage. de siger hvis hunden har adgang til mad og vand, er dette ikke dyremishandling.

 

hvad kan man gøre her for at hjælpe dette stakkels dyr?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om man kan ringe til Dyrenes Beskyttelse eller til det der 1812, selvom jeg dog tror det er til tilskadekomne dyr - men måske kan de hjælpe med hvem man ringer til?

 

Om ikke andet må det sgu da kunne betegnes som larm til gene for naboer, hvis i prøver politiet igen.

 

 

 

Hvorfor fanden gør man sådan noget altså :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har ringet til politiet flere gange. flere af mig og mine veninder. den sidste mand sagde at vi kunne prøve at stille noget vand ud foran.. JA KLAPHAT der er en stor fed hængelås på.

der holder en udlandsbilen ved siden af skuret, men der er lige pludselig blevet meget stille. min veninde har taget utallige videoer osv til evt. dokumentation. måske er der nogle der har set os og flyttet hunden. for bilen holder der stadig.

dyrenes beskyttelse sagde at vi skulle ringe i morgen tidlig og høre om den stadig var derinde eller ej.. de kunne desværre ikke hjælpe os når den ikke har været derinde i længere tid. den har været låst inde i 4 timer indtil videre (hvis den stadig er derinde)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du at hunden er blevet stjålet? Måske skriv nummerpladen på bilen ned, hvis i kan gøre det uden de ser jer?

 

Det var også lige min tanke. Det virker mistænkeligt, at hunden er spærret inde i et skur med en stor fed hængelås på.

Kan I ikke lufte mistanken om, en stjålen hund over for politiet ?

Link til indlæg
Del på andre sites

synes det er for sindsygt at der ikke kunne gøres noget for det stakkels dyr. politiet sagde at hvis den havde mad og drikke kan dette ikke betegnes som vanrøgt. men hvor fanden skulle vi lige kunne se det fra?

hunden var TYDELIGVIS ikke van til at blive behandlet på denne måde ellers ville den nok ikke reagere som vi kunne høre den gjorde. jeg var fuldstændig tudefærdig over at der ikke kunne gøres noget ved det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der har forsøgt at ringe på døren?. Jeg tænker bare at hvis der står en bil parkeret, så er der vel også nogen hjemme i huset.

 

haha, ej undskyld. men det var i et skur med en hængelås på. i et stort boligområde:) vi anede ikke hvilken lejlighed den var tilknyttet til. vi var nok ikke blevet færdig endnu hvis vi skulle starte fra en ende af. og der var også stille inde i det aflåste skur efter ret mange timer. så er bange for at den var blevet flyttet, evt fordi at de havde set os luske rundt dernede og tage billeder, videoer osv osv.. hvis den stod i en garage tilknyttet et villakvarter, trust me. jeg havde hamret hele natten!!

Link til indlæg
Del på andre sites

haha, ej undskyld. men det var i et skur med en hængelås på. i et stort boligområde:) vi anede ikke hvilken lejlighed den var tilknyttet til. vi var nok ikke blevet færdig endnu hvis vi skulle starte fra en ende af. og der var også stille inde i det aflåste skur efter ret mange timer. så er bange for at den var blevet flyttet, evt fordi at de havde set os luske rundt dernede og tage billeder, videoer osv osv.. hvis den stod i en garage tilknyttet et villakvarter, trust me. jeg havde hamret hele natten!!

He, jeg kan godt forstå du griner. Jeg havde ikke lige fantasi til at forestille mig at det var i et lejlighedskompleks.

 

Så I ved ikke om hunden er der endnu,.. nu er der jo ellers gået et døgn.

Link til indlæg
Del på andre sites

He, jeg kan godt forstå du griner. Jeg havde ikke lige fantasi til at forestille mig at det var i et lejlighedskompleks.

 

Så I ved ikke om hunden er der endnu,.. nu er der jo ellers gået et døgn.

 

vi har tjekket og der er helt stille. det var der også senere den samme aften. det næste bliver nok at hænge nogle plakater op, og høre om der nogle der har nogle oplysninger om den stakkels hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo nemt nok at være bagklog, men hvis jeg selv var udsat for den slags tror jeg jeg havde fået flettet ord som kamphunde, arrangerede hundekampe osv. ind i samtalen med politiet. Man kan jo altid sige at man har mødt en eller anden der på finurlig vis ikke er til at finde igen, der selv havde set en kamphund blive låst inde i skuret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo nemt nok at være bagklog, men hvis jeg selv var udsat for den slags tror jeg jeg havde fået flettet ord som kamphunde, arrangerede hundekampe osv. ind i samtalen med politiet. Man kan jo altid sige at man har mødt en eller anden der på finurlig vis ikke er til at finde igen, der selv havde set en kamphund blive låst inde i skuret.

 

 

forstod ikke lige helt den sidste sætning. men ja vi skulle nok ha sagt tingene på en lidt anden måde. men troede ærlig talt ikke at politiet ville være SÅ ligeglad. de var også fuldstændig ligeglade med den udlandsbil og ville ikke engang ha nummerpladen. men jo vi skulle nok ha været lidt mere agressive hvis man kan sige det sådan

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvor kynisk og ond jeg end kommer til at fremstå, så kan jeg egentlig godt forstå politiet.

 

Det her er hvad jeg læser:

 

Hund er spærret inde i et skur, med hængelås på.

 

Hund er højlydt ked af det/aggressiv/bange.

 

Ooooog det var det?

 

Det vil sige at politiet skulle tage ud HVER gang at der er en hund som er spærret inde og højlydt ked af det? (F.eks. alle dem som aldrig har lært deres hund at være alene).

 

Jeg synes altså ærlig talt at det er helt okay at politiet vil vente et døgn før de rykker ud... Der er jo ingen beviser for at hunden er stjålet eller andet, så hvorfor skulle de? Altså hvor end vi gerne vil have det, så KAN politiet jo ikke bruge deres tid på at tage ud til hunde med alene hjemme problemer...

 

Ja, det er super synd for hunden, men politiet har helt ret. Folk har ret til at spærrer deres hunde ind i et skur, også selvom hunden ikke kan lide det. Så længe den har mad, vand og læ, så er der faktisk ikke meget at komme efter.

 

(Og her er jeg så enig med de andre som har skrevet at man måske skulle have påpeget at man kendte en som manglede en hund, og det nok var den, eller at der var hundekamp bla bla bla.... )

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller de udenlandske nummerplader, blivee de nævnt rykker politiet hvor jeg bor også ud. Det er også lidt svært, at skulle snakke om stjålet hund uden at kende racen på den indespærrede:) man ville da totalt miste sin troværdighed, hvis man kendte til stjålet labrador, og politiet kom ud og låste en rottweiler ud af skuret:D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis politiet skulle komme fordi en hund skreg, så skulle de være her hver gang jeg går tur med Helios og Iso... Kolo skriger som om han er ved at dø, fordi han ikke kommer med.

 

Men når det er sagt, så er det jo lidt noget andet når det drejer sig om en hund der er låst inde i et skur..!! Nej, ifølge loven må man måske godt lukke hunden i et skur, hvis den har vand, mad og læ - men det er sq ikke ret normalt at holde hund på den måde i DK. Jeg kan jo ikke lade være med at tænke på om det er en alm. familiehund der er stjålet, for at bli' brugt til at træne kamphunde, eller som hvalpemaskine... :cry:

 

Men Thor isbjørn - hvis I var flere der så det, kan en anden så ikke ringe ind til politiet nu, for at fortælle om det? Og evt. med lidt tykt med smør på? Hvis ikke andet så for at få tjekket nummerpladen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvor kynisk og ond jeg end kommer til at fremstå, så kan jeg egentlig godt forstå politiet.

 

Det her er hvad jeg læser:

 

Hund er spærret inde i et skur, med hængelås på.

 

Hund er højlydt ked af det/aggressiv/bange.

 

Ooooog det var det?

 

Det vil sige at politiet skulle tage ud HVER gang at der er en hund som er spærret inde og højlydt ked af det? (F.eks. alle dem som aldrig har lært deres hund at være alene).

 

Jeg synes altså ærlig talt at det er helt okay at politiet vil vente et døgn før de rykker ud... Der er jo ingen beviser for at hunden er stjålet eller andet, så hvorfor skulle de? Altså hvor end vi gerne vil have det, så KAN politiet jo ikke bruge deres tid på at tage ud til hunde med alene hjemme problemer...

 

Ja, det er super synd for hunden, men politiet har helt ret. Folk har ret til at spærrer deres hunde ind i et skur, også selvom hunden ikke kan lide det. Så længe den har mad, vand og læ, så er der faktisk ikke meget at komme efter.

 

(Og her er jeg så enig med de andre som har skrevet at man måske skulle have påpeget at man kendte en som manglede en hund, og det nok var den, eller at der var hundekamp bla bla bla.... )

 

Det var der vel heller ingen, der vidste om den havde ?...bortset fra læ altså.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...