Hop til indhold

HJÆLP!!!


Thor isbjørn
 Share

Recommended Posts

Tullemus.. Nej ingen ved om den havde mad og vand, men man kan altså ikke ringe til politiet om alt det man ikke ved, man er nødt til at holde sig til det man rent faktisk ved.. At digte stjålne hunde og hundekampe synes jeg sådan set også er lidt af et skråplan:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tullemus.. Nej ingen ved om den havde mad og vand, men man kan altså ikke ringe til politiet om alt det man ikke ved, man er nødt til at holde sig til det man rent faktisk ved.. At digte stjålne hunde og hundekampe synes jeg sådan set også er lidt af et skråplan:)

 

Nej...det ved jeg godt, at man ikke kan og altså, det er jo bare en hund, så kan man da bare lade stå til...havde det nu drejet sig om et barn, man havde mistanke til blev udsat for vandrøgt, så havde der ikke været nogen smalle steder i Bredegade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var der vel heller ingen, der vidste om den havde ?...bortset fra læ altså.

 

Altså jeg går jo heller ikke forbi en nabos hus, og høre hunden skrige, og fordi jeg ikke kan se en madskål, så melder jeg det til politiet.

 

Der er netop ingen der ved det, og derfor siger jeg netop: Jeg kan godt forstå politiet ikke gider at rykke ud for sådan noget. Personligt synes jeg ikke der er noget at komme efter ud fra hvad der står her i tråden.

 

Selvklart synes jeg at det er synd for den stakkels hund, men der er jo ingen der ved hvor længe den var i det skur. Og lur mig om ikke vi kunne sige det samme, havde hunden stået i en bil og været panisk, selvfølgelig synes vi ikke at det er okay at hunden er bange/ked af det, men det er ikke forbudt at have sin hund i et skur, og det er ingen forbrydelse at have en hund der ikke kan lide at være alene hjemme.

 

Så hvis vi fremover skal anklage mod hvad vi kan TÆNKE os til, så skal vi jo alle dømmes for noget... Faktum er at det eneste vi ved er at en hund var lukket inde i et skur, og det kunne den ikke lide... Hvem ved måske var der lås på, fordi ejeren var bange for hunden skulle blive stjålet, eller at nogen ville høre den og lukke den ud for at befri den... Hvem ved måske stoppede ejeren hunden ind i skuret fordi hans far lige var blevet akut indlagt og døende, og hunden havde stadig ikke lært at være alene hjemme, og dum som ejer var lukkede han den ude i skuret så den ikke ville ødelægge huset....

 

Vi ved det ikke... Det kan være super alvorlige og frygtelige ting der er sket.... Eller det kan være.... En hund i et skur der ikke kan lide at være alene....

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan godt forstå hvad i skriver. uanset hvad omstændighederne var for at dette dyr skulle stå ude i et skur og skrige, så gjorde det ondt på mig at se. jeg synes "lugtede" en lille smule suspekt og derfor kontaktede vi politiet. men de kunne som sagt ikke gøre noget af samme årsager som shii siger. jeg håber at det har været en nød løsning siden den stod der ude. men har dog stadig ører og øjne åbne

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt tror jeg ikke det er lovligt at have en hund i et skur når vi taler lejlighedskomplekser men det er ihvertfald ikke lovligt at ens hund generer omgivelserne med vedvarende gøen. Alene af den grund burde politiet kunne være tilkaldt.

 

Det er altid lovligt at have sin hund i sit eget skur, på sin egen grund. Hvis bolig selskabet der har regler der forbyder den slags, så skal man kontakte boligselskabet og ikke politiet ved den overtrædelse.

 

Men jeg er helt enig at hvis man ringer for at klage over larmen så skal politiet reagere. Men man skal altså klage over larmen, og ikke det faktum at hunden er spærret inde i et skur og er ked af det.

 

Det sagt så er det jo også sådan at politiet ikke reagere på at en hund står og "vræler et par timer", for igen det kan jo ske for hvem som helst, det behøves jo ikke være dyremishandling.

 

Og jeg tror da mange herinde har haft hunde der har gøet eller hylet i tristhed når de har været alene hjemme, og de har ikke haft besøg af politiet :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altid lovligt at have sin hund i sit eget skur, på sin egen grund. Hvis bolig selskabet der har regler der forbyder den slags, så skal man kontakte boligselskabet og ikke politiet ved den overtrædelse.

 

Men jeg er helt enig at hvis man ringer for at klage over larmen så skal politiet reagere. Men man skal altså klage over larmen, og ikke det faktum at hunden er spærret inde i et skur og er ked af det.

 

Det sagt så er det jo også sådan at politiet ikke reagere på at en hund står og "vræler et par timer", for igen det kan jo ske for hvem som helst, det behøves jo ikke være dyremishandling.

 

Og jeg tror da mange herinde har haft hunde der har gøet eller hylet i tristhed når de har været alene hjemme, og de har ikke haft besøg af politiet :vedikke:

Jeg bor i lejlighed og kan ikke tillade mig at min hund hyler (så bliver jeg nemlig smidt ud) og jeg synes folk glemmer dyreværnsloven. Der er måske ned til 8-10 graders frost om natten i sådan et skur, så hvem siger det ikke kan være livstruende for en hund?.

 

At sætte sin hund ud i et skur og være ligeglad med at den kæmper for at komme ud, piber og gøer,... det er ikke en hundeejer der føler noget for sin hund og alle mine advarselslamper lyser rødt. Organiserede hundekampe er noget forbandet svineri og heldigvis ulovligt og politiet skal vel ikke have beviser på bordet, for at det er præcis det der er nogle der har gang i,... det er sgu da deres job at undersøge hvis der er mistanke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i lejlighed og kan ikke tillade mig at min hund hyler (så bliver jeg nemlig smidt ud) og jeg synes folk glemmer dyreværnsloven. Der er måske ned til 8-10 graders frost om natten i sådan et skur, så hvem siger det ikke kan være livstruende for en hund?.

 

At sætte sin hund ud i et skur og være ligeglad med at den kæmper for at komme ud, piber og gøer,... det er ikke en hundeejer der føler noget for sin hund og alle mine advarselslamper lyser rødt. Organiserede hundekampe er noget forbandet svineri og heldigvis ulovligt og politiet skal vel ikke have beviser på bordet, for at det er præcis det der er nogle der har gang i,... det er sgu da deres job at undersøge hvis der er mistanke.

 

 

Dyreværnsloven siger INTET om at man ikke må have sin hund i et skur. Hvor ved du dog fra hvor koldt der er i skuret? (Det kan være isoleret, eller at der f.eks. er et sted inde i skuret at hunden kan ligge varmt (F.eks. findes der jo mange staldhunde der bare sover i en bunke hø/halm).

 

Og hvor ved du fra at hunden er blevet sat der af en ejer der var ligeglad? Jeg høre da om folk herinde der ikke har muligheden for at træne deres hunde til at være alene hjemme, og engang imellem f.eks. skal styrte ned for at handle... Skal de meldes til politiet? Eller er det kun hvis der er koldt der hvor hunden bor at man skal melde det til politiet?

 

Og jeg er da helt enig i at mine advarselslamper også ville lyse rødt, og jeg bestemt ville holde øje, tage billeder og spionere på bedste vis. Men derfra og til at være små forarget over at politiet vil vente 24 timer før end de rykker ud, synes jeg er et stort skridt.

 

Kig på hvad vi VED. Udfra hvad der står i denne tråd så ved vi:

 

Hunden er låst inde i et lille skur.

Hunden er ked af det/bange.

 

Og jeg siger igen:

 

Skal alle der har en hund der er ked af det/bange for at være alene meldes til politiet? Det synes jeg personligt ikke, så medmindre der er en grund til mistanke (Og hvis man finder den udenlandske bil som tilstrækkelig mistanke, så skulle man i mine øjne skamme sig!).

 

Ja, der kan være gang i en helt masse skummelt... Men der kunne også bare ikke være gang i noget som helst udover en trist hund, som blev efterladt af sin ejer, og JO det er da forfærdeligt og det ER da en forfærdelig dårlig ejer... Men det er jo ikke en sag for politiet....

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er ganske afgørende hvad man ved og hvad man kan fantasere om... Og denne historie bærer en del præg af hvad man måtte tro og antage... Og tager vi worst case scenario, tror jeg vi alle synes, der bør gøres noget, men er vi ude i hvad man kan antage, så tror jeg måske vi skal slå koldt vand i blodet... TS er jo rent faktisk ikke kommet m nogle facts, der beskriver hund i nød...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en gang oplevet at politiet blev tilkaldt ( og kom ) fordi Racer havde gøet højt og længe - jeg havde lige fået Tot og skulle til øjenlæge , så de var nød til at være alene, da jeg kom hjem fik jeg et chock for politiet stod og ventede på mig - det viste sig at nogen i min ejendom havde tilkaldt dem fordi de troede at der var sket noget med mig , da Racer der ellers aldrig gøede ,havde gøet højt og længe , da det første chock havde lagt sig ( det var på et tidspungt hvor der var meget fremme i pressen om hunde der var stjålet ved indbrud ) syntes jeg egentlig at det er meget rart at ens naboer reagerer hvis der sker noget usædvaneligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld mig Ascha.. Men du digter - TS aner ikke noget som helst om den hund i det skur tydligvist... Og jeg kunne også tænke mig til mange scenarier.. Men så længe vi ikke kender facts, kan vi altså ikke tilkalde en hel politikreds:)

 

Dyreværnsloven siger INTET om at man ikke må have sin hund i et skur. Hvor ved du dog fra hvor koldt der er i skuret? (Det kan være isoleret, eller at der f.eks. er et sted inde i skuret at hunden kan ligge varmt (F.eks. findes der jo mange staldhunde der bare sover i en bunke hø/halm).

 

Og hvor ved du fra at hunden er blevet sat der af en ejer der var ligeglad? Jeg høre da om folk herinde der ikke har muligheden for at træne deres hunde til at være alene hjemme, og engang imellem f.eks. skal styrte ned for at handle... Skal de meldes til politiet? Eller er det kun hvis der er koldt der hvor hunden bor at man skal melde det til politiet?

 

Og jeg er da helt enig i at mine advarselslamper også ville lyse rødt, og jeg bestemt ville holde øje, tage billeder og spionere på bedste vis. Men derfra og til at være små forarget over at politiet vil vente 24 timer før end de rykker ud, synes jeg er et stort skridt.

 

Kig på hvad vi VED. Udfra hvad der står i denne tråd så ved vi:

 

Hunden er låst inde i et lille skur.

Hunden er ked af det/bange.

 

Og jeg siger igen:

 

Skal alle der har en hund der er ked af det/bange for at være alene meldes til politiet? Det synes jeg personligt ikke, så medmindre der er en grund til mistanke (Og hvis man finder den udenlandske bil som tilstrækkelig mistanke, så skulle man i mine øjne skamme sig!).

 

Ja, der kan være gang i en helt masse skummelt... Men der kunne også bare ikke være gang i noget som helst udover en trist hund, som blev efterladt af sin ejer, og JO det er da forfærdeligt og det ER da en forfærdelig dårlig ejer... Men det er jo ikke en sag for politiet....

Ja jeg digter og tænker ikke kun i klare beviser for at hunden er i fare. Ser jeg mærkelige ting/ situationer ringer jeg da også til polititet og de forventer næppe at jeg personligt finder ud af om der vitterlig er sket en forbrydelse inden jeg ringer.

 

Med hensyn til skuret, så ved man ikke om det er isoleret eller om der er vand til hunden osv., men man bliver nødt til at gå ud fra worst case scenario, ellers risikerer man jo at hunden er død næste morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg er jo heller ikke tilhænger af, at vi bare råber bål og brand uden grund:confused: og du siger i har billeder... Af hvad? I ved ikke hvilken hund det drejer sig om, i ved ikke om den har mad og vand... Undskyld mig, forstår sq ærlig talt godt politiet..

 

af den udlandske bil der holdte lige ude foran. det var bare så vi kunne dokumentere NOGET hvis der lige pudselig kom en efterlysning af en hund i området, HVAD VED JEG. uanset hvad der end måtte være:)

men jeg forstår godt hvad du mener, derfor synes jeg stadig det var en lorte situation at stå i

Link til indlæg
Del på andre sites

Er hunden kommet ud af skuret?

 

Det kunne jo være en fejl. Hvis den har forvildet sig derind i en eller anden anledning...

En strejfer, der søger ind i mørket.

Og nogle fremmede mennesker, der ordner hvad de skal, låser skuret og kører..

Jeg har ret svært ved at tro, at nogen bevidst opbevarer en gøende hund i et skur boligkvarter i flere dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...