Hop til indhold

Alt og Intet - om foder!


Eris
 Share

Recommended Posts

Det anede jeg ikke. Altså alle mine teorier omkring foder er primært hjemmestrikkede :oops:

 

nåh, men nu har jeg jo en allergi hund og derfor har jeg jo gennemtrævlet nettet for informationer gennem årene og selvom min allergihund ikke kan tåle hvede, så er det en meget lav procent der ikke kan det. Generelt er det lidt sjovt at så snart man begynder at tænke om hunden er allergisk så begynder man at ændre på foderet..når det nu faktisk er sådan at langt størsteparten af allergi hos hunde er overfor husstøvmider, lopper og pollen.;)

Hvilket min egen også er allergisk overfor.:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 732
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hej

 

jeg har et spørgsmål håber i kan hjælpe mig. jeg har hørt at hunde må får laks men må de få varmføget laks?? hvordan/ hvad skal jeg gør ved laksen før jeg må give den til min hund.

eller hvis det bar er en laks der ik er røget.

 

Altså røget kød kan jo være lidt hårere ved maven, så det er nok ikke noget jeg ville give i store mængder. Kogt laks derimod er super hundemad. Nogen giver også rå laks, men så skal det vist helst have været frosset i 24 timer først pga parasitter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
hej

 

jeg har et spørgsmål håber i kan hjælpe mig. jeg har hørt at hunde må får laks men må de få varmføget laks?? hvordan/ hvad skal jeg gør ved laksen før jeg må give den til min hund.

eller hvis det bar er en laks der ik er røget.

 

Jeg ville ikke give røgede ting - det kan være ret hårdt ved maven. Så laksen ville jeg koge eller lyn stege uden fedt stof og så give min hund det. Når mine beagler får lidt ekstra kød lynsteger jeg det for det meste da det er hurtigere.

Link til indlæg
Del på andre sites

nåh, men nu har jeg jo en allergi hund og derfor har jeg jo gennemtrævlet nettet for informationer gennem årene og selvom min allergihund ikke kan tåle hvede, så er det en meget lav procent der ikke kan det. Generelt er det lidt sjovt at så snart man begynder at tænke om hunden er allergisk så begynder man at ændre på foderet..når det nu faktisk er sådan at langt størsteparten af allergi hos hunde er overfor husstøvmider, lopper og pollen.;)

Hvilket min egen også er allergisk overfor.:)

Det er helt rigtigt.. Som regel er det 10% af hundeallergier der er foderrelateret..

Men det handler vidst om, at der skal et vidst antal allergener til, før allergien udbryder.

Hvis der fx kommer udbrud ved 8 allergener, så kan det holdes nede ved at hunden kun bliver udsat for 7 allergener.

Det er sådan jeg har forstået det :hmm:

Hvis en hund fx er allergisk overfor husstøvmider, så kan det være en god idé at undgå lagermider også

Link til indlæg
Del på andre sites

Fox, er du stadig interesseret i Estate? Ham gutten, min veninde skulle spørge, er begyndt at fodre med noget andet:-D

 

 

Nej tak :mrgreen: og desværre. Men efter Alto har været syg (og er det) skal han have noget special foder og kommer ikke over på Estate igen. Når han en gang om lææænge må få noget andet skal han over på RC hyppo.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Chili Con Caia

Jeg er lidt opgivende mht. Foder til Caia. Hun er sku kræsen.

 

Vi har prøvet acana, wolfsblut, taste of the wild, mm, og nu essintial.

 

Hun æder kun nuværende foder som er essintial hvis der er noget lækkert hen over.

 

Jeg er ret meget på bar bund mht. Nyt foder mærke. Suk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lidt opgivende mht. Foder til Caia. Hun er sku kræsen.

 

Vi har prøvet acana, wolfsblut, taste of the wild, mm, og nu essintial.

 

Hun æder kun nuværende foder som er essintial hvis der er noget lækkert hen over.

 

Jeg er ret meget på bar bund mht. Nyt foder mærke. Suk!

 

Kan se at de mærker du har afprøvet er kornfri. MÅske er det en idé at afprøve et foder med korn?

RC har lavet et til kræsne hunde - det fik Carla i sine unge dage. Ellers måske et til aktive hunde - der er højere fedtindhold og det falder som regel i god jord.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Kan se at de mærker du har afprøvet er kornfri. MÅske er det en idé at afprøve et foder med korn?

RC har lavet et til kræsne hunde - det fik Carla i sine unge dage. Ellers måske et til aktive hunde - der er højere fedtindhold og det falder som regel i god jord.

Tror jeg i sin tid blev noget korn forskrækket;-)

 

Jeg er lidt bange for foder med for meget fedt i, men det er måske en mulighed:5up:

 

må se på det der RC.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lidt opgivende mht. Foder til Caia. Hun er sku kræsen.

 

Vi har prøvet acana, wolfsblut, taste of the wild, mm, og nu essintial.

 

Hun æder kun nuværende foder som er essintial hvis der er noget lækkert hen over.

 

Jeg er ret meget på bar bund mht. Nyt foder mærke. Suk!

 

Fish4dogs er et hit herhjemme...

 

har hun altid været sådan eller kan det være en efterreaktion på Chili?

 

Hvilket essential var det? Overvejer om Ludwig skal have en hvalp mere eller over på en almindelig...:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Fish4dogs er et hit herhjemme...

 

har hun altid været sådan eller kan det være en efterreaktion på Chili?

 

Hvilket essential var det? Overvejer om Ludwig skal have en hvalp mere eller over på en almindelig...:hmm:

det er lam og hjort, den lilla, godt nok blandet op med deres slanke foder ( det fik Chili).

 

Har overvejet Fish4dogs, vi køber lille sæk når vi har fundet ud af hvad vi skal afprøve.

 

Tja, jeg har tænkt om det har noget at gøre med Chili... Der er ingen tvivl om at der ikke er den der konkurrence med at få spist sin mad sådan at den anden ikke spiser den nu der kun er hende. Men hun har i lang tid været småt spisende...

Link til indlæg
Del på andre sites

det er lam og hjort, den lilla, godt nok blandet op med deres slanke foder ( det fik Chili).

 

Har overvejet Fish4dogs, vi køber lille sæk når vi har fundet ud af hvad vi skal afprøve.

 

Tja, jeg har tænkt om det har noget at gøre med Chili... Der er ingen tvivl om at der ikke er den der konkurrence med at få spist sin mad sådan at den anden ikke spiser den nu der kun er hende. Men hun har i lang tid været småt spisende...

 

Jeg har haft købt det i England. Men har kun haft brugt det som supplement. Købte med de små kroketter og har haft brugt det til fodersøg. Det var vidst med laks.

 

Okay, ellers ville jeg evt have aftaget hvis det var, men kan se på anbefalingen at Ludwig skal have en hvalp mere.

 

Hvis hun er småtspisende i forvejen bliver det nok ikke bedre af manglende konkurrence/savn. (Hvordan har du det??)

Jeg har ikke så mange råd, har jo en lab på madfronten ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har haft købt det i England. Men har kun haft brugt det som supplement. Købte med de små kroketter og har haft brugt det til fodersøg. Det var vidst med laks.

 

Okay, ellers ville jeg evt have aftaget hvis det var, men kan se på anbefalingen at Ludwig skal have en hvalp mere.

 

Hvis hun er småtspisende i forvejen bliver det nok ikke bedre af manglende konkurrence/savn. (Hvordan har du det??)

Jeg har ikke så mange råd, har jo en lab på madfronten ;-)

I må snuppe en hvalp mere:5up:

 

nej det er lige det. Hun elsker alt slags godbidder... Men det dur jo ikke;-)

 

i morgen er det 14 dage siden, det føles som 1000 år. Det stikker dybt i hjertet når jeg ser en cairn terrier. I weekenden begravede vi hendes snor, sele, halsbånd og dækken oppe i svigerforældrernes have under kirsebær træet. Så kan jeg mindes hende når vi er der oppe også:hjerte: jeg savner hende noget så forfærdeligt, og kan stadig komme i tvivl om jeg gjorde nok for hende inden jeg tog beslutningen om at give hende fred.

Link til indlæg
Del på andre sites

B er stadig småtspisende til tider, men han styrer det egentlig meget godt. Vi har fundet et par varianter af Wolfsblut, som han kan lide og fungerer på. Det er lam, and og ged. vi skifter mellem dem hver dag og så gider han godt. Hesten kan han også godt lide, men ligesom med råt hestekød, så prutter han helt vildt af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
B er stadig småtspisende til tider, men han styrer det egentlig meget godt. Vi har fundet et par varianter af Wolfsblut, som han kan lide og fungerer på. Det er lam, and og ged. vi skifter mellem dem hver dag og så gider han godt. Hesten kan han også godt lide, men ligesom med råt hestekød, så prutter han helt vildt af det.

Hun gad slet ikke wolfsblut efter et stykke tid. Men lyder smart at skifte imellem smag.

Link til indlæg
Del på andre sites

I må snuppe en hvalp mere:5up:

 

nej det er lige det. Hun elsker alt slags godbidder... Men det dur jo ikke;-)

 

i morgen er det 14 dage siden, det føles som 1000 år. Det stikker dybt i hjertet når jeg ser en cairn terrier. I weekenden begravede vi hendes snor, sele, halsbånd og dækken oppe i svigerforældrernes have under kirsebær træet. Så kan jeg mindes hende når vi er der oppe også:hjerte: jeg savner hende noget så forfærdeligt, og kan stadig komme i tvivl om jeg gjorde nok for hende inden jeg tog beslutningen om at give hende fred.

 

men ja, måske noget med mere power i så hun ikke behøver spise så meget. I hvert fald i en periode....

 

Du skal jo ikke komme videre fra den ene dag til den anden. Det tager den tid det nu gør. Du har gjort det rigtige ift jer og Chili, og det hjælper dig ikke at tvivle på dig selv ( selvom det er nemmere sagt end gjort). Krammere og tanker herfra

Link til indlæg
Del på andre sites

CCC, vi kører også altid flere slags herhjemme, pt Orijen Adult, Acana Sport og TOTW High Prarie. De to første er ret fulde af krudt, for Bella er jo også småtspisende. Næste gang der rokeres, bliver Acana skiftet ud med Kingsmoor Sport (som hun eeeelsker) og TOTW bliver skiftet ud med Orijen Regional Red.

 

Vi kæmper sådan jævnligt med at få hende til at holde vægten, og her efter hendes sygdom har det været lidt op ad bakke. Hun har taget et halvt kg på, men får også noget lækkert på foderet hver dag, enten vådt eller råt.

 

Jeg er nok nået dertil hvor jeg har erkendt, at for at hun kan holde vægten, skal hun have foder med en masse krudt, og i perioder nødes til at spise. Tilgengæld kommer hun aldrig kun på foder med korn! Hver gang hun har været på det, har hun skidt for meget og fået kedelig pels.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den med kræsenheden har jeg accepteret for længe siden....Sheila har ALDRIG villet spise noget foder alene i skålen mere end max to dage. Og vi har prøvet stort set alle mærker. Mange bare som prøveposer. Konklusionen er at det ikke har noget at gøre med at hun ikke kan lide det, selv samme foder kan fint bruges i en foderbold eller som godbidder, hvis hun vel og mærke er sulten.

 

Nej, hun synes ikke det er spændende nok bare at spise tørt.

 

Efter hun blev steriliseret som 9 årig har det så hjulpet gevaldigt, nu spiser hun næsten altid op, men der skal lige lidt varmt vand og en klat lækker i først;) Så den hedder fast hundepate eller dåsemad som tilskud herhjemme og det er kun en spiseskefuld hun behøver. Varierer så hvad det er hun får i.

Boede hun stadig alene, så ville jeg nok bare lade maden stå til hende, så hun selv kunne tage, for hun spiser når hun er sulten, men den går ikke med en tyk lille islænder i huset også;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
CCC, vi kører også altid flere slags herhjemme, pt Orijen Adult, Acana Sport og TOTW High Prarie. De to første er ret fulde af krudt, for Bella er jo også småtspisende. Næste gang der rokeres, bliver Acana skiftet ud med Kingsmoor Sport (som hun eeeelsker) og TOTW bliver skiftet ud med Orijen Regional Red.

 

Vi kæmper sådan jævnligt med at få hende til at holde vægten, og her efter hendes sygdom har det været lidt op ad bakke. Hun har taget et halvt kg på, men får også noget lækkert på foderet hver dag, enten vådt eller råt.

 

Jeg er nok nået dertil hvor jeg har erkendt, at for at hun kan holde vægten, skal hun have foder med en masse krudt, og i perioder nødes til at spise. Tilgengæld kommer hun aldrig kun på foder med korn! Hver gang hun har været på det, har hun skidt for meget og fået kedelig pels.

Her døjer vi bare ikke med vægt problemer:-) altså her synes jeg vi skal passe på med at hun ikke bliver for rund;-) jeg har lige bestilt 6 kg. Orijen red tror jeg. Acana sport. TOTW er egentlig det foder hun har virket mest glad for siden vi skiftet helt væk fra mm.

 

Giver du så acana en dag, orijen den anden osv osv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Andre der har prøvet Proplan forresten?

 

Sheila har snart spist en sæk og jeg er meget tilfreds! Sheila er knap så tilfreds med at det er med fisk, men som ovenstående indlæg henviser til, så skal hun alligevel have noget lækkert i, så hun spiser det fint.

 

Maven er super fin og fast og hun er stoppet med at have gener af sine analkirtler og hendes pels er blevet dejlig blød efter måneder med fældning. Det sidste kan jo så også bare være fordi hun så endelig er stoppet med at fælde..

Hun har dog haft mange hotspot, men det tror jeg skyldes havbade og ikke foderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...