Hop til indhold

Alt og Intet - om foder!


Eris
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia
Du skal være obs på at light/slanke foder kan give urinvejs-problemer. Så hvis det var mig ville jeg vælge, at finde et godt foder, erstatte lidt af dagsrationen med grønt, hvis hun virker ekstremt sulten

altså grønt som i hvad? ;-) æbler gider hun ikke. prøvede igår. men gulerod kan hun pludselig æde løs af.. vidste ikke det med light foder vs. steriliseret tæver.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 732
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Chili Con Caia
Liva får et lavkalorie-foder (p.t. Happy Toscana) sammen med et "almindeligt" foder - og holder vægten fint.

altså er det et decideret slanke foder? har aldrig hørt om det foder.. blander du 50/50 eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

altså er det et decideret slanke foder? har aldrig hørt om det foder.. blander du 50/50 eller?

 

Nej ikke slankefoder - bare lavkalorie

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/happy_dog_supreme/sensible/180821

 

Tøserne deler ca. 200 gr. Toscana og ca. 200 gr. Essential Nautical (et måltid af hver) på græsplænen hver dag

Link til indlæg
Del på andre sites

altså grønt som i hvad? ;-) æbler gider hun ikke. prøvede igår. men gulerod kan hun pludselig æde løs af.. vidste ikke det med light foder vs. steriliseret tæver.

Heller ikke, hvis det er med i foderet? Skær gulerod i skiver og tilsæt maden (når nu hun godt gider spise det. Luna gideri kke hele gulerødder, så jeg river dem, hvis hun skal have). Grønne bønner kan også bruges. Bare skær dem ud i 3-4 stykker pr bønne.

Kål, rodfrugter, ja alt, undtagen løg og avocado :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nej ikke slankefoder - bare lavkalorie

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/happy_dog_supreme/sensible/180821

 

Tøserne deler ca. 200 gr. Toscana og ca. 200 gr. Essential Nautical (et måltid af hver) på græsplænen hver dag

 

Så Toscana morgen, og Essential aften? Sådan det skal læses?

 

Tak for link.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Heller ikke, hvis det er med i foderet? Skær gulerod i skiver og tilsæt maden (når nu hun godt gider spise det. Luna gideri kke hele gulerødder, så jeg river dem, hvis hun skal have). Grønne bønner kan også bruges. Bare skær dem ud i 3-4 stykker pr bønne.

Kål, rodfrugter, ja alt, undtagen løg og avocado :-D

 

Måske hvis jeg river æblerne... men som kvarte, no go... Gulerødder æder hun i hele nu... Men hvordan ved man hvor meget grønt man skal give ved siden af?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du giver bare en god mængde, og ser om hun virker meget sulten, så giver du hende bare mere til næste måltid:-D

 

Spøjst, Luna ELSKER æbler, og jeg får aldrig lov til at spise et helt et selv:lol:

 

**********************************

Tror Luna nyder sine dage i øjeblikket, hvor hun får råt til aften:-D Meen det er nu kun lige frem til d. 1., så ser vi hvad vi finder på:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så Toscana morgen, og Essential aften? Sådan det skal læses?

 

Tak for link.. :5up:

 

Eller omvendt. Det tager vi ikke så nøje herhjemme hos os

 

Men Dorte, hvordan kan det være at det ikke går som værende slankefoder? Fedt indhold er 7,5 procent hvorimod Essential's slankefoder er på 13 procent.

 

Deres deciderede slankefoder er helt nede på 6%.

Og Maggie tabte sig bestemt ikke på Essential Contour

 

Jeg ved bare, at det fungerer herhjemme hos os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Eller omvendt. Det tager vi ikke så nøje herhjemme hos os

 

 

 

Deres deciderede slankefoder er helt nede på 6%.

Og Maggie tabte sig bestemt ikke på Essential Contour

 

Jeg ved bare, at det fungerer herhjemme hos os.

 

Vi må prøve os frem:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Du giver bare en god mængde, og ser om hun virker meget sulten, så giver du hende bare mere til næste måltid:-D

 

Spøjst, Luna ELSKER æbler, og jeg får aldrig lov til at spise et helt et selv:lol:

 

**********************************

Tror Luna nyder sine dage i øjeblikket, hvor hun får råt til aften:-D Meen det er nu kun lige frem til d. 1., så ser vi hvad vi finder på:-D

 

Okay... Tak:5up:

 

Råt må også være luksus :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Måske behøver du ikke bruge et decideret slankefoder, men bare finde et foder med lidt mindre fedtprocent end det hun får nu?

Helt enig:5up: Vi er ret så glade for Orijen, men det hun fik før hun blev steriliseret var på 18 procent i fedt.. Så vi må nok lige finde noget andet;-) Har kig på Wolfsblut også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna blev skiftet over, da hun var 7 mdr, men det var jo så fordi hun ikke kunne tåle det foder hun fik (og alle de andre vi prøvede...)

 

Jeg tror min opdrætter skifter ved 1-1½ år, jeg er ikke sikker. Det må jeg lige høre om, når vi nærmer os.

 

Og nu har jeg "bestilt" en sæk Wolfsblut Green Valley og en sæk TOTW, når en veninde skal bestille foder her d. 1. Så er der da mad til tulle i et stykke tid:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Spot får noget medicin for bivirkninger af hans TBE og tilsyneladende giver det ham en glubende appetit. Derfor er han faktisk - for første gang nogensinde - blevet lidt rund. Eller normalvægtig er nok mere korrekt. Tænker måske at skifte ham fra performance (Eukanuba) til medium adult (også Eukanuba). HVad tænker I om det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Siri, tænker at herhjemme gav eukanuba masser af luft i maven, ildelugtende prutter og blød og lugtende afføring...

 

Jeg er meget meget meget tilfreds med Eukanuba og skifter ikke! Tager blodprøver hvert halve år og da Spot var på tidligere foder (kornfrit) troede vi faktisk at hans normalværdier var lave - altså at det bare var sådan hans værdier lå (indenfor normalen, men i den lave ende). Efter 3 måneder på Eukanuba ligger de lige midt i normalområdet og han fungerer også bedre i træningen. Bliver mindre forpustet og har mere overskud. Og når jeg helt fysisk kan se at min hund har det bedre - så skifter jeg ikke. Kan eks. se at hans antal af røde blodceller er markant højere på Eukanuba - hvilket jo betyder enormt meget for præstationen.

Fodrer aldrig aldrig mere med kornfrit - det passer heller ikke så godt til en super aktiv hund. Men jeg tænker at jeg måske skal skifte fra højenergifoderet, for at undgå vægtproblemer på sigt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Loui har guffet sig gennem den første sæk Eukanuba i hvalpeudgaven og jeg har ikke bemærket luft i maven. vi overtog hende sammen med noget Scientific og pro plan, og der var pelsen mere fedtet end den er på det nuværende.

 

til gengæld æder hun alt hvad hun finder på sin vej, så at afføringen af og til har været lidt blød, har jeg ikke altid troet skyldtes foderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget meget meget tilfreds med Eukanuba og skifter ikke! Tager blodprøver hvert halve år og da Spot var på tidligere foder (kornfrit) troede vi faktisk at hans normalværdier var lave - altså at det bare var sådan hans værdier lå (indenfor normalen, men i den lave ende). Efter 3 måneder på Eukanuba ligger de lige midt i normalområdet og han fungerer også bedre i træningen. Bliver mindre forpustet og har mere overskud. Og når jeg helt fysisk kan se at min hund har det bedre - så skifter jeg ikke. Kan eks. se at hans antal af røde blodceller er markant højere på Eukanuba - hvilket jo betyder enormt meget for præstationen.

Fodrer aldrig aldrig mere med kornfrit - det passer heller ikke så godt til en super aktiv hund. Men jeg tænker at jeg måske skal skifte fra højenergifoderet, for at undgå vægtproblemer på sigt?

 

Når han fungerer på Eukanuba, er der jo ingen grund til at skifte mærke! Men prøv dig frem og se om han kan nøjes med den almindelige variant (og husk at Performance jo smager ekstra lækkert, fordi der er masser af fedt i), og ellers kan du jo supplere med Performance.

 

Hvor længe skal han medicineres? Og hvad er det for medicin han får?

Link til indlæg
Del på andre sites

Når han fungerer på Eukanuba, er der jo ingen grund til at skifte mærke! Men prøv dig frem og se om han kan nøjes med den almindelige variant (og husk at Performance jo smager ekstra lækkert, fordi der er masser af fedt i), og ellers kan du jo supplere med Performance.

 

Hvor længe skal han medicineres? Og hvad er det for medicin han får?

 

Appetitten fejler ingenting, så tror nok det skal ryge ned :-D

Lige nu prøver vi at give ham kaliumbromid i en periode, fordi han indimellem har vedvarende kramper i et af forbenene. Det kan vare en hel dag og kommer typisk, når han har hvilet og skal i gang igen. Så kan han slet ikke lægge vægt på benet, da det udløser kramper. Kramperne går så væk, når han er gået i gang, men kommer igen når han har hvilet. Og de kommer kun, når der er vægt på benet. Det er lidt et long shot med Kbr, men det er forsøget værd. Man bruger det blandt andet som add-on ved epilepsi og til kontrol af bivirkninger ved hjernetumorer hos hunde. Det påvirker nerveenderne (transmitterne?) og sløver dem.

Det giver så bare en rigtig rigtig god appetit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...