Hop til indhold

Alt og Intet - om foder!


Eris
 Share

Recommended Posts

Vi bruger også Henne Basic. Det var lidt et tilfælde, at det var det vi endte med. Kato har meget sart mave, så vi har prøvet meget forskelligt for at finde det rigtige til ham. Min chef er forhandler af Henne foderet og skiftede til det i sin tid da hendes gamle tæve havde allergi problemer. Hun sagde til mig, at jeg godt måtte tage noget foder med hjem, hvis jeg havde mod på at prøve endnu et foder til Kato. Det viste sig så heldigvis, at han godt kunne tåle det og Anton spiser alt, så derfor holder vi fast i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 732
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er faktisk ikke helt klar over prisen, men er det ikke små 400 kr. for 7 kg???

Trille spiser ca 85 g. Om dagen, så de 7 kg. Holder jo os et stykke tid. Det er bare lidt skørt med de gule lorte:blink:

 

hmmm kan bare huske de små poser 2kg koster 189, Molly spiste 100-120 gram (minimum :genert:) så det blev bare meget dyrere end når hun er på WB hvor kg-prisen er mindre og hun kan nøjes med mindre mad..

Link til indlæg
Del på andre sites

Kaya ville jo heller ikke spise før vi startede hende på RC hypo, nu spiser hun det hun skal. Hun får vådfoderet i sin kong, det elsker hun.

 

Ved ikke lige hvad det er med det der Hypo, men det smager åbenbart dejligt :vedikke:

 

Vi køber det i England Royal Canin Hypoallergenic Dog

 

 

Er faktisk ikke helt klar over prisen, men er det ikke små 400 kr. for 7 kg???

Trille spiser ca 85 g. Om dagen, så de 7 kg. Holder jo os et stykke tid. Det er bare lidt skørt med de gule lorte:blink:

 

De gule lorte forsvinder igen. Det gjorde de i hvert fald her. Nu har vi fine små, næsten sorte pøller :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå nu skal Cookie over på Royal Canin Hepatic. Hun skulle steriliseres i dag, men det blev udskudt, da blodprøven viste at hun måske har nedsat leverfunktion eller "bare" en infektion omkring. Så vi skal se om medicin og dette foder ændre på blodprøven om 3uger:x:. Det positive er at hun heldigvis godt kan lide foderet.

 

Jeg har fodret Lily med det længe - hun elskede det også. Og det gør de andre faktisk også. Jeg har en slat tilbage derhjemme - tror I man kan fodre de andre hunde med det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fodret Lily med det længe - hun elskede det også. Og det gør de andre faktisk også. Jeg har en slat tilbage derhjemme - tror I man kan fodre de andre hunde med det?

 

Det lugter også MEGET af torskerogn. Tror godt de andre hunde kan spise det, hvis det er for at for slatten brugt. Forskellen mellem Hepatic og andet foder er vel bare at det har nogle egenskaber som støtter leveren, så den ikke skal arbejde på højtryk. (Men ved det ikke)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været igennem en del foder som Ozzie ikke fungerede på (dvs det gik godt i et stykke tid, og så duede det bare slet ikke mere), kan ikke huske alle de ting vi har prøvet, men nu får hun Olivers lammevariant som er det hun har kørt bedst på nogensinde. :banan: Og hun har fået det i flere år og det er stadig bare så godt. Så det er dejligt. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lugter også MEGET af torskerogn. Tror godt de andre hunde kan spise det, hvis det er for at for slatten brugt. Forskellen mellem Hepatic og andet foder er vel bare at det har nogle egenskaber som støtter leveren, så den ikke skal arbejde på højtryk. (Men ved det ikke)

 

Ja, alt i foderet er spaltet, så det let optages og derved ikke belaster leveren. Det er også derfor man skal fodre mange gange om dagen (altså fordi at små mængder flere gange belaster mindre end to store måltider).

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dyrlæge fortalte mig i dag, at hun kender en der arbejder på en hundefoderfabrik her i DK.

Han har fortalt hende, at medarbejderne kan købe en 15kg fodersæk til dem selv for 50 kr..

De tjener seriøst kassen på os. :slem:

 

Jeg kender både folk på Aller Mølle, og på fabrikken hvor Olivers bliver produceret, og f.eks kan man fint købe en sæk foder på AllerMølle og den anden til 50,- kroner, men det er jo skrammel foder. Kingsmoor, UniQ, og Hike som bliver produceret på Allermølle, koster meget mere bare for fabrikken at producere, så det er det andet skrammel foder der kan købes til de penge.

 

Alternativt kan det være foder der er produceret i en forkert pillestørrelse. Ved at de har 40 tons til at stå i piller der er lidt for store og derfor blev sendt retur, og foderet er jo godt nok, og det kan også være af det de kan købe billigt, men det må de jo så ikke sælge herhjemme da det ikke er deres opskrift og de derfor ikke må sælge det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg kender både folk på Aller Mølle, og på fabrikken hvor Olivers bliver produceret, og f.eks kan man fint købe en sæk foder på AllerMølle og den anden til 50,- kroner, men det er jo skrammel foder. Kingsmoor, UniQ, og Hike som bliver produceret på Allermølle, koster meget mere bare for fabrikken at producere, så det er det andet skrammel foder der kan købes til de penge.

 

Alternativt kan det være foder der er produceret i en forkert pillestørrelse. Ved at de har 40 tons til at stå i piller der er lidt for store og derfor blev sendt retur, og foderet er jo godt nok, og det kan også være af det de kan købe billigt, men det må de jo så ikke sælge herhjemme da det ikke er deres opskrift og de derfor ikke må sælge det...

 

Er det Aller Petfood? I gamle dage aller mølle) Den ligger her i Fredericia i gå afstand fra os - når vinden bærer den vej og de "kokkerer" derovre :badr: - ikke noget foder jeg ville bruge.

 

aller mølle er noget andet så vidt jeg kan læse - de forhandler da mange førsteklasses foder typer blandt andet Kingsmoor

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det Aller Petfood? I gamle dage aller mølle) Den ligger her i Fredericia i gå afstand fra os - når vinden bærer den vej og de "kokkerer" derovre :badr: - ikke noget foder jeg ville bruge.

 

aller mølle er noget andet så vidt jeg kan læse - de forhandler da mange førsteklasses foder typer blandt andet Kingsmoor

 

 

Aller mølle / Petfood i Fredericia er verdens højest certificerede hundefoder fabrik, og de er rent faktisk certificeret til at producere menneskeføde...

Og det er der de bedre mærker der er produceret i Danmark bliver lavet. Det er dyrt at få produceret dernede, men sagerne er også bare iorden.

Mener Kingsmoor også bruger fabrikken i Fredericia.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Aller mølle / Petfood i Fredericia er verdens højest certificerede hundefoder fabrik, og de er rent faktisk certificeret til at producere menneskeføde...

Og det er der de bedre mærker der er produceret i Danmark bliver lavet. Det er dyrt at få produceret dernede, men sagerne er også bare iorden.

Mener Kingsmoor også bruger fabrikken i Fredericia.

 

 

Men det kan man bare ikke mærke på duften :pift:

Vi går tit ture i det område og det kan stinke som ind i helvede

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det kan man bare ikke mærke på duften :pift:

Vi går tit ture i det område og det kan stinke som ind i helvede

 

Det er SÅ ulækkert, det foder:badr: Mener det bare hedder "Aktiv". Bella var smagshund for dem, og første omgang goder stank moderat. Anden omgang vil fik returnerede jeg øjeblikkeligt. Det stank så gennemtrængende af svin, og har en ide om at svinebørster er deres hovedingrediens:shock:

 

Edit: det er aller petfoods!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Det er SÅ ulækkert, det foder:badr: Mener det bare hedder "Aktiv". Bella var smagshund for dem, og første omgang goder stank moderat. Anden omgang vil fik returnerede jeg øjeblikkeligt. Det stank så gennemtrængende af svin, og har en ide om at svinebørster er deres hovedingrediens:shock:

 

Edit: det er aller petfoods!

Det er altså også en stinke fabrik :???: men heldigvis bor vi da en bid vej væk og det er ikke så tit vinden bærer i retning af vores hus - det er værst når vi går bestemte steder oppe i "området"

Er lige kørt forbi fabrikken i dag - der var gang i den - vinden er meget kraftig hernede i dag - men heldigvis blæser det den modsatte retning:mrgreen:

Det meste af deres foder - som hedder "aktiv" som du nævner eksporteres til østlandene og Rusland -

Jeg kender en der fodrer sine to hunde - en Berner Sennen og en Cairn Terrier på det - de får det billigt siger hun - Berneren er 2 år og terrieren er 12 år - så de kan da åbenbart leve på det - men begge hunde ser møl ædt ud i mine øjne - kedelig pels:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst presaio
Min dyrlæge fortalte mig i dag, at hun kender en der arbejder på en hundefoderfabrik her i DK.

Han har fortalt hende, at medarbejderne kan købe en 15kg fodersæk til dem selv for 50 kr..

De tjener seriøst kassen på os. :slem:

 

 

 

Og så er der dem som er nærrige, og ikke vil betale for hundefoder. Næhh.. de lukker bare deres hund ud og lader den fange sin mad selv, helt gratis ! :shock: gratis mad smager jo alt tid godt, ikk' ? :confused:

 

Har været lidt igennem af forskelligt foder med Yuki, kræsen til hund man skal finde sig i ! Royal Canin, Eukanuba, det helt billige lav pris foder fra supermarket, Real Nature, Ziwipeak, Pedigree, Orijin.

 

Har foderet i snart 1½ år med Orijin, fiskvarianten, og det er hun rigtig glad for, og pelsen er dejligblød og lækker. - En bonus ting ved den variant som jeg fandt ud af da jeg havde den lille nye Lain forbi dr. dyr for at hun kunne hilse på hende. Er at foderet også kan bruges som hvalpefoder, og har anmærkningerne til det, så passer mig helt fint :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Er der nogle herinde der har erfaringer med Golden Eagle - Holistic health ?

Jeg har for længe siden haft brugt den med kylling og den med and - måtte konstatere at mine have for meget bagud. Personligt syntes jeg der er for mange fyldstoffer i - forstår ikke helt hvorfor der skal være to forskellige typer ris i :hmm:

Jeg har lært et og andet siden da og går mere ind for et enkelt foder fremfor en farlig lang deklaration.

 

I nyere tid - har jeg haft brugt deres hypoallergene foder - den med and og den med laks, da disse fodertyper er meget mere enkle sat sammen - maverne kunne godt tage det - men igen oplevede jeg for meget bagud.

Der er vel ikke andet for end at prøve det af og se hvad der sker :mrgreen:

 

Det gammel kendte Eaglepack som de kørte med førhen 6-7 år siden var meget bedre - men det kan man ikke få mere her i DK

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror også bare at jeg skal have brugt denne sæk og så gider jeg ikke købe kingsmoor pure kylling igen. Den var egentlig et fejlkøb. Skulle have købt kingsmoor sport, men farede vild i navnene:genert:

Synes faktisk slet ikke at der var så meget nr 2 på den variant:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror også bare at jeg skal have brugt denne sæk og så gider jeg ikke købe kingsmoor pure kylling igen. Den var egentlig et fejlkøb. Skulle have købt kingsmoor sport, men farede vild i navnene:genert:

Synes faktisk slet ikke at der var så meget nr 2 på den variant:vedikke:

 

Vi bruger Kingsmoor Sport (købt for 240 kr:engel:), og synes det fungerer ret godt. Hun får stadig Orijen en gang om dagen, men Kingsmoor er et rigtig fint supplement! Ingen bøvl med maven eller noget. Og masser af krudt i balladehunden:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi overtog Futte var han 11 måneder og havde indtil da, så vidt jeg forstod, levet af discount foder. Det kunne man tydeligt se! Når han stod stille dryssede hårene af ham, så voldsomt fældede han. Da han et par uger senere var ved dyrlægen med henblik på vaccination og kasteration (samt udtræk af hvalpetænder, som tidligere ejer senere fortalte han havde haft i 6 måneder sammen med de blivende tænder :evil:). Ud over ekstrem fældning var Futtes pels strid og trist.

Efter kasteration købte vi en pose Hill's fordi dyrlægen anbefalede det mod fældning. Dette havde absolut ingen virkning!

Efter posen var brugt købte vi et kornfrit foder, Now!, som vi kombinerede med vildlakseolie og stort set kun tørrede godbider alá tørret kød og lunger. På 14 dage stoppede fældningen næsten fuldstændig og pelsen begyndte allerede at blive blødere. Da Futte som bivirkning af kasteration er meget sulten, fik han grøntsager som fyldstof og har al tid været meget glad for dette :-)

Efter et lille år på Now! fik vi mod på råfodring, hvilket er det bedste jeg nogensinde har gjort for min hund. Hans pels blev endnu pænere, endnu blødere og virkelig intens i farven, men vigtigst af alt kunne vi for første gang efter han var blevet kastereret mætte ham totalt i et foder og fjerne hans overdrevne madfokus.

 

Generelt er Futtes mave ikke sart, men det vitaminpulver vi blev anbefalet til råfodring (GNS, tror jeg det hedder?) kan han altså ikke tåle. Han bliver helt oppustet og slår ekstremt mange ildelugtende prutter og er derfor ikke rar at være i nærheden af.

(Det samme gælder forresten hvis han får de hvide oksehudstyggere, hvorimod han tåler det gule fint)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...