Hop til indhold

Alt og Intet - om foder!


Eris
 Share

Recommended Posts

Jeg bruger ikke en bestemt opskrift :-)

 

Jeg opgiver at få tilfredsstillet min nyrgerrighed;) Jeg har jo selv fodret med hjemmelavet mad for et par år tilbage, så var egentlig bare nyrgerrig på hvordan du gør:) Sheila nægter at spise det jeg laver mere, hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 732
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg opgiver at få tilfredsstillet min nyrgerrighed;) Jeg har jo selv fodret med hjemmelavet mad for et par år tilbage, så var egentlig bare nyrgerrig på hvordan du gør:) Sheila nægter at spise det jeg laver mere, hehe

Ja, men jeg koger bare noget kød sammen noget grønt. Jeg gør ikke noget specielt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Acana eer vel oplagt? Eller olivers eller essential..

 

Acana er der havre i, ikke at det i sig selv er noget problem, men noget tyder på at hun får vildt meget snask i øjnene når hun får korn. Og er ikke sikker på at jeg gider teste et mærke, som jeg har en formodning om at hun ikke tåler.

 

Olivers er jeg sur på:lol:

 

Essential er er godt bud. Nåede også at smutte ind og læse om deres hvalpefoder lige efter jeg lavede indlægget:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Acana er der havre i, ikke at det i sig selv er noget problem, men noget tyder på at hun får vildt meget snask i øjnene når hun får korn. Og er ikke sikker på at jeg gider teste et mærke, som jeg har en formodning om at hun ikke tåler.

 

Olivers er jeg sur på:lol:

 

Essential er er godt bud. Nåede også at smutte ind og læse om deres hvalpefoder lige efter jeg lavede indlægget:5up:

 

Jeg har kigget Acanas forskellige foder igennem for ikke så længe siden. Jeg er ret sikker på at nogle af deres produkter er 100 % kornfrit, og uden havre. Jeg mener det er deres Regionals serie :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Acana er der havre i, ikke at det i sig selv er noget problem, men noget tyder på at hun får vildt meget snask i øjnene når hun får korn. Og er ikke sikker på at jeg gider teste et mærke, som jeg har en formodning om at hun ikke tåler.

 

Olivers er jeg sur på:lol:

 

Essential er er godt bud. Nåede også at smutte ind og læse om deres hvalpefoder lige efter jeg lavede indlægget:5up:

 

Hehe, det kender je godt det der med at man selv kan være modstander af noget, bare som princip, hehe.

Til hvalpe har jeg det bare bedst med et foder som har nogle år på bagen og er blevet gennemprøvet.

 

Ellers ville jeg foreslå dig den nye hvalpefoder fra iceland pet. De har fået en kornfri serie. Vi får nogle af dem i butikken og jeg havde så liiiige håbet at der endelig kom ET produkt som sheila kunne spise, fordi der va en der hed atlantic fish...men nej, nej de skal selvfølgelig lige putte 8 procent kylling i også..ih altså;)

 

Jeg mangler et foder på hvide fisk og ris og ikke andre proteinkilder. Hvorfor laver nogen ikke det, hulk:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jubii specific laver igen et foder til led-hunde, nu hedder det bare noget med flex istedet for. Men er stort set det samme.

 

Det eneste minus er bare at Luna storfiser på det *suk* Aner ikke helt, hvad jeg ellers skal give hende. Hun skal til det store tjek i morgen, så der kan jeg lige få en sludder med dyrlægen, tænker jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jubii specific laver igen et foder til led-hunde, nu hedder det bare noget med flex istedet for. Men er stort set det samme.

 

Det eneste minus er bare at Luna storfiser på det *suk* Aner ikke helt, hvad jeg ellers skal give hende. Hun skal til det store tjek i morgen, så der kan jeg lige få en sludder med dyrlægen, tænker jeg.

 

kan du ikke prøve med noget tilskud til maven o form af noget probiotikat tilskud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kigget Acanas forskellige foder igennem for ikke så længe siden. Jeg er ret sikker på at nogle af deres produkter er 100 % kornfrit, og uden havre. Jeg mener det er deres Regionals serie :-D

 

Vil gerne have hvalpefoder eller som minimum all life stage, hun er jo kun 4 mdr.

 

Men har sgu bestilt Essential:-) Ingredienserne er noget mere lækre end Kingsmoor, så det blev et mavefornemmelse-valg:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jubii specific laver igen et foder til led-hunde, nu hedder det bare noget med flex istedet for. Men er stort set det samme.

 

Det eneste minus er bare at Luna storfiser på det *suk* Aner ikke helt, hvad jeg ellers skal give hende. Hun skal til det store tjek i morgen, så der kan jeg lige få en sludder med dyrlægen, tænker jeg.

 

Hvorfor er det at du ikke giver et foder hun tåler, og så tilskud i stedet? Du har måske svaret på det før, men kan ikke huske problematikken:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Afføringen er pæn nok, så ved ikke om det vil ødelægge noget?

 

Har du nogle ideer til hvilken slags probiotikat?

 

Afføringen kan kun blive endnu bedre

 

Dyrlægen sælger en god en der vist bare hedder pro biotika. Pro fibre er i samme serie. Den var vildt god til mysla, men også meget dyr, så vi prøvede lige en anden, som desværre slet ikke er lige så god.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har skiftet over på Real Nature, da det har været ét af de fodermærker, jeg har kunnet opspore med mindst fedt% i. Og hundene ELSKER det! Forsøgte at blande det sammen med det sidste af det gamle foder - hvilket ikke var en succes - det gamle foder blev konsekvent sorteret fra :lol::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har skiftet over på Real Nature, da det har været ét af de fodermærker, jeg har kunnet opspore med mindst fedt% i. Og hundene ELSKER det! Forsøgte at blande det sammen med det sidste af det gamle foder - hvilket ikke var en succes - det gamle foder blev konsekvent sorteret fra :lol::mrgreen:

Der bruger jeg som godbidder:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er det at du ikke giver et foder hun tåler, og så tilskud i stedet? Du har måske svaret på det før, men kan ikke huske problematikken:-)

Jeg har ikke rigtig kunne finde et tilskud, der har en effekt. Men kommer muligvis til at prøve igen, hun har fået en rigtig ulækker fedtet pels af det der specific. Æv.

 

Aner er bare ikke lige, hvad vi skal prøve...

Link til indlæg
Del på andre sites

LuckyLuna har du prøvet James Wellbeloved? Alle deres varianter er med kun en animalsk kilde og med enten ris eller grønsager. De har en variant med fisk men jeg ved indrømmet ikke, hvilken type fisk. Ellers er der and, kalkun og lam.

 

golden eagle har også nogle varianter med kun en animalsk kilde vist..

 

Der er også det der fish4dogs? Der vist noget variant med hvid fisk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej ikke en liste, eller jow jeg lavede en liste for en del år siden, men det var en oversigt til en dyrlæge vi var hos pga maveproblemer. Men jeg kan huske det meste af det Luna har prøvet..

 

Jeg har faktisk fået 2x4 kg gratis foder fra Olivers, som vi kan prøve. Det er dog ikke specielt til ledhunde, men et tilbud på deres hjemmeside, jeg ikke lige ville misse :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...