Hop til indhold

Kejsersnit i billeder


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Jeg ligger det som link til min hjemmeside, så ingen bliver sure.

Selve kejsersnittet bløder overhovedet iikke.. og jeg har skrevet hvornår kejsersnittet bliver til en sterilisation. Det bløder lidt.

Så man kan vælge at se kejsersnittet og så gå ud igen før der kommer blod.

Ved sq ikke hvor sarte I er??

 

Nå men billederne ligger her:

 

New Page 0

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ikke sart :-D

 

Interessant at se - og det ser ud til at hun klarer det hele flot. Så en sterilisation har ikke indflydelse på mælkeproduktionen? Aner intet om det, men den tanke faldt mig bare ind.

Nej, hverken på hunde eller mennesker :-D

hvalpene er bedøvede når de kommer ud, pga narkosen..Natascha var med, og hun skulle holde gang i hvalpene (massere dem).

Inden tæven bliver lukket hælder de penicillinpulver ned i hullet. Og så behøver hun ikke penicillin bagefter. Man holder selvfølgelig øje med såret.

Hun får heller ikke smertestillende medmindre hun virker til at have smerter. Og det gjorde hun ikke. Hun spiste, drak, og ammede fint de små. Sprang ind og ud af sengen og vinduet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde ikke spekuleret på, at hvalpene også ville være bedøvet, men det er jo klart. :-D

 

Virkelig spændende at se og læse om. Det må alligevel være lidt nervepirrende!

 

De gange jeg har fået steriliseret en tæve har de også været totalt ovenpå igen næsten omgående - godt at kejsersnit ikke gjorde det mere kompliceret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det ser fint ud - syntes ikke det er grimme billeder!

Jeg har selv født mine børn ved kejsersnit og set hele forløbet i lampen oppe over hovedet på mig :-D - Der kommer heller ikke ret meget blod når det er vi mennesker der ligger under kniven ! - Til gengæld nogle lækre drengebasser :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan med hendes sår og hvalpene der render rundt omkring på hende for, at finde frem til maden? :-)
Ingen problemer. Det lader ikke til at gøre ondt på hende overhovedet. Og hvalpene kommer jo ikke ud endnu, så bakterierne er bare dem hun er vant til.

Nu er det også vokset sammen. jeg fjernede de sidste par tråde forleden dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde ikke spekuleret på, at hvalpene også ville være bedøvet, men det er jo klart. :-D

 

Virkelig spændende at se og læse om. Det må alligevel være lidt nervepirrende!

 

De gange jeg har fået steriliseret en tæve har de også været totalt ovenpå igen næsten omgående - godt at kejsersnit ikke gjorde det mere kompliceret.

Lidt men ikke ret meget.. Da vi kom op til dyrlægen sagde hun hvad nu hvis de alle er døde? så sagde jeg " så er det sq din skyld, for der var liv i dem for 2 minutter siden " .. De kan alligevel klare meget (hvalpene altså, ikke dyrlægen. Hun kender mig jo)..Sidste år hev hun i Bente i lang tid fordi hun troede hun var død og kunne bane vejen for de andre. Bente var ikke død. Men havde fået brækket kæben og revet undelæben næsten af.. Hun fik et par sting og så var hun fit for fight.

Hvis tæven dør lige op til de snitter kan de sagtens nå at få hvalpene ud. Det mest kritiske er når de kommer ud. Så får de en indsprøjtning med modgift mod bedøvelsen og skal masseres.. Natascha har taget sig af hvalpene og jeg hjælper med at få lukket kræet igen, eller som denne gang hvor jeg tog billeder til dem (og os).

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende billedserie, tak for den! :5up: Men spøjst at hvalpene også er bedøvet.. men naturligvis er de jo det, når morhunden er - det tænker man bare slet ikke over. Hvor længe går der så før der er liv i dem? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende billedserie, tak for den! :5up: Men spøjst at hvalpene også er bedøvet.. men naturligvis er de jo det, når morhunden er - det tænker man bare slet ikke over. Hvor længe går der så før der er liv i dem? :-)
lige når de kommer ud er de helt slatne.. Dyrlægen klipper navlestrengen og rækker dem over til mig en af gangen. Jeg giver dem en indsprøjtning i bagbenet med et elelr andet jeg ikke kan huske. 0.1 ml.. det er modgiften..Jeg giver dem videre til Natascha som rubber dem i et håndklæde. Hvis ikke de bevæger sig nu og trækker vejret så giver hun dem en dråbe gammel dansk.. Så snart de bevæger sig putter hun dem i en lille kasse og sørger for at røre ved dem så de bevæger sig... Jeg vil tror der går en 5 minutter hvor man skal holde dem igang..derefter skal hun sørge for at de er varme.. Og sørge for at få peantangene af deres navlestrenge. Og holde øje med om de bløder fra stedet.
Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for at dele! Har aldrig set et kejsersnit, desværre - det var ellers min "drøm", at nå at opleve det/være med til det, mens jeg var i praktik, men det gjorde jeg ikke...

 

Men det er da en noget blodig sterilisation...? Ikke at jeg er sart, men det er ikke så blodigt, jeg husker det fra min tid på klinikken?

Normalt er livmoderen heller ikke kæmpestor når det bliver gjort :-D Du skal huske at der lå 5 kæmpebabyer på hver 250 gram, så det hele var spilet ud og meget blodfyldt. Og de "underbinder" jo kun siden ind mod hunden. Så hun ikke mister blod.. Men alt det blod der er i de kæmpestore børhorn løber ud når dyrlægen skærer den fri. Og sammen med fostervandet som bliver søbet op når hun kan komme til nede i "Hullet" så kommer det til at se lidt blodigt ud
Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt er livmoderen heller ikke kæmpestor når det bliver gjort :-D Du skal huske at der lå 5 kæmpebabyer på hver 250 gram, så det hele var spilet ud og meget blodfyldt. Og de "underbinder" jo kun siden ind mod hunden. Så hun ikke mister blod.. Men alt det blod der er i de kæmpestore børhorn løber ud når dyrlægen skærer den fri. Og sammen med fostervandet som bliver søbet op når hun kan komme til nede i "Hullet" så kommer det til at se lidt blodigt ud

 

Jeg tænkte nok, at det var derfor :-) Men var lidt i tvivl, de kunne jo også have haft ramt noget 'skidt' ved et uheld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...