Hop til indhold

Kan I huske de der små gule?


Hopsa
 Share

Recommended Posts

De er lige blevet 7 måneder og den ene skal på sin første udstilling på lørdag, så jeg lavede et par videoklip så jeg kunne se hvordan de ser ud nu, altså sådan opstillet og fra siden ;-) Billederne er små og af dårlig kvalitet fordi jeg har klippet dem ud af videoklippet.

 

Her er Dizzy ca 7 uger

rd-1.jpg

 

Her er hun 7 måneder

Dizzystack_zpsa212c5fa.png

 

Her er Dana ca. 7 uger

bl.jpg

 

Og her 7 måneder

Dana01_zps9dd4ff30.png

 

 

Resten af tiden . ja der ser de jo bare sådan ud ;-)

aIMG_7329_zps426eec0c.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Flotte fyre - eller fyrinder -det kan jeg ikke lige se

Jeg kan afsløre at der på drengebørn kan ses et vedhæng under maven, så det er en pejling der generelt er gangbar på korthårsracer ;-)

Alternativt afslører navne ofte kønnet, men måske Dizzy og Dana kan bruges til begge køn :genert:

 

Smukke piger!

 

Hvem af dem skal på udstilling/hvem af dem ser du som den bedste? Den største forskel jeg kan se på dem, er at Dizzy's hoved har et meget mere markant stop end Danas men ellers ved jeg slet ikke hvad jeg skal kigge efter.. :genert:

 

Tak!

Det er Dizzy der skal udstilles i weekenden, om tre uger skal de begge afsted hver sin dag på dobbeltudstilling i Roskilde. Dizzy har hele tiden være den der satte mest krop og muskel og har derfor haft bedre bæring og bevægelse. Dana har været mere ranglet fordi hun har sat højde. Dizzy er mere grov i det, Dana er super elegant og feminin.

Som udgangspunkt har det været Dizzy jeg forventede at stille i år og så lade Dana blive hjemme, men hun er kommet rigtig godt med nu, og lige pt. er jeg mest begejstret for Dana. Da hun blev født afskrev jeg hende på stedet fordi masken var svag, men da hun kom på benene måtte jeg bare erkende at hun er tosset godt konstrueret og jeg valgte derfor at beholde hende i reserve ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan afsløre at der på drengebørn kan ses et vedhæng under maven, så det er en pejling der generelt er gangbar på korthårsracer ;-)

Alternativt afslører navne ofte kønnet, men måske Dizzy og Dana kan bruges til begge køn :genert:

 

 

 

Tak!

Det er Dizzy der skal udstilles i weekenden, om tre uger skal de begge afsted hver sin dag på dobbeltudstilling i Roskilde. Dizzy har hele tiden være den der satte mest krop og muskel og har derfor haft bedre bæring og bevægelse. Dana har været mere ranglet fordi hun har sat højde. Dizzy er mere grov i det, Dana er super elegant og feminin.

Som udgangspunkt har det været Dizzy jeg forventede at stille i år og så lade Dana blive hjemme, men hun er kommet rigtig godt med nu, og lige pt. er jeg mest begejstret for Dana. Da hun blev født afskrev jeg hende på stedet fordi masken var svag, men da hun kom på benene måtte jeg bare erkende at hun er tosset godt konstrueret og jeg valgte derfor at beholde hende i reserve ;-)

 

Hahahahahaaa, så jan man se hvad jeg ved om GD'er:stupid::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smukke piger:lun:

 

Som Doberfan - hvem skal udstilles? Synes klart at Dizzy har det smukkeste hoved (på billederne), men at Danas krop er lidt mere "voksen" og med pænere muskulatur:vedikke:

 

Men aner jo ikke en skid om GD'er:genert:

 

De er skide pæne begge to :mrgreen: og går det som forventet blir de så tilpas forskellige at jeg kan skifte mellem dem alt efter om dommeren er fra europa/UK eller norden/USA ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

De små gule er vidst blevet pist væk... :vedikke:

Men sikke lækre piger der er kommet ud af det. Hvor er de smukke! :lun: Og vildt de er SÅ store i en alder af 7 mdr.

 

Ja det er lidt vildt som sådan nogle vokser, det handler lige om at holde styr på fodringen ihf. De vejede ca. 650g da de blev født og ligger nu på små 55 kilo vil jeg tro.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er de bare fine.. :lun:

Hold os opdateret med udstillingen!

Ja vi må krydse fingre for hinanden - Tot skal også udstilles i weekenden - på DTK ´s udstilling i Haarlev , så det kan være vi skal lave en ny " brokketråd om gode og dårlige dommere " på mandag ? eller måske skal vi splejse til nye briller til dommerne ? men SELVFØLGELIG får vi begge excellent og vinder klassen! andet er simpelthen umuligt ! krydsede fingre og pøj-pøj herfra !

 

 

 

PS ja ja jeg kan nu normalt godt se forskel - men mine øjne er lidt tossede , så det kan godt knibe lidt på billeder...... men flotte er de!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi må krydse fingre for hinanden - Tot skal også udstilles i weekenden - på DTK ´s udstilling i Haarlev , så det kan være vi skal lave en ny " brokketråd om gode og dårlige dommere " på mandag ? eller måske skal vi splejse til nye briller til dommerne ? men SELVFØLGELIG får vi begge excellent og vinder klassen! andet er simpelthen umuligt ! krydsede fingre og pøj-pøj herfra !

 

Jeg får med garanti ikke noget excellent for jeg stiller i hvalpeklasse ;-)

Dommeren er en nordmand jeg aldrig har hørt om, tror han er colliemand eller noget, så jeg skulle nok ha' tilmeldt hvalpen med det spidse næb ved nærmere eftertanke :mrgreen:

Nå, men det spiller ingen rolle, jeg er afsted for at hygge mig med en håndfuld hvalpekunder der skal snuse lidt til det udstilling der, så jeg pakker en pose med pandekager, syltetøj, pepsi max og godt humør og håber at der osse lander nogle fornuftige resultater på nogle af de hunde jeg skal i ringen med :-)

 

Held og lykke i terrierklubben!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får med garanti ikke noget excellent for jeg stiller i hvalpeklasse ;-)

Dommeren er en nordmand jeg aldrig har hørt om, tror han er colliemand eller noget, så jeg skulle nok ha' tilmeldt hvalpen med det spidse næb ved nærmere eftertanke :mrgreen:

Nå, men det spiller ingen rolle, jeg er afsted for at hygge mig med en håndfuld hvalpekunder der skal snuse lidt til det udstilling der, så jeg pakker en pose med pandekager, syltetøj, pepsi max og godt humør og håber at der osse lander nogle fornuftige resultater på nogle af de hunde jeg skal i ringen med :-)

 

Held og lykke i terrierklubben!

Nå men lyserødt SL er vel også ok ? jeg har det ligesom dig - er afsted for at hygge mig og sludre med alle de andre airedaleejere der er , og så altså lige for at hente min nye hvalp om søndagen -Tot er jo en trimmerace og det gør jeg selv , men slet ikke godt nok til udstilling , så vi kommer nok hjem med det sædvanelige blå bånd ... nu må vi se.
Link til indlæg
Del på andre sites

De er lige blevet 7 måneder og den ene skal på sin første udstilling på lørdag, så jeg lavede et par videoklip så jeg kunne se hvordan de ser ud nu, altså sådan opstillet og fra siden ;-) Billederne er små og af dårlig kvalitet fordi jeg har klippet dem ud af videoklippet.

 

Her er Dizzy ca 7 uger

rd-1.jpg

 

Her er hun 7 måneder

Dizzystack_zpsa212c5fa.png

 

Her er Dana ca. 7 uger

bl.jpg

 

Og her 7 måneder

Dana01_zps9dd4ff30.png

 

 

Resten af tiden . ja der ser de jo bare sådan ud ;-)

aIMG_7329_zps426eec0c.jpg

Hvor er de smukke!! Jeg kan bedst lide Dana..Hun er da smuk! Men de er ret ens?
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan afsløre at der på drengebørn kan ses et vedhæng under maven, så det er en pejling der generelt er gangbar på korthårsracer ;-)

Alternativt afslører navne ofte kønnet, men måske Dizzy og Dana kan bruges til begge køn :genert:

 

 

 

Tak!

Det er Dizzy der skal udstilles i weekenden, om tre uger skal de begge afsted hver sin dag på dobbeltudstilling i Roskilde. Dizzy har hele tiden være den der satte mest krop og muskel og har derfor haft bedre bæring og bevægelse. Dana har været mere ranglet fordi hun har sat højde. Dizzy er mere grov i det, Dana er super elegant og feminin.

Som udgangspunkt har det været Dizzy jeg forventede at stille i år og så lade Dana blive hjemme, men hun er kommet rigtig godt med nu, og lige pt. er jeg mest begejstret for Dana. Da hun blev født afskrev jeg hende på stedet fordi masken var svag, men da hun kom på benene måtte jeg bare erkende at hun er tosset godt konstrueret og jeg valgte derfor at beholde hende i reserve ;-)

Reservehunde er godt :mrgreen:

 

Jeg får med garanti ikke noget excellent for jeg stiller i hvalpeklasse ;-)

Dommeren er en nordmand jeg aldrig har hørt om, tror han er colliemand eller noget, så jeg skulle nok ha' tilmeldt hvalpen med det spidse næb ved nærmere eftertanke :mrgreen:

Nå, men det spiller ingen rolle, jeg er afsted for at hygge mig med en håndfuld hvalpekunder der skal snuse lidt til det udstilling der, så jeg pakker en pose med pandekager, syltetøj, pepsi max og godt humør og håber at der osse lander nogle fornuftige resultater på nogle af de hunde jeg skal i ringen med :-)

 

Held og lykke i terrierklubben!

Pandekager :mums: Hvor er den udstilling :slem:

 

Nå men lyserødt SL er vel også ok ? jeg har det ligesom dig - er afsted for at hygge mig og sludre med alle de andre airedaleejere der er , og så altså lige for at hente min nye hvalp om søndagen -Tot er jo en trimmerace og det gør jeg selv , men slet ikke godt nok til udstilling , så vi kommer nok hjem med det sædvanelige blå bånd ... nu må vi se.
Kan du ikke melde dig til et trimmekursus?
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er de smukke!! Jeg kan bedst lide Dana..Hun er da smuk! Men de er ret ens?

Hmmm nææh ikke sådan specielt ens, men de første år jeg havde racen kunne jeg ikke se forskel på de gule, så lidt ens er de nu nok når ikke man kender dem ;-)

Faktisk er hele kuldet meget, meget ens og den eneste der skiller sig ud er Dizzy, hun er lavere, bredere og grovere.

 

Reservehunde er godt :mrgreen:

 

Pandekager :mums: Hvor er den udstilling :slem:

Faktisk er pandekager og reservehunde to af de vigtigste ting i livet efter min mening :mrgreen:

 

Bor jo et stenkast fra Roskilde og har aldrig været til en hunde udstilling, så tænker at dukke op og se hva det er for et fænomen :blink:

Er der en dag der er mere interessant at komme for en amatør ?

 

De to dage vil være ens og det vil sikkert være de samme hunde der deltager, så det gør ingen forskel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...