Hop til indhold

Modvilje mod hunde...


Gæst Melou
 Share

Recommended Posts

Her den anden dag, havde jeg en rigtig ubehagelig oplevelse og jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal tænke om det...måske I kan hjælpe tankeprocessen lidt igang, eller måske nogle der har oplevet noget lignende? :hmm:

 

Jeg var ude at gå én af de sædvanlige ruter med Dexter, og 500 m fra vores hjem, skulle bettemanden lave pøller. Da vi bor i et område med en del vej, har vi øvet at han skal gå på den side, der vender væk fra vejen - dette betød så, at han satte sig til rette på et stykke jord (og det var vitterligt bare jord), der grænsede op mod et hus. Jeg havde posen klar, og ventede egentlig bare på, at han blev færdig. Ud af det blå, kommer der en mand løbende fra den modsatte side af vejen, råbende: "Få din beskidte køter væk fra det jord. Jeg gider #&%¤(&¤ ikke at have, at det dyr skider der!!!". Det viste sig, at manden var kæreste til den kvinde der boede i huset, og han havde en stor mængde modvilje mod hunde. Han fortsatte sin sværm af modbydelige ord, og selvom jeg pointerede, at jeg var klar til at samle pøllen op, var der intet der kunne mildne ham. Dexter er 10 mdr og fangede slet ikke situationens alvor - så alt imens jeg var fuldstændig forbløffet, og ikke havde fokus på hunden, var han gået hen til manden og begyndt at hoppe op, da han ville hilse på ham. Dér blev jeg bange! For det tog ikke mange sekunder, før manden lagde an til at sparke ham væk. Det endte med at jeg (med pøllen i posen) bare gik min vej, med en hund i favnen...Jeg var fuldstændig chokeret og ikke i stand til at kommunikere ordentligt med herren. Jeg var grædefærdig!! :megaked:

 

Jeg er selv af den holdning, at man selvfølgelig samler op efter sig - alt andet er ulækkert. Men den reaktion jeg mødte fra ham, synes jeg overskred al menneskelig fornuft.

 

Der er også kommet flere og flere historier, om folk der forsøger at forgifte hunde (enten foran supermarkeder eller ved at lægge kød med gift i rundt omkring)...jeg synes det er voldsomt skræmmende :shock:

 

Hov...det blev lige lidt længere end beregnet :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den slags mennesker har jeg egentlig bare ondt af. De får aldrig den oplevelse det er at have et tæt bånd med en hund. Du skal ikke tage det personligt, manden lyder som en selvoptaget spade, og det samme ville være sket uanset hvem der tilfældigvis dukkede op med en hund.

 

Sig til dig selv, at han er en ynkelig mand, der ikke ved, hvad han går glip af - og så glem ham og nyd din hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, det var da en ubehagelig overraskelse for dig og Dexter :ae: Desværre tror jeg ikke at der er så meget andet at gøre, end at sørge for at Dexter ikke kan tisse eller pølle lige på det stykke af turen, ligeså meget for at undgå sådan en skideballe igen (min hund havde ikke taget en så højtråbende og truende person pænt, og var nok blevet påvirket meget af sådan en situation, håber Dexter er ok!)

 

Oppe i min mors sommerhusområde har folk flere steder sat skilte op på dere græsstykke ud til vejen, hvor de frabeder folk, på mere eller mindre humortistiske måder, at lade deres hunde skide.

 

 

Jeg vil så også sige at mange folk ER nogle svin med ikke at samle deres hunds efterladenskaber op, især her hvor jeg bor. Det er som om at ligeså snart der er det mindste stykke græs, så er det mere legalt at lade sådan noget ligge, for 'her er der jo ingen der går'- Jo! Andre hundeejerre som HELLER ikke bryder sig om at få smattet en lort op under skoen!!! :lol:

 

Men, ja undskyld, sikke en idiot. Du stod klar med en pose, og det havde da sikkert haft en meget bedre virkning på dig, hvis han pænt var kommet hen, og havde fortalt dig at han ikke brød sig om at have hundes efterladenskaber liggende på hans kærestes græsrabat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han overreagerede da helt vildt.

 

Men mon ikke det er sådan, at du og Dexter var den berømte dråbe, der fik bægeret til at flyde over. Han har garanteret ikke engang set, at du tog posen frem. Ikke at det er en undskyldning for hans opførsel, for det er der ingen undskyldning for.

 

Og ja, folk er nogle svin! Jeg bliver overrasket hver dag, på den dårlige måde :( Hundelorte alle vegne. Et eksempel: Der er en villavej, som jeg går langs med, når jeg skal hjem fra Fakta. Jeg gik en dag og talte hundelorte på fortorvet langs en enkelt villahæk. 21 lorte!!!

 

Et andet sted, ud til et gangsystem, har en ejer sat sådan et "ingen hundelorte her" skilt op. Der talte jeg 9 lorte. Folk har INGEN respekt for andre folks ejendom.

 

Jeg fik selv jokket i en her til morgen, da jeg skulle have Luna ud af bilen i Herlev:???:

 

 

Jeg håber, både du og Dexter er okay

Link til indlæg
Del på andre sites

Men mon ikke det er sådan, at du og Dexter var den berømte dråbe, der fik bægeret til at flyde over. Han har garanteret ikke engang set, at du tog posen frem. Ikke at det er en undskyldning for hans opførsel, for det er der ingen undskyldning for.

 

Og ja, folk er nogle svin! Jeg bliver overrasket hver dag, på den dårlige måde :( Hundelorte alle vegne. Et eksempel: Der er en villavej, som jeg går langs med, når jeg skal hjem fra Fakta. Jeg gik en dag og talte hundelorte på fortorvet langs en enkelt villahæk. 21 lorte!!!

 

Et andet sted, ud til et gangsystem, har en ejer sat sådan et "ingen hundelorte her" skilt op. Der talte jeg 9 lorte. Folk har INGEN respekt for andre folks ejendom.

 

Jeg håber, både du og Dexter er okay

 

Jeg er sikker på, at vi netop var dråben der fik bægeret til at flyde over og at han ikke så at posen var fremme, men det var bare så skræmmende...når jeg tænker tilbage, så ville jeg næsten have håbet, at han havde stukket mig en flad - for så kunne det jeg i det mindste have givet ham én tilbage :slem: Men uanset hvad, så kunne jeg godt have ønsket, at han havde reageret lidt mindre voldsomt, og mere mæglende. Det kan man i det mindste sympatisere med.

 

Når det er sagt - så tror jeg netop de fleste folks antipati mod hunde nærmere er rettet mod hundenes pøller, hvilke jeg ser flere og flere af liggende rundt omkring. Det er virkelig ulækkert! Forstår ikke, hvorfor man ikke bare samler skidtet op og netop viser folk den respekt :hmm:

 

Dexter virker heldigvis okay - stadig glad og mere end ivrig efter at sige hej til folk :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Han overreagerede da helt vildt.

 

Men mon ikke det er sådan, at du og Dexter var den berømte dråbe, der fik bægeret til at flyde over. Han har garanteret ikke engang set, at du tog posen frem. Ikke at det er en undskyldning for hans opførsel, for det er der ingen undskyldning for.

 

Og ja, folk er nogle svin! Jeg bliver overrasket hver dag, på den dårlige måde :( Hundelorte alle vegne. Et eksempel: Der er en villavej, som jeg går langs med, når jeg skal hjem fra Fakta. Jeg gik en dag og talte hundelorte på fortorvet langs en enkelt villahæk. 21 lorte!!!

 

Et andet sted, ud til et gangsystem, har en ejer sat sådan et "ingen hundelorte her" skilt op. Der talte jeg 9 lorte. Folk har INGEN respekt for andre folks ejendom.

 

Jeg fik selv jokket i en her til morgen, da jeg skulle have Luna ud af bilen i Herlev:???:

 

 

Jeg håber, både du og Dexter er okay

Jeg går også nogle gange en vej, hvor der lægger sindssygt mange lorte i et enkelt bed. Har godt nok aldrig set noget lignede, det er så klamt!

 

Og på en lille strækning med græs, der fører ned til et område med træer og buske osv. ligger der også mange. Jeg kan forstå, at man måske ikke render ind mellem diverse træer for at samle op - det gør jeg heller ikke - men det stykke græs ligger altså lige ud til folks haver. Tænk at sidde og skulle lugte til det om sommeren :badr:

 

Og ikke at forglemme alt det skrald, der ligger og flyder alle steder. Men det er jo en helt anden diskussion ;-)

 

Det berettiger selvfølgelig ikke omtalte mand til at reagere sådan, kom bare til at tænke på det. Håber du er okay, man bliver sgu helt paf, når man bliver overfaldet på den måde. Det er ikke rimeligt at flippe sådan ud på en tilfældig forbipasserende, som endda vil samle op. Øv! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh en oplevelse! Godt dexter er ok, og sikke da en idiot. Jeg synes du gjorde det helt rigtige, ved at samle op efter dig, og så ellers skærme din hund mod hans anfald. Der findes jo mange mennesker, som man ikke kan trænge igennem til, når de først er oppe i det røde felt, og så er det bedre at komme derfra.

Men ja jeg synes da faktisk man hører om mange rigtigt ubehagelige hændelser fra folk som ikke kan lide hunde for tiden.

Og jeg kan ærligt talt godt forstå det, hvis man bare kigger hen ad vores gade, for man skal godt nok træde forsigtigt her!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Ja undskyld men sikke en idiot! Vi har et par stykker her der er lige sådan jeg samler altid op da jeg synes det er klamt at træde i. Mit fortov ser pt ikke for pæn ud der går jeg også ud og samler andres bæer op. Men at blive overfuset på den måde hmm ja kan kun sige idiot :shock: har selv prøvet det og var næsten grædefærdig da jeg kom hjem til min mand. Men ja tænk på at han er ynkelig og han aner ikke hvad han går glip af, vovser er fantastiske :0)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en ubehagelig oplevelse, men er rigtig glad for at din hund ikke er blevet påvirket af situationen.

 

Synes også virkelig folk er nogle svin. her den anden dag trådte jeg i en høm mens jeg samlede min egen hunds op... -_- kan godt forstå at folk er trætte af hunde og hundenes efterladenskaber.

Det er på den anden side møgirriterende for os der hver gang samler op efter os, at blive sat i bås med dem, har heldigvis ikke oplevet det du har, men har da fået en kommentar med på vejen nu og da, fordi folk ikke har set at jeg har haft posen fremme.

 

Når det så er sagt så giver jeg de andre ret... sikke et røvhul, en ting er at han er irriteret over situationen men at han tillader at behandle dig sådan er simpelthen så modbydeligt, det kan vel ikke være så svært at være et ordentligt menneske og bede folk pænt om at samle op efter sig. han fortjener et ordentligt dummeslag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst presaio

hundelorte er vel ikke være end alle de cigaretskodder der ligger rundt omkring alle steder, folk er svin på forskellige måder, der er bare noget der ses mere som normen og acceptabel end andret. Hvornår kan man sidst huske at der sad et skod fast op under skoen? mhm... :confused: men alle kan godt huske hvornår det sidst var en hunde-høm-høm.

 

Blev selv engang overfuset af et ældre dame-menneske, som ikke var tilfreds med at jeg smed en hundepose i skaldespanden ved det busstoppested hun stop og ventede ved. Kan ikke huske mit konkrete svar, andet end at jeg sagde noget henaf, at det var en offenlig skaldespand der var frit tilgængelig. Gjorde ikke situationen bedere, end at jeg fik en masse skældsord som modsvarog en meget sur dame.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels jer :ae: Og DUMME mand :evil:

 

Det var nok ikke der, du skulle have fortalt ham at det ikke er ulovligt og at hundelortene er grundejerens problem...........og når det er sagt, så ja, så samler man selvfølgelig op :mrgreen:

 

herovre er det ulovligt ikke at samle op, i hvertfald i bebyggede områder. Ikke at det hjælper meget på motivationen hos mange mennesker :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

herovre er det ulovligt ikke at samle op, i hvertfald i bebyggede områder. Ikke at det hjælper meget på motivationen hos mange mennesker :rolleyes:

 

Det er det vist også her, men det skal jo opdages når det gøres, for at kunne give bøde. Når først den ligger der er det grundejerens problem og pligt at samle op, også selv om h*n ikke har hund selv. Det gælder også andet affald. Uretfærdigt, JA.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det vist også her, men det skal jo opdages når det gøres, for at kunne give bøde. Når først den ligger der er det grundejerens problem og pligt at samle op, også selv om h*n ikke har hund selv. Det gælder også andet affald. Uretfærdigt, JA.
Tror ikke det er ulovligt ikke at samle op, for så skulle det vel stå i hundeloven. Husker tilgengæld svagt noget om at grundeejeren har pligt til at renholde fortove for affald, herunder hundelorte. Og så er det jo f.eks. villaejeren der står med pligten, selvom det kan virke lidt uretfærdigt.
Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke det er ulovligt ikke at samle op, for så skulle det vel stå i hundeloven. Husker tilgengæld svagt noget om at grundeejeren har pligt til at renholde fortove for affald, herunder hundelorte. Og så er det jo f.eks. villaejeren der står med pligten, selvom det kan virke lidt uretfærdigt.
Kors. :stupid: Det er jo lige det du skriver, Ovamor. Undskyld. :genert::lol:
Link til indlæg
Del på andre sites

hundelorte er vel ikke være end alle de cigaretskodder der ligger rundt omkring alle steder, folk er svin på forskellige måder, der er bare noget der ses mere som normen og acceptabel end andret. Hvornår kan man sidst huske at der sad et skod fast op under skoen? mhm... :confused: men alle kan godt huske hvornår det sidst var en hunde-høm-høm.

 

Blev selv engang overfuset af et ældre dame-menneske, som ikke var tilfreds med at jeg smed en hundepose i skaldespanden ved det busstoppested hun stop og ventede ved. Kan ikke huske mit konkrete svar, andet end at jeg sagde noget henaf, at det var en offenlig skaldespand der var frit tilgængelig. Gjorde ikke situationen bedere, end at jeg fik en masse skældsord som modsvarog en meget sur dame.

Nej ikke cigaretskod .... men tyggegummi og slikpapir sidder glimrende fast under både hundepoter OG menneskesko - for slet ikke at tale om alle glasskårene........

Nogle mennesker er bare dummere end andre.

Redigeret af anne-lise hansen
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Har aldrig oplevet sådan noget før heldigvis, men engang min hund sad og tissede kom der en mand og ville have jeg skulle samle op efter min hund, måtte forklare ham at hun bare havde tisset og det var et blad han kunne se, han gik hen og kiggede og så jeg havde ret og undskyldte mange gange. Det dem, der ikke ved en hunhund (tæve) sidde ned og tisser og ikke løfter benet som en hanhund hehe :roll: Jeg kan ikke andet end af grine af ham manden fra din historie, han må da havde ondt af sig selv siden det skal gå ud over andre :(

Link til indlæg
Del på andre sites

En af mine havde engang meget dårlig mave - samtidig stod regnen ned i tove - så det der kom var skyllet væk inden han overhovedet var fædig + at jeg stod med en pose i hånden - alligevel kom jeg op at diskutere med en mand der mente at jeg skulde samle op ........................Det var selvf. et af de steder hvor der var masser af cigaretskod og andet affald !

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nogle mennesker har en principiel holdning til at hunde burde forbydes, og så bruger de enhver lejlighed til at blive vrede. Man kan ikke ændre deres mening og da situationen kan ende med at blive farlig for enten dig eller hunden, så må man gå sin vej. Det kunne du ikke her, men du kan undgå at din hund overhovedet kommer i nærheden af det fjols igen.

 

Jeg kan iøvrigt se det lidt fra den anden side, min nabo har anskaffet sig en 8 årig hund som er for aggressiv til at bo hjemme mere da den overfalder alle tæver. Jeg er indlysende ikke vildt begejstret for naboskabet og slet ikke fordi hun aldrig har haft hund før. (Heldigvis reagerer tæven som alle andre tæver på min hanhund) Men det korte af det lange ,hunden kommer kun på tur et par minutter om morgenen og længere om aftenen- Om morgenen trækker hun den hen foran min hæk hvor den så sætter sig og skider, nogen gange i min indkørsel, nogengange under min postkasse men som regel foran hækken. Og hun fjerner det naturligvis ikke. Jeg er ikke sart men et eller andet sted finder jeg det krænkende at hun ikke i det mindste kan lufte sin hund ,foran sin egen hæk, når nu turen kun er at gå de 5-10 meter.

Problemet opstår jo især hvis folk heller ikke passer deres hunde- så der er orm eller andet skidt i hundelorten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom til at tænke på forleden hvor jeg løb og legede med min hund på en græsplæne-vi har været mindst 30 meter fra en gangsti og vi umuligt have generet nogen. Pludselig på samme gangsti stå en kvinde og råber og jeg finder ud af hun råber til mig. ....At jeg skal have min hund i snor mens hun går på stien. Det fandt jeg åbenlyst hysterisk, da vi var så langt væk, men jeg endte med at tage ham i snor og bare gå videre- hun kunne jo være bange- selvom hun virkede ikke sådan- jeg synes det virkede mere til at være denne her form for hundehad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg virkelig ked af at høre :( Fy føj en mand! Fair nok hvis han er meget træt af lorte på hans græs, men at sparke ud efter en lille hvalp er utilgiveligt!

Åh alle de gang jeg har haft nerverne ude på tøjet fordi hunden til sidst ikke har kunne holde sig til man er nede på det lovlige sted, og hun har gjort ved folks hække osv ( der bliver selvfølgelig samlet op)

 

Jeg har en gang prøvet hvor jeg så efterfølgende smed pose med lort ned i en skraldespand - hold nu op nogle skælds ord jeg fik med mig. Så nu tør jeg heller ikke dette mere :( Jeg tænker dog at invistere i nogle stickers til min skraldespand, hvorpå der står at heri må man gerne ligge hundens efterladenskaber, for det er ikke altid fedt at gå rundt med en fyldt pose hvis man er ude på den helt store tur..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg virkelig ked af at høre :( Fy føj en mand! Fair nok hvis han er meget træt af lorte på hans græs, men at sparke ud efter en lille hvalp er utilgiveligt!

Åh alle de gang jeg har haft nerverne ude på tøjet fordi hunden til sidst ikke har kunne holde sig til man er nede på det lovlige sted, og hun har gjort ved folks hække osv ( der bliver selvfølgelig samlet op)

 

Jeg har en gang prøvet hvor jeg så efterfølgende smed pose med lort ned i en skraldespand - hold nu op nogle skælds ord jeg fik med mig. Så nu tør jeg heller ikke dette mere :( Jeg tænker dog at invistere i nogle stickers til min skraldespand, hvorpå der står at heri må man gerne ligge hundens efterladenskaber, for det er ikke altid fedt at gå rundt med en fyldt pose hvis man er ude på den helt store tur..

 

Fik du skæld ud for at smide en pose i en skraldespand? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nogle mennesker har en principiel holdning til at hunde burde forbydes, og så bruger de enhver lejlighed til at blive vrede. Man kan ikke ændre deres mening og da situationen kan ende med at blive farlig for enten dig eller hunden, så må man gå sin vej. Det kunne du ikke her, men du kan undgå at din hund overhovedet kommer i nærheden af det fjols igen.

 

Jeg kan iøvrigt se det lidt fra den anden side, min nabo har anskaffet sig en 8 årig hund som er for aggressiv til at bo hjemme mere da den overfalder alle tæver. Jeg er indlysende ikke vildt begejstret for naboskabet og slet ikke fordi hun aldrig har haft hund før. (Heldigvis reagerer tæven som alle andre tæver på min hanhund) Men det korte af det lange ,hunden kommer kun på tur et par minutter om morgenen og længere om aftenen- Om morgenen trækker hun den hen foran min hæk hvor den så sætter sig og skider, nogen gange i min indkørsel, nogengange under min postkasse men som regel foran hækken. Og hun fjerner det naturligvis ikke. Jeg er ikke sart men et eller andet sted finder jeg det krænkende at hun ikke i det mindste kan lufte sin hund ,foran sin egen hæk, når nu turen kun er at gå de 5-10 meter.

Problemet opstår jo især hvis folk heller ikke passer deres hunde- så der er orm eller andet skidt i hundelorten.

 

Kan du ikke bare bede naboen samle op ? Hvis ikke tror jeg jeg ville købe en rulle af de der prutposer med billede på , og så gå ind og forære dem til naboen , med flg ordlyd : jeg kan se du har fået hund , så her er lidt til vovses efterladenskaber .......... det er jo ikke sikkert de fatter pointen , men man kan da håbe .

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...