Hop til indhold

Lidt godt og meget skidt......


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg var den anden dag inde i en ompalceringstråd, og kom så til at smutte på dba.dk og kigge hunde. Av altså:(

 

Her er et udsnit af annoncerne der på den ene eller anden måde fik min puls i vejret:

 

 

Schæferblanding, hvalpe, 8 – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

Der er beskidt, rodet og hvalpene ser lidt "trælse" ud. Av, jeg får helt ondt i maven:(

 

 

Engelsk bulldog/staffordshire – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

Sjovt som den blanding ligner.........:vedikke:

 

 

3/4 Fransk Bulldog/1/4Cavalier – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

WTF!! Hvad sker der lige for at man laver den blanding? Med vilje? TO gange????????

 

 

labrador, hund, 9 mdr., LAB... – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

9 mdr. gammel hanhund til avl? Flot! De ved ikke engang hvordan hans kropsbygning bliver, og endnu mindre om sundheden:shock: Det virker som nogle der bare skal have lidt hurtige penge. Håber ikke der er nogle der er dumme nok til at hoppe på den!

 

 

Amr. HVIDE Collier – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

Ja, den faldt jeg bare over fordi opdrætter jo er kendt herinde. Det ser ud til at det ikke er helt nemt at komme af med de hvalpe:???:

 

 

Anden race, hanhund, 8 mdr. – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

Wow! Jeg er helt blown away af denne smukke fyr:hjerte: Elsker det første billede:lol:

 

 

Og rosinen i pølseenden:lun:

 

Welsh corgi pembroke, hanhund – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

Anyone?:hjerte:

 

 

Post endelig flere annoncer - altid god "underholdning" på en kedelig dag:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

pekingeser, hund, 8 mdr., D... – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

Jamen, så giv dog sønnen en r*vfuld i stedet for bare at smide hunden væk?! Helt ærligt...:damn:

(Aggressiv? Mig? Neeej da....)

 

Pugalier, hvalpe, 10 mdr., ... – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

Chow Pei, hvalpe, 4 mdr., S... – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

malti tzu, hund, 6 mdr., su... – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

Cavapoo, hvalpe, 11 uger, C... – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

shihapso, hund, 6 år, han, ... – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

Er det bare mig, eller tror folk, at man bare kan krydse to fuldstændigt tilfældige racer, mixe navnene på racen, og VUPTI!!! Du har dig nu en racehund!?:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Tja nu er jeg een af dem, som har anskaffet mig en "WTF/OMG" blanding.

 

Jeg har intet imod at folk får ups kuld eller mere planlagte, hvis de iforvejen har købere til hvalpene.

 

Men håber tendensen til "mode" hunde bliver dæmpet lidt. Folk ser penge i at blande en chi med hvilken som helst anden mindre hunderace. Sælge hvalpen al for dyr, for at opnå indtjening.

 

Min blev solgt som F.bulldog blanding, trods der er mest foxterrier i... Og han er listet som pekingeser hos Dansk hundereg. Øhh, det kan snart ikke blive mere misvisende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pugalier, Chow Pei og Cavapoo kommer samme sted fra: Fra to "kenneler" Kennel Ipomea Kennel RedCorner. De ligger på samme adresse.

 

Ja, man kan da godt mixe racer og Vupti, så har du en designerhund :roll:

 

Arh, den havde jeg ikke lige spottet...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja nu er jeg een af dem, som har anskaffet mig en "WTF/OMG" blanding.

 

Jeg har intet imod at folk får ups kuld eller mere planlagte, hvis de iforvejen har købere til hvalpene.

 

Men håber tendensen til "mode" hunde bliver dæmpet lidt. Folk ser penge i at blande en chi med hvilken som helst anden mindre hunderace. Sælge hvalpen al for dyr, for at opnå indtjening.

 

Min blev solgt som F.bulldog blanding, trods der er mest foxterrier i... Og han er listet som pekingeser hos Dansk hundereg. Øhh, det kan snart ikke blive mere misvisende.

 

Jeg har såmen heller ikke noget som helst imod blandingshunde, men det irriterer mig lidt, at man i det mindste ikke kan sælge dem som de blandingshunde som de nu engang er... Lyder da i øvrigt som en spøjs blanding du har fået dig dér!:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
ja selvfølgelig er det da en næsten raceren schæfer, bare man lige glemmer labradordelen og gd delen :sjov:

 

Ha ha ha den er altså god.

You say tomato I say potato ;)

 

Tænker mig lige dem der falder for den og får en gigant høj langhåret schæfer*GG* De må klø sig i hovedet og tro at vaps har sovet med poterne i substral ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Små uldtotter – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

"Vores dejlige hunhunde har fået hvalpe. Det ene kuld er Teddybear, der er 5 piger og 2 drenge. Det andet kuld er Yorkshire terrier/Bichon frise blanding, der er 2 piger og 2 drenge. Fælles for begge kuld er at de er super allegi venlige og ikke fælder."

 

Hold da op :shock:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Små uldtotter – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

"Vores dejlige hunhunde har fået hvalpe. Det ene kuld er Teddybear, der er 5 piger og 2 drenge. Det andet kuld er Yorkshire terrier/Bichon frise blanding, der er 2 piger og 2 drenge. Fælles for begge kuld er at de er super allegi venlige og ikke fælder."

 

Hold da op :shock:

 

 

Hvad er en teddy bear???

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt lige det her:

 

"Teddy bear dog breed is not an AKC recognized breed of dog. They are called "mutts" by many people, or in more appeasing terms, hybrids not pure-breeds. But of course, the other side to this argument is that, not every mutt is called a teddy bear dog. A "mutt" is of uncertain or undocumented parentage, whereas a teddy bear dog has purebred, recognized and known parents. Teddies are obtained by intentional crossing, specifically of a Shih Tzu with a Bichon or Bichon-Poodle mix, not just any two small breeds. It may be some time before they get official recognition. In spite of this, they are fast gaining popularity as "designer dogs". Their novelty means that getting a teddy bear puppy costs BIG bucks. Many breeders have cashed in on the obvious 'cute' factor, advertising them as purebreds and naming them after what kids love best - teddy bears!"

 

 

Åh gud... Hvornår stopper det :stupid: "En Teddy Bear opnåes ved en bevidst krydsning mellem en Shih Tzu og en Bichon eller et Bichon-pudel mix, ikke bare to tilfældige små racer."

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...