Hop til indhold

Agilitykonkurrencer sommer/efterår 2013


Amocca
 Share

Recommended Posts

Om et kvarter kører vi til Stevns... Der går dog nogle timer før der kommer resultater ind. Vi skal kun løbe springklasserne, og de ligger sidst på dagen. Men mon ikke vi er tidligt færdige med kun 26 hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 992
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Chili Con Caia
Jeg melder mig også ind, selvom jeg ikke skal konkurrere noget som helst.....men kan måske findes som tilskuer :mrgreen:

 

er der ingen der er i ALbertslund i denne weekend også??:hmm:

jeg skal måske lure på noget rally/lydighed i morgen i albertslund:-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg melder mig også ind, selvom jeg ikke skal konkurrere noget som helst.....men kan måske findes som tilskuer :mrgreen:

 

er der ingen der er i ALbertslund i denne weekend også??:hmm:

 

Jo, jeg er, og vi har fået en piiiiiind i AG2 :banan: eneste fejlfri ud af to ekvipager i klassen (haha, vildt underligt?) og inden for banetiden. Han rørte feltet med en negl og rørte også flyet, men det væltede ikke. En god Klasse 2-bane med masser af flow og kun et par fælder, som nok mest var er problem for de store hunde. Så det var en rigtig lækker start!

 

Havde faktisk kun tilmeldt mig AG2 og ingen åbne. For ved at der plejer at komme ekstraklasser. Og ganske rigtigt, man kan tilmelde sig ekstra AG2 og 2 x SP2 senere.

 

Aina kommer senere, når hun er vågnet, haha.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes ingen opdateret tidsplan. Det er lidt at tage det som det kommer åbenbart. De har ikke vidst hvor mange der havde meldt til i hver klasse, da de lavede rækkefølgen.

 

Jeg sidder stadig og venter på mit 2, 3 og 4 løb, og Aina har slet ikke løbet nogle endnu. Overvejede at tage ud til Roskilde, da jeg var færdig med første løb der kl. 9. Skulle jeg nok have gjort. Men har jo ikke fået PM, så skal betale for at komme ind, hvis det er. Suk

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi kommet helt hjem.

 

Det har været en rigtig dejlig dag, og jeg tror prinsessen har fået en masse indtryk.

 

Hun var rigtig sød at have med. Jeg havde frygtet at hun enten ville gå helt i koma på grund af alt det der skete omkring hende, eller at hun ville være fuldstændig ustyrlig. Men hun var faktisk rigtig sød. Hun trækker som en vild for at komme hen til første spring. Det er ikke altid vi lige rammer det vi vil hen til. Hun tror at det er i orden kun at tage den første pind og så suse ned og tage tunnellen(hey, hun har kun en gang tidligere trænet et banegennemløb med en slalom). Og så er tunnellerne bare et hit.

 

[video=youtube;SCs5_-YlLsY]

 

Det er sjovt at se hendes attitude på videoen når jeg kalder hende tilbage. Det er lidt som om hun tænker "Shit, det opdagede hun sgu'!"

 

Men det er lidt vildt og lidt ustyrbart, men hun har trods alt næsten ingen erfaring med det at løbe hele baner(siden oktober sidste år har hun løbet en bane på 16 forhindringer), så jeg synes faktisk at hun var meget dygtig. Nu skal vi bare blive bedre og bedre. Og så i 2014, så skal I passe på :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tlf. gik ud, men her er en hurtig opsummering:

 

Ag2 1. løb - bling, 1. plads og pind :banan:

Sp2 1. løb - 1. plads (dog uden pind pga vægring(er, måske)), får måske bling i morgen, da præmier for ekstraklasser først bliver uddelt der.

Sp2 2. løb - disk, fordi jeg besluttede mig for at tage en anden bane....

Ag2 2. løb - aflyst pga. for få deltagere :(

 

Springteknik: Meget uforudsigeligt - kan springe både forkert og rigtigt i samme løb, så skal hele tiden tilpasse min handling. Ret krævende. Men jeg kunne mærke, at han sprang rigtigt en del gange, især på serpentiner og afsluttende strækning, næsten aldrig når han kommer lige på springet midt i en bane eller når jeg skal trække ham 270 grader rundt. Vi var 2 sek. under banetiden i det første løb. Har ikke fået tider fra det andet løb endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne lyde som om, at der skal mere springteknik til, især når han bare får lov at løbe max... Forestiller mig, at der "nemmere" for ham, at springe korrekt når han skal bruge hjernen alligevel, i sværere momenter... :vedikke:

 

men det er sgu da allige el vildt fedt at du kan se så meget forskel allerede - han har da ikke været udenfor banetid overhoevdet siden du gik igang med springteknikken, har han?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne lyde som om, at der skal mere springteknik til, især når han bare får lov at løbe max... Forestiller mig, at der "nemmere" for ham, at springe korrekt når han skal bruge hjernen alligevel, i sværere momenter... :vedikke:

 

men det er sgu da allige el vildt fedt at du kan se så meget forskel allerede - han har da ikke været udenfor banetid overhoevdet siden du gik igang med springteknikken, har han?

 

Vi øver det skam også stadigvæk - ivrigt :ivrig: for har jo set resultater allerede - det giver blod på tanden!

 

Ved ikke lige med banetiderne, men tror vi var lidt over sidste weekend. Vi fik jo uhyggeligt mange disk, og der er ikke kommet resultater ud endnu, så kan ikke rigtig huske de få gennemførte løb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tlf. gik ud, men her er en hurtig opsummering:

 

Ag2 1. løb - bling, 1. plads og pind :banan:

Sp2 1. løb - 1. plads (dog uden pind pga vægring(er, måske)), får måske bling i morgen, da præmier for ekstraklasser først bliver uddelt der.

Sp2 2. løb - disk, fordi jeg besluttede mig for at tage en anden bane....

Ag2 2. løb - aflyst pga. for få deltagere :(

 

Springteknik: Meget uforudsigeligt - kan springe både forkert og rigtigt i samme løb, så skal hele tiden tilpasse min handling. Ret krævende. Men jeg kunne mærke, at han sprang rigtigt en del gange, især på serpentiner og afsluttende strækning, næsten aldrig når han kommer lige på springet midt i en bane eller når jeg skal trække ham 270 grader rundt. Vi var 2 sek. under banetiden i det første løb. Har ikke fået tider fra det andet løb endnu.

 

For Cassis vedkommende så ryger pindene faktisk ned når jeg er for sen til at give hende besked på hvor hun skal hen ad. Så det er noget vi lige skal have arbejdet med. Hvis jeg da overhovedet kan finde tiden til det. Men jeg har lovet mig selv at mandag bliver springteknik dag, og overvejer om man skal tage nogle af sekvenserne med til træningen om lørdagen. Jeg ved nemlig der er flere hunde der vil have godt af det. Mit problem er så at jeg ikke er helt sikker på længderne for lille og mellem hund til de sekvenser vi lavede anden gang.

 

Skal du forresten med når Rikke laver kursus i avanceret springteknik?

 

***********************

 

Lige den sidste halvdel af Cassis første løb.

SVbMGkfaCij_w

Hun fik godt nok frie tøjler her, og det eneste jeg rettede på var sådan set hendes sidste pinde i slalommen. Hun havde bare en kæmpe fest den lille prutfis. Jeg må ellers indrømme at jeg blev lidt nervøs da jeg kom om morgenen og så at der var hjul inde på agilitybanen. Shit, og min lille hund som bare aldrig helt har fattet det hjul. Så jeg var bare glad da det stadig stod uden for banen da vi skulle igang med SPÅ.

Jeg er faktisk ret ked af at hele løbet ikke blev filmet, for hun styrede altså lige den fremadsendelse på fire spring for vildt. halleluljah for en sikker frem-kommando :banan:

De to røde spring man kan se foran tunnellen skulle hunden over for så at løbe i tunnellen. Her fik jeg glæde af hendes tunnelglæde, for kunne sende hende igennem og løbe den næsten direkte vej hen til det spring efter tunnellen(dommeren havde været så flink at stille et spring der hvor vi alle sammen gerne ville løbe:genert:).

 

Hendes tur over flyvet er godt nok noget hovedløst, men synes måske heller ikke det var helt fair over for min urutinerede trunte at skulle igennem en tunnel og så dernæst over et flyv, som hun ikke rigtig har prøvet i fuld længde. Heldigvis tog hun det jo pænt i SP1.

 

Er så helt vild med alle de kommentarer der kommer med undervejs, og ikke mindst at Karin kommenterer at den da trods alt tog den rigtige port ind i slalommen :klap: Men jeg er da glad for at vores flere gange dm-deltager faktisk mente at den lille pige gjorde det fint hendes rutine taget i betragtning. Nu skal jeg så bare lige få tøjlet den store glæde hun har ved at løbe agility, for det synes hun altså bare er SKIDE skægt :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...