Hop til indhold

Agilitykonkurrencer sommer/efterår 2013


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 992
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så blev klubmesterskabet i agility også overstået. Selvom de ikke offentliggør resultaterne før til klubfesten er jeg rimelig sikker på at Karla blev klubmester i øvet mellem. Vi løb ihvertfald fejlfri i både ag og sp (feeeedeste løbefelt på balancen) og selvom jeg havde nogle temmelig store buer i springløbet er jeg ret sikker på, at ingen kan tage hende på tid...

 

johna løb begynder. I ag løbet diskede jeg os selv, ved at belønne hende på felterne. I springløbet fik hun to vægringer, men løb superfint til og tog en fin slalom :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var til indendørsstævne Vallensbæk i søndags. Det er rigtigt at det var en lidt lille sportshal og at man stod ret tæt, men jeg synes egentlig at folk var meget gode til at tage hensyn. Udendørs er dog at foretrække ;-)

Stævnet var opdelt så de store hunde havde været på lørdag og de små og mellem var afsted søndag - det var bare så rart og det hele blev afviklet så fint og hurtigt! Startområdet var ved hoveddøren hvor alle skulle igennem og det gjorde det desværre til et lidt stresset sted at opholde sig. Nala sad mest ude i bilen på dagen for de måtte ikke være på stoleområderne - kun på nederste række hvor alle jo gik forbi så det var også et lidt stressende sted at være for hundene. Der var forbløffende lidt larm i forhold til alle de hunde på et småt indelukket område. Generelt synes jeg det var en god oplevelse og jeg kommer gerne igen når de holder stævne i februar.

Det var Nalas første gang på gulvtæppe, men det klarede hun unden problemer. Vi løb 4 løb og fik ingen disk - Wuhuuuuu :banan:

Dagens resultater blev:

SP2: 1. plads og 2. pind til samlingen

SP for sjov: 1. vægring på tunellen - får ikke hjulpet hende nok. Samlet 13. plads af 30

AG2: 1. plads og 1. pind

AG for sjov: Fejlfri og 5. plads

 

De 2 for sjov løb blev lagt sammen og en uofficiel sjællandsmester blev kåret. Vores 2 løb rakte til en samlet 7. plads. Mega sejt af den søde terrier :hjerte:

Nu har vi allerede 2 pinde i SP2 - ÅHÅH!

 

De 2 officielle løb dog fik endelige diskprocenten under 50% :cool:

 

HelleJG (hun har terrier mixet Duffy) var sød at filme de 3 første af løbene før hun skulle hjemad.

 

SP2:

 

Lidt stor bue i starten, men er ellers ret godt tilfreds med resten. Det var en god bane med godt flow.

1. plads og 2. SP2 pind :lol:

 

SP for sjov:

 

Får ikke nurset hende på tunellen, som jeg skal (hun skal have en del hjælp på dem) - Møg ærgerligt. Ellers en god bane.

Får en 13. plads med 5 fejl + lidt tidsfejl.

 

AG2:

Første del var god synes jeg - midten går lidt i kage for mig, da jeg ikke får back'et hende i tide.

Der var stof på forhindringerne, A'et og balancen generet hende ikke, men vippen gjorde hende godt nok lidt utryg.

 

Nala var bare verdens bedste hund på dagen! Jeg er bare stolt af min lille hund :lun:

 

Tillykke med resultaterne. Hun er altså bare så sød. I får det til at se så simpelt ud, kan rigtig godt lide den måde I løber på :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hende Tippi er altså fremragende :hjerte:

Hun kan jo bare alt og er hurtig som et lyn :5up:

 

Tusind tak. :) Var vi til træning sammen i aften? Har du lige bestilt hvalp? :)) Navne og mig, det er ikke altid det går så godt...

Men hvis det er dig, jeg tænker på, så er din dansk svenske altså også bare en super-hund. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med resultaterne. Hun er altså bare så sød. I får det til at se så simpelt ud, kan rigtig godt lide den måde I løber på :-D

Hehe tak, det var sødt af dig!

Jeg er lidt ked af jeg ikke tør tage flere chancer til stævner - jeg løber alt for safe og bagkrydser hele vejen. Det er langsomt og ikke ret pænt desværre (i mine øjne).

 

Men jeg er da glad for komplimentet ;-) Vi arbejder for det skal blive endnu flottere!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så fik Johna sin debut... Hmmm... Ja hvad skal jeg sige? Det var en test for at tjekke om hun mon var klar til konkurrencer i foråret, jeg tror desværre at svaret er NEJ!

 

hun var super sød. Overhovedet ikke påvirket af larmen og virakken. Løb ikke af banen, løb med fin fart, havde fine felter og mistede ikke motivationen selvom der ikke vankede belønninger. Tilgengæld synes hun så at halvdelen af forhindringerne mest bare var i vejen, så det var nemmere at løbe uden om :roll:

 

jeg rettede intet. Så hun tog vel omkring 8-10 forhindrinher på hver bane og resten af tiden løb hun bare rundt og så glad ud :stupid: :lol:

 

Karla var en feltkøter og smed sit balancefelt i ekstraordinær stil, ved at kaste sig ca halvvejs nede af nedgangen. Tilgæld havde hun en flot vippe, flot a-felt, og sejeste sendt fra distancen slalomindgang. Hun vandt springklassen md et ok løb.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har været til klubmesterskab i dag. forventningerne var omkring nul, har jo stort set ikke trænet i år og fødte for under tre uger siden.

men sørme om ikke Dalmatineren og hans gumpetunge hundefører kom fejlfri igennem både en springbane og en agility bane.

hos os er klubmesteren den bedste samlet i både Ag og spring og alle størrelser løber mod hinanden.

så der bliver kun to klubmestre i alt. en begyndermester og en øvetmester.

vores indsats rakte til en tredje plads, vi kan ikke konkurrere på fart men vi havde nogle gode løb og jeg er stolt at min gamle pletøgle :-)

vi blev bedste store hund :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Poker har været til DGI-stævne i går og i dag. Der er ikke rigtig noget at skrive hjem om der... Tror vi holder os til græs for fremtiden, hun er virkelig slet ikke lige så hurtig eller fokuseret på hverken gulvtæppe eller i ridehal, som i dag. Skulle have været deroppe med to andre fra klubben, men de meldte begge afbud dagen før. Så er det altså bare ikke særlig sjovt at sidde sådan 8 timer i en kold ridehal to dage i træk... Vi løb 3 løb i går og tog kun et enkelt i dag, da jeg havde det ret skidt.

 

I agilityklassen blev vi disket, da hun skulle hente muren bagfra, lige da hun kom ud af slalom, og jeg tror kun hun har prøvet mur en gang før, og det var til et stævne, hvor den stod på en ligeud strækning. Så jeg kunne ikke få hende udenom og hun tog den forfra, som det lå lige for. Ellers var resten af banen fejlfri og flot og hurtig.

 

I lørdagens springklasse blev vi også disket, fordi jeg pludselig glemte banen, fik lagt et forkryds forkert og dermed fik presset hende udenom et spring. Men derudover fejlfrit, flot og hurtigt.

 

Lørdagens sidste løb var endnu et springlød, og det startede med, at hun vendte 180 grader ved start, da jeg havde fået stillet mig klar ved spring 2 og sagde 'okay'. Så jeg måtte ned og hente hende og prøve at få hende med tilbage til banen fra det, der åbenbart duftede meget godt. Det lykkedes, og så var hun så turbo og på, at jeg besluttede bare at give den gas og løbe så hurtigt jeg kunne, så var langt foran hende, og hun løb derfor udenom et spring, som jeg ikke rettede for at holde motivationen oppe.

 

I dag løb vi kun et springløb, og det blev igen til en flot disk. Fjerde forhindring lå lidt tæt på det sted, hvor hun snusede rundt i går, så hun smuttede igen. Ret irriterende. Men jeg fik hende med mig og gav den ordentlig gas, så den sidste halvdel var så bare så god og flydende. Jeg fik blandt andet lavet en Jaakko (det eneste blindkryds jeg laver, ud over når hun er i tunnel. Tror i hvert fald det hedder en Jaakko, jeg kalder det ikke rigtig noget). Det har vi aldrig prøvet til stævne, kun til træning, men hun gjorde det bare uden tøven. Og publikum sagde "nøøøøøj", haha. Så vi sluttede af med en super god følelse. Vi løb forresten i øvet.

 

Det falder virkelig ikke min krop let at blindkrydse, det strider jo imod mine agilityreligion, men lige det der move har jeg faktisk taget til mig ud fra argumentet om, at hunden ikke har andre muligheder end at tage springet, som man viser den, så jeg tror ikke det kan risikere at føre til en generalisering for hunden om, at den må krydse bagved en i tide og utide, som jeg synes er faren ved blindkryds.

 

Her er en video af det move, jeg lavede (dog ikke med mig).

Link til indlæg
Del på andre sites

Både min gamle og Cassi bruger jeg blind med. Det sker ikke så tit med Cassi, men jeg er begyndt at bruge det når muligheden er der, for jeg skal frem over jorden og foran hende når det er muligt. Jeg har lagt meget grundarbejde i det og begge kan lave blind som en del af deres flatwork. Jeg har endnu ikke oplevet den tage en ikke hvis del på mig, men især med Cassi hvor der er lange bløde skifte, så er der ikke den store risiko. Og så er j-turn vel ikke du rigtig blind :ved ikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der og en tyskervending er der flere der har prøvet at bilde mig ind ikke er en blind. Men jeg vil holde på, at dete r en blind. Du har ryggen tild in hund og kan ikkes e den = blind. Det kan godt være, at det ikke kaldes en blind, men det er stadig en type af blindkryds.

 

ligesom et flip er en afart af et bagkryds...

Link til indlæg
Del på andre sites

Poker har været til DGI-stævne i går og i dag. Der er ikke rigtig noget at skrive hjem om der... Tror vi holder os til græs for fremtiden, hun er virkelig slet ikke lige så hurtig eller fokuseret på hverken gulvtæppe eller i ridehal, som i dag. Skulle have været deroppe med to andre fra klubben, men de meldte begge afbud dagen før. Så er det altså bare ikke særlig sjovt at sidde sådan 8 timer i en kold ridehal to dage i træk... Vi løb 3 løb i går og tog kun et enkelt i dag, da jeg havde det ret skidt.

 

I agilityklassen blev vi disket, da hun skulle hente muren bagfra, lige da hun kom ud af slalom, og jeg tror kun hun har prøvet mur en gang før, og det var til et stævne, hvor den stod på en ligeud strækning. Så jeg kunne ikke få hende udenom og hun tog den forfra, som det lå lige for. Ellers var resten af banen fejlfri og flot og hurtig.

 

I lørdagens springklasse blev vi også disket, fordi jeg pludselig glemte banen, fik lagt et forkryds forkert og dermed fik presset hende udenom et spring. Men derudover fejlfrit, flot og hurtigt.

 

Lørdagens sidste løb var endnu et springlød, og det startede med, at hun vendte 180 grader ved start, da jeg havde fået stillet mig klar ved spring 2 og sagde 'okay'. Så jeg måtte ned og hente hende og prøve at få hende med tilbage til banen fra det, der åbenbart duftede meget godt. Det lykkedes, og så var hun så turbo og på, at jeg besluttede bare at give den gas og løbe så hurtigt jeg kunne, så var langt foran hende, og hun løb derfor udenom et spring, som jeg ikke rettede for at holde motivationen oppe.

 

I dag løb vi kun et springløb, og det blev igen til en flot disk. Fjerde forhindring lå lidt tæt på det sted, hvor hun snusede rundt i går, så hun smuttede igen. Ret irriterende. Men jeg fik hende med mig og gav den ordentlig gas, så den sidste halvdel var så bare så god og flydende. Jeg fik blandt andet lavet en Jaakko (det eneste blindkryds jeg laver, ud over når hun er i tunnel. Tror i hvert fald det hedder en Jaakko, jeg kalder det ikke rigtig noget). Det har vi aldrig prøvet til stævne, kun til træning, men hun gjorde det bare uden tøven. Og publikum sagde "nøøøøøj", haha. Så vi sluttede af med en super god følelse. Vi løb forresten i øvet.

 

Det falder virkelig ikke min krop let at blindkrydse, det strider jo imod mine agilityreligion, men lige det der move har jeg faktisk taget til mig ud fra argumentet om, at hunden ikke har andre muligheder end at tage springet, som man viser den, så jeg tror ikke det kan risikere at føre til en generalisering for hunden om, at den må krydse bagved en i tide og utide, som jeg synes er faren ved blindkryds.

 

Her er en video af det move, jeg lavede (dog ikke med mig).

 

Så skriver man et fint svar og så fryser computeren fordi jeg vil smide en video ind... Prøver lige at gengive det jeg lige har skrevet :slem:

 

Lige for god ordens skyld(kunne ikke se videoen før jeg kom hjem), så er jeg ret sikker på at det der er på videoen er et forced frontcross selvom hun påstår noget andet. Et J-turn har mere karakter af en ketchker, mens FFC er et frontcross, hvor hunden skal tage springet "bagfra" og hvor man så kan føre skiftet igennem, eller lave en blind.

 

Et eksempel på noget der kunne minde lidt om en ketchker er den måde jeg får prinsesse over spring 3+4

 

Selvfølgelig indeholder begge dele elementet blind cross, men den som LL linker til indeholder lige så meget elementet frontcross, det er jo sammensmeltninger at handlingsmanøvrer.

 

men hvis vi ser på hvad et rent blind cross er(dvs. hvor man som fører løber i en lige løbelinje og hunden får tegn til at skifte bag ved en) så er der jo meget lang vej til både en tysker, FFC og ketchker/j-turn.

 

Mht. J-turn, så bruges det som alternativ til shoulder pull, og er fordelagtig for de hunde der kan tage store buer på dette. Det er forøvrigt en af de ting jeg er begyndt at bruge til Cassi, da det giver et naturligt "nu skal du lige samle dig" signal, hvilket en shoulder pull ikke gør.

 

Og så kan jeg da lige sige at samtlige af mine tre hundeførere der er sparket væk fra begynderholdet alle har fået ros for deres fine og stabile blind cross. Det synes jeg er rart, især når jeg ved at den ene har fået kommentaren fra en træner der ikke går ind får BC.

Link til indlæg
Del på andre sites

Argh, du forvirrer mig med alle de betegnelser. Der er Gregs altså nooooget lettere :lol: Forkryds, bagkryds, det' det. Men hvad end det hedder, så er det det move fra min video. Og det er sjældent, jeg støder på en bane, hvor det move er det bedste valg. Men hvis det er, vil jeg gøre det for fremtiden, selvom det strider imod mig at tage øjnene fra hunden. Men jeg gør det ud fra tanken om, at hunden ikke kan gøre andet end at tage springet. Der er ikke plads til at løbe mellem mig og springet, og allerede når den er landet har jeg øjnene på den igen.

 

Men jeg mener bestemt også, at det er et blind! Man kan jo også lave den u-blind ved bare at dreje den anden vej rundt om sig selv og dermed ikke tage øjnene fra hunden. Det falder mig meget mere naturligt, men samtidig kan jeg godt se, at den blinde vej rundt giver større mulighed for at stikke lidt af fra hunden og dermed få den op i fart og lave et mere tight vingewrap.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en variant af blind krydret med noget andet. Det er egentlig noget der går igen.

 

Der er nu kun fem Moves(sådan grundlæggende) i det finske, Twist, Backlap, J-turn, German(ikke den variant som vi mest kender herhjemme og så er der en bivariant af denne, hvor man ikke blindkrydser) og FFC. Det der er fælles for alle er at det kræver en tro på at hunden kan arbejde selvstændigt og at man kan komme lidt foran(såfremt man kan nå op og lave dem). Jeg synes det går enormt stærkt og til tider kan se kompliceret ud når jeg ser video med enten Janita eller Jaakko. Og jeg føler af og til at man gør agilityen vanskeligere end den måske behøver at være.

Der er jo nogle der nærmest skal lave er move ved hver forhindring, og det er vel egentlig lidt overkill:vedikke:

 

Jeg et vælger dog selv at holde fast i brugen af de lange, sikre blindeskifte, og det kan lade sig gøre fordi hunden er så villig til at arbejde ud selv. Og så j-turn-agtig noget som bremseklods. Og så kører vi ellers bare bagkryds og back. Hvor længe det går er så ikke til at sige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vidst et par weekender bagud. Har været til 3 konkurrencer uden at opdaterer herinde :roll: tsk tsk ...

 

Lørdag i sidste uge (26. okt) var jeg til uofficielt terrier stævne hvor jeg havde fået lov at løbe udenfor konkurrence (har jo selvfølgelig ikke stamtavle på min bastard).

Vi blev disket 3 af 4 gange - især et sted på agilitybanen drillede os. Desværre. Vi lå ellers lunt i svinget til at vinde den samlede konkurrence efter et super 2. springløb.

Vi vandt en flot pokal for mest kreative hold som gik til den ekvipage der løste banerne på de flotteste måder (selvom det måske ikke altid lykkedes). Vi løb egentlig nogle gode løb og det var fedt at få prøvet et masse seje moves af til en konkurrence der ikke tæller... Her et vores vinderbillede:

 

80A_5062.jpg

 

Pokal :hjerte: (Billede taget af Sissel Bagger)

 

Søndag d.27. okt var jeg til landsdelstunering i DGI regi, hvor jeg skulle hente point hjem til klubben.

Det lykkedes heldigvis i fin stil og vi var topscorer i alle 4 løb for klubben. I en af klasserne blev vi endda 4'er af alle (vel 22-25 deltagere).

Der var en del gode løb i blandt og vi havde det sjovt :-D

 

I denne weekend har jeg været til DGI Cup i Bartahus i Nordsjælland (sammen med LL som altså godt måtte have siddet ved mig!!).

Lørdag var en lidt skoddag - vi løb 3 løb alle med disk. Løbende var nu ikke så slemme på trods af disk. I 2 af løbene tyvestarter hun og jeg er derfor ikke klar. Hun har ikke tyvestartet i laaaange tid, så jeg var meget forundret!!

Søndagens mål var selvfølgelig at hun ikke skulle tyvestarte, og det gjorde hun heldigvis heller ikke - Jeg løb 2 løb søndag, AG øvet med 5 fejl på balancefeltet og SP øvet fejlfri. Det gav en 2. og 3. plads.

 

Det var gode baner med nogle gode udfordringer og masser fart og flow i begge weekender.

Jeg er godt tilfreds af indsatsen, men vil nu have fokus på tyvestarter til træning. Jeg har desuden meldt mig til feltkursus, så jeg kan få styr på felterne igen. Baaaah!!

 

Vuffi er sej!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Det er lige før at jeg er sikker på nu at Carla rykker i kl 2 før prinsessen.

 

Positivt at skåneklassen nu også er at finde i DKK, og at det umiddelbart virker som om åben klasse bibeholdes.

 

Det kan blive problematisk for de sjællandske hunde i DcH hvis reglen om 20 % indføres. Omvendt var det jo nærmest sådan at man får en pind bare man er fejlfri i kl 2

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...