Hop til indhold

Agilitykonkurrencer sommer/efterår 2013


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 992
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst jepsen
Fedt, tillykke! Og manner, sikke nogle rosetter! :5up:[/quote

 

Man får en lille rosset for fejlfri løb :D Jeg blev lidt rund-forvirret, da jeg fik stukket en i hånden efter 1. fejlfri. Da jeg så fik den store til præmie-overrækkelsen ... NØJ MANNER! Men så skulle du se størrelsen på nr 1!!! Den var lige så stor som en tallerken!!! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Man får en lille rosset for fejlfri løb :D Jeg blev lidt rund-forvirret, da jeg fik stukket en i hånden efter 1. fejlfri. Da jeg så fik den store til præmie-overrækkelsen ... NØJ MANNER! Men så skulle du se størrelsen på nr 1!!! Den var lige så stor som en tallerken!!! :D

endnu et land med clear round rosetter, det er virkelig noget danskerne kunne lære af :mrgreen:

Redigeret af PinPoynter
Link til indlæg
Del på andre sites

På Bornholm fik alle klasse 1'ere, der gennemførte uden disk, også en præmie. Så fint.

 

Jeg er så sindssygt stolt af min debuthund! Hvis vi nu legede, at posen ikke havde fandtes, så ville hun jo ikke have fået et eneste disk. Altså 8 gennemførte løb! Et enkelt ville have været helt fejlfrit og givet pind og resten ville have haft 5 eller 10 fejl (for det meste på slalom - den havde hun lidt svært ved at kapere, jo mere træt hun blev).

 

Og det der med at træne posen intensivt.. Det bliver lidt svært. For en hjemløs har brændt den i DAF og Johanna har ingen pose, efter vi er gået udendørs. Så det er også rigtig rigtig længe siden, hun har set en. Men hun har altså kunnet den engang. Og hun kunne den da også lynhurtigt, da vi trænede lidt på den efter første stævnedag. Men den blev ikke generaliseret nok til at hun kunne den som en del af en bane, desværre.

 

Men en 2. plads i et klasseløb og en 7. plads i et åbent er mere end jeg havde turde håbe på, inden vi tog af sted :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

På Bornholm fik alle klasse 1'ere, der gennemførte uden disk, også en præmie. Så fint.

 

Jeg er så sindssygt stolt af min debuthund! Hvis vi nu legede, at posen ikke havde fandtes, så ville hun jo ikke have fået et eneste disk. Altså 8 gennemførte løb! Et enkelt ville have været helt fejlfrit og givet pind og resten ville have haft 5 eller 10 fejl (for det meste på slalom - den havde hun lidt svært ved at kapere, jo mere træt hun blev).

 

Og det der med at træne posen intensivt.. Det bliver lidt svært. For en hjemløs har brændt den i DAF og Johanna har ingen pose, efter vi er gået udendørs. Så det er også rigtig rigtig længe siden, hun har set en. Men hun har altså kunnet den engang. Og hun kunne den da også lynhurtigt, da vi trænede lidt på den efter første stævnedag. Men den blev ikke generaliseret nok til at hun kunne den som en del af en bane, desværre.

 

Men en 2. plads i et klasseløb og en 7. plads i et åbent er mere end jeg havde turde håbe på, inden vi tog af sted :lun:

 

I har virkelig gjort det superflot, synes jeg - tillykke med det!

 

De der poser er der da også kun problemer med!!! Vi har sådan set hele to af slagsen, men de er begge spist af mus! :evil: Så vores kursister har også problemer med posen. Vi fik repareret den ene på et tidspunkt, og måtte så montere stofdelen af efter hver eneste træningsgang, hvilket jo ikke rigtig duttede...

Link til indlæg
Del på andre sites

På Bornholm fik alle klasse 1'ere, der gennemførte uden disk, også en præmie. Så fint.

 

Jeg er så sindssygt stolt af min debuthund! Hvis vi nu legede, at posen ikke havde fandtes, så ville hun jo ikke have fået et eneste disk. Altså 8 gennemførte løb! Et enkelt ville have været helt fejlfrit og givet pind og resten ville have haft 5 eller 10 fejl (for det meste på slalom - den havde hun lidt svært ved at kapere, jo mere træt hun blev).

 

Og det der med at træne posen intensivt.. Det bliver lidt svært. For en hjemløs har brændt den i DAF og Johanna har ingen pose, efter vi er gået udendørs. Så det er også rigtig rigtig længe siden, hun har set en. Men hun har altså kunnet den engang. Og hun kunne den da også lynhurtigt, da vi trænede lidt på den efter første stævnedag. Men den blev ikke generaliseret nok til at hun kunne den som en del af en bane, desværre.

 

Men en 2. plads i et klasseløb og en 7. plads i et åbent er mere end jeg havde turde håbe på, inden vi tog af sted :lun:

 

Stort tillykke med de fine resultater! Og flot debut :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dupond og jeg har været til et stort stævne i Sandstedt, Tyskland her i weekenden.

 

Vi klumrede så grelt i spring, som ellers er der, hvor vi normalt brillierer. MEN så fik vi sgu 2 fejlfri i AGILITY! Jeg har ikke haft en fejlfri ag i over 1 år! Så jeg er en stolt fører. Jeg RÅBTE også "BLI DER" af lungers fulde kraft, når vi ramte et felt :D

 

Har desværre ingen videoer, men et par blær billeder :D

 

[ATTACH=CONFIG]108604[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]108605[/ATTACH]

 

Tillykke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

endnu et land med clear round rosetter, det er virkelig noget danskerne kunne lære af :mrgreen:

 

Jeg mega-elsker konceptet! Synes virkelig man burde indføre det... ikke nødvendigvis i alle klasser (selvom jeg jo personligt stadig ville blive glad for den i kl3 :lol: ) men i klasse1 ville det da være super fint. Så får man et minde om dagen også selvom man ikke får en placering og en præmie...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er håbløs bagud, men lykkeønskningerne, så her er lige et lille tillykke-indlæg til alle jer der har været mega seje!!!

 

Hold da op, den der lille kvadratiske hund kan da godt nok lige flytte benene! Super fine løb (og fede, lyserøde forhindringer :mrgreen:)

 

:mrgreen: TAK! Ja 9 kg på små ben, men de kan heldigvis bevæge sig!

 

Der er ikke nogle af jer vest for bæltet der kunne finde på at tage til Næstved 3-4/8 ?

Jeg bor godt nok øst for bæltet, men hvis der ikke er noget tætter på i samme weekend, kommer jeg sikkert :vinken:

 

Det er ikke bare dejligt, det er super fantastisk :banan: Og jeg synes faktisk hun er okay styrbar. I søndags lykkedes det mig endda at slippe uden om alle de gale tunnelhuller :genert:

 

Jeg elsker at løbe med hende og bliver mere vild med hende for hver gang. Altså Joy er sød og det, men han har nogle virkelig irriterende brister, som kan være så frustrerende. Jeg er ved at have styr på hans særheder nu, men det er virkelig trættende at løbe med ham. Cassi er derimod super cool. Og selvom hun er lynende hurtig så fungerer det meget godt, for hun søger jo det hun bliver bedt om. Der skal bare puttes en masse erfaring og rutine i hende, og det bruger vi agilitykonkurrencerne i år til.

 

Jeg har så været så vovet at ændre de to næste konkurrencer til fire starter i stedet for to, så agilityklasserne også kommer med. Jeg har været virkelig i tvivl om hvordan hun ville håndtere de felter, men hun var så fin i dag, så nu satser vi.

 

slalommen tror jeg også hun nok skal komme sig over. Tror at jeg, hvis overskuddet er til det på tirsdag hiver min egen slalom ud, som er af plastik. Så slår hun sig i hvert fald ikke, og hvem ved, måske er det allerede glemt. Men er godt nok overrasket over at hun kunne ramme så hårdt at der gik hul på hende :(

 

I morgen truer en ny dag og en ny konkurrence, dog i et noget mere roligt tempo, vi skal nemlig til vores første officielle rallyprøve :blink:

Dejlig med en masse succeser. Tillykke med det!!

Håber det gik godt med Rally også :mrgreen: Jeg håber vi ses til et par prøver dér også!

 

En kort opdatering live fra Dag 1 på Bornholm.

 

Video af Pokers debut! Hun blev disket, da hun ikke ville tage posen, men løb som en stjerne <3 Kunne ikke være mere stolt!

I er virkelig seje! Flot :mrgreen:

Jeg bliver lidt bange nu - nu må jeg vidst hellere oppe mig ;-)

 

Yeah man, tyson vandt det andet SP3-løb og får cert!

Stort tillykke med cert'et :banan: Fik du en lækker gave også?

 

Dupond og jeg har været til et stort stævne i Sandstedt, Tyskland her i weekenden.

 

Vi klumrede så grelt i spring, som ellers er der, hvor vi normalt brillierer. MEN så fik vi sgu 2 fejlfri i AGILITY! Jeg har ikke haft en fejlfri ag i over 1 år! Så jeg er en stolt fører. Jeg RÅBTE også "BLI DER" af lungers fulde kraft, når vi ramte et felt :D

 

Har desværre ingen videoer, men et par blær billeder :D

 

[ATTACH=CONFIG]108604[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]108605[/ATTACH]

 

JEG ER MEGET MISUNDELIG!!

 

Tillykke med de flotte resultater :mrgreen:

 

Jeg mega-elsker konceptet! Synes virkelig man burde indføre det... ikke nødvendigvis i alle klasser (selvom jeg jo personligt stadig ville blive glad for den i kl3 :lol: ) men i klasse1 ville det da være super fint. Så får man et minde om dagen også selvom man ikke får en placering og en præmie...

ENIG!!

Link til indlæg
Del på andre sites

I morgen skal Nala og jeg til konkurrence hos Hvalsø hundevenner. Vi skal løbe AG1, SP1 og vores første åbne SPÅ. Spændende!

Jeg skal hjemmefra 6.15 :stupid: Hvorfor melder jeg mig altid til Agility stævner? - jeg HADER at stå tidligt op!!

 

 

Søndag skal vi til 4. del af DGI landsdelstuneringen hos Hillerød Agility :-)

 

 

Det bliver en dejlig stævne weekend :mrgreen: Håber at se mange af jer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Ja, han er nemlig sød! Ikke super hurtig eller opmærksom på mig, men han hører dog efter - med et halvt øre :blink: Han er nemlig enormt interesseret i hvad der foregår uden for banen og i teltene. Jeg smider lige link til hans ag åben og sp 1 også. I sp 1 er han på vej ud af banen lige hvor vores telt står... men får dælme reddet det flot specielt med tanke på det er hjulet han skal igennem! Hans sp åben gik HELT galt og har jeg så heller ikke på film.

 

AG Åben

 

 

SP 1

 

 

Og så rigtig meget held og lykke i Spanien - og god fornøjelse!! Synes det er super spændende - sikke en oplevelse det må være :-D

 

Du skal holde lidt mere gang i ham, så han glemmer det udenfor banen, og ikke kalde der hvor han ikke skal han til dig, er sikker på I får orden på det.

 

En kort opdatering live fra Dag 1 på Bornholm.

 

Video af Pokers debut! Hun blev disket, da hun ikke ville tage posen, men løb som en stjerne <3 Kunne ikke være mere stolt!

 

Hvor er hun sød

 

Dupond og jeg har været til et stort stævne i Sandstedt, Tyskland her i weekenden.

 

Vi klumrede så grelt i spring, som ellers er der, hvor vi normalt brillierer. MEN så fik vi sgu 2 fejlfri i AGILITY! Jeg har ikke haft en fejlfri ag i over 1 år! Så jeg er en stolt fører. Jeg RÅBTE også "BLI DER" af lungers fulde kraft, når vi ramte et felt :D

 

Har desværre ingen videoer, men et par blær billeder :D

 

[ATTACH=CONFIG]108604[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]108605[/ATTACH]

 

Bling bling

 

Jeg mega-elsker konceptet! Synes virkelig man burde indføre det... ikke nødvendigvis i alle klasser (selvom jeg jo personligt stadig ville blive glad for den i kl3 :lol: ) men i klasse1 ville det da være super fint. Så får man et minde om dagen også selvom man ikke får en placering og en præmie...

 

Nu har du jo dit fine ostesystem, hvormange bling blinger ville du have fået hvis du havde fået for hver fejlfrie løb.

 

Jeg skal til løgumkloster og skal igså køre ved 6 tiden.... Havde overvejet at drøne derned i aften, men nu er klokken snart halv 9 og gider ikke slå telt op i mørke

 

Jeg ville helst have lov at blive hjemme, men no go, af sti af sted. Glæder mig dog til at prøve at løbe med gule, som stadig ikke er færdig i slalom. Bliver sjovt.

 

Her er lige en enkelt video fra Spand land, sikke en tur vi havde. Det må vi gør igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skulle jeg jo alligevel ind i nørdespreadsheetet for at finde ud af hvor mange rosetter jeg BURDE have haft :mrgreen: Så måtte jeg jo lige få opdateret med resultater fra Viby og Ødis og se hvad det gjorde ved lagkagerne...

 

Lagkage fra 1. maj.

 

[ATTACH=CONFIG]107748[/ATTACH]

 

Lagkage fra efter Viby og Ødis. Disk procenten er forblevet den samme, men fejlfriprocenten er faldet og 5-fejlsprocenten desværre steget lidt...

 

Capture_graf_maj.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Virkelig blæret statistik! Håber også på en dag at have flere fejlfrie end disk.

 

Louie-musens ser sådan her ud efter Bornholm og i dag i Hvalsø. I dag fik han:

 

2 x disk (Ag2 + AgÅ)

19. plads i SpÅ med slalomfejl og 1,noget i tidsfejl (han havde sgu' fået DM-udtag, hvis han havde taget den indgang rigtigt - fik presset ham for meget).

3. plads i Sp2 med et lækkert, fejlfrit løb :lun: Han fik dog 1 sekunds tidsfejl (banetiden var for stram efter min mening - han lavede ingen svinkeærinde eller stoppede før springene, men sprang pænt og havde super fin fart på. Banetiden var 37 sek).

Louie.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var også til Hvalsø i går. Tyson var stadig træt efter Bornholm, tror jeg (den tur tog sgu mange kræfter, han gad ikke engang gå tur de første par dage efter at vi var kommet hjem :lol:), vi havde været til træning hos Johanna aftenen før, og det var varmt og fugtigt. Så ikke optimalt for ham.

 

Første løb, SP Åben, løb han faktisk rigtig godt og med ok fart, men fik desværre fejl på slalomindgang (min fejl), så det blev til en 20. plads. I AG Åben startede han meget langsomt og stoppede op og begyndte at snuse/overspringshandle, så jeg tog bare balancen med ham (perfekt felt, men det foregik jo også i slowmotion :rolleyes:) og løb ud. Så fik han nogle timer til at hvile sig inden SP3. Der løb han sådan set fint nok, men langsomt, og jeg endte med at få os disket på et af de sidste spring. I AG2 tog han de første forhindringer så langsomt, at jeg derefter bare løb ud, ingen af os fik noget ud af at fortsætte.

 

I virkeligheden skulle han nok slet ikke have løbet det stævne (og hvis han skulle, skulle han i hvert fald ikke have været til træning aftenen før), men jeg vidste ikke, at han ville være så træt. Vejret hjalp jo så nok heller ikke. Oh well, sådan er det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var også til Hvalsø i går. Tyson var stadig træt efter Bornholm, tror jeg (den tur tog sgu mange kræfter, han gad ikke engang gå tur de første par dage efter at vi var kommet hjem :lol:), vi havde været til træning hos Johanna aftenen før, og det var varmt og fugtigt. Så ikke optimalt for ham.

 

Første løb, SP Åben, løb han faktisk rigtig godt og med ok fart, men fik desværre fejl på slalomindgang (min fejl), så det blev til en 20. plads. I AG Åben startede han meget langsomt og stoppede op og begyndte at snuse/overspringshandle, så jeg tog bare balancen med ham (perfekt felt, men det foregik jo også i slowmotion :rolleyes:) og løb ud. Så fik han nogle timer til at hvile sig inden SP3. Der løb han sådan set fint nok, men langsomt, og jeg endte med at få os disket på et af de sidste spring. I AG2 tog han de første forhindringer så langsomt, at jeg derefter bare løb ud, ingen af os fik noget ud af at fortsætte.

 

I virkeligheden skulle han nok slet ikke have løbet det stævne (og hvis han skulle, skulle han i hvert fald ikke have været til træning aftenen før), men jeg vidste ikke, at han ville være så træt. Vejret hjalp jo så nok heller ikke. Oh well, sådan er det.

 

Men totalt hatten af for, at du selv tager konsekvensen af at han er træt og trækker ham ud af en del af løbene:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er endnu en stævneweekend overstået :cool:

Lørdag var jeg i Hvalsø til DKK stævne og i dag har jeg været til DGI stævne til 4 del af landsdelstuneringen hos Hillerød Agility.

 

LØRDAG:

AG1: Disk, da jeg får vist hende et forkert spring i en boks. Dem skal vi simpelthen have trænet noget mere på, for der er vi ikke sikre nok. Generelt en rigtig svær bane, som har fået kritik for at være alt for svær at klasse 1 .. Den var dog sjov at løbe og der var virkelig mange svære ting der lykkedes for os - bl.a en svær slalom indgang og nogle avanceret skift, som jeg var spændt på!

SP1: Fejlfri, pind og 1. plads :lun: Rigtig god og sjov bane der lå rigtig godt til os - Der var 3 møller og det var nærmest det. Der var dog også en svær slalomindgang som heldigvis lykkedes perfekt!

SPÅ: Disk. Min første åbne overhoved. Det var en rigtig god bane. Jeg får ikke handlet hende korrekt i et stakit, der resultere i at hun søger fremad og tager et lækkert lokkende spring i stedet. Derudover var den fejlfri, og alt andet kørte bare super godt. Endnu engang lykkedes det os at gå i en svær slalomindgang uden fejl.

AGÅ: Feltfejl på balancen + 0,29 tidsfejl og ellers fejlfri. Dumme felter - hun er virkelig begyndt at springe balancen ofte, så nu skal de altså bare trænes!! Derudover var jeg virkelig tilfreds med løbet og min planlagte handling lykkedes :lun:

 

Nala var bare smadder dygtig hele lørdagen og jeg gik fra alle løb med en super følelse! Og tænk - en hel dag med svære slalomindgange og ikke en eneste slalomfejl :hjerte: Jeg er en stolt hundemor!

 

 

SØNDAG:

I dag skulle jeg primært bruge til at træne, nogle af de mere avanceret handlings-halløjer jeg ikke "tør" bruge til konkurrence hos DKK (der løber jeg langt mere sikkert). Det lykkedes næsten alt sammen og vi løb nogle virkelig gode baner synes jeg - godt nok ikke resultatmæssigt, hvor vi fik 3 disk og et løb med en værgering, men det var jo ikke det det handlede om i dag :slem: Nala var træt i sidste løb og lod sig forstyrre af ting der forgik udenfor banen og nogle lækre dufte i plænen - det var faktisk det eneste dårlige på dagen, men det er jo helt forståeligt. Det har også været en lang weekend ...

 

 

Der er blevet lavet nogle film af de åbne lørdag og nogle af løbene søndag, så der kommer muligvis film senere. Indtil da må i nøjes med et par billeder taget af Michelle i dag:

 

581646_10151400563700124_2088866905_n.jpg

486765_10151400563860124_5964123_n.jpg

310204_10151400547250124_1161542552_n.jpg

575914_10151400547070124_1912961893_n.jpg

923050_10151400547420124_1496506970_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lige kommet hjem efter en superhyggelig weekend i Løgumkloster! Trixie83 og jeg tog af sted sammen, og har boet i campingsssvognen sammen med vores 3 hunde, og det er sq gået rigtig fint! Der var rigtig mange fra vores klub med (DcH Odense), og der var virkelig godt sammenhold, så det var bare fedt! Resultatmæssigt gik det mindre godt for Iso og jeg - vi løb et AG2 med 5 fejl, hvilket gav en 4. plads og præmie, resten var vistnok disk'er... I går rev Iso en allerhelvedes masse pinde, og jeg var ret nede over det. Men i dag har hun ikke rigtig revet noget (undtaget når jeg kiksede totalt i handlingen, så det er undskyldt...), så selv med 3 diske i bagen i dag, så er jeg ok tilfreds. Nogle af banerne var temmelig svære, og nogle af disk'erne var ret små, så alt i alt gik det ok. Der kommer video senere, hvis der er noget der er værd at vise frem... :engel:

 

Næste weekend skal jeg af sted med campingsssvognen igen, så skal vi til Harlev/Sabro. Jeg håber at det går bare lidt bedre der... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så har jeg forøvrigt også nørdet med et diagram :cool:

 

St&#230;vneresultater indtil nu.PNG

 

Jeg har kun taget mine løb i DKK med. Det skal lige tilføjes at der i 2 af løbene er tidsfejl oveni nogle af de øvrige fejl.

 

Amocca, Wendy og i andre nørder: Hvordan har i lavet jeres Excelark? Har i tidsfejl med i jeres?

Mit ser sådan ud pt:

 

diagram.jpg

 

Jeg vil gerne have det med i mit diagram, men det ved jeg ikke helt hvordan jeg skal gøre uden det forvrænger antal løb (og kan ikke lige overskue at udtænke noget smart nu her - er lidt bombet og skal egentlig lave en PP til et kundemøde jeg har i morgen, hehe)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...