Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2013


Amocca
 Share

Recommended Posts

Amocca, ser det ikke ud som om han har fanget "den forkerte side" af slalomen?

 

 

fnis, vi må hellere kalde det noget andet :lol:

 

Han er tilbage til at stirre op på dig. Så arbejd igen med fremadrettet belønning og din timing i belønningen. Den sidste port er den magiske portal der udløser hans guf / legetøj. Belønningen har ikke noget med dig at gøre...

 

Men jo, iforhold til udgangspunktet i mandags, så går det fremad :-) Og husk nu lige også at træne lidt afstand på den indgang, så han selv søger den - han kan godt...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 942
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

fnis, vi må hellere kalde det noget andet :lol:

 

Han er tilbage til at stirre op på dig. Så arbejd igen med fremadrettet belønning og din timing i belønningen. Den sidste port er den magiske portal der udløser hans guf / legetøj. Belønningen har ikke noget med dig at gøre...

 

Men jo, iforhold til udgangspunktet i mandags, så går det fremad :-) Og husk nu lige også at træne lidt afstand på den indgang, så han selv søger den - han kan godt...

 

Det var også bare i forhold til udgangspunktet i mandags. Han søger da indgangen, sådan lidt ihvertfald... Jeg må over at træne på skolens boldbane. Jeg tør ikke rigtig øve i haven, fordi han gør lidt og naboen er en idiot, som råber, hvis han gør et par gange...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var også bare i forhold til udgangspunktet i mandags. Han søger da indgangen, sådan lidt ihvertfald... Jeg må over at træne på skolens boldbane. Jeg tør ikke rigtig øve i haven, fordi han gør lidt og naboen er en idiot, som råber, hvis han gør et par gange...

 

aaah undrede mig over hvorfor du brugte guffer, men det er så for at holde ham i ro, så han ikke begynder at gø...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ida: Jeg tænker lidt at du måske selv er med til at få fokus meget på dig selv. Jeg ser en hund der flere gange selv forsøger at søge slalommen selv, men den bliver bremset og hevet tilbage fordi du enten ikke er helt klar eller føler du er placeret det gale sted. Efter min mening så bør du når den endnu ikke har fokus på slalommen lade den få lov at forsætter den søger den selv. Ellers er du med tilsæt forstærke den manglende selvstændighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Feeeed træning i dag :banan: top motiveret lille dreng! Startede på slalom, lavede a-bræt vippe og handling med spring og tunnel! De fleste af de andre har problemer med om hundene gider....jeg har problemer med for meget fart i Ludwig :mrgreen: men elsker når min dejlige dreng logrer fra start til slut :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih et dejligt vejr at træne agility i idag... Nu står det så ned udenfor...

 

vores træner måtte vist sande at hunden er så hurtig, så nogle ting er noget nær umulige at lave med hende(handling).

 

Jeg fik slået fast med syvtommersøm at prinsessens frem og udkommandoer sidder lige i skabet, hvilket jo hjælper med en hurtig lille hund.

 

hun er faktisk ret spøjs at løbe med. For hvis man kommer lidt for sent med en kommando så kommer der lige en højlydt gang snerren :stupid:

 

Der er så også ting vi skal arbejde med. Næste punkt på dagsordenen er at lære hende at tage farten af lige inden et spring, så hun ikke lander fem meter fra det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg gentlig ikke er usædvanligt, kender rigtigt mange hunde der skælder ud hvis man handler sjusket / for sent - min egen inklusiv...

 

Ved godt der er mange som siger noget, men det underholdene er mest måden hun siger det på :genert: Der er ikke nogen tvivl om at hun er meget, meget utilfreds...

 

I det hele taget var hun MEGET underholdene. Bl.a. så røg hun af vippen før tid og da hun blev smidt op på feltet kunne hun ikke blive helt enig med sig selv om hvor vidt hun skulle have begge ben på eller ej, så hun stod deroppe med et bagben på vippen og det andet løftet op i luften(det gav anledning til en masse pjat, og jeg kunne heller ikke selv lade være med at skraldgrine af hunden og al handling derfra var umulig!)

 

Da hun skulle på vippen næste gang, så skulle hun lige vise hvor god hun var til at lave 2o2o, hvilket resulterede i at hun lige inden hun sætter forbenene på feltet smider dem ud til siden og laver 2o2o, mens bagbenene er fem centimeter fra feltet. Igen syntes alle det var forfærdeligt morsomt.

 

I det hele taget har hun været ret underholdene i dag :blink:

 

Men som vores træner siger. Nu er hun ved at have hovedet med, hun finder ikke så meget på længere og kaster sig ikke hovedløst ud i ting. Det er da fremskridt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft en lang god dag. Vi startede med at gå ud til træning gennem mosen. En tur der tager 50 minutter og kræver man ved hvordan man bruger sattelit billeder til at navigere efter, eller bliver man meget hurtig væk når man ikke er kendt derude. Men en fantastisk dejlig natur.

 

så kom der kun en hund på det første hold og jeg besluttede at så skulle der trænes springteknik. Bør sparke mig selv hårdt bagi fordi jeg ikke lige husker det som Rikka sagde. At hun i det modul med variende højde skal have pinde på tværs, for at ændre billedet. Vupti og hunden havde ingen problemer.

 

håber virkelig jeg kan komme igang med det for alvor.

 

hun fik sig bagefter en lille pause og trænede så med på det næste hold og var faktisk ret fornuftig. Vi er ved at være nået til det punkt at hun kun river ned når jeg gør noget åndssvagt. Tilgengæld tog hun sin slalom perfekt hver gang og jeg kunne rent faktisk få smidt nogle blind cross ind hist og pist.

 

lige nu handler det bare om at vi lærer at forstå hinanden, så tror jeg nok det skal gå :blink:

 

Heldigvis var vi så heldige på vejen hjem at cyklisterne var langt væk og vi kunne køre lige hjem(vi er pt. Cykelland her i omegnen, da der afholdes DM i tohjulsraceri uden motor).

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er forøvrigt fornærmede(bare en lille smule). Fik af en klubkammerat at vide at vi måske skulle holde os til Rally, når det nu gik godt der...

 

Synes selv at der er fremskridt hver gang og når man tænker på hvor lidt rutine der er i min lille prinsessehund, så er jeg ganske tilfreds...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var til lokalstævne i Dkk Viby igår og det var vældig sjovt. :mrgreen:

2 pl i ag med 5 fejl

1 pl i spring fejlfri og o,5 sekund hurtigere end Thorleif :slem:

 

Vi fandt nogle ting vi skal have trænet lidt mere intens.

 

1. Han glemmer nogle gange at stoppe på vippen og vente på den rammer jorden, så han springer bare videre ud i luften.

Alle andre felter går det godt nok med 90 % af gangene og det er helt fint for mig. Jeg er dog lidt bange for at han skal skade sig selv og/eller blive bange for vippen når han springer fra den højde.

Han virker ikke stresset bare vildt glad for at løbe op af noget.

 

2. Når tunnelhul og balance ligger lige op af hinanden vil Buster meget meget meget gerne tage sin elskede balance, også selvom jeg nærmest mandsopdækker balancen.

Jeg kan gå til modsatte side af tunnelen men skal så langt ud at jeg næsten trækker ham forbi begge dele.

jeg bruger kommandoer i og op (armen op ved op) og tror godt han kender dem nu, men han syntes da lige han vil nyde udsigten halvvejs oppe og så rende ned og tage tunnel.

 

 

Nogen der har et godt råd? Det er jo helt klart min fejl og jeg skal trænes! Buster lytter super godt efter og er bare på, jeg viser måske bare ikke tydelig nok hvad jeg vil ha, han skal gøre. :damn:

 

God weekend

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var til lokalstævne i Dkk Viby igår og det var vældig sjovt. :mrgreen:

2 pl i ag med 5 fejl

1 pl i spring fejlfri og o,5 sekund hurtigere end Thorleif :slem:

 

Vi fandt nogle ting vi skal have trænet lidt mere intens.

 

1. Han glemmer nogle gange at stoppe på vippen og vente på den rammer jorden, så han springer bare videre ud i luften.

Alle andre felter går det godt nok med 90 % af gangene og det er helt fint for mig. Jeg er dog lidt bange for at han skal skade sig selv og/eller blive bange for vippen når han springer fra den højde.

Han virker ikke stresset bare vildt glad for at løbe op af noget.

 

2. Når tunnelhul og balance ligger lige op af hinanden vil Buster meget meget meget gerne tage sin elskede balance, også selvom jeg nærmest mandsopdækker balancen.

Jeg kan gå til modsatte side af tunnelen men skal så langt ud at jeg næsten trækker ham forbi begge dele.

jeg bruger kommandoer i og op (armen op ved op) og tror godt han kender dem nu, men han syntes da lige han vil nyde udsigten halvvejs oppe og så rende ned og tage tunnel.

 

 

Nogen der har et godt råd? Det er jo helt klart min fejl og jeg skal trænes! Buster lytter super godt efter og er bare på, jeg viser måske bare ikke tydelig nok hvad jeg vil ha, han skal gøre. :damn:

 

God weekend

Tillykke med de fine resultater! :klap:

 

Hmm, lidt svært at komme med et bud på problemerne, men jeg gør et forsøg!

 

Mht. vippen - det kan være svært for hundene at se forskel på vippen og balancen nede fra deres synsvinkel, så måske tror han det er balancen og løber bare på? I så fald ville jeg være omhyggelig med at ha' en speciel kommando for vippen, så han er helt klar over at det er vippen og ikke balancen. Man kan jo også sætte en stop/stå-kommando på, men jeg synes nu det er bedst hvis hunden selv styrer det, og ved helt 100 hvad den skal gøre...

 

Tunnel/balance-problemet er det omvendte af mit - Iso vil bare ind i tunnellen og jeg har svært at få hende op på balancen. :lol: Hvis jeg forstår din beskrivelse rigtig, så handler du ham "indefra"? Dvs. at hvis hunden skal ha' det tunnelhul der ligger til højre for balancen, så løber du på hans venstre side, og "trykker" ham ud til tunnelhullet? Hvad sker der så mere præcist i situationen - er du foran og han smutter bagom ryggen på dig, eller er du bagud og han fræser bare af sted op på balancen? Sådan rent generelt ville jeg nok forberede hunden i god tid, gi' kommandoen tidligt og se til at hundens løbebane gør det oplagt at man skal i tunnellen, og være obs på at man holder kontakten til hunden hele vejen. Og så selvfølgelig tydeligt kropssprog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har samme "problem" mht forhindringsdiskriminering på tunnel / balance. Karla vil også til enhver tid vælge sin elskede balance. For mig handler det om tydeligt kropssprog, de verbale signaler tror jeg ikke rigtigt på... Eftersom jeg kan skrige I eller OP alt det jeg vil, hvis min krop peger på slalom, så tager hun slalom... Og ligeledes med andre ting. Peger kroppen på en tunnel, så tager hun den, ligemeget om jeg råber OP eller SLA... så kropssproget / handlingen er den eneste vej her. Og så træning, træning, træning i forhindringsdiskriminering!

 

Mandsopdækning synes jeg ofte giver det modsatte resultat, da man kommer til at give al opmærksomheden til den forhindring hunden IKKE skal tage... Så den tror jeg ikke på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, vippen! Samme sang her ;-):lol: Karla har virkelig ikke tid til det vippepjat. Jeg har sat et træningskriterie at hun får sin bold, hvis hun slår den helt i. Dvs. vi løber korte sekvenser der ender på vippen. Bliver den slået i får hun sin bold, hvis ikke, så er det om igen, indtil hun slår den i...

 

Om det kriterie virker? Til træning ja :lol:

 

Sådan her så det ud hele sidste år sådan ca :roll: :

581337_4013772868571_944113477_n.jpg

 

Her et billede fra i år :mrgreen:

Picture 3.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Må lige blære mig lidt på prinsesses vegne... Hun formåede igår at lave 2o2o og blive der mens jeg løb forbi :banan:

 

 

Mht. det med at hunden selv vælger forhindringer... Jeg havde en hund igår der var overbevist om at hun skulle i slalom efter de to første spring... Jeg er ret sikker på at hun havde taget den, hvis jeg lige havde fået kaldt i sidste øjeblik...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå nu havde jeg lige skrevet et langt indlæg, men det blev væk???

 

Mange tak Korvis :cool:

 

Tak for de gode råd!!!

 

Vippen må jeg give en kommando så han ikke bare tror det er balancen.

Jeg vil helst ikke lave 2020 på vippen da han er lille, så er bange for at han kommer til skade hvis vippen går op.

men han skal selvfølgelig vente på at den går ned. Så vi må prøve lidt bang leg igen.

 

Og så må vi træne det forhindrings diskremering for det er bestemt ikke det vi har brugt mest tid på.

Men jo det bliver bestemt værre når jeg prøver at mandsopdække balancen, for så er hele hans focus jo på den. Hvorfor har jeg ikke tænkt på det? :damn:

Altså må jeg træne løbelinier og kropssprog.

 

Det der med at placere mig korrekt fungere altså ikke helt når jeg også har hund med. :stupid: Men det bliver da bedre. Nu har vi jo også snart gået til agility i et år.

Godt jeg har en dejlig tålmodig hund :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå nu havde jeg lige skrevet et langt indlæg, men det blev væk???

 

Mange tak Korvis :cool:

 

Tak for de gode råd!!!

 

Vippen må jeg give en kommando så han ikke bare tror det er balancen.

Jeg vil helst ikke lave 2020 på vippen da han er lille, så er bange for at han kommer til skade hvis vippen går op.

men han skal selvfølgelig vente på at den går ned. Så vi må prøve lidt bang leg igen.

Og så må vi træne det forhindrings diskremering for det er bestemt ikke det vi har brugt mest tid på.

Men jo det bliver bestemt værre når jeg prøver at mandsopdække balancen, for så er hele hans focus jo på den. Hvorfor har jeg ikke tænkt på det? :damn:

Altså må jeg træne løbelinier og kropssprog.

 

Det der med at placere mig korrekt fungere altså ikke helt når jeg også har hund med. :stupid: Men det bliver da bedre. Nu har vi jo også snart gået til agility i et år.

Godt jeg har en dejlig tålmodig hund :hjerte:

 

Jeg har 2o2o på vippen (til træning) med Luna og hun er da vist mindre end Buster. Det fungerer helt fint! Hvis hun kommer for hurtigt af, så har jeg endnu ikke oplevet at vippen "har snuppet hende" på tilbage-slaget :blink: Hun får dog lov at løbe den til konkurrencer, men det er simpelthen et spørgsmål om mit konkurrencegen :oops: Det tager aaaalt for lang tid at vente på hun kommer helt ned og stå :engel: (sådan ca. et halvt sekund,m men det tæller :mrgreen:)

 

Når det så er sagt, skal du selvfølgelig træne det du selv mener er bedst for jer! For kan sagtens følge dine tanker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg lige et par billeder fra vores klubstævne her i torsdags. :mrgreen:

Jeg synes Aya var såååå dygtig!!! men ved desværre ikke hvordan vi er blevet placeret, det får vi først af vide til afslutning på torsdag, så venter spændt :klap:Vi var 12-13 startende hunde. Og både store og små løb sammen, da det hele bare var for hygge og sjov.

Super god oplevelse i hvert fald, som vi begge nød!!

7954_10200614325055487_710725616_n.jpg~original1010796_10200614334135714_1458592309_n.jpg~original

1045062_10200614350176115_508260854_n.jpg~original1010572_10200614358576325_1379983238_n1.jpg~original

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde Cassi ude og træne igår... Er heldig at jeg kan få en time til min egen hund, hvis jeg kører med en anden derud, så det er jo fedt...

 

Først lavede vi noget springteknik... Og hun er altså lidt en klovn :roll: I lørdags gik det ikke super, men okay... I går var hun overbevist om at de sidste to spring SKULLE springes samtidigt... Jeg fik løst problemet, men synes forsat at hun lander meget tæt på det sidste spring. Men der er vel intet andet at gøre end at træne :vedikke: Vi prøvede så med 1-skridtsmodulet(her var hun rigtig sej) og så den med vinklede spring. Der var hun blevet lidt fræk, og besluttede sig for at lade være med at tage springene for at få sit legetøj, så hun skulle holdes i ørerne. Men hun var dyyyyygtig...

 

Så satte jeg en del op af den bane vi trænede på i lørdags. Har fået besked på at træne små dele, så det gjorde vi... Jeg elsker altså at træne agility med den hund. Der er absolut ingen stress på fra hendes side, så man er afslappet når man gør det. Tilgengæld skal man tænke sig godt om, for hun er lynende hurtig, springer helt anderledes end den gamle(han har en rigtig fin springteknik, hvor Cassi når hun kommer op i fart kan lande 3-5 meter efter springet) og så har hun jo ikke meget rutine...

 

Nå men vi legede med lidt ketchker-agtig handling, og tror endda jeg har opdaget et nyt move...

 

Lige så min forklaring er lettere at forstå :blink:

iMap-0018 (2).jpg

 

Planen var at jeg over 4 skulle lave en ketschker, da det har en tendens til at sætte farten lidt ned og buen bliver liiiidt mindre(ikke meget). Men jeg fandt ud af at hvis jeg bevæger mig på samme måde, som hvis jeg skulle lave en ketchker, men aldrig kommer helt hen forbi den første støtte på springet, så vælger hun i stedet for at komme rundt om venstre støtte i stedet for den højre støtte. Resultatet bliver at hun får en meget lille bue rundt om springet, får sat farten godt ned, så hun kommer over uden at pille springet ned. Det har sikkert et eller andet smart navn, men vi prøvede det et par gange, bare så jeg lige var sikker på at det ikke var en hovsa fra hendes side af.

 

Nå, ja... Ved ikke om I kan huske Luna? Tror nogle af jer oplevede hende på slap line sammen med mig for et par år siden i Slagelse. Jeg skal jo løbe to SPÅ'er med hende her i august når vi skal til Næstved, så jeg havde hende ude og løbe med en enkelt tur. Og jeg må da indrømme at det er rart at løbe med en hund, hvor man skal bruge den handling man kender fra gamle Joy... Jeg prøver også ihærdigt på at lokke min søster med til nogle agilitykonkurrencer med den den gamle. Langt de fleste konkurrencer her på Sjælland er efterhånden åbnet op for rød bog, så synes næsten hun skulle smutte afsted. Om ikke andet, så melder hun sig ind i DcH nu her, så er der jo ingen ko på isen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår slet ikke din forklaring :lol: kunne du ikke tegne din løbebane ind? Måske ville det hjælpe. Tror, hvis jeg skulle løbe den, så ville jeg handle 3'eren som en serprentiner, hvilket betyder, at hun får en springlinie på 4eren, der gør det nemmest at hive hende rundt om højre støtte ned i tunnellen.. Ihvertfald på papiret..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det som er det irriterende ved agility. Det kan være så svært at forklare det man laver...

 

men jeg forsøger lige. Jeg ville også have valgt at gøre det samme som dig hvis jeg løb med Joy, og det var også det jeg oprindeligt forsøgte mig med med Cassi(dog uden større succes :stupid:). Hun har fart på fordi hun løber den lige vej, og for hende er fart=vi lander tre meter efter springer(og piller akt for ofte) og er dermed næsten klar til at tage det næste. Så for at fart lidt af hende, så løber jeg de tre første spring som du ville, men laver en ketschker på fire, da det at jeg har fronten mod hende piller lidt af tempoet. Hun lavede dog stadig en lidt stor bue.

 

som det sidste forsøgte jeg mig med ikke at følge hende op til spring fire, men simpelthen blive på venstre side. Jeg lod hende stadig passere forbi mig, mens jeg har fronten mod hende. Men fordi jeg var placeret som jeg var, så valgte hun at dreje til venstre i stedet for til højre. Hvilket for hende lige i dette tilfælde resulterede i en væsentlig mindre bue og en meget bedre teknik over netop det spring. At hun sætter farten lidt ned for at gøre det er for mig ikke det store problem lige nu. Det vi arbejder på lige nu er at finde ud af hvordan man bedst fortæller hende at hun lige skal sænke farten en smule, fordi der kommer en vending.

 

ved ikke om det blev mere forståeligt, må hellere filme det næste gang jeg laver noget jeg ikke helt ved hvad er :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...