Hop til indhold

Lang løbetid


Fluffykins
 Share

Recommended Posts

Åh... Det er godt det kunne blive så hurtigt.

Du fortæller bare, når du har tid ---og noget at fortælle..

--Husk lige at faste fra i aften.. Ingen morgenmad...

 

Sikken en måde at holde fødselsdag på...

Men det bliver sikkert en rigtig god fødselsdagsgave..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Åh... Det er godt det kunne blive så hurtigt.

Du fortæller bare, når du har tid ---og noget at fortælle..

--Husk lige at faste fra i aften.. Ingen morgenmad...

 

Sikken en måde at holde fødselsdag på...

Men det bliver sikkert en rigtig god fødselsdagsgave..

 

Ja jeg tror ikke helt hun er tilfreds med sin "fødselsdagsgave" her til morgen, hun var ihvertfald ikke glad for at blive efterladt i klinikken :'(

 

Men det var nemlig rigtigt rart at vi fik en tid så hurtigt. Der passer os bedre rent praktisk, og så var der heller ikke så lang tid til at få kolde fødder i :)

—-----

Nu er det snart 30 min siden vi afleverede hende, og jeg ved godt at hun ikke er på bordet endnu, men jeg tjekker stadigt telefonen hver 5. Minut... Pyyh jeg tror det bliver en lang dag :/

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du kan nå det.. så spørg dit forsikringsselskab om de dækker hvis der er tale om hormonel ubalance... Det gjorde vores nemlig dengang, cookie ændrede så meget sind når hun kom i løb. Kunne ikke være alene og klynkede hele tiden over ike at kunne finde ro.. dyrlægen kaldte det hormonel ubalance, anbefalede sterilisering (den dyre, kikkertoperation) og forsikringen betalte alt udover selvrisikoen.. de sagde direkte "hvis dyrlægen skriver hormonel ubalance på regningen så dækker vi"... Du kan nå det indtil regningen er udskrevet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du kan nå det.. så spørg dit forsikringsselskab om de dækker hvis der er tale om hormonel ubalance... Det gjorde vores nemlig dengang, cookie ændrede så meget sind når hun kom i løb. Kunne ikke være alene og klynkede hele tiden over ike at kunne finde ro.. dyrlægen kaldte det hormonel ubalance, anbefalede sterilisering (den dyre, kikkertoperation) og forsikringen betalte alt udover selvrisikoen.. de sagde direkte "hvis dyrlægen skriver hormonel ubalance på regningen så dækker vi"... Du kan nå det indtil regningen er udskrevet.

 

Tak for tippet! Må jeg spørge hvilket selskab det drejer sig om?

Det skal jeg da lige have undersøgt, burde kunne få fat på dem inden jeg skal hente hende imorgen. Det er jo så også i morgen jeg får a vide om de har fundet cyster eller en andet som kan forklare den lange løbetid. Håber da lidt at de har fundet noget som forsikringen dækker - men samtidigt håber jeg jo ikke at hun er syg :)

Link til indlæg
Del på andre sites

De burde betale uanset der findes betændelse , cyster eller andet. Bed dyrlægen om at beskrive hendes nødvendige operation, og hendes cyklus med så lang blødning er jo sygeligt tegn.

Molly var jo næsten 11 ved denne operation og Laura var 9 år. Ingen af dem var synlig svækket, sov bare resten af dagen og hvilede lidt mere dagen efter.Og de var begge inficerede. Begge fik smertestillinde, men kun 2 døgn.Og ingen kraver ala lampeskærme eller andet, de holdt sig fra såret.

Håber din er ligeså upåvirket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det tænker jeg jo også.. Men kan se på min police at de desværre har forbehold for en del grunde til at sterilisere. Min dyrlæge har lovet at tage kampen hvis det bliver nødvendigt, men som udgangspunkt er vi indstillede på at vi kommer til at betale selv - så kan vi jo kun blive positivt overraskede ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom hun hjem - eller det vil sige, vi hentede hende kl. 10 i formiddags, og så måtte jeg på arbejde, mens adam blev hjemme og nussede om hende. Hun har det efter omstændighederne rigtigt godt, sover meget og dybt, men er glad og frisk når hun ellers er vågen :)

 

Dyrlægen kunne fortælle at der var en enkelt cyste på hendes æggeleder, som lige akkurat var så lille, at hun ikke kunne se den på scanningen. Derudover var der lidt lette forandringer af livmodervæggen, den var ikke som sådan fortykket, men rynket, og helt klart påvirket af hormonkaosset.

 

Så alt i alt har samvittigheden har det lidt bedre nu, hvor jeg ved at vi traf det rigtige valg med at få hende opereret nu, og jeg kan se at hun snart er 100% ovenpå igen.

 

Tusind tak for alle jeres råd, information, og ikke mindst krydsede fingre. - er overbevist om at det var dem der gav lidt held. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad på jeres vegne nu, dette ville ikke gå i bero med evt medicin, men pludselig blusse op med evt voldsom infektion.Og når hun er udsovet, så får hun det meget bedre.

Og da frækt, at den var så bette at ultralyden ikke kunne fange den, men pyt nu.

Så var min mistanke korrekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med at det er overstået. Og at det er gået så godt.

Så skal vi bare håbe på, at forsikringen æder en del af regningen. Det ville de jo sikkert have gjort, hvis I havde ventet, til Tea blev rigtig syg...

Men det havde jeg heller ikke kunnet vente på.....

 

Hun skal vel lige til kontrol om nogle dage, -jeg ved ikke, om der er tråde, der skal pilles ud. Det er der ikke altid.

 

I må holde en forsinket fødselsdag for hende, når hun har det helt godt igen. Med alle yndlingsgodbidderne (bare en lille smule...:oops:- pas på vægten). OG en god lang tur i omegnen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad på jeres vegne nu, dette ville ikke gå i bero med evt medicin, men pludselig blusse op med evt voldsom infektion.Og når hun er udsovet, så får hun det meget bedre.

Og da frækt, at den var så bette at ultralyden ikke kunne fange den, men pyt nu.

Så var min mistanke korrekt.

 

Ja man må sige du ramte plet med diagnosen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med at det er overstået. Og at det er gået så godt.

Så skal vi bare håbe på, at forsikringen æder en del af regningen. Det ville de jo sikkert have gjort, hvis I havde ventet, til Tea blev rigtig syg...

Men det havde jeg heller ikke kunnet vente på.....

 

Hun skal vel lige til kontrol om nogle dage, -jeg ved ikke, om der er tråde, der skal pilles ud. Det er der ikke altid.

 

I må holde en forsinket fødselsdag for hende, når hun har det helt godt igen. Med alle yndlingsgodbidderne (bare en lille smule...:oops:- pas på vægten). OG en god lang tur i omegnen.

 

Tak for det.

Og jeg er også rigtigt glad for at vi netop ikke ventede. Sheltierne er jo generelt følsomme overfor bedøvelse, så det kunne let have gået galt, hvis hendes nyrer havde været påvirket af en infektion. Nu må vi se hvad forsikringen siger, som dr. Dyr sagde, så har de sommetider held til at overbevise dem om at de har sparet penge ifht. den akutte operation, som ville have været nødvendigt for eller siden.

 

Hun blev faktisk forkælet allerede i går, med en normalt helt-og aldeles forbudt tyggepind, og ekstra godbidder :)

Derudover får hun dåsemad her de første par dage (ziwipeak), og det er jo i sig selv guf!

–---------------------------

 

Vi har snakket lidt om hvor meget det med vægten kommer til at betyde i hverdagen for os. Vi vejer jo i forvejen alt hendes foder, og godbidder og ben indgår jo allerede som en del af hendes samlede foderplan, som jeg har regnet ud efter et gennemsnitligt kcal indhold. Så det positive er, at det ikke handler om at vi skal have ændret vaner, men håber selvfølgelig ikke at hun bliver alt for sulten, for så bliver det altså meget svært at holde hende fra at støve mad op på gåturene.

 

Jeg sidder og er ved at lave en ny foderplan nu, og skal lige have regnet på det, men håber vi kan hente en del ved at fodre mere med de helt fedtfattige kødtyper, som ged, kalkun og evt. Kanin (hvis jeg kan skaffe det). Alternativt må vi fodre et måltid med slankekost, og et måltid kød om dagen, men det håber jeg ikke bliver nødvendigt.

 

Indtil videre regner jeg med at sætte hendes ration ca. 20% ned i kcal mændge. Har i nogle erfaringer med om det er nok for at jeres steriliserede hunde holder vægten?

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ... med Silke har jeg bare holdt øje med hendes ribben. De første dage gik jeg ud fra, at sulten ikke var så stor, så jeg serverede måske det halve af hvad hun ellers fik.. Og da DET så var for lidt, så var det jo ikke så svært at lægge lidt til.

 

Hunde kan jo faktisk skifte fra overvægtig til undervægtig i løbet af få måneder. Fordi de er rovdyr. Byttedyrene er ikke lige tilgængelige altid. Og for et ungt sundt dyr sker der ingen skade ved det.

 

Men vores hunde bliver jo budt mere regelmæssig mad og ensformig belastning af led og muskler. Og de skal jo helst leve evigt.

Så er det ikke så godt med overvægt.

 

---Jeg oplever bare ikke, at Silke brokker sig hvis jeg kun serverer en halv portion hundemad en dag. Jeg kommer bare mere vand i tørfoderet og lader det stå længe i blød.

 

---Men måske er jeg bare ufølsom overfor hendes tiggende blikke? --Jeg tror det altså ikke. Hun er snarere vænnet til at hun får den mad hun nu engang får. Og at Mor ved bedst.

 

Ziwipeak med hjort prøvede vi sidste år da jeg skulle finde noget foder som Silke kunne tåle.. Og det duftede så lækkert, at JEG var lige ved at forgribe mig på det. Og alle fremmede hunde elskede mig dengang.. :mrgreen: Det kunne sagtens bruges til godbidder.

 

Desværre kunne Silke ikke tåle det i længden. Hun krydsreagerer på skaldyr og foderet indeholder 4% grønlæbet musling..

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie tog voldsomt på.. vi lavede ikke så meget om men skiftede til et seniorfoder. Da hun fortsatte med at tage på skiftede vi til lightfoder. Da hun stadig tog på, satte vi mængden ned, supplerede med vand på foderet og skar kraftigt ned på små-hapser. Da hun så stadig havde taget på, måtte jeg overgive mig til dyrlægens hills.. og trælst nok fungerer hendes mave bare kanongodt på det (jeg synes jo det lyder som skodmad) og vi synes hun har tabt sig lidt.. jeg pønser på at få kæresten overtalt til at vi skal ind have hende vejet i dag. Hendes topvægt blev 12,1 kg hvilket nok er 2-3 kgs overvægt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ... med Silke har jeg bare holdt øje med hendes ribben. De første dage gik jeg ud fra, at sulten ikke var så stor, så jeg serverede måske det halve af hvad hun ellers fik.. Og da DET så var for lidt, så var det jo ikke så svært at lægge lidt til.

 

Hunde kan jo faktisk skifte fra overvægtig til undervægtig i løbet af få måneder. Fordi de er rovdyr. Byttedyrene er ikke lige tilgængelige altid. Og for et ungt sundt dyr sker der ingen skade ved det.

 

Men vores hunde bliver jo budt mere regelmæssig mad og ensformig belastning af led og muskler. Og de skal jo helst leve evigt.

Så er det ikke så godt med overvægt.

 

---Jeg oplever bare ikke, at Silke brokker sig hvis jeg kun serverer en halv portion hundemad en dag. Jeg kommer bare mere vand i tørfoderet og lader det stå længe i blød.

 

---Men måske er jeg bare ufølsom overfor hendes tiggende blikke? --Jeg tror det altså ikke. Hun er snarere vænnet til at hun får den mad hun nu engang får. Og at Mor ved bedst.

 

Ziwipeak med hjort prøvede vi sidste år da jeg skulle finde noget foder som Silke kunne tåle.. Og det duftede så lækkert, at JEG var lige ved at forgribe mig på det. Og alle fremmede hunde elskede mig dengang.. :mrgreen: Det kunne sagtens bruges til godbidder.

 

Desværre kunne Silke ikke tåle det i længden. Hun krydsreagerer på skaldyr og foderet indeholder 4% grønlæbet musling..

 

Ok halv portion tror jeg godt nok ville blive upopulært her! Appetitten fejler i hvert fald ikke noget :D

Men godt at vide at det ikke altid bliver til overvægt. Jeg synes også selv jeg er hård til at ignorere store sultne øjne, og det eneste hun får som ikke regnes med i hendes foderplan er små mængder gulerods-, æble-, eller agurkestykker.

 

Det største problem er, at når hun bliver sulten, bliver hun også meget effektiv til at finde mad på vores gåture. Der ligger desværre en del rundt omkring på de grønne områder i byen, og vi har lidt valget mellem at holde hende i kort snor = mindre glæde, og mindre motion. Eller slippe hende løs = tlfældigt mad ryger ned, hvis vi ikke er hurtige nok til at stoppe det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie tog voldsomt på.. vi lavede ikke så meget om men skiftede til et seniorfoder. Da hun fortsatte med at tage på skiftede vi til lightfoder. Da hun stadig tog på, satte vi mængden ned, supplerede med vand på foderet og skar kraftigt ned på små-hapser. Da hun så stadig havde taget på, måtte jeg overgive mig til dyrlægens hills.. og trælst nok fungerer hendes mave bare kanongodt på det (jeg synes jo det lyder som skodmad) og vi synes hun har tabt sig lidt.. jeg pønser på at få kæresten overtalt til at vi skal ind have hende vejet i dag. Hendes topvægt blev 12,1 kg hvilket nok er 2-3 kgs overvægt..

 

Det lyder da bare super hvis i har fundet en løsning som virker! håber da at cookie snart får sin gamle str. igen.

 

Tea har også været på rc satiety før, og jeg må indrømme jeg bare lukkede øjnenen for ingredienslisten og messede til mig selv at det kun var for en periode. Men hey! Det virkede bare, så hvis hun ender med at tage meget på, så tror jeg vi prøver det igen til vægten er nede hvor den skal være. Skodmad eller ej :D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Iiih så har jeg lige været forbi dyrlægen med Tea igen.

Det ser desværre ud til at vi er rendt ind i lidt komplikationer her efter operationen. Hun har den sidste uge haft lidt sporadiske mavesmerter, sådan af kort varighed, og uden at virke påvirket ellers. Vi var forbi dyrlægen dagen efter det første anfald, hvor vi skulle have taget stingene, og der var der intet at mærke på maven. Vi tog hjem bevæbnet med Zoolac og skånekost, men allerede samme eftermiddag var den gal igen i en times tid...

Sådan har det ellers gået i løbet af ugen, med dage helt uden symptomer, og smerter som kommer ud af det blå.

 

Idag fandt vi så årsagen: bakterier fra den begyndende livmoderbetændelse sidder tilbage i det væv hvor hun er blevet syet.

 

Så nu er hun på antibiotika de næste 8-16 dage, og vi har fået lidt smertestillende med hjem til torsdag - fredag også, hvorefter vi gerne skulle observere hende i weekenden.

 

Jeg håber virkeligt at medicinen kan klare det, men de har desværre oplevet en hund som måtte gen-operes og have fjernet det inficerede væv :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...