Hop til indhold

Fie søger nyt hjem


Gæst ConnyG
 Share

Recommended Posts

Gæst ConnyG

Vi er en familie på 2 voksne, som har taget Fie til os, da hun pga af skilsmisse ikke længere havde noget sted at være.

Fie er en dansk/svensk gårdhund, som lige er fyldt 1 år her i maj. Hun er en virkelig dejlig, glad og charmerende hund. Hun er også kun en stor hvalp, så der er også gang i hende ind imellem. Hun er rigtg sød til at lege med sit legetøj og finde en pind i haven osv.

 

 

Til vores husstand hører en 9 år gammel labrador (han) og 2 katte. De kommer alle godt ud af det med hinanden. Fie er suveræn til katte. Hun er vokset op sammen med en kattemor med killinger, så hun har fra starten fundet ud af at opføre sig pænt overfor katte. Vores katte er usædvanligt glade for Fie og ligger gerne op ad hende. Fie venter ved kattelemmen når de kommer ind, og dasker dem oveni hovedet for at sige velkommen. Det kan de godt li' :-)

Fie er også rigtig god til børn, Vi har 4 børnebørn, som kommer på besøg, og de er rigig glade for Fie, som gerne sidder ved siden af dem og spiller på iPad eller ser fjernsyn.

 

 

Vi er superglade for Fie, som er det dejligste lille væsen, man kan tænke sig. Om morgenen vil hun gerne op og ligge under dynen til vi skal op. Om aftenen vil hun gerne ligge på mors skød og se fjernsyn. Hun er usædvanligt kærlig og charmerende.

 

 

På trods af alt dette, må vi bare erkende, at det fylder for meget at have 2 hunde og 2 katte. Vores gamle hund er glad for Fie, men hun fylder meget i billedet, hvor han er vant til at være i centrum. Samtidig er han ikke så god til at sige fra overfor Fie når hun vil lege (hun er jo kun en stor hvalp), så hun hænger i hans kæber og bider ham i benene. Andre gange vil hun gerne ligge helt op ad ham i kurven, mens han ligger og vender det hvide ud af øjnene. Så, selv om han er glad for Fie, er han også ved at være træt efter at Fie har boet her i 3 mdr.

Når vi er på arbejde, er vi nødt til at blokere vores kattelem, for at Fie ikke skal smutte ud. Det betyder en indskrænkning i de andre dyr's muligheder. Vores gamle hund plejer at ligge med hovedet ud ad kattelemmen og holde øje med hvornår vi kommer hjem. Og kattene plejere at gå ud og ind.

Det er ikke vores indtryk, at Fie vil løbe langt omkring, når hun smutter ud. Hun holder sig i nærheden af huset, hvilket er en god ting. Hun har heller ikke trang til at bryde ud af vores indhegnede have.

 

 

En anden ting er, at Fie kommer i løbetid på et tidspunkt, og det vil være en hård tid for vores gamle hanhund (selv om han er kastreret). Dette kunne selvfølgelig klares ved at få Fie steriliseret, hvilket også er planen, hvis ikke vi finder et godt sted til hende. En tredje ting er pasning når vi skal på ferie. Og så videre.

Vi har været rigtig meget i tvivl om vi skulle beholde Fie. Hun er en dejlig hund, og er rigtig rar at være sammen med. Vi er enige om, at hvis vi kan finde familien, hvor vi kan se at Fie ville få det lige så godt, som hun har hos os, vil vi gerne sende hende videre. Det betyder, at vi forbeholder os retten til at forholde os kritisk omkring hendes kommende familie. Det skylder vi Fie og det har vi lovet hendes tidligere ejere. Det er vigtigt for os, at Fie lander det rigtige sted.

 

 

Fie ville passe rigtig godt ind i en familie med børn. Og katte går hun også fint i spænd med. Hun er kontaktsøgende, og ikke så glad for at være alene for længe ad gangen. Hos os har hun kun været alene hjemme sammen med vores labrador, så vi ved reelt ikke hvordan hun har det med at være helt alene hjemme. Hun har tygget lidt i hundekurv m.m. når de har været alene hjemme for længe (7-8 timer), men ikke mere end normalt for en hund på den alder. Hvis hun har godt med legetøj og gamle kødben, går det bedre.

Hun ville også have det fint på en gård, hvor hun kan løbe rundt og fange mus, men hun skal med ind i stuen om aftenen. Hun udstråler en fantastisk ro når hun lægger sig på skødet af en, eller hvis vi skal have en middagslur. Og den ro giver hun i høj grad videre til sine mennesker, det virker næsten som om det er hendes mission. Så det skal hun have mulighed for at give til nogen, der holder af hende.

 

 

Af en dansk/svensk gårdhund at være, er hun ret lille (kan vi forstå på folk, der kender til racen). Hun har fjedre i bagbenene og ville garanteret være super dygtig til agility. Hun er meget opmærksom og lærenem. Og hun elsker at løbe hurtigt :-)

I hundeskoven er hun god til at løbe med de andre hunde. Hun er rigtig flink til at komme, når man kalder, medmindre hun kigger på musehuller, fugle eller andre uopsætteligheder :-)

 

 

Hun har selvfølgelig fået sine vacciner og chip. Stambog har hun ikke. Pris 1500,-

 

 

 

 

HF1.jpg

HF2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun dejlig:lun: Og hun lyder som en skøn lille hund!

 

Har du prøvet at kontakte aktive dyrevenner? De har et rigtig stort netværk, og bagkvinderne er rigtig gode til at five gode råd i forbindelse med omplaceringer, og har fingeren på pulsen med hensyn til de knap så gode mennesker der kan finde på at reagere på en annonce.

 

Jeg vil lige lægge hovedet i blød og se om jeg kender nogen der kunne passe til Fie:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det gør de jo så heller ikke. Den ældre hund trives da ikke.

 

 

Det er det samme ,som med min Tulle og vores lab. Bella. Bella siger heller ikke fra og der må jeg så nogen gange sige fra for hende, men det er ikke, så tit mere, da Tulle jo er blevet ældre. Bella er da rigtig glad for Tulle alligevel og de hygger sig også med hinanden. Der står jo også, at deres gamle hund er glad for Fie, selv om, de kan se, at det engang imellem er for meget for den, men så må man jo gå ind og få hunden væk fra den ældre hund.

 

Men uanset hvad, så synes jeg stadigvæk, at det er synd, at hunden, skal have nyt hjem igen, men det er TS valg og jeg håber da, at Fie får et godt og blivende hjem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt, en normalt fungerende glad hund tager ikke skade af at skifte hjem, hvis bare man er omhyggelig og finder et godt hjem hvor man er villig til at bruge tiden på at køre den nye hund godt ind og ellers vil elske den, så kan alle hunde skifte hjem og det er plat at forsøge at hælde dårlig samvittighed ud over en familie som prøver at gøre det de mener er bedst for dem og hunden! En dejlig annonce som fortæller godt og ærligt om hunden, held og lykke med at finde det rigtige hjem TS;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt, en normalt fungerende glad hund tager ikke skade af at skifte hjem, hvis bare man er omhyggelig og finder et godt hjem hvor man er villig til at bruge tiden på at køre den nye hund godt ind og ellers vil elske den, så kan alle hunde skifte hjem og det er plat at forsøge at hælde dårlig samvittighed ud over en familie som prøver at gøre det de mener er bedst for dem og hunden! En dejlig annonce som fortæller godt og ærligt om hunden, held og lykke med at finde det rigtige hjem TS;)

 

Jeg forsøger/ønsker absolut ikke, at hælde dårlig samvittighed ud over familien, men vil bare gøre opmærksom på, at problemet med den ældre hund, måske kunne løses ved, at man fjernede Fie fra den, når man kunne se, at den ældre trængte til fred. Jeg synes, at det er synd, at hun skal skifte familie, når de nu er så glade for hende, både mennesker og dyr, men respektere da TS valg om en omplacering og selvfølgelig kan Fie sagtens falde til et andet sted.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ConnyG

Jeres diskussion er et tydeligt billede af vores egen frustration over situationen med Fie og de andre dyr vi har. Vi har tænkt mange tanker - vendt og drejet tingene, for at finde den rigtige løsning som alle ville være glade for. Derfor endte det med at vi vendt os til dette hunde-forum. Vi tror heller ikke Fie vil tage skade af en flytning hvis vi tager ansvaret for at finde den rette kærlige familie til hende. Et er sikkert.....Fie bliver her indtil den rigtige familie dukker op......

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig lyder det til, at den rette familie, der matcher en DS/gårdhund, i alt sin aktivitet,vil få et herligt familiemedlem.Og som ejer af 3 stk på 8,10 0g 13 år ville sådan en krudttønde ikke være velkommmen her.

Men den rette ejer findes et sted og så dejligt at det ikke er en akuthund.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst ConnyG
Hvis du sender Conny, en privat besked, så får hun besked via mail om, at der er en besked til hende her på hundeforum :-)

 

Takker til jer begge :-P Har svaret, tror jeg....Har lidt problemer med at se i udsendt, om det er gået igennem.....

Link til indlæg
Del på andre sites

årh, så lige at det jo er en annonce på Fie, som vi en dag mødte i hundeskoven. :-D

 

Hun er virkelig en lækker lille vaps og ville blive en fantastisk træningsbuddy:lun:

 

Blev godt nok lidt småforelsket og har tænkt på hende flere gange siden. Men har ikke lige selv mulighed for at give hende et nyt hjem. Men sikke en dejlig lille hund! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ConnyG

Trods et par henvendelser, er Fie stadig hos os, men vi opgiver ikke håbet om at finde et trygt og godt hjem til Fie.

Og som RAMS skriver ovenfor, så er hun bare en dejlig lille hund - sød og lærevillig lille gårdhund med energi og charme :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Laila Bettina Damborg

Hej hvis du ikke finder et godt hjem til dejlige fie vil du så ikke have mig og min lille familie i tankerne? Mine børn og jeg (dreng på 11 og pige på 14 år) mistede for 6 uger siden vores dejlige da tæve på ja vi tror hun var 14 år, det er usikkert fordi vi fik hende gennem en vi kendte fordi hun ikke blev behandlet godt i sit tidligere hjem. Vi har en lille blandings tæve på 2 år som gerne vil have selskab og en legekammerat. Vi savner vores afdøde ven vildt meget og har ikke været i tvivl om at vi ville have ds igen, hun elskede at putte i mine arme under dynen når vi skulle sove og det var så skønt. Spørg gerne hvis du har brug for det og ellers håber jeg hun får et godt hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gæst A Dogs Tale

Jeg er sikker på, at jeg kan give Fie et godt nyt hjem. Måtte desværre sige farvel til min elskede hundepige for et par måneder siden, og her er alt for stille og alt for meget kærlighed at give, så det vil være rart, hvis vi lige kunne skrive sammen om, hvad jeg kan tilbyde Fie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ConnyG

Tak til jer der har reageret på denne tråd :hjerte:Vi er nu havnet i en situation, hvor vi ikke kan finde ud af om vi vil beholde Fie. Det volder os mange kvaler, hver gang der er en henvendelse på hende, så vi har besluttet at sætte ompladseringen i bero, indtil vi er mere afklaret. Det hælder egentlig mere og mere i retning af at vi beholder hende, for når vi tænker på at vi skal af med hende, gør det ondt i hjertet og det koster søvnløse nætter.......

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til jer der har reageret på denne tråd :hjerte:Vi er nu havnet i en situation, hvor vi ikke kan finde ud af om vi vil beholde Fie. Det volder os mange kvaler, hver gang der er en henvendelse på hende, så vi har besluttet at sætte ompladseringen i bero, indtil vi er mere afklaret. Det hælder egentlig mere og mere i retning af at vi beholder hende, for når vi tænker på at vi skal af med hende, gør det ondt i hjertet og det koster søvnløse nætter.......

Jeg låser tråden for dig, så der ikke kommer flere henvendelser herigennem. Skulle I i fremtiden beslutte Jer for at forsøge igen med omplacering, er du velkommen til at kontakte en af os i moderatorteamet, og få tråden genåbnet.

 

PinPoynter, på vegne af moderatorgruppen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...