Hop til indhold

Skal vi beholde hende?:(


Gæst Mille
 Share

Recommended Posts

Gæst Mille

Hej alle. Jeg har i en uge passet en helt fantastisk 4-årig bichon havanais hund. Hun har haft utallige familier før, og nogle fra vores familie overtog hende, fordi at nogen de kender ikke ville have hende. De har bare ikke fået hende hjem endnu, da de er ude og rejse. Derfor flyttede hun direkte hjem til os i vores lejlighed.

 

Hun er en meget stille hund, og hun har problemer med at knytte sig, fordi hun er blevet flyttet så meget. Hun lader også til at være blevet mishandlet tidligere.

Efter at hun er kommet hjem hos os er hun bare blomstret sådan op. Hun er begyndt at lege en gang i mellem, hun er slet ikke så bange mere, og så har hun knyttet sig SÅ stærkt til især mig, men også reten af familie. Hun passer fuldstændigt perfekt ind i vores familie. Vi vil så gerne beholde hende, for vi kan se at hun føler sig hjemme her, og det er så synd at flytte hende igen. Det eneste problem er bare at vi bor i lejlighed. Der er hundeforbud.

 

Der er slet ingen der har bemærket hende, for hun siger slet ikke en lyd. Hun løber ikke rundt, hun bider ikke i noget og hun gør slet ikke. Vi tænker på at holde hende skjult. Vi kigger på hus, og der går måske lang tid før vi flytter, men bare indtil da. Vores nærmeste naboer har intet imod hende, men vi ved at der er nogen i nabolaget som ville klage. Da hun ikke har noget imod at være i tasker, og er sådan en lille hund, tænker jeg på at transportere hende ud af vores lille kvarter i taske, når hun skal gås med, og så selvfølgelig tage hende ud og gå med hende, når vi var ude af kvarteret. Hun får massere af ture og motion. Hvad synes I om idéen om at holde hende her i lejligheden, og er der nogen som gør det?

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ååååh hvor er du sød :bighug: Jeg har så meget lyst til at sige behold hende og skynd jer at flyt. Det eneste der jo er ved det er, hvad hvis i bliver opdaget om 6 måneder og så er direkte tvunget til at gå af med hende? Det må næsten være mere ødelæggende for hende, end at det sker nu.

 

Det gør bare helt ondt i hjertet på mig når jeg tænker på at hun skal videre endnu engang, især sådan som du beskriver hende/hendes tidligere liv :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er nødt til at tjekke jeres lejekontrakt, for nogle steder er de rigtig skrappe, og ved konstateret brud på reglerne, opsiges man med det samme. Spørgsmålet er så, om I da blot udskyder det uundgåelige, nemlig at hun skal flytte hjem til jeres anden familie. Og hvis det betyder, at hun når at knytte sig yderligere til jer, men stadig skal flytte væk, så synes jeg faktisk, at det er at gøre hende en bjørnetjeneste.

 

Mit råd er altså, at lade hende komme til den familie som det var planlagt at hun skulle bo hos - eller finde et sted at bo, hvor man gerne må have hund. Det er skide synd, hvis hun når at falde rigtig til og blive helt tryg ved jer osv., og så skal hun skifte hjem alligevel, fordi I bliver opdaget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Jeg syens ikke I skal beholde hende..

Jeg ved hvor nervepirrende det er at have sådan noget skjult..Man skal hele tiden være på forkant med om hun gør, om der kommer nogen, om vicværten pludselig står udenfor døren og skal ind og tjekke vandhaner..Om ungernes legekammerater fortæller noget, om ungerne gør. Om man selv får det nævnt overfor nogen.. man skal skjule affaldet (hundefoderposer osv), smugle hunden ind og ud.. Og der er ALTID nogen der finder ud af det..Hvis det er de forkert og de sladrer, så ryger hunden (og jer) ud

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i lejlighed med 2 hunde - men det er en ejerlejlighed så der er ingen problemer med en lejekontrakt , men det kræver en del mht til motion og oplevelser ,det kan altså godt lade sig gøre , men undersøg først om I kan få lov til at have hende indtil I kan flytte , det kan jo være I kan få dispensation indtil da ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er rigtig mange omplaceringshunde, som ikke gøer det første lange stykke tid, men når de så endelig føler sig trygge er det ofte, at stemmen kommer frem.

 

Jeg ville ønske du kunne beholde hende, for hvor er det bare synd, men ja, hvis du så alligevel bliver tvunget til at gå af med hende om et halvt år, det er næsten endnu mere synd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville prøve at kontakte boligselskabet, fortælle om situationen og spørge om det er muligt at få dispensation indtil i kan finde et andet sted. Her hvor vi bor må man kun have en hund under 10 kg, men vi ser rigtig mange med 2 hunde og enormt store hunde. Da jeg spurgte viceværten sagde han at de godt var klar over at folk brød reglerne, men så længe de ingen klager fik, gjorde de ikke noget ud af det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da rigtig fint, at hun nu har fået en familie. Selv om de lige nu er ude og rejse.

Du kan passe hende og pusle om hende og sørge for at hun er rigtig fin og lækker når hun skal hjem til sin nye familie. Og du kan tilbyde at passe hende hvis hendes nye familie får brug for det.

 

Du behøver ikke blive endnu et menneske, der forsvinder ud af hendes liv.

 

OG: så synes jeg at I snarest muligt skal finde et nyt sted at bo. Ikke for den lille havaneserpiges skyld, men for jeres egen skyld.

Hvad i alverden laver hundeglade mennesker i en lejlighed et sted hvor man ikke må have hunde?

Det er da røvsygt!

Der er efterhånden rigtig mange steder man gerne må have hund. Især de små racer.

Så se at komme væk.

 

Hvad vil I forresten gøre, hvis I bliver afslørede inden hendes rigtige familie kommer hjem?

 

--Nå, ja... Det er meget normalt, at en hund er lidt stille den første uge den bor et nyt sted.

At havaneserpigen så hurtigt liver op, viser at hun ikke har taget skade af alle sine familieskift.

Hun skal nok blive en glad hund i sin nye familie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville tage den op med boligselskabet. Jeg bor selv i en lejlighed, hvor vi ikke måtte have hund, men da jeg ringede og spurgte var det ikke noget problem at få en tilladelse. Vi hæfter for evt. skader og hvis naboerne klager over støj, lugt eller andet, så kan vi få valget om hunden skal flytte eller vi allesammen skal flytte. I praksis skal der dog vidst meget til før naboerne klager, for vi er mange hunde og katte ejere i bygningen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist noget med at man må "passe" en hund op til 4 måneder af gangen derefter skal den vist bo et andet sted i 14 dage og så må man passe den i 4 måneder igen... sådan har det i hvert fald været hos dem jeg kender der bor et sted hvor de ikke må have hund.

 

Når det så er sagt er det en ustabil situation, for hvis der er en der ser sig sur på jer er der ikke så meget i kan gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Det er vist noget med at man må "passe" en hund op til 4 måneder af gangen derefter skal den vist bo et andet sted i 14 dage og så må man passe den i 4 måneder igen... sådan har det i hvert fald været hos dem jeg kender der bor et sted hvor de ikke må have hund.

 

Når det så er sagt er det en ustabil situation, for hvis der er en der ser sig sur på jer er der ikke så meget i kan gøre.

Det var lang tid...De steder jeg kender, hvor man må passe hund, er det max 10 dage. Og rigtig mange steder må man ikke engang have besøg af hunde..Selvom de ikke overnatter
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist noget med at man må "passe" en hund op til 4 måneder af gangen derefter skal den vist bo et andet sted i 14 dage og så må man passe den i 4 måneder igen... sådan har det i hvert fald været hos dem jeg kender der bor et sted hvor de ikke må have hund.

 

Når det så er sagt er det en ustabil situation, for hvis der er en der ser sig sur på jer er der ikke så meget i kan gøre.

 

Det kommer an på ens lejekontrakt. De gange jeg har boet i lejlighed har det været 14 dage. Og så kun en gang om året. Så man skal lige tjekke reglerne for ens eget lejemål, for det er meget forskelligt. Og nogen steder kan man få dispensation, andre steder ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mimas

Åh den er træls... Men medmindre du kan flytte til en anden lejlighed hvor hund er lovligt, så skal du skille dig af med hende og så har den næste familie bare at være den sidste (!!)

 

For det er ærgeligt for dig og hunden hvis I om tre måneder får beskeden om enten at flytte eller skille jer af med hunden - dette er både synd for specielt jer men bestemt også hunden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist noget med at man må "passe" en hund op til 4 måneder af gangen derefter skal den vist bo et andet sted i 14 dage og så må man passe den i 4 måneder igen... sådan har det i hvert fald været hos dem jeg kender der bor et sted hvor de ikke må have hund.

 

Når det så er sagt er det en ustabil situation, for hvis der er en der ser sig sur på jer er der ikke så meget i kan gøre.

Det er vist forskelligt fra sted til sted - da jeg fik min 1 hund boede min mor i socialt boligbyggeri i Skovlunde -FSB og der måtte hun ikke passe hende , men jeg måtte dog så vidt jeg da husker godt overnatte med hunden ind i mellem.
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...