Hop til indhold

Hej


Gæst Charlotte Aagaard
 Share

Recommended Posts

Gæst Charlotte Aagaard

therese jeg har ik sagt alle var røvhuller og jeg har heller ik sagt at jeg ik ku bruge noget at det du og nogle andre skrev.. jeg sage bare at jeg havede fået nok, fordi jeg ik gad skændes mere med nogen herinde.. jeg forsøgt at tale remlig pænt i de siste besvarlser jeg ha svaret på.. og jeg har skrevet til admin og bedt om at få slette det jeg startede.. så mens jeg venter er det vel min hovedepine om jeg svare på at folk stadig skriver ting til den tråd jeg desvære startede.. hvis du mener jeg er så slem står det dig frit for at forlade min tråd

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 121
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Charlotte Aagaard

jeg har heller ikke bedt folk bruge tid på mig.. jeg kom for at jeg måske kunne få noget ud af det, men jeg forventede ikke den storm som jeg åben bart selv skal have skyld for.. men jeg kan se at mit forsøg på at tale pænt heller ik faldt i god jord, ikke gang da jeg bad om ik at blive trampet ned, var der ret mange der stoppede.. og hvis du ha så ondt over hvad jeg skriver hvorfor så skrive??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlotte Aagaard

jeg søgt noget som både kunne hjælpe mig og min hund.. og det kan godt være folk herinde ligger manger timer i at skrive svar, det ved jeg ikke.. men jeg ved bare at når jeg føler at folk ikke skriver pæn til mig, så prøver jeg på beste vis at give igen for at forsvare mig selv.. og når jeg så prøver at tale pæn er det også forkert for så starver jeg ik pænt og så formuller jeg mig ik godt nok... og ja hvis jeg havede penge nok var din ide fin men desvære sætter min pung grændser... så undskyld hvis du nu også mener at jeg er en dum gås...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Du kan ikke få slettet din tråd - det gøres ikke her på HF. Du kan få slettet din profil - men tråden vil for altid figurere på forum.

Men... hold da op! Sikke dog et sprog at skrive i til folk som egentlig bare forsøger at hjælpe dig... :shock:

 

I har nogle problemer med en hund - en meget understimuleret hund vel og mærke. Dette påpeger folk, at der skal mere motion til - udenfor matriklen - og noget mentalt aktivering. Men det er som om du bare føjer det af banen med diverse undskyldninger og begynder så at påstå at jeres hunde absolut har det godt og ikke mangler noget. Og der er jo ingen her som beskylder dig for at være ond ved jeres hunde - jeg er ganske overbevist om at i elsker jeres hunde og vil dem det bedste. I mangler måske bare en del info på området omkring hvad et optimalt hundeliv egentlig bør indeholde? Men derfor kan jeres intentioner om at ville jeres hunde det bedste, jo sagtens være der.

 

Der er for at være ærlig meget ærgerligt at have så aktiv en hund som en Schæfer, og så lade den være "havehund" og endda ikke bruge den til træning. Man skal have meget lidt kendskab til Schæferen, førend man lynhurtigt kan regne ud af det uden tvivl må give en problemhund... men igen, mangel på viden omkring hundehold af aktiv hund/Schæfer - men med intentionerne om at ville jeres hunde det bedste. Derfor vil jeg også foreslå jer at tage kontakt til en DCH klub fx og få hjælp til at komme igang med noget træning - det bør vel være muligt at komme omkring med noget offentlig transport? - og så få fat på en masse bøger omkring Schæferen, tag kontakt til nogle garvede opdrættere evt som kan hjælpe jer til info omkring racen osv osv., så i kan få et reelt indblik i hvad det egentlig er i står mellem hænderne med. Dette er jeg ganske overbevist om hurtigt vil give jer et stjerneklart billede af hvorfor jeres hund ter sig som den gør... :blink:

 

Jeg ser ingen steder at folk sviner dig til. Jeg ser folk reagere på den måde du skriver på - hvilket er ganske forståeligt. :genert: Men ingen sviner dig eller siger du mishandler jeres hunde - for hvis ikke du ville dem det bedste, så havde du jo slet ikke oprettet denne tråd for at få hjælp i første omgang - men I har bare en hel del i bør sætte jer ind i, for at give jeres hunde det liv de fortjener. Eftersom jeg igen tror intentionerne om dette er til stede - det er bare uvidenhed som gør at i står i det problem i nu engang gør..

 

Jeg håber VIRKELIG du vil læse denne tråd igennem igen, med nogle andre briller på - og så se hvor mange velmenende og gode råd du har fået dig. Tag dem til dig, gør brug af dem - og jeres hunde vil blive så meget gladere, nemmere - og det hele vil blive sjovere for jer selv også. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlotte Aagaard

hmm nu skal jeg så være filnk ikke at skrive det jeg enlig ha lyst til... for det kommer jeg igen steder med.. så jeg nøjes med at trække opgivene på skulderene.. og det med sletting er ikke ok i mine øjne.. da jeg ikke mener det er ok at beholde noget skrevet af mennesker som ikke ønsker det skal være der...

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm nu skal jeg så være filnk ikke at skrive det jeg enlig ha lyst til... for det kommer jeg igen steder med.. så jeg nøjes med at trække opgivene på skulderene.. og det med sletting er ikke ok i mine øjne.. da jeg ikke mener det er ok at beholde noget skrevet af mennesker som ikke ønsker det skal være der...

 

Jamen så må du da undlade at ytre dig på en offentlig tilgængelig platform...

 

Alternativt er der et forum der hedder hundegalleri - der kan man så vidt jeg ved både slette sine indlæg, skrive som man har lyst og alt man har skrevet forsvinder hvis man sletter sin profil. God fornøjelse, det er et glimrende sted at finde bekræftelse i at alle andre i hele verden har jord i hovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

therese jeg har ik sagt alle var røvhuller og jeg har heller ik sagt at jeg ik ku bruge noget at det du og nogle andre skrev.. jeg sage bare at jeg havede fået nok, fordi jeg ik gad skændes mere med nogen herinde.. jeg forsøgt at tale remlig pænt i de siste besvarlser jeg ha svaret på.. og jeg har skrevet til admin og bedt om at få slette det jeg startede.. så mens jeg venter er det vel min hovedepine om jeg svare på at folk stadig skriver ting til den tråd jeg desvære startede.. hvis du mener jeg er så slem står det dig frit for at forlade min tråd

 

jeg har heller ikke bedt folk bruge tid på mig.. jeg kom for at jeg måske kunne få noget ud af det, men jeg forventede ikke den storm som jeg åben bart selv skal have skyld for.. men jeg kan se at mit forsøg på at tale pænt heller ik faldt i god jord, ikke gang da jeg bad om ik at blive trampet ned, var der ret mange der stoppede.. og hvis du ha så ondt over hvad jeg skriver hvorfor så skrive??

 

jeg søgt noget som både kunne hjælpe mig og min hund.. og det kan godt være folk herinde ligger manger timer i at skrive svar, det ved jeg ikke.. men jeg ved bare at når jeg føler at folk ikke skriver pæn til mig, så prøver jeg på beste vis at give igen for at forsvare mig selv.. og når jeg så prøver at tale pæn er det også forkert for så starver jeg ik pænt og så formuller jeg mig ik godt nok... og ja hvis jeg havede penge nok var din ide fin men desvære sætter min pung grændser... så undskyld hvis du nu også mener at jeg er en dum gås...

Er de her tre indlæg til mig :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det passer altså ikke helt.

Der er flere gange sagt at "det er synd" for TS's hund, og det er altså pretty much, det samme som at sige hun er en dårlige hundeejer.

Jeg er bestemt ikke enig i at det er det samme, så langt fra.

 

 

 

Derudover er der også kommenteret, mere eller mindre direkte, på TS sproglige og skrifttlige kundskaber, samt stillet spørgsmålstegn ved hendes intelligens - hvilket ikke er cool og godt kan kategoriseres som " mindre pænt"

I de sammenhænge det er skrevet de steder jeg har set det, er det hverken "mindre pænt", "grimt", eller andet i den dur.

Det er dog meget muligt der er et indlæg hist og her der er gået min næse forbi

Link til indlæg
Del på andre sites

 

og ja vi ved godt det er en hund som skal aktivers meget, hvilket vi ik får gjort.. men der ha vi talt om at vi måske skulle prøve at køre i hundeskoven, hveraften efter aftensmad for at se om hun så er træt nok til at lade vores ting være..

 

så det helt stor spørsmål, er nok nu om vi bare skal ærkende, at det ik gik og så få hende solgt??? for vi synes heller ik vi har råd til at blive, ved med at købe os fattige i ting som ik hjælper.. el kan i sige mig hvad vi kan stille op med hende?? hilsen den opgivene

 

I lyset af det du skriver her, så forstår jeg altså ikke din reaktion på de svar du får. Du ved den skal aktiveres, men får det ikke gjort. Når folk så skriver at aktivering og træning er vejen frem, så går du totalt i defensiven og læser mellem linierne at folk synes du er en dårlig hundeejer. Det er hvad der sker når man føler sig truffet.

 

Og alle svar bliver affejet med den ene undskyldning efter den anden. Jeg tror ikke på, at der findes et sted i DK hvor det er umuligt at bevæge sig hen ad et fortov uden at det er med livet som indsats.

 

Du skriver også at I køber jer fattige i ting - men der ikke en "ting" der på magisk vis kan ændre hendes adfærd. Det der skal til koster ikke andet end tid og energi.

 

At løbe løs er ikke aktivering. Det eneste det gør er at forbedre kondien. Der skal spændende ting til, ting der får hende til at bruge lugtesansen og hjernen. Gåturen behøver overhovedet ikke være lang, men den skal være sjov og spændende. Du kan bruge en time på at gå en halv kilometer, hvis der er masser af spændende ting at snuse til eller forhindringer at klatre/balancere på.

 

Der er folk herinde der bor i lejlighed med schæferhund, og de kan sagtens få det til at fungere. Mine hunde har syv tønder land at boltre sig på, men de skal da stadig ud og opleve noget.

 

Hvis du ikke er villig eller i stand til at investere tiden og energien, ja så er det eneste rigtige at omplacere hende. Men hvis du gerne vil og kan, så gå på biblioteket og læs en bog om aktivering og evt. indlæring af tricks eller lydighed. Eller søg herinde, der er tonsvis af tråde om det og masser af sjove ideer.

Link til indlæg
Del på andre sites

En af mine indskydelser var at foreslå at man læste forumreglerne før man skrev, men nu har jeg lige selv læst FAQ'en, og der står faktisk ikke at man ikke kan få indlæg slettet. Det burde der måske..?

 

Det er muligt det ikke står i FAQ'en, men det står faktisk i forummets regler.

 

Nogenlunde ordret: profiler og indlæg slettes ikke, uanset grund

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er muligt det ikke står i FAQ'en, men det står faktisk i forummets regler.

 

Nogenlunde ordret: profiler og indlæg slettes ikke, uanset grund

 

Det gør det sandelig også :5up:

Det er bare ikke så nemt at finde, efter min mening :vedikke:

 

måske bør vi alle generelt overveje hvad vi skriver i det offentlige rum og rette vores sprog ind efter hvordan vi gerne vil opfattes af andre - både nu og om x antal år når indlæggene stadig er der ...

 

Jeg synes ikke at hverken jeg selv eller andre, bortset fra trådstarter, har noget at skamme os over i denne tråd, beklager. Hvis folk først begynder at skrive "røv" efter mig, vil jeg ikke tøve med at ydmyge dem til de tuder, så jeg synes faktisk jeg har været ret tilbageholdende her :engel::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...