Hop til indhold

Bobos slankekur


Therese
 Share

Recommended Posts

Ej undskyld, men har forsøgt at sidde på hænderne. Det er over et år siden "projektet" startede, og på de nyeste billeder er han da mildt sagt buttet. Det er altså ikke fair over for en hund med jævnligt smerter:( Jeg kan ikke forstå at i ikke tager det lidt seriøst, og forsøger at hjælpe ham til et bedre liv.

Nå, det gjorde du ellers ikke ret godt, må man sige. Sad på hænderne, altså... Men det her er jo så præcis grunden til at jeg ikke fortæller noget om ham, normalt ikke lægger billeder op og har droppet at opdatere denne her tråd. Der kommer altid lige nogen ind og fortæller mig at jeg ikke gør nok eller burde gøre noget andet uden at vide noget som helst om hvad der foregår.

 

Desuden ved du da ikke noget om hans livskvalitet. Han har ikke jævnlige smerter. Det ved jeg ikke helt hvor du får fra? Han har et fint liv, hvor han leger, svømmer og går ture som enhver anden hund. Jeg oplever ham ikke som en hund, der har et dårligt liv, så det tolker du forkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 220
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Sorry, jeg kan kun forholde mig til hvad du skriver. Fx i startindlægget hvor du skriver at han ikke gider at gå og af og til har ondt i benene?

 

Men hør, det nytter jo ikke at blive fornærmet. Faktum er jo at han skal tabe sig, og det er der kun én der kan sørge for. At du lukker tråden ændrer ikke på noget som helst:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry, jeg kan kun forholde mig til hvad du skriver. Fx i startindlægget hvor du skriver at han ikke gider at gå og af og til har ondt i benene?

 

Men hør, det nytter jo ikke at blive fornærmet. Faktum er jo at han skal tabe sig, og det er der kun én der kan sørge for. At du lukker tråden ændrer ikke på noget som helst:vedikke:

 

Er totalt med AnneMangetal her.. Det er synd at en hund skal slæbe rundt på for meget, fordi den får for meget mad ift. motionsniveauet... så må man ændre på enten en af tingene eller begge!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry, jeg kan kun forholde mig til hvad du skriver. Fx i startindlægget hvor du skriver at han ikke gider at gå og af og til har ondt i benene?

 

Men hør, det nytter jo ikke at blive fornærmet. Faktum er jo at han skal tabe sig, og det er der kun én der kan sørge for. At du lukker tråden ændrer ikke på noget som helst:vedikke:

Jeg bliver ikke fornærmet. Jeg bliver ked af det, når du (i det her tilfælde) påstår, at jeg ikke gør nok og ikke tager min hunds helbred alvorligt. For det gør jeg. Jeg bruger virkelig meget tid på at lave madplaner, veje hans mad og regne kalorieindholdet ud, så han ikke får for meget. Det nytter bare ikke noget, når der er en enkelt her i huset, som fodrer ham med rugbrødsmadder og diverse ved siden af. Så har jeg jo ikke styr på det mere. Jeg kan ikke trænge igennem og få vedkommende til at forstå, at det ikke er for hundens skyld, så jeg venter egentligt bare på at flytte, så han ikke får alt det ekstra.

Ligeglad er jeg i hvert fald ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver ikke fornærmet. Jeg bliver ked af det, når du (i det her tilfælde) påstår, at jeg ikke gør nok og ikke tager min hunds helbred alvorligt. For det gør jeg. Jeg bruger virkelig meget tid på at lave madplaner, veje hans mad og regne kalorieindholdet ud, så han ikke får for meget. Det nytter bare ikke noget, når der er en enkelt her i huset, som fodrer ham med rugbrødsmadder og diverse ved siden af. Så har jeg jo ikke styr på det mere. Jeg kan ikke trænge igennem og få vedkommende til at forstå, at det ikke er for hundens skyld, så jeg venter egentligt bare på at flytte, så han ikke får alt det ekstra.

Ligeglad er jeg i hvert fald ikke.

 

 

Men det kan jeg da forholde mig til:vedikke: Hvorfor så ikke vare sige det som det er? Du har svaret undvigende stort set gennem hele trådens levetid. Det havde da været meget nemmere at servere den forklaring med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver ikke fornærmet. Jeg bliver ked af det, når du (i det her tilfælde) påstår, at jeg ikke gør nok og ikke tager min hunds helbred alvorligt. For det gør jeg. Jeg bruger virkelig meget tid på at lave madplaner, veje hans mad og regne kalorieindholdet ud, så han ikke får for meget. Det nytter bare ikke noget, når der er en enkelt her i huset, som fodrer ham med rugbrødsmadder og diverse ved siden af. Så har jeg jo ikke styr på det mere. Jeg kan ikke trænge igennem og få vedkommende til at forstå, at det ikke er for hundens skyld, så jeg venter egentligt bare på at flytte, så han ikke får alt det ekstra.

Ligeglad er jeg i hvert fald ikke.

 

Kunne man så ikke hive mere væk af det han 'burde' spise - altså hundefoderet - og dermed korrigere for det der ryger ekstra ned til ham?

 

Jeg ville så nok bare give ham 70 % af det og så se om ikke det gav resultater...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det kan jeg da forholde mig til:vedikke: Hvorfor så ikke vare sige det som det er? Du har svaret undvigende stort set gennem hele trådens levetid. Det havde da været meget nemmere at servere den forklaring med det samme.

Ej, det har jeg sgu ikke. Jeg har svaret undvigende de sidste par gange nogen har spurgt, fordi jeg ærlig talt ikke gider dunkes i hovedet med, at jeg ikke gør noget og at jeg jo bare kan få folk til at forstå det og bla bla.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men Anne, jeg ved godt du siger det for hundens skyld og det forstår jeg godt. Derfor rammer det bare lidt alligevel at blive beskyldt for at være ligeglad, når jeg i virkeligheden bare går rundt og er pisse frustreret over at der ikke sker nok.

 

Igen, det kan jeg forholde mig til. Men det har du jo aldrig skrevet før:vedikke:

 

Kan vedkommende måske forstå situationens alvor hvis en dyrlæge forklarer hvad der kan ske med Bobo når han er så tyk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne man så ikke hive mere væk af det han 'burde' spise - altså hundefoderet - og dermed korrigere for det der ryger ekstra ned til ham?

 

Jeg ville så nok bare give ham 70 % af det og så se om ikke det gav resultater...

Han er lige blevet sat ned, så han får mellem 700 og 800 kalorier om dagen, hvor han før fik omkring 1000. Så jo...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du forklarer situationen til Århus Dyrehospital, er jeg sikker på at de gerne vil give dig et skriv over følgesygdommene. Og ikke mindst hvad det koster i penge at indlægge en hund der bliver syg af fedme, trust me, I know.

Hvad var det, der skete med fedeberg? Måske han kan bruges som et eksempel til skræk og advarsel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at huske at han fik bugspytkirtelbetændelse :hmm:

 

Han fik akut bugspytkirtelbetændelse. Har aldrig set en hund i så store smerter før:( Og selvom jeg synes han er en irriterende lille lort, så gjorde det altså ondt i mit hjerte at han skulle være indlagt i en hel weekend!

 

Hvis det er, tror jeg godt at min moster vil sende mig en mail med hele forløbet set fra hendes vinkel. Altså hvordan hun ikke kunne se at hun gjorde ham ondt ved at fodre ham, og hvor store konsekvenser det har haft at hun bare fortsatte. Det kan være at det kan hjælpe lidt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Han fik akut bugspytkirtelbetændelse. Har aldrig set en hund i så store smerter før:( Og selvom jeg synes han er en irriterende lille lort, så gjorde det altså ondt i mit hjerte at han skulle være indlagt i en hel weekend!

 

Hvis det er, tror jeg godt at min moster vil sende mig en mail med hele forløbet set fra hendes vinkel. Altså hvordan hun ikke kunne se at hun gjorde ham ondt ved at fodre ham, og hvor store konsekvenser det har haft at hun bare fortsatte. Det kan være at det kan hjælpe lidt?

Det er sødt af dig og jeg vil gerne bruge tilbuddet, hvis det ikke virker, at jeg selv siger det til ham. Men vi kender allerede nogle stykker, som enten er blevet aflivede eller lider meget under at være overvægtige, så jeg vil bruge dem som eksempel på og spørger om han virkelig ønsker at Bobo ender sådan.

 

Men ej, hvor det pisser mig af at jeg sidder og siger at hunden ikke skal have småkager og så får han bare alligevel, når jeg vender ryggen til :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg snakket med nogle af de andre her i huset og fået fortalt, at jeg nødig ser Bobo ende med at blive syg eller blive aflivet for tidligt, fordi han er overvægtig. Det lyder umiddelbart som om vi er på samme side og der er åbenbart ikke rigtig nogen, der fodrer ham udover det jeg giver. Alligevel må der jo ryge ekstra indenbords, for jeg har sat foderet ned af flere gange og for nylig har han fået 230 g. tørfoder uden at tabe sig. Men han virker omvendt også mere sulten, når han får tørfoder end når han får kød, så det kan forhåbentligt hjælpe, at han ikke tigger så meget længere nu han får kød. Man er nok ikke så tilbøjelig til at give en hund ekstra, hvis den ikke tigger om det.

 

Så nu må jeg jo vente og se... Han skal vejes igen på fredag, men kan mærke både på selen og på halsbåndet, at det sidder løsere end normalt, så lidt må han jo have tabt sig på det sidste.

 

Lige en opdatering til dem, der eventuelt var interesserede og så tror jeg, at jeg lukker diskussionen her for mit vedkommende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det nytter bare ikke noget, når der er en enkelt her i huset, som fodrer ham med rugbrødsmadder og diverse ved siden af. Så har jeg jo ikke styr på det mere. Jeg kan ikke trænge igennem og få vedkommende til at forstå, at det ikke er for hundens skyld, så jeg venter egentligt bare på at flytte, så han ikke får alt det ekstra.

Jeg har lidt samme problem med min mor der jo passer min hund en del af tiden jeg er på arbejde. De to har ritualer der udløser en godbid, for selv de mindste ting, så det bliver ret mange i løbet af en aften (ikke hvis du spørger min mor selvfølgelig). Jeg gør det, at jeg fortæller hende at jeg trækker fra i Shandies mad og i sidste ende indfører fastedage hvis hunden ikke taber sig i vægt. Så virker det et par uger,.. og så må vi lige tage snakken igen. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tør man spørge hvordan det går med opdragelsen (af foderautomat-familiemedlemmet)?

 

Jeg synes faktisk at Aschas metode er ret fed:-) Hvis altså vel at mærke foderautomaten forstår at man gør alvor af truslen med at nedsætte madrationen og/eller faste.

Som jeg havde forventet. Tror ikke helt han forstår problemet i at hunden kan blive syg - eller også tager han det bare ikke helt alvorligt, jeg ved det ikke - så han er ikke super motiveret for at lade være med at fodre ham. Han mener vist ikke helt, at en kvart bolle med leverpostej engang imellem kan gøre skade og kan ikke helt se, at det ikke bare er "engang imellem."

 

Men altså... Har snakket med alle her i huset om det og de var alle sammen enige i at han ikke skulle blive syg af det og ende som de par hunde jeg nævnte, der har/havde det rigtig skidt. Der er så bare åbenbart forskel på teori og praksis. En ting er nok at sidde og sige man forstår det, noget andet er rent faktisk at gøre noget ved det. Men jeg ved, at de andre hjælper mig med at holde øje med det, når jeg ikke selv kan. Så satser på det fungerer indtil jeg flytter.

 

Så løber jeg bare ind i et eventuelt med hundepassere, for det skulle de jo være, men det ved jeg sgu ikke helt om jeg har lyst til, hvis det betyder at Bobo bliver fodret med alt muligt skrammel i løbet af dagen. Men det må jeg jo tage til den tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg havde forventet. Tror ikke helt han forstår problemet i at hunden kan blive syg - eller også tager han det bare ikke helt alvorligt, jeg ved det ikke - så han er ikke super motiveret for at lade være med at fodre ham. Han mener vist ikke helt, at en kvart bolle med leverpostej engang imellem kan gøre skade og kan ikke helt se, at det ikke bare er "engang imellem."

 

Men altså... Har snakket med alle her i huset om det og de var alle sammen enige i at han ikke skulle blive syg af det og ende som de par hunde jeg nævnte, der har/havde det rigtig skidt. Der er så bare åbenbart forskel på teori og praksis. En ting er nok at sidde og sige man forstår det, noget andet er rent faktisk at gøre noget ved det. Men jeg ved, at de andre hjælper mig med at holde øje med det, når jeg ikke selv kan. Så satser på det fungerer indtil jeg flytter.

 

Så løber jeg bare ind i et eventuelt med hundepassere, for det skulle de jo være, men det ved jeg sgu ikke helt om jeg har lyst til, hvis det betyder at Bobo bliver fodret med alt muligt skrammel i løbet af dagen. Men det må jeg jo tage til den tid.

Hvor er det bare trælst at de ikke vil gøre som aftalt!

Giv hunden en fastedag i ny og næ ;) og så begynd at gøre opmærksom på det hver gang folk er ved at give ham noget. Det er ok at være strid, for det er jo kun for at hjælpe ham.

Gulerødder kan være gode til at mætte lidt i stedet for alt muligt andet, så sæt en skål på bordet og et stort skilt med BOBO skrevet over.

 

Jeg håber snart du kan flytte og så både dig og Bobo kan få et nyt liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du indfører en fastedag, skal du nok ikke reklamere alt for meget med det derhjemme, for det vil jo bare afstedkomme endnu mere fodring on-the-side (fordi en fastedag jo er syyyynd for det staaakkels sultne kræ)

 

Bare sig at han har fået sin mad - og bliv ved med at sige noget omkring det der ved-siden-af-fodring, hvis du kan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...