Hop til indhold

Et liv med slidgigt? (Liva)


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Gæst Sitto

Ja hvordan tackler man dét?

 

Vi har været hos fysioterapeuten igen i dag - efter Liva havde fået løsnet op for spændte muskler i sidste uge - men fyssen blev desværre lidt itvivl omkring Livas knæ i dag - og fik derfor vores dyrlæge til at kigge på hende. Og ja, hun har desværre udviklet slidgigt i knæet... :megaked:

 

Fuck noget pis lort altså...!!!!

 

Dette er et ganske nyt område for mig.

 

Som det er nu er hun blevet beordret ro en uge og smertestillende.

På mandag skal vi over til fysioterapeuten igen og hun skal have massage. På onsdag (i næste uge) skal hun over og røntgenfotograferes - både knæet, hofter, ryg og forparten (albuer osv.) for at være sikker på at alt er som det skal være, så vi er sikre på at der ikke er andet der spiller ind på den forkerte gang/belastning.

 

Så må vi se hvad røntgenbillederne viser, og herefter ligge en plan for hvordan vi gør - hun skal i hvert fald have noget jævnlig massage, formentlig perioder med smertestillende, muligvis waterwalk, over på noget led-diæt foder, have nogle indsprøjtninger med noget ledvæske-et-eller-andet, og så skal vi have en plan for hvordan og hvorledes og hvor meget vi må mht gåture/motion - og hvad fremtids udsigterne er på sigt.

 

Skal have læst en masse omkring dette emne, så jeg kan finde alle de spørgsmål jeg gerne vil have besvaret - og så skriver jeg en liste med dem, og medbringer dem onsdag når vi henter hende efter røntgenbillederne.

 

Så I må meget, meget gerne dele alle jeres erfaringer og al jeres viden omkring slidgigt. Det ville være en kæmpe hjælp! Har i gode råd, eller gode spørgsmål jeg kan tage med til dyrlægen, må I også meget gerne bidrage med dette! :bighug:

 

Det er heldigvis "kun" lige begyndt - der var intet at se eller mærke i november da hun blev opereret.

 

Men jeg har planer om - uanset hvor åndssvage folk så må tænke jeg er - at købe en hundeklapvogn til hende. For at hun stadig kan komme med ud i skoven og blive luftet sammen med de to andre tøser, men også kan få den ro hun har brug for når hun har brug for det. I perioden efter operationen brugte vi det at have hende i en taske, men når dette er noget der ligesom bliver ved med at være fremover, så er tasken ikke holdbar (for os), det er simpelthen for hårdt at gå med hende på skulderen. Og JEG kan ikke holde til at skille turene ad, så jeg går en lang tur med Zazu & Ayo alene, og derefter en tur alene med Liva - det bliver for hårdt for mit knæ. Og umiddelbart er jeg også ganske overbevist om at Liva helst vil være på ture med de to andre, fremfor alene. Derfor tænker jeg sådan en klapvogn vil være en god løsning for alle - så må folk tænke hvad de vil om mig. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Cookie får et tilskud hver dag, glucovett hedder det. Jeg køber det over nettet, der er glucosamin, msm og chondrodoitin i. Alle 3 gode til gigthunde.

Derudover får hun smertestillende i vinterperioden og så har vi pillet benene af vores seng så hun ikke skal hoppe så meget op og ned.

Når hun har overbelastet sig lidt og småhalter, skruer vi ned for aktivitetsniveauet og bærer hende op i sofaen og op og ned af trapperne i opgangen. Men generelt mærker vi det faktisk ikke. Jeg tudede en hel eftermiddag da dyrlægen viste os gigten på røntgen, men hun har det faktisk glimrende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Akupunktur ja, du siger da noget Doberfan :-) Det kunne også godt være noget vi skulle kigge på, tak!

 

Men hun begynder da at blive en halvdyr dame den bette fis :genert: vi nærmer os med hastige skridt snart de første 20.000kr vi har smidt siden november! Men hvad pokker, hun er hver eneste øre værd :hjerte: min lille Livafis! :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie får et tilskud hver dag, glucovett hedder det. Jeg køber det over nettet, der er glucosamin, msm og chondrodoitin i. Alle 3 gode til gigthunde.

Derudover får hun smertestillende i vinterperioden og så har vi pillet benene af vores seng så hun ikke skal hoppe så meget op og ned.

Når hun har overbelastet sig lidt og småhalter, skruer vi ned for aktivitetsniveauet og bærer hende op i sofaen og op og ned af trapperne i opgangen. Men generelt mærker vi det faktisk ikke. Jeg tudede en hel eftermiddag da dyrlægen viste os gigten på røntgen, men hun har det faktisk glimrende.

Det tilskud vil jeg lige kigge på - har en veninde som nævnte netop glucosamin. :5up:

Rart at høre i ikke mærker det store til det. Hvor gammel er Cookie og hvor længe har hun haft slidgigt?

 

Hmm, kunne godt være vi skulle pille benene af vores seng også for at skåne hende dér. Når de er alene er de kun i vores bryggers/entre, hvor de har deres kasse, en kurv og diverse lammeskind+puder at ligge på - altså ikke noget hun kan hoppe op og ned af. Så hvis vi piller benene af sengen, så er det bare sofaerne vi skal skåne hende så meget som muligt fra. :-) Vi bor jo i hus, så ingen trapper vi skal op og ned af dagligt heldigvis.

 

Jeg har ikke tudet - endnu. Men det er nok også fordi jeg har det nemmest ved, når det gælder mine hunde, at holde det på afstand - altså ikke lade det komme helt tæt på og bare tænke "Det skal nok gå!" - fordi jeg ikke kan holde ud at tænke tanken til ende omkring hvad der nok skal ske når hun bliver ældre. Så er det nemmest at lade som om det ikke rigtig er sket for os-agtigt. Men dog stadig tage alle de hensyn til hende der skal, og give hende de behandlinger, tilskud osv. osv. som skal til. :-)

 

Hvordan egentlig med leg? Hvor meget må hun lege med de to andre og sådan generelt?

De leger fangeleg og indimellem lidt brydeleg - ikke hvor de vælter ind i hinanden eller noget vildt på den måde, men hvor de skiftevis ligger nede på jorden og bider lidt i hinandens ben. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men når nu det skal være - så er det ret "godt" at det er Liva det har ramt. Forstået på den måde at hun er verdens største puttefis, og elsker, elsker, elsker hygge og nærvær med os mere end noget andet. Hun vil uden problem kunne affinde sig med nedskæring i motionen og beordret mere ro. Så længe hun bare kan få lov til at komme ud på tur - og ellers kan få lov til bare at sidde i klapvognen og kigge på skoven resten af turen, så er hun stadig ovenud lykkelig. Og så elsker hun fodersøg! Og så at putte med os. Så jeg vil ikke mene at hendes livskvalitet forringes, så længe hun er smertedækket.

 

Ayo fx ville være langt svære. Hun er en lille balladefis med krudt i enden! Hun elsker at komme ud på en laaang tur og fise rundt, hun gider godt lidt forsøg, men ikke helt så længe af gangen - og ro vil Ayo kun, når Ayo vil. Liva kan man fx bare tage op, og så falder hun helt til ro og bare putter øjeblikkeligt. Det gør Ayo kun hvis det lige passer frøkenen. :lol:

 

Men der skal ikke herske nogen som helst tvivl om at jeg synes det er ganske forfærdeligt at det i det hele taget har ramt nogle af mine hunde! Og på den anden side synes jeg det er så synd det lige netop er Liva - fordi hun har været det igennem som hun allerede har. :/ Men hun er den sejeste lille pige, hun tager det hele i stiv pote :hjerte:

 

Dog ingen tvivl om at hun SAGTENS kan huske hvem der er søde og hvem der er not på dyrehospitalet! :genert: Besøget inde hos fysioterapeuten gik stille og roligt, Liva hilste på hende og slappede fuldstændig af. Da vi så kom ind til dyrlægen - så satte Liva ellers kløerne i mig og brugte alle kræfter på at kravle op på skulderen af mig og VÆK fra dyrlægen... :lol: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie er 7 år og hun har haft det i ca 2 år. Hun er også ret overvægtig efter steriliseringen, vi kæmper for at skære vægten på de små hundeben af :)

Hun har det faktisk kun på det ene bagben.

Vi skar kun benene på sengen ned, så der kan komme lidt luft ind under, der er vel 3-4 cm under. Min kæreste er snedker, så han skar bare et par ben ud der var lave nok til at få fred fra pylre-kæresten der lå vågen af skræk for at hunden skulle springe ned og glide på det glatte gulv :)

Vi købte i starten et ret dyrt tilskud hos dyrlægen, men Monrath (kan du huske hende, med de to cairner Susi og Mika?) Rådede mig til at købe glucovett.. så det gør vi. Og cookie klager ihvertfald ikke over at skulle have en lille daglig leverpostejshaps med pille i. Det fås også som pulver.

Hun har aldrig gidet lege, så det har vi ikke det store problem med.. med den rigtige hund vil hun gerne tumle, men dem er der åbenbart meget langt mellem.. vi har mødt 1!

Senere når hun bliver ældre må vi nok give smertestillende året rundt. I øvrigt, så synes dyrlægen hun skulle have et hel pille, men hun har det fint på en halv, så jeg fylder hende ikke bare med den sidste halvdel.

Og ja, jeg ved hun har godt kan nøjes med den halve, cookie vil nemlig kun bæres af mig, og kæresten får allernådigst lov når hun har ondt eller skal se noget. Og hvis hun ikke vil bæres ned af trappen af ham, så har hun ikke ondt. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie er 7 år og hun har haft det i ca 2 år. Hun er også ret overvægtig efter steriliseringen, vi kæmper for at skære vægten på de små hundeben af :)

Hun har det faktisk kun på det ene bagben.

Vi skar kun benene på sengen ned, så der kan komme lidt luft ind under, der er vel 3-4 cm under. Min kæreste er snedker, så han skar bare et par ben ud der var lave nok til at få fred fra pylre-kæresten der lå vågen af skræk for at hunden skulle springe ned og glide på det glatte gulv :)

Vi købte i starten et ret dyrt tilskud hos dyrlægen, men Monrath (kan du huske hende, med de to cairner Susi og Mika?) Rådede mig til at købe glucovett.. så det gør vi. Og cookie klager ihvertfald ikke over at skulle have en lille daglig leverpostejshaps med pille i. Det fås også som pulver.

Hun har aldrig gidet lege, så det har vi ikke det store problem med.. med den rigtige hund vil hun gerne tumle, men dem er der åbenbart meget langt mellem.. vi har mødt 1!

Senere når hun bliver ældre må vi nok give smertestillende året rundt. I øvrigt, så synes dyrlægen hun skulle have et hel pille, men hun har det fint på en halv, så jeg fylder hende ikke bare med den sidste halvdel.

Og ja, jeg ved hun har godt kan nøjes med den halve, cookie vil nemlig kun bæres af mig, og kæresten får allernådigst lov når hun har ondt eller skal se noget. Og hvis hun ikke vil bæres ned af trappen af ham, så har hun ikke ondt. :)

Tak for at du deler dine erfaringer med gigten. :bighug:

Jeg vil lige prøve at søge lidt på det der tilskud, og kigge på om det kunne være noget. Og jo kan sagtens huske Monrath! :-)

 

Jamen så længe Cookie kan klare sig på en halv pille, så er der jo heller ikke nogen grund til at fylde hende med 1 hel - ikke nogen grund til mere end hvad nødvendigt er jo.

Hvor længe tror du der går før i må smertedække Cookie året rundt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har slidgigt og vil lige bemærke, at det kan tage lidt tid at komme igang ,f.eks om morgenen. Så der skal lidt opvarmning af kroppen og tid til , før f.eks man kan slå græs eller andet lidt heftigt.Slidgigt gør også ondt, når man er i ro, f.eks om natten.Og evt lidt smertestillende.

Har haft hunde med svær HD og her gælder set samme. Ingen stor tur før opvarmning, og aldrig noget voldsomt, men flere daglige småture der kan klares, så muskelmassen holdes ved lige.

En klapvogn er super, har selv en jeg købte da min Laura var hvalp og vejede 6-8 kg og skulle bæres.Laura er over 10 år idag og har så brugt den til egne hvalpe og græske hvalpe i pleje.Og jeg har sådan en hyldekurv under, så masser af plads til vand osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har slidgigt og vil lige bemærke, at det kan tage lidt tid at komme igang ,f.eks om morgenen. Så der skal lidt opvarmning af kroppen og tid til , før f.eks man kan slå græs eller andet lidt heftigt.Slidgigt gør også ondt, når man er i ro, f.eks om natten.Og evt lidt smertestillende.

Har haft hunde med svær HD og her gælder set samme. Ingen stor tur før opvarmning, og aldrig noget voldsomt, men flere daglige småture der kan klares, så muskelmassen holdes ved lige.

En klapvogn er super, har selv en jeg købte da min Laura var hvalp og vejede 6-8 kg og skulle bæres.Laura er over 10 år idag og har så brugt den til egne hvalpe og græske hvalpe i pleje.Og jeg har sådan en hyldekurv under, så masser af plads til vand osv.

Tak for dit input :bighug:

Godt at høre jeg ikke er helt skør med den klapvogn :lol: meeeen mon ikke ikke-hundefolk synes det er tosset. Jaja, det må de selvom. Hvis det kan hjælpe Liva (og os) så er det det der skal til.

 

Hvor meget motion er ok for en hund med slidgigt...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Øv, hvor træls! God bedring eller hvad man nu skal sige, godt hun er hos dig, der vil gøre alt for hende :-D Er sikker på, at hun nok skal få et godt og dejligt liv selvom hun har slidgigt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvor træls! God bedring eller hvad man nu skal sige, godt hun er hos dig, der vil gøre alt for hende :-D Er sikker på, at hun nok skal få et godt og dejligt liv selvom hun har slidgigt....

Tak det var rigtig sødt sagt! :bighug:

Vi vil i hvert fald gøre alt hvad vi kan for at sørge for at hun får et så dejligt, indholdsrigt og smertelindret liv som muligt :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Sitto

Mht motion, det er nok noget du selv må iagttage. Det tør jeg ikke sætte tid på. Og mht til smerter vil det nok svinge en del.Også så det ved fugtigt skyet vejr kan blive værre. Min med HD var ofte på smertestillende som hun fik i flere dage og så trappet langsom ned.Jeg kunne se på hende, når hun havde brug for dem.

Min ungdoms hund fik også gigt og var vist på børnemagnyl, der var ikke meget andet dengang.

Jeg er selv afhængig af lidt smertestillende, også ofte når jeg bare skal gå over en time med hundene.

Men jeg er pensionist nu og bestemmer jo selv om der er groft havearbejde på programmet og hvornår vi tager en morfar.

Du skal bare være OBS på hende og lære at vurderer hendes bevægelser og kunne se ,når hun skåner sig.

Ikke alle viser det tydeligt, f.eks min Molly, der bliver 13 år her om få dage, hun går bare lidt langsommerer .Dog med bagbenene noget tæt sammen under sig.Og hun har været meget aktiv og er helt sikkert slidt, men får intet smertestillende endnu.

En af Englands dygtigste dr dyr mht gigt siger at alle hunde over 6-8 år efter størrelse har slitage i kroppen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Sitto

Mht motion, det er nok noget du selv må iagttage. Det tør jeg ikke sætte tid på. Og mht til smerter vil det nok svinge en del.Også så det ved fugtigt skyet vejr kan blive værre. Min med HD var ofte på smertestillende som hun fik i flere dage og så trappet langsom ned.Jeg kunne se på hende, når hun havde brug for dem.

Min ungdoms hund fik også gigt og var vist på børnemagnyl, der var ikke meget andet dengang.

Jeg er selv afhængig af lidt smertestillende, også ofte når jeg bare skal gå over en time med hundene.

Men jeg er pensionist nu og bestemmer jo selv om der er groft havearbejde på programmet og hvornår vi tager en morfar.

Du skal bare være OBS på hende og lære at vurderer hendes bevægelser og kunne se ,når hun skåner sig.

Ikke alle viser det tydeligt, f.eks min Molly, der bliver 13 år her om få dage, hun går bare lidt langsommerer .Dog med bagbenene noget tæt sammen under sig.Og hun har været meget aktiv og er helt sikkert slidt, men får intet smertestillende endnu.

En af Englands dygtigste dr dyr mht gigt siger at alle hunde over 6-8 år efter størrelse har slitage i kroppen.

Det bliver en svær opgave at se hendes tegn - hun er en sej lille pige, som absolut ikke giver sig af smerte! Men jeg må have mikroskopet frem og holde øje med de mindste bevægelser. Og så prøver jeg at tage en snak med dyrlægen/fysioterapeuten og høre hvad de siger til motion. Fysioterapeuten, som hun jo har været igennem et længere genoptræningsforløb hos, kender efterhånden ret godt hendes bevægelser for hvornår nok er nok.

 

Tænker også mange ældre hunde i dag har noget slitage i kroppen og dette er "normalt" - det sørgelige er jo bare at Liva kun lige er blevet sølle 1,5 år! :/ Det er dælme tidligt!! :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er godt nok tidligt.. jeg aner ikke hvornår vi må smertedække året rundt, det vil tiden vise. Jeg håber der går lang tid.. vi skal have hende til en massør snart måske det kan hjælpe lidt også..

Er det normalt det sker så tidligt? Hvis i holder hende i form og dækker smerten ind tror jeg hun kan få et langt og dejligt hundeliv selvom hun har slidgigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen Sitto

Åh , hvor surt, tænkte lige hun nok var en rigtig voksen hund og ikke en ung ballademager.Håber så hun finder en god billig klapvogn, og husk at købe en der er nem at styre og med styrhøjde der passer dig. Min er så nem, selvom den er over 15 år nu.

Med en sådan køretøj er hun med på de mest spændende ture og kan aflastes ud og hjem og kun rende fri , hvor der er spændende,.Da jeg fik græske Nana i jan 2005 var hun så lille og mager og syg, ca 10-12 uger , at hun slet ikke kunne gå her i kulden. Hun lå indpakket i en mega stor ulden plaid på et lammeskind, og så verden derfra i uger .-

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er godt nok tidligt.. jeg aner ikke hvornår vi må smertedække året rundt, det vil tiden vise. Jeg håber der går lang tid.. vi skal have hende til en massør snart måske det kan hjælpe lidt også..

Er det normalt det sker så tidligt? Hvis i holder hende i form og dækker smerten ind tror jeg hun kan få et langt og dejligt hundeliv selvom hun har slidgigt.

Hun blev jo i november opereret for patella grad 2. Og det er dette knæ der er kommet slidgigt i. Hvilket jo kan opstå pga PL'en - også selvom man operere, så kan slidgigten godt komme efterfølgende. Og det gjorde den så desværre hos os. Vi har ellers fulgt alle foreskrifter for at gøre det så godt som muligt for hende! Vi købt tur-kort hos fysioterapien hos dyrlægen, hvor hun i starten var 2 gange i ugen, efterfølgende een gang i ugen og så nogle gange hver 14. dag. Der blev hele tiden holdt øje med hende, vi fik af vide hvornår vi måtte øge turenes længde, hendes knæ blev hele tiden tjekket, hendes muskler osv. og hun har opbygget imponerende meget muskelmasse. Det hele har bare kørt som på skinner. Ja, indtil nu.. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen Sitto

Åh , hvor surt, tænkte lige hun nok var en rigtig voksen hund og ikke en ung ballademager.Håber så hun finder en god billig klapvogn, og husk at købe en der er nem at styre og med styrhøjde der passer dig. Min er så nem, selvom den er over 15 år nu.

Med en sådan køretøj er hun med på de mest spændende ture og kan aflastes ud og hjem og kun rende fri , hvor der er spændende,.Da jeg fik græske Nana i jan 2005 var hun så lille og mager og syg, ca 10-12 uger , at hun slet ikke kunne gå her i kulden. Hun lå indpakket i en mega stor ulden plaid på et lammeskind, og så verden derfra i uger .-

Zooplus har en rigtig hundeklapvogn til salg for omkring 600kr inkl fragt fra Tyskland af. Sådan en prøver vi at bestille. Så er den med noget ala en almindelig transportkasse, så der er net så den også kan lukkes helt og dækkes til - fx når det bliver vinter og koldt, så det ikke sner ind på hende osv - men samme tid kan nettet stå åbent, så hun kan sidde og kigge ud forår/sommer/efterår, så længe vejret er godt :-)

 

buggy_1_1.jpg

^^ Denne her.

 

Men jo, hun er desværre bare en ung ballademager som burde kunne rende rundt og have det sjovt uden smerter. :( Men heldigvis en nem een af slagsen, så hun har taget hele patella operationen i stiv pote, og også det med at holde sig i ro - så jeg tænker hun fortsætter samme stil fremover. Og hun ER generelt meget nemt og tilpasser sig så fint. Og hun elsker at kigge - det kan hun bruge længe på, bare at kigge og holde øje. Så så længe hun kan få lov til at sidde i klapvognen og bare kigge på de andre to og skoven osv på resten af turen, som hun ikke må gå - så vil hun også synes det er mega hyggeligt. :lun: Og dét synes jeg er et langt bedre alternativ end hun skal efterlades hjemme og jeg skal gå en lille tur med hende alene. Her får hun lov til at komme i skoven, sammen med de to andre - og den del af turen hun ikke må gå, jamen der er hun stadig med os, ude og opleve, kigge og få en masse indtryk. Dét må da være langt bedre end at sidde derhjemme og vente på at vi kommer hjem igen! :-D

 

Og til vinter har hun en dejlig varm jakke, og så propper vi ellers klapvognen med lammeskindstæppe og diverse andre tæpper hun kan putte i - og vi kan, hvis det sneer/fyger, dække klapvognen til med et tæppe, så det ikke fyger ind på hende. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er sørme godt nok også tidligt tingene rammer hende. PL operation for PL grad 2 (!!) i en alder af 9 mdr, og nu slidgigt som 1,5-årig. :( Hugorme bid for et par måneder siden - og en opvækst de første 6 mdr med daglig sammenrullet avis i hovedet og et "FØØØØJ!!!". Er meget imponeret over hun stadig har et så utroligt kærligt og blidt sind! Hun er virkelig fantastisk. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde er fantastiske væsner. Min yndlingsforfatter skrev engang at hvis gud skulle have skabt noget i sit eget billede måtte det være hunden.

Hunde forstår ting og sager på et helt andet niveau end os. Jeg tror såmænd ikke hunde tager gigt og sygdom så tungt, de tænker på nuet ikke på om de mon har ondt i morgen og de tilgiver mennesker fordi vi har behov for det. Så selvom din lille vovse har haft det hårdt, så tror jeg ikke hun tænker over det. Hun nyder bare hvad hun har idag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, med Liva. Men det lyder som om I vil gøre alt hvad I kan for hende, så mon ikke det nok skal gå. Vi har også købt en klapvogn. Vores har begge HD. Vi har ikke prøvet den endnu, men når vi skal ud på længere ture, så tænker jeg den er god. Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad folk tænker. De kan bare blande sig uden om. Vi giver vores hunde canosan, som også er et tilskud.

God bedring til hende :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, med Liva. Men det lyder som om I vil gøre alt hvad I kan for hende, så mon ikke det nok skal gå. Vi har også købt en klapvogn. Vores har begge HD. Vi har ikke prøvet den endnu, men når vi skal ud på længere ture, så tænker jeg den er god. Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad folk tænker. De kan bare blande sig uden om. Vi giver vores hunde canosan, som også er et tilskud.

God bedring til hende :ae:

Ja ved du hvad, så længe det hjælper vores hunde, så kan folk tænke hvad de vil. Det er jo ikke fordi de sidder i klapvognen frisk og frejdige iklædt et lyserødt strutskørt! ;-)

Jeg har netop lige bestilt klapvognen fra Zooplus. Er spændt på at få den hjem og få den i brug! Manden min har fx haft vagt i dag, så jeg har selv stået for at få luftet tøserne - så det endte jo med Liva gik de første 10 minutter, og derefter op i en taske - gik i 45 minutter, så havde jeg altså pænt ondt i skulderen af at løfte hende! Normalvis plejer vi at gå 60-75 minutter, men det kunne jeg altså ikke lige klare med tasken på skulderen. Det bliver så dejligt nemt med klapvognen. Og alt andet end lige må Liva også sidde/ligge mere behageligt i klapvognen. Fylder den med bløde tæpper så hun rigtig kan putte hvis hun har lyst :lun: Satser virkelig på hurtig levering fra Zooplus af - for manden har vagt resten af ugen, så de må nok lige nøjes med lidt kortere eftermiddagstur end de er vant til, så længe jeg er alene og uden klapvogn. Meeen mon ikke også de klare det, for et par dage. :-)

 

Og tak for tip med tilskud, det vil jeg også google og læse lidt mere om :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan med sådan noget led-diæt foder - er det noget i kender noget til, hvilke mærker der er bedst osv? For jeg er ganske klar over at min dyrlæge anbefaler noget, men sikkert det de selv sælger - Hill's Science plan. Men min erfaring siger mig at det plejer at være forholdsvist let at finde foder som er bedre end dyrlægens... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan med sådan noget led-diæt foder - er det noget i kender noget til, hvilke mærker der er bedst osv? For jeg er ganske klar over at min dyrlæge anbefaler noget, men sikkert det de selv sælger - Hill's Science plan. Men min erfaring siger mig at det plejer at være forholdsvist let at finde foder som er bedre end dyrlægens... :genert:

 

Det ved jeg nu ikke. Jeg ville absolut vælge enten Hills eller RC.

Håber de mange tiltage kan give hende mange gode år uden smerter!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...