Hop til indhold

To hunde alene hjemme


Missing
 Share

Recommended Posts

De gange jeg har haft to hunde, har jeg ikke haft filmet dem, så jeg har faktisk ikke vidst, hvad de har lavet, når de var alene.

 

Pt passer jeg en hund, så her er to. Jeg har filmet de to sammen. Der bliver leget noget. Der bliver også hvilet og sovet, men jeg vil skyde på at på 4½ time alene hjemme bliver der leget ½ time. Der er ellers ro (stillingsskift, hund der drikker, hilser på kat (der kommer hjem)) I mit hovede er det ok, at de leger sammen, når jeg er væk.

 

Hvad tænker I andre om to hunde samme alene hjemme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker ikke videre over det. Kun hvis jeg har en ny hund i huset (hvadenten den er ung eller gammel), så bliver den skilt fra de andre enten ved låge eller bur, indtil jeg er tryg ved deres indbyrdes forhold.

 

Leah har været i bur i starten, og da jeg begyndte at lade hende være løs i huset sammen med de andre, fandt jeg ud af at der blev leget vildt, hvis hun ikke var godt træt i forvejen - sofaerne var skubbet lidt rundt med pga hendes hoppen op og ned i fuld fart :lol:

 

Men så længe jeg kender deres indbyrdes forhold har jeg overhovedet ingen kvaler ved at være dem være alene sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores leger også når de er alene hjemme.. Ofte i begyndelsen, og så falder de til ro, og sover når vi kommer hjem... De skal bare lige have aaaalt energien brugt i starten... Det må de gerne, de har pladsen til det, og vi sørger for de ikke har noget de kan komme op at skændes over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skiller mine ad når de er alene, til trods for at de kommer godt ud af det med hinanden i hverdagen. Jeg vil simpelthen ikke risikere at f.eks. en glemt foderpille på gulvet bliver årsag til en ressourcekonflikt, der kan ende grimt.

Jeg er nok også lidt præget af en tidligere træner, hvis to hunde næsten slog hinanden ihjel medens de var alene hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh Umulia.. det lyder da også frygteligt m træners hunde:eek: kan godt forstå du tager dine forholdsregler..

På den anden side, ville jeg synes det var synd hvis ikke de kunne ha glæden over at være sammen når deres mennesker ikke var til stede - vil nok lade mine hunde være sammen hvis jeg havde to, men det selvfølgelig forudsat der ingen tvivl var om hvem der bestemte, og denne kunne gøre det på fornuftig vis. Rex agerer yderst fornuft sammen med andre hunde - så alt efter hund nr 2 ville jeg ikke bekymre mig:confused:

Det gælder vel i bund og grund om at vurdere de 2 hunde der skal være alene, og det til trods, vil der altid være en (minimal) risiko for det går helt galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Skægt, det er jo lige en af de tanker, jeg går og har mig i disse dage:-D

 

Jeg regner dog med at skille dem ad, mens den lille er lille. Det er dog mest for Luna's skyld og mit gulv (indtil den er renlig:-D)

 

Har du fået hvalp ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt, jeg har aldrig tænkt tanken om at skille vores ad - overhovedet. En af de ting jeg jo synes er fantastisk ved at have flere hunde, det er bl.a. at de har hinandens selskab mens vi er på arbejde, så de aldrig er alene-alene. Jeg filmer vores hver dag og de starter med at tømme deres marvben, hvorefter de sover - i løbet af dagen vågner de op flere gange, skifter soveplads og leger lidt. Aldrig fangeleg o.lign. da de kun har adgang til vores bryggers - de ligger bare og tumler lige så forsigtig på deres puder :-) men det er nok max 10-15 minutter i løbet af dagen at de leger. Ellers sover de. Og de ligger altid tæt på hinanden og sover, og ofte også HELT op ad hinanden i een stor klump :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Da jeg havde Teitur og hvalpen Tjalfe, gætter jeg på hvad de lavede sammen. Hehe. Teitur lå og sukkede dybt i min seng eller forsøgte at holde Tjalfe fra de væreste katastofer. Når Teitur sov, lavede Tjalfe ballade. Engang lå der mel ud over hele gulvet da jeg kom hjem, gavepapiret var splittede ad i atomer, en pude med og alt mit sengetøj lå inde i stuen. Da jeg kom hjem lå Teitur i min seng og Tjalfe var hvid af mel og lå på gulvet og hyggede sig. Skreg af grin, kan se det hele for mig endnu og kan kun gisne om hvad de har tænkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig skænket det en tanke at skille mine to ad, heller ikke da den lille var hvalp!

 

Jeg har aldrig filmet dem, men kan se på legetøj, tæpper og puder i sofaen at de leger mens jeg er væk - dog ikke hver dag. De ligger altid og sover når jeg komme hjem (kan jeg se igennem vinduet når jeg kommer hjem hvis jeg lister :blink:)

 

Ingen af mine kunne komme op og slås over foder - kan slet slet ikke forstille mig at de ville ske. Har da også tit glemt at fjerne den lilles madskål hvor den ikke er tømt :oops: men den er altid fuld når jeg kommer hjem. Så selvom den gamle er et madøre af rang, så rører han altså ikke Lunas mad mens vi er væk.

 

Da Luna var lille og skulle gøres renlig + lære at være alene hjemme, blev de begge lukket inde på mindre plads mens jeg var væk. Det gik uden problemer - men de var så heller ikke alene særlig lang tid af gangen da hun var så lille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar. Vi har passet hende her flere gange og der er ingen tvivl om, at de to hunde har det rigtig godt og kan finde ud af at lege uden nogen bliver trykket eller bøllet. De ligger mest og "bider" lidt i hinanden. Ingen fangeleg tværs gennem huset.

 

Ingen af dem ejer skyggen af ressourceforsvar :lol: Men ok ingen af dem er specielt madglade.

 

De legede også mest i starten. De første 22 min blev brugt på at finde foderpiller, så legede de i 30 min og så sov de resten af dagen (næsten) de skulle lige sige hej til katten, da den kom hjem og så skiftede den lille position en del og lå nogle gange bare og kiggede rundt. Men selvom vi har passet hende en del, er alene hjemme nyt for hende her, så jeg tænker, at hun sover mere tungt, når hun har prøvet det lidt mere.

 

I dag har vi været nødt til at gå to gange, hvilket vi egentlig aldrig gør ellers. Så de var alene hjemme i 1½ time her til aften. Udover hinanden og leg, har jeg trænet med dem og været ude på en skøn lang tur uden snor og med både græs så højt at den lille måtte hoppe for at kunne se, og vand, der kunne leges i (kun B dog) Det var jordens kedeligste alenehjemme video :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar. Vi har passet hende her flere gange og der er ingen tvivl om, at de to hunde har det rigtig godt og kan finde ud af at lege uden nogen bliver trykket eller bøllet. De ligger mest og "bider" lidt i hinanden. Ingen fangeleg tværs gennem huset.

 

Ingen af dem ejer skyggen af ressourceforsvar :lol: Men ok ingen af dem er specielt madglade.

 

De legede også mest i starten. De første 22 min blev brugt på at finde foderpiller, så legede de i 30 min og så sov de resten af dagen (næsten) de skulle lige sige hej til katten, da den kom hjem og så skiftede den lille position en del og lå nogle gange bare og kiggede rundt. Men selvom vi har passet hende en del, er alene hjemme nyt for hende her, så jeg tænker, at hun sover mere tungt, når hun har prøvet det lidt mere.

 

I dag har vi været nødt til at gå to gange, hvilket vi egentlig aldrig gør ellers. Så de var alene hjemme i 1½ time her til aften. Udover hinanden og leg, har jeg trænet med dem og været ude på en skøn lang tur uden snor og med både græs så højt at den lille måtte hoppe for at kunne se, og vand, der kunne leges i (kun B dog) Det var jordens kedeligste alenehjemme video :5up:

 

Det var da en dejlig update :-D Så roligt og uproblematisk!

 

Kom lige til at tænke på, at jeg faktisk ofte giver dem lidt guf spredt over hele stuen inden jeg går. Havde slet ikke tænkt tanken at de kunne komme op og toppes over det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da en dejlig update :-D Så roligt og uproblematisk!

 

Kom lige til at tænke på, at jeg faktisk ofte giver dem lidt guf spredt over hele stuen inden jeg går. Havde slet ikke tænkt tanken at de kunne komme op og toppes over det.

 

Mine gamle kunne også dele al mad og der fik de faktisk en Kong med mad, da jeg gik. Men det er jo ved at være mange år siden. Jeg er dog ret sikker på, at de bare sov, når vi var væk.

 

Indtil videre har vi hende bare til tirsdag, så det er kun for at sikre at alle har det godt, at jeg filmer dem. I morgen skal de være alene i 2-3 timer og mandag + tirsdag i ca 5 timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Off topic egentlig, men nu vi lige snakker alene hjemme omkring Buzz & Camy - er Camy så blevet bedre til at være helt alene derhjemme?

 

Nej. Eller...hun kan være alene i 15 sekunder, hvilket vel er bedre end 3, men altså...ikke ligefrem tid, som man kan nå at handle i eller gå til skolehjemsamtale eller noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej. Eller...hun kan være alene i 15 sekunder, hvilket vel er bedre end 3, men altså...ikke ligefrem tid, som man kan nå at handle i eller gå til skolehjemsamtale eller noget.

Øv :/ men sikke en forskel det kan gøre at de så bare er to, hva?

Men altså Zazu har heller aldrig haft de mindste problemer med at være alene - har aldrig hørt så meget som et piv fra hende, hun har ikke været urolig el.lign. men for hende har hun jo også altid haft nogen at være alene med - og Camy kunne jo også sagtens være alene sammen med Zazu, inden vi hentede hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej. Eller...hun kan være alene i 15 sekunder, hvilket vel er bedre end 3, men altså...ikke ligefrem tid, som man kan nå at handle i eller gå til skolehjemsamtale eller noget.

Øv :/ men sikke en forskel det kan gøre at de så bare er to, hva?

Men altså Zazu har heller aldrig haft de mindste problemer med at være alene - har aldrig hørt så meget som et piv fra hende, hun har ikke været urolig el.lign. men for hende har hun jo også altid haft nogen at være alene med - og Camy kunne jo også sagtens være alene sammen med Zazu, inden vi hentede hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi ville gerne have dem skilt ad når de skulle være alene hjemme, for det er svært at forsvare at to hunde ville rende rundt og larme på gulvet, når man bor i lejlighed.

 

Mollie kunne dog ikke tåle at blive lukket 'væk', så vi droppede idéen og lader nu tøserne have hele lejligheden sammen.

 

 

Heldigvis er Ninja en garvet 'alene-hjemme-hund', og hun fravælger leg med Mollie for at gå ind at sove ligeså snart hun er færdig med tyggebenet. Vi er godt nok kun oppe på 25 min., men vi håber at det fortsætter i den retning :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi ville gerne have dem skilt ad når de skulle være alene hjemme, for det er svært at forsvare at to hunde ville rende rundt og larme på gulvet, når man bor i lejlighed.

 

Mollie kunne dog ikke tåle at blive lukket 'væk', så vi droppede idéen og lader nu tøserne have hele lejligheden sammen.

 

 

Heldigvis er Ninja en garvet 'alene-hjemme-hund', og hun fravælger leg med Mollie for at gå ind at sove ligeså snart hun er færdig med tyggebenet. Vi er godt nok kun oppe på 25 min., men vi håber at det fortsætter i den retning :-)

Pssst du skal rette info under dine hunde:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Mine har aldrig været skilt af når de er alene hjemme mens vi er på job. Den store er rigtig god til at være alene hjemme. Han sover bare og ligger og kigger på hvornår døren går op og vi kommer hjem :-) de har hver en kasse med tæpper i. Og en kasse med legetøj og en skål vand. Den lille har nogle dage en fest. Hvor alt legetøj er spredt i hele bryggerset. Men jeg tror den stores rolige væsen gør at der alligevel gir ro og han sover :-)

Det var en af grundene til at vi fik nummer to. Så havde de hinanden når vi var på arbejde ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...