Hop til indhold

Kan man lære sin hund at spise græs ?


anne-lise hansen
 Share

Recommended Posts

Forleden dag da Ollie havde dårlig mave gik jeg hen med ham til et sted hvor

der er masser af græs - og hvor de fleste af mine tidligere hunde har græsset, men

det var som om han slet ikke fattede meningen da jeg plukkede noget og gav ham

, da jeg havde Racer græssede han nærmest som en ko og var sjældent til at hive

væk - Tot kan vist heller ikke rigtig finde ud af det , har ialtfald aldrig set ham gøre

det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det kommer med alderen. Cookie begyndte for et par år siden, i forbindelse med mavepine. Nu æder hun løs fordi det smager godt. Hun kan gå og nøje udvælge et strå som er mere lækkert end alle de andre og så gumler hun løs. Når vi går i nærheden af skoven skal hun over og spise græs på sit yndlings sted. Jeg får hende ikke med hvis vi ikke lige kan gå derover. Det er jo vel en instinktiv ting, jeg tænker bliver stærkere med alderen. Ellers må du hakke lidt græs og blande i foderet og se om han får smag for det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja..... :roll:det er da ikke vildt sjovt at måtte hjælpe lortene ud gennem baghullet, fordi kun én hænger udenfor ...på et græsstrå.. Silke er rimeligt fortvivlet, når der hænger sådan en klump og dingler.

 

Det er sjovt.. Græsset ser ikke spor fordøjet ud:mrgreen:.. Det kunne sikkert genbruges..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja..... :roll:det er da ikke vildt sjovt at måtte hjælpe lortene ud gennem baghullet, fordi kun én hænger udenfor ...på et græsstrå.. Silke er rimeligt fortvivlet, når der hænger sådan en klump og dingler.

 

Det er sjovt.. Græsset ser ikke spor fordøjet ud:mrgreen:.. Det kunne sikkert genbruges..

 

Sjovt, Futte plejer faktisk at fordøje det fint. Det hænder da at han kaster op eller skider perler på en snor.... Men i reglen er de fint fordøjet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor vil du lære ham at spise græs? :genert:

 

Spørger bare fordi mine hunde også spiser græs, men de kaster op, hvis de får for meget, og deres afføring bliver som perler på en snor.

Fordi jeg synes at de ofte spiser græs hvis de har lidt mavevrøvl - og det havde han i høj grad tirsdag - så ville det jo være godt hvis han selv kunne afhjælpe det med græs.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

De spiser det vel når/hvis de har brug for det? er det ikke bare sådan en viden der er lagret i deres instinkt?

 

Og så er det jo ikke bare græs som i græs de spiser... Det er en bestemt slags..og det varierer efter hvilke problemer de har, eller det gør det hvertfald med mine...

 

Jeg har lagt mærk til at hvis de har spist slugt meget pels, så æder de den slags som er lidt ru og stift..Det kommer ufordøjet ud...

Hvis de har hård mave (af for mange ben) så æder de mælkebøtteblade..Så skider de i løbet af 20-30 minutter..Mælkebøttebladene kommer ud sammen med, helt fine og friske..

Når de har orm, æder de en blank græssort.. De kommer også hele og ufordøjede ud sammen med orm..

Mælkebøttestængler æder de når de har tyndskid... De kommer aldrig ud genkendelige

Skvalderkål æder de når de hikker meget

Skvalderkål æder de bare som slik når de har chancen :mrgreen: skvalderkål uanset beskaffenhed kommer aldrig ud genkendeligt..

 

Den ene af hundene som får utrolig tør snude i ny og næ spiser brændenældeskudene...

Dem der er i løbetid spiser skudene(ikke bladene men grenene) fra pil...

 

Kanariegræs æder de altid når de har fået oksekød, og ellers ikke

 

Det var dem jeg lige kan huske jeg har set dem æde ofte :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

De spiser det vel når/hvis de har brug for det? er det ikke bare sådan en viden der er lagret i deres instinkt?

 

Og så er det jo ikke bare græs som i græs de spiser... Det er en bestemt slags..og det varierer efter hvilke problemer de har, eller det gør det hvertfald med mine...

 

Jeg har lagt mærk til at hvis de har spist slugt meget pels, så æder de den slags som er lidt ru og stift..Det kommer ufordøjet ud...

Hvis de har hård mave (af for mange ben) så æder de mælkebøtteblade..Så skider de i løbet af 20-30 minutter..Mælkebøttebladene kommer ud sammen med, helt fine og friske..

Når de har orm, æder de en blank græssort.. De kommer også hele og ufordøjede ud sammen med orm..

Mælkebøttestængler æder de når de har tyndskid... De kommer aldrig ud genkendelige

Skvalderkål æder de når de hikker meget

Skvalderkål æder de bare som slik når de har chancen :mrgreen: skvalderkål uanset beskaffenhed kommer aldrig ud genkendeligt..

 

Den ene af hundene som får utrolig tør snude i ny og næ spiser brændenældeskudene...

Dem der er i løbetid spiser skudene(ikke bladene men grenene) fra pil...

 

Kanariegræs æder de altid når de har fået oksekød, og ellers ikke

 

Det var dem jeg lige kan huske jeg har set dem æde ofte :vedikke:

Du lægger mærke til så mange seje ting :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

De spiser det vel når/hvis de har brug for det? er det ikke bare sådan en viden der er lagret i deres instinkt?

 

Og så er det jo ikke bare græs som i græs de spiser... Det er en bestemt slags..og det varierer efter hvilke problemer de har, eller det gør det hvertfald med mine...

 

Jeg har lagt mærk til at hvis de har spist slugt meget pels, så æder de den slags som er lidt ru og stift..Det kommer ufordøjet ud...

Hvis de har hård mave (af for mange ben) så æder de mælkebøtteblade..Så skider de i løbet af 20-30 minutter..Mælkebøttebladene kommer ud sammen med, helt fine og friske..

Når de har orm, æder de en blank græssort.. De kommer også hele og ufordøjede ud sammen med orm..

Mælkebøttestængler æder de når de har tyndskid... De kommer aldrig ud genkendelige

Skvalderkål æder de når de hikker meget

Skvalderkål æder de bare som slik når de har chancen :mrgreen: skvalderkål uanset beskaffenhed kommer aldrig ud genkendeligt..

 

Den ene af hundene som får utrolig tør snude i ny og næ spiser brændenældeskudene...

Dem der er i løbetid spiser skudene(ikke bladene men grenene) fra pil...

 

Kanariegræs æder de altid når de har fået oksekød, og ellers ikke

 

Det var dem jeg lige kan huske jeg har set dem æde ofte :vedikke:

 

Det var da enormt det du kan huske :)

Så er det jo ikke helt skidt at LUna lærer at skvalderkål er dejligt........ hun hjælper gerne med at luge og så smider jeg dem til hende, så forstyrrer hun ikke ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Det var da enormt det du kan huske :)

Så er det jo ikke helt skidt at LUna lærer at skvalderkål er dejligt........ hun hjælper gerne med at luge og så smider jeg dem til hende, så forstyrrer hun ikke ;)

Jg har skrevet det ned :mrgreen: Jeg holder statistik over alt og lige det her er min dyrlæge ret interesseret i
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...