Hop til indhold

Min hund kan tale


Buddha
 Share

Recommended Posts

Ej det kan han ikke, men seriøst, nogle gange så siger han altså lyde i bestemte situationer, hvor det er helt umuligt ikke at menneskeliggøre ham.

 

Een gang kørte vi en anden vej mod stranden, og kom forbi en skov vi også går i nogle gange, Egon var helt sikker på at vi skulle i skoven - da jeg kørte forbi vejen man drejer ind til skoven, sagde han "huuh?" mens hans ansigtsudtryk bare var helt vildt ægte undren :sjov:

 

Den anden dag ville han gø af noget og jeg går forbi ham og ligesom sætter hånden ned for at skubbe ham videre/flytte fokus, og han siger den tydeligste utilfredse "ååårghh" lyd.

 

Ok måske lyder det ikke ligeså sjovt på skrift, men i andre må altså kende det, det er så mega morsomt synes jeg :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

En gang hvor Bo tiggede om at komme ud at køre, og jeg ikke var hurtig nok i opfattelsen, lavede han sådan en frustreret lyd, der lød nøjagtig som "mooo-ARRR!" Han var i det hele taget meget snakkende, og havde en kommentar til alt.

 

Vinnie har et repertoire af brummelyde, hvoraf nogle betyder "der sker noget, men jeg gider ikke gø", og andre betyder at hun er glad :lol:

 

Oluf er den tavse stærke type ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

En gang hvor Bo tiggede om at komme ud at køre, og jeg ikke var hurtig nok i opfattelsen, lavede han sådan en frustreret lyd, der lød nøjagtig som "mooo-ARRR!" Han var i det hele taget meget snakkende, og havde en kommentar til alt.

 

Vinnie har et repertoire af brummelyde, hvoraf nogle betyder "der sker noget, men jeg gider ikke gø", og andre betyder at hun er glad :lol:

 

Oluf er den tavse stærke type ;-)

 

Benny fortæller en laaaang historie om morgenen, når manden tager tøj på :lun: Det er ligesom que til at nu skal de på tur, måske han fortæller hvor han gerne vil hen og hvad han gerne vil lave. Det er nogle virkelig sjove lyde, han gør aldrig, snakker kun.

Link til indlæg
Del på andre sites

Suki er født i den forkerte krop.. Hun skulle have været en sangerinde :lol:

Hun er meget vokal, når hun leger med andre hunde. Bl.a har hun et helt repertoire af abelyde, som hun glædeligt viser frem til gud og hver hund. Hundene ligner et spørgsmål i hovedet imens deres ejere griner:rolleyes:

Når hun gaber og er træt, så er der gerne godt med skrald på. "Aaauuuuwr"

Hvis hun er utilfreds, så skal hun også nok sige til.

Og hvis man er en ond hundeejer der træder på hendes pote, så skal hun nok sørge for, at man får dårlig samvittighed ved at SKRIGE i 30 sekunder, så både naboer og folk ude på gaden kan høre hendes mistrivsel :oops:

Suki multitasker gerne ved at skrige og så samtidig sætte sig ned og klø lidt på halsbåndet:rolleyes:

Hendes skrig skærer i ørerne og lyder nogenlunde sådan her "AAAAH AAAAH AAAAH AAAAH AAAAH AAAAH AAAAH AAAAH".

Link til indlæg
Del på andre sites

Moster har en vane med at gå rundt og lyde som en lille abe, når hun er utilsfreds sådan ala 'huh huh huh huh' og så er udfordringen at finde ud af, hvad hun nu er utilfreds med.. det kan være alt fra at hun ligger dårligt, men ikke helt har taget sig sammen til at flyttesig, til at hun vil have Boris kurv, eller vil ud og gå tur fordi hun skal på toilettet. De små abelyde kan være mega irriterende, for det er ikke altid at det er noget man kan hjælpe hende med og så bliverhun bare ved med at sige dem. og det lyder pænt belastende i længden:roll:

 

Boris 'snakker' når det er ved at være tid til aftengåtur eller hvis jeg er for langsom til at komme ud af døren, når han har luret at vi er på vej på tur.

 

Men det bedsre og mest menneskelige jeg har oplevet, er når jeg plukker pels ud af ørerne på Moster, hver gang jeg har hevet en tot ud af ørerne, siger hun 'uuuuh', fuldkommen som der er et mennske der siger lyden.

så øreplukningen herhjemme foregår ved at jeg hiver, Moster siger 'uuuh' og jeg flækker af grin og så forfra igen...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når Karla er utålmodig lyder hun som en chimpanse :lol: hun kan lave de særeste skrige / uh uh uh lyde helt oppe i et toneleje, så det vitterligt ikke længere lyder som en hund...

 

Derudover har hun alverdens *mrooof* og *grrrouuuuuui* lyde, som hun bruger til at tale med. Hun kan fortælle om rigtigt mange ting - og det sjove er, at jeg faktisk meget sjældent er i tvivl om hvad hun siger :lol:

 

Johna taler ikke. Hun gaber med lyd på når hun er utålmodig med mig / ikke helt forstår hvad der foregår / skal til at ske. Og gøer - en møgirreterende skingergø - når hun vil have noget Karla har

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...