Hop til indhold

Hvilket hvalpefoder bruger/brugte I?


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Der venter jo snart en hvalp i huset. (Schapendoes) Men hvad skal han spise? Nu har jeg snart i to år haft fokus på Luca og hendes sarte mave, og har aldrig tænkt over hvad en god opstart kunne være...

 

Jeg ved han de første 8 uger har spist Royal canin, og nu spiser noget som jeg ikke har tænkt mig at forsætte med... Et svensk mærke der hedder doggy, som ikke helt lever op til min forventning :shock:

 

Hvad spiser/spiste jeres hvalp. Og var der en grund til det netop var det mærke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Oscar fik Diadog fra engelykke (gennem opdrætter) det var han på indtil 4½ mdr. hvor han kom på et all stage foder (Eaglepack) som nu er blevet til Golden Eagle.

 

Darwin fik Bozita Robur (gennem opdrætter) indtil 4½ mdr. hvor han kom over på Lupo Natural.

 

Af de to er Bozita robur den bedste efter min mening.

 

Min næste hvalp vil sikkert komme på Regal

Link til indlæg
Del på andre sites

Mollie og Rosie fik RC fra opdrætterens side og det fortsatte vi med.

 

Jessie (fra samme opdrætter som Mollie) fik også RC fra opdrætterens side, men vi skiftede over til Nutra Nuggets Gold, da Jessie var en 5 måneder.

 

Emma fik Eukanuba fra opdrætterens side og det fortsatte vi med i godt en måned, hvorefter hun blev skiftet over på Nutra Nuggets Gold, da hun blev lidt for lyserød i huden til min smag (Rosie var allergihund og vi havde dårlige erfaringer med hendes forløb, så da Emma blev lyserød, gik jeg i panik og skiftede foder).

 

Rosie, Jessie og Emma har alle fået A-hofter og 0-albuer - Mollie fik B-hofter, da hendes venstre hofte var en B'er. Hendes højre hofte var en A'er og havde vi kendt til kiropraktik dengang, så havde hun nok kunne få rene A-hofter.

 

Jeg er glad for Nutra Nuggets Gold, men det er ikke et kornfrit foder. Jeg har heller ikke noget negativt at sige om hverken Eukanuba eller RC bortset fra, at jeg, med min allergihund i tankerne, ikke brød mig om ingredienserne kontra prisen - i dag spiser Emma RC Cocker :-)

Jeg ved ikke rigtig hvorfor vi gik over til Nutra Nuggets Gold med Jessie dengang; der var ikke nogen anden grund end at Mollie og Rosie spiste voksenudgaven af Nutra Nuggets Gold og Gold-versionen var kommet i en hvalpeudgave.

 

Umiddelbart tror jeg, at den næste hvalp her i huset kommer til at fortsætte på opdrætterens valg, hvis den trives på foderet. Tanken var også, at Emma skulle have fortsat på Eukanuba i hendes hvalpetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det en opdrætter der har erfaring med racen og hvalpenes vækst?

De har erfaring med racen, har selv to og har haft hvalpe før. De er meget på passeligt med trapper og lign. Men deres fodervalg er jeg ikke helt enig i. Tilgengæld er deres voksne hund ret fit og jeg kan ikke se sætte en finger på deres stand eller andet. Derfor har de nok valgt at fodre som de gør. (Jeg skal så heller ikke gøre mig alt for klog, kan sagtens se forkert)

vi faldt for hvalpen fordi den fungere super godt med Luca, og jeg synes godt om forældrene. Lige nu har vi ham på besøg, og efter 1 time er han helt afslappet og sover selvom Luca går forbi. På den facon er ham den rigtige.

Link til indlæg
Del på andre sites

De har erfaring med racen, har selv to og har haft hvalpe før. De er meget på passeligt med trapper og lign. Men deres fodervalg er jeg ikke helt enig i. Tilgengæld er deres voksne hund ret fit og jeg kan ikke se sætte en finger på deres stand eller andet. Derfor har de nok valgt at fodre som de gør. (Jeg skal så heller ikke gøre mig alt for klog, kan sagtens se forkert)

vi faldt for hvalpen fordi den fungere super godt med Luca, og jeg synes godt om forældrene. Lige nu har vi ham på besøg, og efter 1 time er han helt afslappet og sover selvom Luca går forbi. På den facon er ham den rigtige.

 

Jamen hvis det er en opdrætter med erfaring og viden om hvordan sådan en hvalp skal fodres, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke benytter dig af det.

Sig at du ikke er vild med det der Doggy men gerne vil have deres anbefalinger på andet foder og spørg i øvrigt hvad det er de lægger vægt på.

Er det sammensætningen, indholdet, prisen osv..... spørg og du vil sikkert kunne bruge nogle af deres svar til at vælge hvad det så er du skal gå efter, når ikke du vil bruge det de bruger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det du har det bedst med:-)

 

Vi får jo hvalp til foråret, og opdrætter bruger Eukanuba fordi pelsen er fantastisk på hendes hunde med det foder. Hvis min hvalp trives super på det, fortsætter vi med det. Fungerer den ikke optimalt, bliver det Acana. Når den bliver voksen, håber jeg at den kan komme på det samme som Bella får, både fordi jeg synes det er super kvalitet, og fordi det alt andet lige er nemmere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...