Hop til indhold

Hvalp/gammel hund, er vi helt gal på den her?


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Jeg kan godt forstå du havde glædet dig til at få en træningsmakker. Har I måske mod på at prøve en voksen igen? Evt. en han, der er kastreret eller ikke er lovesick i hvert fald.

 

Man skal aldrig sige nej, men jeg tror næppe vi forsøger igen!

 

Luca er heldigvis på vej tilbage til sit gamle jeg. Vi har været på en god lang gåtur incl badning, hvilket hun ellers aldrig gør. - Håb forude!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hund nr 2 var for os menneskers skyld, med det i mente at Luca kunne live lidt op. Jeg ønsker en hund at træne med, og her var Louie genial. Men, og der er et men. Luca skal selvfølgelig ikke blive så stresset som hun er lige pt. At det krævede en forandring hos hende, var jeg udemærket klar over og selvfølgelig klar til at hjælpe hende med. Det der kom bag på mig var hun på trods af alle vores tiltag om at finde den helt rigtige, kunne blive så stresset. Jeg vil ikke udsætte Luca for så kraftig en påvirkning. Det er det ikke værd. Vi kæmper stadig med humperiet i dag, og det gør det bestemt ikke bedre det blæser, det giver mange lyde. Vi er på zylkene og håber det giver lidt ro. (Hvis jeg skal være optimist, hvilket jeg helst vil være, er der en bedring på vej)

 

Jeg må indrømme det er en svær en af sluge, for jeg havde virkelig glædet mig til at få en hund at arbejde med. - Vi bliver alle klogere....!

 

Bliver også helt ked af det på jeres vegne, for han ser virkelig ud til at være den perfekte lille hvalp:) Synd for luca når der skal så lidt til før hun stresser op og så er det nok bedst for hende at hun har et helle derhjemme uden andre hunde. Med mindre i selvfølgelig lige pludselig finder den helt rigtige voksne hund:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om I har besluttet jer, men jeg vil lige tilføje lidt. Det er bestemt ikke alle voksne hunde der knuselsker en hvalp fra starten. Min tæppetisser hader hvalpe og har ingen glæde af dem. Først når de bliver over et halvt år begynder hun at holde af dem og så elsker hun dem resten af deres liv. Men det er ikke kærlighed ved første blik.

Det kræver også at jeg i starten giver hende ro og fred og sørger for at sætte grænser for hende. Hun elsker de voksne hunde, jeg har haft (altså når hvalpen er blevet voksen) og de leger dagligt, på trods af den store størrelsesforskel og hendes alder (hun er 6 år).

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om I har besluttet jer, men jeg vil lige tilføje lidt. Det er bestemt ikke alle voksne hunde der knuselsker en hvalp fra starten. Min tæppetisser hader hvalpe og har ingen glæde af dem. Først når de bliver over et halvt år begynder hun at holde af dem og så elsker hun dem resten af deres liv. Men det er ikke kærlighed ved første blik.

Det kræver også at jeg i starten giver hende ro og fred og sørger for at sætte grænser for hende. Hun elsker de voksne hunde, jeg har haft (altså når hvalpen er blevet voksen) og de leger dagligt, på trods af den store størrelsesforskel og hendes alder (hun er 6 år).

 

Vi har sagt nej tak. Må indse Luca er for sart og gammel. Hvis vi nogensinde skal have en nr to, bliver det en gammel omplacering. Det eneste kamp der skal være her i huset, er kampen om den gode plads i sofaen.

Samtidigt er Luca bedre til tæver end hanhunde. Men gider stadig ikke lege.

 

Jeg erkender at jeg stadig kan få ondt i maven over jeg ikke fik en hvalp, Gud hvor havde det været fantastisk. - men Luca kom først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...