Hop til indhold

Oskar i storbyen :)


Ditte91
 Share

Recommended Posts

Så kom dagen, hvor mine forældre kørte Oskar til Viby :)

 

Dagen har været ret hektisk. Ud over, at det er et helt nyt sted, så var der også nogle ting far og jeg skulle ordne i lejligheden, så fokus har ikke helt været på ham.

 

han har strintet et par gange indenfor, men tænker, at det måske er pga stress?

 

Han kan ikke helt holde til varmen. Her er en del varmere end i Vestjylland, så det har været meget korte gåture i skyggen. Har været nødt til at køle ham lidt ned ved at bruse ham under maven, fordi han gispede en del og kunne ikke finde ro, da vi havde været ude i eftermiddags :/

 

nogen har ca ligeså dårlig kondi som sin ejer, så det der med at gå op til 2. sal eller ned, det er sgu hååååårdt :lol:

han har aldrig villet gå ned ad trappen hos mine forældre, men det går heldigvis fint her trods manglende kondi ;)

 

Jeg har jo været ret nervøs for, om han ville gø helt vildt af de mange nye lyde eller mennesker/biler/cykler/hunde når vi går.

Der har været lidt gøen indenfor, men det stopper så snart jeg siger fra. Udenfor har han ikke sagt en lyd og ænser ikke andre. Busser er dog lidt skræmmende. Dem har han jo aldrig set før, så han ser lidt skeptisk ud, når de drøner forbi :lun:

 

han har fundet ud af, at den franske altandør er en fin udkigspost, så han har holdt lidt øje med haven i dag.

 

Nu er han faldet om på gulvet, det er hårdt, sådan en flytning.

 

i morgen kommer min søster og en veninde forbi. De passer mosters hus, så i morgen skal de lige kigge efter oskar, mens jeg skal hente en pakke på posthuset og andre småting.

 

Den her tråd bliver en lille beretning om oskars nye liv. I den næste periode står den på alene-hjemmetræning og generel tilvænning og opbygning af rutiner.

 

Der er ingen billeder lige nu, har slet ikke nået det i dag :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er han så afgjort :5up: synes jeg ser så mange mops der ligner rullepølser med øjne der er ved at poppe ud eller sidde skævt. Men Oscar er faktisk super nuttet og fin og smuk :lun:

 

:kys: :kys:

 

Der er nemlig rigtig stor forskel indenfor racen, og jeg synes også, at jeg har været meget heldig med min model :lun:

 

Men det er sjovt at gå tur, folk i biler og på gaden kigger og smiler :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

lad være med at gå eftermiddagsture i det her vejr... Vi går kun tidlig morgen og om aftenen ved 21 tiden eller senere.... Vi gik sølle 4 km i går aftes ved 9 tiden og alligevel var jeg gennemblødt af sved og hundene havde tunger ned til knæerne - og mine hunde er i god form. Men varmen er hård for dem....

Link til indlæg
Del på andre sites

lad være med at gå eftermiddagsture i det her vejr... Vi går kun tidlig morgen og om aftenen ved 21 tiden eller senere.... Vi gik sølle 4 km i går aftes ved 9 tiden og alligevel var jeg gennemblødt af sved og hundene havde tunger ned til knæerne - og mine hunde er i god form. Men varmen er hård for dem....

Ja, det er også min plan i dag :)

 

så vi gik en lille tur i morges og jeg bar ham op ad trapperne, og det gik helt fint :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan evt lære ham at sidde i en cykelkurv? Så kan du lige smutte op til skoven ved cykelbanen/stadion, og gå i skyggen :-D

Jeg har ikke nogen cykel :oops: Ellers en meget god ide!

 

men han har klaret det rigtig fint i dag. Vi gik tur i morges og ellers har vi bare været nede i haven og gået lidt frem og tilbage i skyggen langs fortovet :)

han har en fest uanset. Det er nok mest mig, der synes det er lidt uinteressant :mrgreen:

 

Han har primært været vant til at gå løs rundt hos mine forældre, så når han endelig fik sele og snor på, så var han hel vild! Nu er det en fest hver gang vi skal ud, fordi han får snor på :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...