Hop til indhold

Hundens dag


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Hos os er der stor forskel på hverdag og weekend.

 

Hverdagen ser sådan her ud ca. :

 

5.00 vi står op.

5.30 vi går tur

6.00 hjemme igen og Maya bliver lukket ud i haven. For det meste får hun lidt godbidder at søge på grasplanen

6.30 jeg køre på arbejde og manden i huset står op.

7.30 Maya får en frosen maveben + sin foderboldt med lidt godbidder (eller andre lækkerier) og manden tager på arbejde.

15.00 til 16.00 plejer vi at kom hjem.

16.30 går vi tur. her er det meget forskelligt hvor vi går og hvor længe. men mellem 45min og 2,5 time :blink:

 

resten af dagen er det bare hygge, samvær og måske en smule træning for sjov.

Mellem 21.30 og 22.00 går vi i seng og sover

 

I weekenden er vi gerne på længere ture i løbet af dagen og gerne sammen med nogle af hende hundevenner.-

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jamen jeg vil da gerne fortælle. ;-)

Sådan her foregår det fra mandag-fredag hos os med de to labber:

Vækkeuret ringer kl. 0445, svært at komme op ved denne tid, men lige når vækkeuret ringer så er Zeus klar, når jeg åbner øjnene så kigger jeg ind i par sorte glade hundeøjne :lun: eller får et gummikødben i hovedet hvis jeg ikke lige står op med det samme.

 

Jeg går en tur med Zeus på en 20 min tid - så han lige får lavet det han skal. Når jeg kommer hjem lufter jeg Walther også en 20 min tid så han har fået gjort det han skal.

Så er der fodersøg i haven. Jeg smutter i bad - får morgenmad, kører kl. ca. 0640 (lige inden kommer de lige ud i haven for at tisse af)

Hjemme igen kl. ca. 1530, min mand er hjemme kl. 1500 han går også kl. 0640 om morgenen.

 

Manden går i haven med hundene... smider evt. lidt foder ud til dem de kan søge.

Manden går en 40-45 min med den store - jeg tager mig af den lille... vi går / er nok væk en god times tid ca... det er incl. pauser og søgning mv.

 

Ca. ved 17 er vi hjemme igen, så går manden i gang med maden (til os :-)) jeg får lavet madpakker til næste dag, evt. lidt støvsugning. Imens ligger hundene udenfor i indkørslen og har fået et tyggeben eller ligger bare og kigger og nyder det.

De er jo inde i et bryggers fra kl. 0640-1500 hver dag... så derfor sørger vi får de kommer alt det ud de har lyst til når vi er hjemme.

 

Hundene får aftensmad evt. på græsset eller i skålene det er lidt forskelligt... vi spiser bagefter. De ligger og slår maver :-)

 

Når køkkenet er ryddeligt igen - smutter jeg en times til med den store - da er den lille blevet lidt træt og får sig lige en lur.

Men når vi er tilbage igen er den lille ret frisk igen... så går jeg en 30 min ca. med ham... vi går i haven bagefter og laver lidt sit dæk apport eller hvad vi nu finder på.

 

Ca. kl. 2030-2100 bliver de begge trætte så sover de faktisk til jeg går i seng omkring kl. 22 - de er så lige ude i haven og tisse og så er det GODNAT... ;-) (de sover i soveværelset hos os - så de kan være "sammen" med os inden vi igen stikker af på job)

 

Sådan fungerer det hos os, og hundene ved næsten hvornår der sker noget igen, hvis opvaskemaskinen sættes i gang om aften ja så er den store klar ved snoren så skal han jo ud og gå :-)

 

Weekenderne er det lidt mere afslappet dog ikke om morgen da den lille åbenbart ved at kl. er 0445 så skal vi op... ja også lørdag og søndag... kan dog få ham til at sove til kl. 6 men det er så det, men så får jeg også noget ud af dagen i weekenderne :-) og vi får gået rigtig meget i weekenderne...

 

Og her i næste måned forventer jeg der står hundetræning på skemaet om mandagen :-)

Nogle aftener kan det ske vi putter hundene i bilen og kører i skoven eller til vandet... det er lidt forskelligt men generelt er det sådan det ser ud hos os.

 

Jeg går så 5 ture med hunde om dagen og manden 1 gang ? hmmm nå ja jeg elsker det og han elsker at handle ind og lave mad... så det er en fin deal synes jeg :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag; 5.30 Hans Jørgen lufter Pjevs og Donna, vi andre sover videre;) kl 6.45 jeg lukker Alfen og Pjevs ud, Kleo sover;), kl 7.30 Donna får mad, der efter får Pjevs, Alfen og Kleo deres foder spredt ud på plænen, medens de spiser får Donna sin morgentur i dag op af grusvejen og hilse på naboens får og gennem skoven hjem, ca 1/2 time, nu er resten færdig med mad og Donna kommer ind og jeg går med resten i engen og en tur i bækken til Pjevs;) ca 1/2 time, nu er der ro på til middag så gåes der igen med alle og jeg regner med at Alfen og Pjevs skal gå spor, Kleo får en ekstra tur og Donna kommer i hundegården det elsker hun;) jeg træner altid med Alfen og Pjevs nogle gange i løbet af dagen, Pjevs trænes mest i impulskontrol og fri ved fod lige nu, Alfen træner rally specielt højrehandling fordi jeg syntes det er sjovt;) Kleo træner det hun gider ;) der er aften tur kl 19 ca og tissetur lige før sengetid til dem der vil, dvs alle undtagen Kleo;)

jeg bruger altid ro på om formiddagen undtagen tirsdag hvor jeg går til rally;) vores aktiviteter er om eftermiddagen og når jeg har gæstehunde bliver de altid luftet for sig selv, de fleste hunde elsker den alenetid med mig;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er forskelligt. Lige nu holder jeg ferie, så vi har igen fast rutine... Overvejer dog kraftigt at starte op med det på mandag(måske tirsdag, da vi bruger hele weekenden til konkurrence:blink:), så prinsessen når at finde ud af det, inden jeg starter på arbejde om en ti dages tid.

 

Jeg får det først helt på plads med skema og møder på torsdag, hvor jeg har de første egentlige arbejdsdage, men vil skyde på hende skema kommer til at se således ud:

 

05:15 - Uret ringer og vi overvejer at stå op. Herefter bliver hun luftet og får godbidder spredt i haven, mens jeg går i bad og får gjort mig klar. Herefter hygger vi lidt mens jeg ser tv.

 

06:15 - jeg tager hjemmefra og pt. ved jeg ikke hvornår jeg er hjemme igen. Nok omkring 16:00, det er i hvert fald mit bedst bud. Hun er vant til at være længe alene hjemme(hun blev kastet ud i det da jeg fik hende hjem og der har aldrig været problemer), og jeg satser på at de dage hvor det er muligt, så kommer min søster lige forbi og lufter hende engang.

 

Når jeg kommer hjem, så får hun en lufte tur på marken, og så tror jeg at vi kommer til at bruge 15-30 minutter på noget målrettet træning.

 

Herefter bliver der gjort klar til aftensmad, hvis vi da ikke skal ud og have hold i klubben.

 

Og så slutter vi dagen af med en god aftentur og så i seng.

 

Og til dem der tvivler, jo, det kan en border collieprinsesse sagtens leve med :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Det er forskelligt. Lige nu holder jeg ferie, så vi har igen fast rutine... Overvejer dog kraftigt at starte op med det på mandag(måske tirsdag, da vi bruger hele weekenden til konkurrence:blink:), så prinsessen når at finde ud af det, inden jeg starter på arbejde om en ti dages tid.

 

Jeg får det først helt på plads med skema og møder på torsdag, hvor jeg har de første egentlige arbejdsdage, men vil skyde på hende skema kommer til at se således ud:

 

05:15 - Uret ringer og vi overvejer at stå op. Herefter bliver hun luftet og får godbidder spredt i haven, mens jeg går i bad og får gjort mig klar. Herefter hygger vi lidt mens jeg ser tv.

 

06:15 - jeg tager hjemmefra og pt. ved jeg ikke hvornår jeg er hjemme igen. Nok omkring 16:00, det er i hvert fald mit bedst bud. Hun er vant til at være længe alene hjemme(hun blev kastet ud i det da jeg fik hende hjem og der har aldrig været problemer), og jeg satser på at de dage hvor det er muligt, så kommer min søster lige forbi og lufter hende engang.

 

Når jeg kommer hjem, så får hun en lufte tur på marken, og så tror jeg at vi kommer til at bruge 15-30 minutter på noget målrettet træning.

 

Herefter bliver der gjort klar til aftensmad, hvis vi da ikke skal ud og have hold i klubben.

 

Og så slutter vi dagen af med en god aftentur og så i seng.

 

Og til dem der tvivler, jo, det kan en border collieprinsesse sagtens leve med :blink:

Lyder da super hyggeligt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi holder ikke ferie endnu, så vi er stadig på vores faste rutine

 

5:15 ringer vækkeuret og vækker os alle tre - vi holder alle af snooze-funktionen

5:45 kommer vi op af sengen

6:00 går vi tur i skoven (her om sommeren hvor det er lyst til det)

6:45 hjem, morgenmad, bad

7:15 kører jeg på arbejde. Hundene er installeret med hver deres kong

15:30/16:30 er jeg hjemme igen, hvor vi som regel hygger os og slapper af sammen

18:00/19:00 står den som regel på enten træning eller gåture. Hvis vi er på træningspladsen er vi som regel først hjemme kl.

21:00 hvor den står på aftensmad og afslapning inden vi går i seng ca. kl. 22:15

Link til indlæg
Del på andre sites

Alarm 5.20. Står op tænder for kaffemaskinen, kalder på Messi 1.gang. Går på toilettet mens kaffen brygger. Kalder på Messi 2. gang. Reder seng og kaffen er færdig.

 

Kalder på Messi for 3. gang. Drikker 1 kop kaffe og går på morgen toilette igen, mens jeg småkalder på Messi. Fodre kanin og marsvin, skærer et stykke pølse jeg vifter for næsen af Messi. Der kommer lidt liv i drengen. Han spiser pølsen. Henter halsbånd og line, poser og en smøg. Knægten er nu så vågen at han er i stand til at strække sig. Og så går vi.

 

Hjemme igen ca. 6. 30. Møder på arbejde hjemme (dagplejer) hvor det første barn kommer kl. 6.45. Messi er i stuen, han sover allerede igen.

Kl. 12.00 er børnene putter og så er det MESSI-TID:banan:! Dagens første måltid og bagefter ud i haven og tisse af (skider ikke på matriklen mere). Vi ordner hårene eller klikkertræner lidt (mest på grund af varmen, ellers var vi i haven i et par timer og dutte rundt med lidt lydighed osv).

 

Almindeligvis sover børnene til ca. 14.30-15.00 men i denne varme ikke så meget. Og derfor sker der heller ikke så meget for lille Messii. Fri kl. 16.30, vi går tur i ca. 45 min (mindre her i varmen, kun lige til han har skidt). Slap'a er så in lige for tiden. Måske kommer vandslange frem, måske er der isterning i vandskålen.

 

De 2-benede spiser aftensmad og bagefter Messi. Ca. kl. 20.15 går vi 1 times tid, ofte 1,5 time hvis energien er til det. Vi bruger her den lange line på 20 m og træner almindelig god opførsel på gade og stræde, dæk, vent, sit, højre, venstre osv. Godnat kl. 21.30. Og det var den dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Under normale omstændigheder ser vores hverdag sådan ud:

 

kl 5.15 ringer vækkeur og vi står op, jeg hopper i tøj og vi går en tur på 20 minutter.

 

Hjem og Luna får lidt morgenmad i sin foderbold, mens jeg gør mig klar.

 

Kl 6.30 kommer Luna ud og tisse af og jeg cykler til toget.

 

Kl 16.30 ca er jeg hjemme igen og så går vi en god lang tur på alt mellem 5 og 10 km.

 

Hjem og lave mad og hygge og så er det i seng ved 22.30-23 tiden.

 

I disse dage er der sporarbejde på strækningen mellem Åmarken og Vallensbæk, så der skal lige lægges 20-25 minutter oven i rejsetiden, hver vej.. Så Luna bliver passet hos min tidligere overbo i Ølby:-D Så dagen er anderledes :-D

 

*********************************************************

Jeg er ikke god til at få trænet, men bør egentlig få trænet noget bagpart.

Link til indlæg
Del på andre sites

5:45 Vækkeuret ringer. Snooze, og op kl 6:00. Hund i have, i bad imens.

6:15, børn og mand er oppe, og igang med at diskutere morgenmad. Hund inde igen,Tigger ved køleskabet.

6:45, kysser mand og børn og hund farvel og går til toget.

kl. 7:15 giver mand hund lidt at tygge i, og smider børn og tasker i bil.

Hvis mand først møder kl. 9:00 eller senere kommer hund med i Bil, og får derefter en lufter. Hvis hun gider.

 

Mand og børn er senest hjemme kl 15:30, men oftest mellem 14 og 15. Store barn tager hund i snor kl. 15:15 og henter mig ved toget, og så går vi en lang omvej hjem. Er hjemme ca. 16:30.

 

Kl 21:00 går vi aften tisserunden på ca. 20 min, og derefter er det sengetid kl 22:00. Hvis jeg ikke er klar går Rulle selv i seng.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Her ringer vækkeuret ikke - men jeg står op omkring 7:30 - Beaglerne ligger og snorker i hver deres kurv ofte med stængerne i vejret. Er på badeværelset og får tøj på. Så går vi i haven - beaglerne tisser/bummelummer (hvis de skal det)

Jeg går ind - i øjeblikket kan have døren være åben - så får beaglerne deres morgenmad i hver deres bur.

Jeg spiser morgenmad/tager medicin og i mens sover beaglerne igen.

Ved 9 tiden går jeg med den første beagle - vi går 20-25 min - hjem og hente beagle nr 2 og så fremdeles.

Ved 10:30 tiden er de gerne luftet allesammen - og så leger/aktiverer vi os i haven - enten med mig eller den yngste søn, som så i mellemtiden er kommet op.

Ved 11:30 tiden får beaglerne deres andet måltid i hver deres bur - nogle gange er de lige i haven bagefter, men så sover de et par timer.

I mellemtiden handler jeg (hvis der skal det) ellers er det mine fri timer.

Ved 14 tiden er de igen i haven og tumler rundt - og ved 15 tiden får de deres 3. måltid mad i hver deres bur.

Ved 16 tiden går jeg med Charlie 1 times tid - Sønnen går med Oscar og Darwin.

 

Så er der igen leg/aktivitet i haven (hvis de gider) ellers tuller de bare lidt rundt derude eller ligger og kigger.

Så laver jeg aftensmad og manden kommer hjem - vi spiser og når der er ryddet op hygger vi med beaglerne. Ved 19-19:30 tiden får de dagens sidste måltid - så er de i haven igen - og fra ved 20 tiden sover de - kun afbrudt af en enkelt tisse tur.

Ved 22:30 - 23 tiden er de ude og tisse af - og så forlanger Oscar at komme op i sin kurv i soveværelset - så det er omkring den tid jeg går til ro - alle beaglerne i hver deres kurv i soveværelset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke hvordan det kommer til at forløbe i den nye lejlighed, men siden hun har hvalp har vi ingen rigtige rutiner haft :vedikke:

 

Står op på forskellige tidspunkter afhængig af skolen, arbejde, weekender og ferier. Izzie har derfor adapteret mine soverutiner :mrsgreen: Vi sover til vi ikke kan sove mere, om det er pga. vækkeur eller fordi klokken nærmer sig 12 :mrsgreen::lol:

 

Så gik jeg i bad, spiste lidt morgenmad og kiggede lidt rundt på nettet og omkring 5 min inden jeg gik hjemmefra kom izzie på græsset for at tisse. Ind igen, kys på panden og farvel, når hun har skulle være alene et nyt sted efter flytning fx. så har jeg tændt for hendes liste med klassisk musik på iPoden inden jeg gik! :5up:

 

Når jeg så kom hjem kom hun lige ud på græsset, så hyggede vi lidt indenfor inden vi gik tur. Så kom vi hjem, puttede noget mere, spiste lidt mad, legede lidt, gik i seng og startede forfra :mrsgreen:

 

Træning gør vi ikke rigtig mere :hmm: det var mest da hun var hvalp, hun kan jo alt det vi trænede :cool: Hundevenner havde vi ingen af i Svendborg, men før Svendborg gik vi tit ture med hundevennerne :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

En typisk dag: vækkeuret ringer kl 6.15, snoozer indtil kl. 6.30, hvor jeg står op, og siger godmorgen til tea, som lige kan vippe med halespidsen fra sin kurv inden hun putter sig igen :)

 

Jeg går på badeværelset, og i køkkenet efter morgenmad og kaffe - og det er som regel her thepotten står op og kommer ind for at morgennusse lidt.

Jeg børster tænder, og så går vi en tur ca. Kl. 7.30 til 7.55.

 

Mig og manden kører på arbejde kl 8, han er hjemme igen mellem 15 og 16, og går i parken med tea. Jeg kommer hjem kl. 17, og det giver som regel anledning til et lille legeflip :)

 

Alt efter vejret/varmen og energien går jeg en lang tur med hende inden eller efter aftensmaden. Her træner vi lidt forskelligt - lige nu nørder vi med lineføring og div. rally øvelser :)

 

Hjemme igen, spiser vi, hvis vi ikke havde gjort det inden - tea elsker især sine bendage for tiden, for hun får benene halvfrosne og det virker til at køle hende godt ned.

 

Herefter står den på sofahygge, inden manden tager hende på den sene aftentur, ca 20 min, ved 22 tiden. Når vi kommer hjem kræver madammen at få børstet tænder (eller bare slikke kyllinge-tandpasta i sig), og så går vi alle i seng.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag ser dagen sådan ud :

op kl 8.oo hvor vi går en lille tur på ca ½ time , herefter hjem hvor Ollie og jeg spiser morgenmad og jeg går i bad .

ved 12 tiden går Ollie & jeg en lille tur og træner lidt når vi kommer hjem skal Ollie lige en tur på trimmebodet - i eftermiddag kl ca 17 -18 går vi alle 3 en lang tur minimum 1½ time og så hjem at spise aftensmad , samt slapper af og hygger , sen ( meget sen ) tissetur går vi kl ca 3 om natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

En normal hverdag hvor jeg skal møde om morgenen, ser som regel sådan ud lige for tiden:

 

Kl. 05:45 står jeg op og går tur med hundene. Turen tager ca. 40 minutter afhængig af hundenes tempo. Når vi kommer hjem får hundene deres morgenmad spredt ud på græsplænen.

 

Kl. 07:00 tager vi begge af sted (med mindre min kæreste skal arbejde hjemmefra) og hundene får et øre at tygge på.

 

Kl. 13-13:30 er jeg hjemme igen. Enten kommer hundene ud i haven eller vi går en lille tur på 20 minutter. Afhænger af vejret, hvor træt jeg er osv.

 

Kl. 19-20:00 får de aftensmad og bagefter går vi begge aftentur med hundene. Turen kan vare fra 20 minutter til 60 minutter.

 

Kl. 23:00 ca. går vi i seng og hundene får tilbudt at komme ud i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

En normal dag herhjemme, foregår ved at:

Kl. 6.30: Står op og spiser lidt morgenmad og tager tøj på..

Kl. 7: Min kæreste tager afsted og så ved Inca det er tid til tur :D

Kl. 7-9: Inca og jeg går i parken.. Her leger hun med hundevennerne og vi træner lidt forskellige ting :)

9-9.20: Inca får morgenmad og jeg skifter til uniform + lægger make-up. Når Inca er færdig, får hun et frossent marvben :)

Kl. 9.25: Jeg tager på arb. og min kæreste er hjemme på fors. tidspunkter, ofte omkring kl. 15, nogle gange før ^^ Inca kommer lige ud og tisse og de leger, ofte i sofaen eller i sengen :b

Kl. 18.30: Jeg er hjemme igen og vi går igang med aftensmaden..

Kl. ca. 20-20.30: Kæresten og jeg går en times tid med Inca, bare stille og roligt med lidt leg og træning..

Kl. ca. 21/21.30: Inca får aftensmad og vi slapper af, indtil hun lige kommer ud for at nattisse ved 22-tiden.

Kl. 22-22.30, og så er det godnat :D Inca lægger sig på sin seng ved siden af vores, og får et griseøre el. lidt tørret kallun :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...