Hop til indhold

Søger schæfer


Gæst Janrip
 Share

Recommended Posts

Hej, der ude, hvis der er nogen der er endt i den ulykkelige situtation at de måtte skilles af med deres schæfer (skriver schæfer da det er uden betydning om det er en tæve eller han)

Så vil jeg meget gerne give den et gratis hjem, jeg måtte sige favel til min højt elskede schæfer da han blev 16 år og ikke kunne mere, og er meget savnet, jeg har børn og kone og stort hus på landet med skønne natur områder og hunden vil få er langt skønt liv

Jeg bor i Midtjylland nærmest 15 km fra herning, så skriv endelig til mig hvis du har besvær med at så den solgt.

Hundens alder ville være bedst mellem Ing hvalp til omkring 1år max 1 og et halvt år.

Mvh jan

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers tror jeg altså det er sjældent at folk blot forære deres Schæferhund væk :hmm:

Jeg tror I skal være villige til at bruge nogle penge, på at købe den rette hund, hvis I ønsker hund - og især hvis I ønsker en Schæfer - specielt med de hofteproblemer som racen er plaget af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt, at Kaya og Mette har linket til denne her på fb, men det er jo ikke alle der er på fb, så har lige kopieret teksten, så alle kan læse den :-)

 

HJÆLP - ellers bliver jeg aflivet i næste uge pga skilsmisse i familien.

Schæferhund gives bort til hundeelskere og kærligt hjem. Rocky er 7 år gammel. Han er "pensioneret" tjenestehund (stoppede for 1 år siden pga ejer fik nyt job). Meget lydig, børnevenlig og rolig hund. DKK stamtavle. Fra Kennel Weibrech i Sønderjylland. DNA testet. A hofter og albuer. Ingen HCM og der er testet fri i 3 generationer. Forældre og bedste forældre er tjenestehunde. Bestået brugshunde test/prøve. Hjælp med at finde et godt hjem til Rocky DEL gerne og slå op på de hundesider i kender!!! For nærmere info ring på: 2984 4190 eller 4225 3314

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for jeres fantastiske henvendelser, men jeg vil ikke have en gammel hund for at sige favel til den når den ikke kan mere,ikke så huttigt, det vil jeg ikke kunne bære, det er synd og en skam med den der er på fb, men jeg kan ikke med så gammel en hund desvære, ja du har måske ret vedr. At man skal betale symbolske beløber. Men en på nettet kontakter mig tirsdag, hvis personen ikke dukker op og tager den hund, så nu håber jeg at jeg er er den heldige, skal nok fortælle jer om det sker eller ikke sker

Mvh

Jan

Link til indlæg
Del på andre sites

Jan, gå på schæferhunden.dk, hvis den du har i tankerne nu ikke lykkes.

 

Jeg har nu personligt aldrig forstået ideen med at få/give en hund gratis. Hvorfor? Hvis man ikke har råd til at betale 2.000 eller 10.000 for en hund, hvordan får man så råd til foder, dyrlæge, træning osv? Trods forsikring, er indkøbsprisen på min hund da for længst oversteget af andre udgifter.

 

Jeg har i øvrigt selv en sund og robust schæferblanding (almindelig og hvid), og det kunne også være en vej at gå. Sørg dog for at den er tjekket for AD/HD!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jan, gå på schæferhunden.dk, hvis den du har i tankerne nu ikke lykkes.

 

Jeg har nu personligt aldrig forstået ideen med at få/give en hund gratis. Hvorfor? Hvis man ikke har råd til at betale 2.000 eller 10.000 for en hund, hvordan får man så råd til foder, dyrlæge, træning osv? Trods forsikring, er indkøbsprisen på min hund da for længst oversteget af andre udgifter.

 

Jeg har i øvrigt selv en sund og robust schæferblanding (almindelig og hvid), og det kunne også være en vej at gå. Sørg dog for at den er tjekket for AD/HD!

 

Jeg ville heller ikke kunne finde et engangsbeløb på det beløb, men det betyder ikke at jeg ikke ville kunne give bassen en god hverdag...

Jeg fik Flipsen gratis, mod at passe godt på ham - og det synes jeg da at jeg efterlever ret godt ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Anne, jeg skriver ikke her inde for at skabe en debat, vedr. Du ikke forstår at man betaler eller ikke, så vend den om, en der køber en hund og finder ud af de ikke kan have den af en eller anden årsag som de ikke hade undersøgt, er da mere forfærdelig at man anskaffer sig en hund og ikke tænker den hun er mit familie medlem, tja lige som det valg et par laver et barn i mine øjne. Så hvorfor skal de have store beløber for deres fejl, er det hundens ve og vel man tænker på? Ja jeg spørger bare, og det er faktisk ikke mere at sige til dette, så skal vi holde os til at jeg søger hund og skriv hvis der er en, og ikke stille fler spørgsmål on hvorfor dit og dat, jeg vil give en hund i en fornuftig ung alder et permanent hjem når den er et fejlkøb fra tidligere ejer det er det hele,

Og vær ikke bekymret ovre mig jeg var en god hunde ejer og håber jeg bliver det igen 😊

Mvh

Jan

Link til indlæg
Del på andre sites

Mini-me jeg har skrevet på den, men fik modangreb lol

Så jeg måtte lige kommentere hende der selfølgelig er desparat for at få hende, nå men pyt det er vel i sidste ende ejeren der bestemmer lol

Mvh

Jan

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg var jo heldig at vores vaps på 4½ mdr. sad på internat.

Med stamtavle og fine hofter/albuer i alle led i tavlen til sølle 2500kr.

Så det kan anbefales at holde øje der også.

 

Hvilket internat købte du den på?

 

Jeg ved at i Århus, der gav de ikke stamtavlen med da jeg var frivillig der... Men måske det er forskelligt fra sted til sted?

Link til indlæg
Del på andre sites

@Piv-Piv

Blot til info, så er det ikke alle internater der afliver deres hunde hvis de ikke er bortadopteret indenfor en uge. Eks. har Dyreværnet en no-kill politik. http://www.dyrevaernet.dk/dyrevaernet-har-no-kill-politik.aspx

 

Okay, hvad så med de hunde de ikke kan finde hjem til? Skal de så bo i bur i mange år?

Tak for infoen

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, hvad så med de hunde de ikke kan finde hjem til? Skal de så bo i bur i mange år?

Tak for infoen

 

Stort set alle hunde kan få gode hjem, hvis man bare bruger tid nok. Ofte har de også plejefamilier osv. så hunde der ikke trives eller har adfærdsproblemer, kan blive arbejdet godt med, imod at få et godt hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, hvad så med de hunde de ikke kan finde hjem til? Skal de så bo i bur i mange år?

Tak for infoen

 

Da jeg snakkede med dem i Rødovre, fortalte de, at det var meget få hunde som ikke fik et nyt hjem. I kontrakten er der fastsat en deadline, hvor at ejerne forpligter sig til at tage dyret tilbage. Dette er netop for at undgå, at der er dyr som bliver parkeret hos dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du fundet en schæfer?

Ellers må du gerne kontakte mig på 28123301.

(jeg er ikke aktiv her på hunde-forum, oprettede mig udelukkende for at besvare denne tråd, så kontakt mig helst pr. Telefon eller sms)

Camilla

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...