Hop til indhold

Adr! Nogen har tisset i MIN have!


Labbeløsning
 Share

Recommended Posts

Vi står med et lidt pudsigt problem...

 

Vores 3-årige lab-tæve har altid været noget sensibel mht. "brugte" steder - heldigvis kun hjemme på græsplænen. Er vi på fremmed grund, så er hun ligeglad, og snuser helt normalt til både stort og småt. Hjemme, derimod, gør den sig store anstrengelser for at "flyve" hen over fremmede tissepletter og det der er værre... (Vi har tit besøg af nabogårdens hunde, så derfor bliver der selvfølgelig strintet lidt hist og pist.) Der har altid været bestemte steder i haven, hvor det er ganske umuligt at få hunden til at gå hen over.

 

Det lever vi med, men efter vi har fået hund nr. 2, så er det gået helt galt. Hvalpen (han) tisser selvfølgelig ude på gårdspladsen, ret tæt på yderdøren, da sådan nogen jo bare skal, når de skal. Med det kedelige resultat, at gammel-hunden efterhånden dårlig nok vil ud af døren...

Normalt kunne vi bare lige gå ud på gruset med den i 30 sekunder, så havde den klaret hvad den skulle. Og det er altså ret smart, når man skal hjemmefra klokken meget tidligt. Nu står den bare og står, med et slukøret udtryk i hovedet, og vil helt tydeligt ikke være der.

 

Lige nu sætter vi vores lid til, at en ordentlig regnbyge kan afhjælpe problemet for en stund. Men ellers må vi jo gå en tur med den store hund om morgenen også, hvilket desværre betyder at vi skal endnu tidligere op. Alternativt spæne ad h... til med hvalpen i favnen, ca. 80 gange om dagen.

 

Er der nogen, der har oplevet noget tilsvarende? Og kan vi forvente, det går over med tiden?

 

Hvis ikke, så vil jeg gerne vide hvor meget Rodalon der skal bruges til ca. 3000 kvadrameter grund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min ældste er også mega sippet med det i haven, undtagen hvis det er fremmede, så skal det tisses på. Men vores yngste har gjort dit og dat i haven til han var en vis alder, og min ene hund NÆGTEDE at gå i halvdelen af haven. Jeg gav så godbidssøg i den anden halvdel, så den elskede han (og den yngste gik ikke på toilet der).

 

Det er bedre nu, fordi den yngste primært kommer af med sagerne når vi går tur, men nogle gange glemmer han at få skidt, så sker det i det ene hjørne. Nå ja, og det er altså ligemeget at vi fjerner lorten, det er bare det at den HAR været der :lol:

 

Jaaaaa så, jeg kan vel ikke hjælpe så meget. Andet end at det nok går bedre som jeres hvalp bliver større og derfor trækker længere væk fra huset, for at gå på toilet. Han finder sikkert et yndlingssted. Men jeg ville nok prøve at hjælpe lidt, og løfte hvalpen et stykke væk fra døren, til et fast sted.

 

 

Har i tænkt om der kunne være andet i vejen med jeres ældste hund? Det lyder måske lidt sært, men min har gået til osteopat og massage i et stykke tid nu, da han havde mange spændinger og så videre, og jeg synes faktisk han er blevet mindre sippet med en del ting! Meget mærkeligt, men påfaldende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de forskellige svar. Jeg kan forstå, det ikke er noget sjældent problem vi har. Forhåbentlig går det over med tiden, og så må vi jo hjælpe den ældste til at klare det fornødne udenfor matriklen så længe det varer...

Men er det rigtigt forstået, at I lufter hvalpen om morgenen? For i så fald ville jeg da bare tage dem begge to med på en gang Så behøver I heller ikke stå tidligere op

De kommer skam ud samtidig om morgenen, bare ikke så langt væk (hvalpen er kun 11 uger). Vi er på landet, dvs. vi snakker pandelampe og den slags, så den lille skal lige lære ikke at vikle sig ind i alting, før jeg vil begive mig ud i mørket med to hunde i snor. Men det går gradvis bedre, og når efterårsferien er forbi, så er vi flere der skal tidligt op, og dermed flere til at lufte hund...

Har i tænkt om der kunne være andet i vejen med jeres ældste hund? Det lyder måske lidt sært, men min har gået til osteopat og massage i et stykke tid nu, da han havde mange spændinger og så videre, og jeg synes faktisk han er blevet mindre sippet med en del ting! Meget mærkeligt, men påfaldende.

Den ældste er sund og rask, og bliver tjekket jævnligt. Men sippethed er åbenbart ikke noget de tester for :-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de forskellige svar. Jeg kan forstå, det ikke er noget sjældent problem vi har. Forhåbentlig går det over med tiden, og så må vi jo hjælpe den ældste til at klare det fornødne udenfor matriklen så længe det varer...

 

De kommer skam ud samtidig om morgenen, bare ikke så langt væk (hvalpen er kun 11 uger). Vi er på landet, dvs. vi snakker pandelampe og den slags, så den lille skal lige lære ikke at vikle sig ind i alting, før jeg vil begive mig ud i mørket med to hunde i snor. Men det går gradvis bedre, og når efterårsferien er forbi, så er vi flere der skal tidligt op, og dermed flere til at lufte hund...

 

Den ældste er sund og rask, og bliver tjekket jævnligt. Men sippethed er åbenbart ikke noget de tester for :-).

Okay, på den måde. Jamen, så ville jeg nok prøve at flytte hvalpen lidt væk fra døren, hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Hvad med have? Kan hvalpen måske tisse der, så det ikke er ved yderdøren længere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hmm det har jeg aldrig været ude for - snarere tværtom. Charlie var lidt sippet i starten med ikke at ville ude i haven - men så kom Oscar til og siden hen Darwin og det gjorde ligesom at han tænkte, at når de både laver 1 og 2 i haven så kan jeg også - så ingen sipperi herfra :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
nu er mine hunde jo så heldige at de ikke skal gøre noget i haven - for jeg har ingen - men hvad med at træne hunden til at gøre det den skal UDENFOR matriklen ? jeg har indtryk af at det ikke er ret mange hunde der vil tisse / prutte hvor de bor - medmindre de er tvunget til det !

 

Hunden behøver da ikke træning udenfor ens have - ikke i min verden i hver fald. Mine beagler laver da både nr 1 og 2 når de er på gå tur - men de tisser da også i haven og skal de nr 2 så gør de det også der og det er ingen af dem tvunget til!

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er mine hunde jo så heldige at de ikke skal gøre noget i haven - for jeg har ingen - men hvad med at træne hunden til at gøre det den skal UDENFOR matriklen ? jeg har indtryk af at det ikke er ret mange hunde der vil tisse / prutte hvor de bor - medmindre de er tvunget til det !

 

Det er jo forskelligt fra hund til hund - min ældste voksede op i lejlighed, så det var jo så nemt, sikkert derfor han kun tisser i haven hvis han virkelig skal. Den yngste har bare haft brug for trygheden eller roen ved at kunne gøre det i egen have indtil han var ret gammel, han kom skam på ture både morgen og eftermiddag selvom han gik på toilet her. Og som skrevet, han kan altså stadig glemme at gøre det på turen i ny og næ, så gør han det når vi kommer hjem :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...