Hop til indhold

Hvilke tyggeben og andet må hvalpen få/ikke få?


Garfield
 Share

Recommended Posts

Ok. Hvad så med de der dentasticks fx?? Altså dem ville du vel så putte under kategorien som er tilsat alt mulig vil du ikke? Og når du skriver rene produkter, så mener du eksempelvis de tørrede hudruller??

 

Lige præcis, ingen grund til at give dentastix til en hvalp, der end ikke har fået sine blivende tænder. Det er kalorier fulde af tilsætningsstoffer.

 

Ja, tørret hud, skind, kød, indvolde, ører whatever.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Hej trådstarter!

 

Min fars hvalp havde en Kong, og han havde lært af en opdrætter i USA at man kan fylde den med peanutbutter. Det skulle vidst være et sandt hit blandt hunde. Man kunne også sagtens gøre det med hvalpe, var meldingen. Det kan du jo prøve :-)

 

 

Vh. Louise

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej trådstarter!

 

Min fars hvalp havde en Kong, og han havde lært af en opdrætter i USA at man kan fylde den med peanutbutter. Det skulle vidst være et sandt hit blandt hunde. Man kunne også sagtens gøre det med hvalpe, var meldingen. Det kan du jo prøve :-)

 

 

Vh. Louise

Peanutbutter, til hunde?

¨Det må da være en joke. Man fraråder at give hunde nødder pga de kan være yderst giftige for dem og peanutbutter er kanon usundt.

Fyld en kong med : leverpostej, opblødt hundemad og lign.

Herhjemme inde holder den gerne en blanding af gulerødder, pølsestykker, opblødt hundemad, specielle hundekiks og på gode dage også torskerogn. Det er virkelig et hit ved begge hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

@pivpiv

Jordnødder er ikke en nød, men en bønne. http://www.denstoredanske.dk/Natur_og_miljø/Botanik/Ærteblomstorden_(Fabales)/jordnød

 

Jeg er enig med dig i, at det ikke er noget man skal give hver dag, da det er noget fedt stads, men en gang i mellem skader det ikke. Det kan sammenlignes med at vi spiser slik en gang om ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, det var bare noget jeg har hørt! :-) Min far gør det altså af og til med hans gravhund, dyrlægen har sagt god for det, så går ud fra at det er ok. Selvfølgelig ikke noget man skal gøre hver dag, peanutbutter er sikkert ikke sundt, men det er altså rigtigt hvad Kharder siger, det er en bønne og ikke en nød. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Til fyld i marvben der ryger i fryseren, bruger jeg gerne lukullus dåsefoder blandet med en dåse tun i olie, så giver det en fin konsistens at putte i og hundene er vilde med det og så er det sådan ok sundt og fornuftigt som en snack.. Jeg kunne tilgengæld aldrig drømme om at fylde et helt marvben eller en kong bare med leverpostej, det bliver alligevel en ok stor portion leverpostej og så godt tror jeg simpelthen ikke at hunde har af leverpostej -og jeg er ellers ikke særligt sart med hvad mine hunde får lov at smage på, men mængderne skal altså være med måde... ;-)

 

Af andre tyggeting får de gerne politistave, diverse tørrede øre og lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...