Hop til indhold

Tiggeri


Kessler
 Share

Recommended Posts

Kessler har altid tigger ved bordet :oops: men men, med bare 2 dages træning, ligger han nu sødt i sin kurv når vi spiser og venter pænt på at han for sin godbid og ros når vi er færdig... Hvor er det bare skønt at kunne spise uden han stirrer på en :-D

 

Tigger jeres hunde ? og hvad gør i ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi trænede fra hvalp at Bella skulle være i kurven når vi spiser. Men hun tigger nu ikke herhjemme:-)

 

Nu er hun snart 3 år, og når jeg (vi) spiser foran tv'et, så må Bella gerne ligge i sofaen imens. Hun ligger bare og slapper af, og bliver da glad hvis der falder en hapser af. Det er lidt en anden sag når vi spiser hjemme hos andre. Så kan hun godt være slem til at tigge, specielt fx hos min mor. Og sådan groft tiggeri, som at lægge hovedet på spisebordet:lol: Men hun stopper når jeg beder hende om det (indtil min mor stikker hende en frikadelle eller noget fra bordet):-)

 

Jeg mener at det er nemmere at lære hvalpen nogle klare regler, og så slække på dem efterhånden som hunden lærer hvad der er rigtigt og forkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca hvor er dine hunde kære :lun:

Kessler hvordan lærte du ham ikke at tigge ved bordet? Min den store har lært at man ligger sig hen når vi spiser aftensmad, som regel ligger han under spisebordet og sover det er ok med os. MEN den lille Zeus er en mega tigger, han ligger hovedet i vores skød så låret bliver helt savlet til:oops: enkelte gange hopper han op af en, hvordan har du trænet det væk?

Jeg synes jeg har prøvet mange ting skamrose for at han lå under bordet med den store, sagt bestemt nej! Det har virket en i en lang periode, men kan det hænge sammen med at han nu er teenager og der er lukket i den øverste etage lige nu?

Følger med i tråden og vil gerne have ideer til at få trænet dette væk :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Inca tigger også, det er ikke så galt som det kunne være når vi er hjemme, MEN, når vi tager hjem til mine forældre....

 

 

1381296_10153358855085387_133457167_n.jpg

 

SÅ er hun klar....

Hun tigger også når vi er ude og gå tur og vi møder en bestemt hunde-ejer som ALTID har Frolic med -.-

 

Derhjemme giver vi hende et tyggeben når vi spiser og siger "Nej", hvis hun kommer over, men det er svært hos mine forældre, for de kan jo ikke stå for hende, og synes også det er okay, mine forældre synes jo bare det er sødt xD

 

Til gengæld ville jeg gerne vænne hende af med at tigge hos fremmede når vi er på tur... :-( Så følger også lige med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lupo tigger som regel lige når vi har sat os ned for at spise. Vi har den regel at han selvfølgelig ikke må gø, stikke snuden over til maden og snuse eller prøve at tage maden. Men at han sidder og kigger, det er vi ligeglade med. Som regel kigger han et par minutter, og så ligger han sig ned når han finder ud af, at han ikke får noget af maden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gider virkelig ikke hunde der tigger. Mine ved godt, at når vi spiser, så skal de forholde sig i behørig afstand. De ved til gengæld også, at så snart vi rejser os, så kan der falde en rest af eller de kan slikke tallerkener i køkkenet. De fleste har lært det i løbet af et par dage. Leah har været den mest stædige og forsøger stadig af og til at komme hen til spisebordet når vi sætter os. Vi skubber bare tallerkenerne udenfor række/slikkevidde :mrgreen: og venter til hun giver op og går væk. Så får hun stille ros for at lægge sig.

 

Men har vi gæster til spisning, så skal de da bestemt prøves af. :lol: Det kunne jo være der var en gæst der ikke kendte reglerne. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca hvor er dine hunde kære :lun:

Kessler hvordan lærte du ham ikke at tigge ved bordet? Min den store har lært at man ligger sig hen når vi spiser aftensmad, som regel ligger han under spisebordet og sover det er ok med os. MEN den lille Zeus er en mega tigger, han ligger hovedet i vores skød så låret bliver helt savlet til:oops: enkelte gange hopper han op af en, hvordan har du trænet det væk?

Jeg synes jeg har prøvet mange ting skamrose for at han lå under bordet med den store, sagt bestemt nej! Det har virket en i en lang periode, men kan det hænge sammen med at han nu er teenager og der er lukket i den øverste etage lige nu?

Følger med i tråden og vil gerne have ideer til at få trænet dette væk :-)

 

Dejligt med så mange tilbagemeldinger Tak :-D

Altså med hensyn til hvordan vi har lært Kessler det på meget kort tid - Ja altså sådan helt kort så blev han sendt over på tæppe (En Kurv) så blev jeg stående og sådan med kropssprog viste at jeg mener det - ingen snak. Hver gang han hoppede ud af kurven gentog jeg det, især med kroppen - peg og blok ham med kroppen ( Det virkede ret hurtigt) når vi er færdig for han en godbid og total overdreven ros så han er helt fjalet :slem: Nå men som sagt efter 2 dage hopper han nu selv op i kurven, og venter på vi er færdige. Jeg tror at det har betydet ret meget at man ligesom har besluttet at det skal være sådan og at man mener det - Lyder det flollet ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund tigger fordi jeg er ligeglad og egentlig morer mig lidt over det. Nu spiser jeg som regel ved sofabordet og så har jeg en sort skygge siddende ved min venstre skulder. Hun vil allerhelst have den ene pote på kanten af bordet så hun bedre kan se maden og kigger jeg på hende, rykker hun endnu tættere på og stirrer mig ind i øjnene med hendes mørkebrune øjne på størrelse med tekopper. Næsen kommer dog aldrig tæt på min mad eller mit ansigt, ellers. Når hun har kigget længe nok fra venstre side, går hun om bag min ryg og hænger på sofaryggen og skuler over min højre skulder, så hun får et bedre overblik over min tallerken. Spiser jeg ved et spisebord kigger hun dog kun lige 10 sekunder, så lægger hun sig til at sove.

 

Thailo var ikke spor bedre. Kan huske en dag hvor mine hundevenner var på kaffebesøg og vi sad i sofaen og spiste æblekage. Thailo sad i sofaen ved siden af en der hedder Hanne og der skal lige siges at denne Hanne kan fordærve enhver hund (hun er skide ligeglad med hvor tosset man bliver og griner bare af det).

 

Vi sidder så dér og snakker og Hanne tager en skefuld æblekage op på sin ske. Hun åbner munden og er centimeter fra at køre den nu tomme ske ind i mørket, for det der lå på skeen var allerede langt nede i Thailos mave. Og tjah, der var jo ikke andet at gøre end at hente en ny ske til hende. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Inca tigger også, det er ikke så galt som det kunne være når vi er hjemme, MEN, når vi tager hjem til mine forældre....

 

 

[ATTACH=CONFIG]114340[/ATTACH]

 

SÅ er hun klar....

Hun tigger også når vi er ude og gå tur og vi møder en bestemt hunde-ejer som ALTID har Frolic med -.-

 

Derhjemme giver vi hende et tyggeben når vi spiser og siger "Nej", hvis hun kommer over, men det er svært hos mine forældre, for de kan jo ikke stå for hende, og synes også det er okay, mine forældre synes jo bare det er sødt xD

 

Til gengæld ville jeg gerne vænne hende af med at tigge hos fremmede når vi er på tur... :-( Så følger også lige med...

 

Ej altså de øjne :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Kessler, nej det lyder ikke fjollet. Jeg vil prøve i aften :-) og du har jo ret man skal jo mene det og ikke slække som man sommetider gør ;-):oops:

 

Nu skal jeg heller ikke lyde total hellig, for på mange punkter kan Kessler sørme godt snøre mig, men lige denne gang må jeg have gjort noget rigtigt for det virker :vedikke:

Lad os endelig høre hvordan det går i aften, det bliver spændende :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men vi trænede jo det ikke at tigge her ved aftensmaden i aften. Jeg lå et tæppe 1,5-2,0 meter fra enden af spisebordet og der skulle Zeus sidde / ligge mens vi spiste. Hver gang han gik hen på tæppet for at sidde eller ligger så klikkede jeg med klikkeren og han fik en godbid. Tror jeg rejste mig en 10-15 gange og guidede ham på tæppet, klikkede og han fik en godbid, de sidste 15 min af min aftensmad spiste jeg uden hundesavl uden en hund der hoppede op, han sad bare på tæppet og kiggede... en fornøjelse at spise sin mad i aften. Så der er tegn på forbedring ;-) og det skal klart trænes resten af ugen - og resultatet skal ende med at han bliver på tæppet på gulvet mens vi spiser. Og det skal helst læres inden juleaften hvor hele den pukkelryggede kommer til juleaftensmad her i huset :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Thor er jo lidt af den overbevisning at han aaaaaaldrig får nok mad... Så når vi sidder og spiser så står han gerne henne ved havedøren og kikker hen på os med det mest ynkelige fjæs han kan diske op og de største hundeøjne.. En gang imellem kommer han hen til bordet når vi er ved at være færdige med at spise, men så lægger han sig bare for ens fødder hvis han får besked på det.

 

Spiser vi hos min mor dog, så er sagen helt en anden...

Der skal både kredses rundt om bordet, snuses til bordkanten, og lægge hovedet på skødet af først mormor, og så morfar, fordi ''se hvor sød jeg er, jeg skal have hapser!''... De kan ikke stå for det, og han er vant til at han altid får et eller andet af dem... Dog har vi opdraget dem til at man går altså væk fra bordet når man får hapser, og først efter vi har spist færdigt... Så indtil da sidder han troligt med hovedet på skødet af den ene eller den anden, for ligesom at minde dem om at vi jo altså lige skal huske en hapser bagefter :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Thor er jo lidt af den overbevisning at han aaaaaaldrig får nok mad... Så når vi sidder og spiser så står han gerne henne ved havedøren og kikker hen på os med det mest ynkelige fjæs han kan diske op og de største hundeøjne.. En gang imellem kommer han hen til bordet når vi er ved at være færdige med at spise, men så lægger han sig bare for ens fødder hvis han får besked på det.

 

Spiser vi hos min mor dog, så er sagen helt en anden...

Der skal både kredses rundt om bordet, snuses til bordkanten, og lægge hovedet på skødet af først mormor, og så morfar, fordi ''se hvor sød jeg er, jeg skal have hapser!''... De kan ikke stå for det, og han er vant til at han altid får et eller andet af dem... Dog har vi opdraget dem til at man går altså væk fra bordet når man får hapser, og først efter vi har spist færdigt... Så indtil da sidder han troligt med hovedet på skødet af den ene eller den anden, for ligesom at minde dem om at vi jo altså lige skal huske en hapser bagefter :roll:

 

Kessler har også sådan en mormor og morfar, han hyler i bilen så snart han ser vi skal besøge dem, og styrter ind til mormor med forventning lysende ud af øjnene, Hvor er min småkage mormor : )

han viger ikke fra hendes side, hele besøget og ja det er ok med mig, det er noget de har sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kessler har også sådan en mormor og morfar, han hyler i bilen så snart han ser vi skal besøge dem, og styrter ind til mormor med forventning lysende ud af øjnene, Hvor er min småkage mormor : )

han viger ikke fra hendes side, hele besøget og ja det er ok med mig, det er noget de har sammen.

 

Sådan er Ninja desværre også ude hos min far. Hun kan slet ikke slappe af, og stresser faktisk over at hun hele tiden skal holde øje med hvem der går i køkkenet. :???:

 

Så selvom det er hyggeligt for din mormor, skal man nogle gange også huske at tænke på om hunden egentlig også synes det er fedt. Nu ved jeg jo ikke om Kessler har det som Ninja, men bare at det måske er værd at holde øje med, der er jo nogle hunde som styrer det bedre end andre. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er Ninja desværre også ude hos min far. Hun kan slet ikke slappe af, og stresser faktisk over at hun hele tiden skal holde øje med hvem der går i køkkenet. :???:

 

Så selvom det er hyggeligt for din mormor, skal man nogle gange også huske at tænke på om hunden egentlig også synes det er fedt. Nu ved jeg jo ikke om Kessler har det som Ninja, men bare at det måske er værd at holde øje med, der er jo nogle hunde som styrer det bedre end andre. :-D

 

Jeg er enig i at der er grænser og jeg tror også, at kender man sin hund, så ved man hvornår det er nok. Kessler er den type hund der stirrer på en, han kan sidde meget længe og han ligner en der forsøger at telepatere sine tanker til en " Gi mig en godbid......" "Kom vi skal ud til godbid skuffen " :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...