Hop til indhold

Agilitykonkurrencer vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg var i telt - og nej pyyyyh hedebølge! Det var ikke fordi det var et problem at holde varmen! Jeg boede tæt ved træningskammerater i campingvogn, så vi kunne spise sammen. Hvis jeg forlod teltet i længere tid var hundene i bur. Hvis jeg bare skulle over at spise eller lign. så var de bare i løbegården. Men de er også vant til at være med på "stævnecamping" i teltet.

 

[ATTACH=CONFIG]114864[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]114863[/ATTACH]

 

Nuttet :lun:

 

 

Nala dur bare ikke til varme, så jeg håber på en sommer med max. 18 gr. i solen ;-)hehe ...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det var en hård omgang i år... så mange løb i 30 graders varme, så mange dage i træk... Mit lille kræ var ihvertfald træt til sidst!

Helt forståeligt. Det er også virkelig hårdt. Også for os mennesker synes jeg!

Jeg er heller ikke god til så meget varme ..

 

Var det først eller sidst på sommeren i var til Fionia?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var en hård omgang i år... så mange løb i 30 graders varme, så mange dage i træk... Mit lille kræ var ihvertfald træt til sidst!

 

Det var vildt varmt!!! Jeg var virkelig glad for at vi kun havde meldt os til klasseløbene, så jeg havde kun to løb pr. dag. Ærgerligt bare at løbene lå i den samme rækkefølge hver dag, så mit første løb for dagen foregik altid på vådt og glat morgendug-græs... :roll: Både Iso og jeg skvattede i hvert fald i ét morgenløb, kan jeg huske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne forestille mig at set up'et på Dania 2014 er det samme som i 2011.

 

Jeg låner lige et billede fra Herlufsholms Idræstcenters hjemmeside

Herlufsholm%20luftfoto.JPG

Der hvor det røde er(atletikbanen) var de tre agilitybanerbaner. Ovenover ses en masse fodboldbaner. Der var campingen(der var rigeligt med plads. Går man gennem de fodboldbaner der er forrest i billedet kommer man til en hundskov(jeg har af princip ikke mine med i hundeskov, men der var også skov som ikke var hundeskov). Forsætter man ud til venstre i billedet kan man opleve det smukke Herlufsholm og der er generelt en smuk natur. Mindre end ti minutter fra stedet er Næstved Storcenter, så det er nemt at komme afsted for at handle ind. Mener også der er både en Fakta og Netto tæt op.

 

Jeg havde forøvrigt en plads med campingvogn ved den lysestreg der går igennem campingområdet og det tog omkring fem minutter at gå til banerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne forestille mig at set up'et på Dania 2014 er det samme som i 2011.

 

Jeg låner lige et billede fra Herlufsholms Idræstcenters hjemmeside

Herlufsholm%20luftfoto.JPG

Der hvor det røde er(atletikbanen) var de tre agilitybanerbaner. Ovenover ses en masse fodboldbaner. Der var campingen(der var rigeligt med plads. Går man gennem de fodboldbaner der er forrest i billedet kommer man til en hundskov(jeg har af princip ikke mine med i hundeskov, men der var også skov som ikke var hundeskov). Forsætter man ud til venstre i billedet kan man opleve det smukke Herlufsholm og der er generelt en smuk natur. Mindre end ti minutter fra stedet er Næstved Storcenter, så det er nemt at komme afsted for at handle ind. Mener også der er både en Fakta og Netto tæt op.

 

Jeg havde forøvrigt en plads med campingvogn ved den lysestreg der går igennem campingområdet og det tog omkring fem minutter at gå til banerne.

Det ser fint ud! Hvad med faciliteter, hvad er der af sådan noget? Altså toiletter, bad, køkken/opvask?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så er stævneåret 2013 over, for min del i hvert fald, næste stævne er i 2014. Og så er det jo tid til at lave en lagkage over årets succeser... :slem: :lol:

 

Desværre ser det jo ikke så pænt ud, med en diskprocent på hele 60! Sidst jeg lavede lagkage, midt på året, lå den vist på 55... Men trods alt en lille forbedring fra 2012, hvor den lå på 69. Fejlfrie løb er gået fra 3% i 2012 til hele 10%, hvor løb med 5 fejl er gået ned fra 17% til 16%. Løb med 10 fejl eller mere er gået op, fra 10% til 13%. Så alt i alt - færre disk'er og flere fejlfrie løb, resten ligger nogenlunde på samme niveau, dog lidt flere løb med mange fejl. Som jo nok er Iso's berømte nedrivninger... Kan dog glæde mig over at vi kun har én eneste feltfejl i løbet af året, og ikke ret mange slalomfejl (6 i alt).

 

Kom frisk med jeres diskprocenter!! :klap2:

 

 

 

lagkagediagram.numbers.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih, det havde jeg jo helt glemt PP!! Hvor spændende! Amocca og jeg ses nok til stævnet i januar, ikke??

 

Og jeg vidste vel at jeg kunne stole på dig mht. lagkager, Amocca! :lol: Og så synes jeg vi hører aaalt for lidt om det nye hus!!! Hvor, hvordan, er der agilityegnet have??? :vedikke:

 

jooo, måske odense. Har ikke helt bestemt mig endnu. Der er jo heldigvis megasen til elding, så kan forhåbentlig nå atf å en ide om vejret inden. Orker ikke iskolde ridehaller i øjeblikket. Så overvejede at holde pause indtil vi flytter ud. Men så kom jeg til at huske at jeg allerede har betalt for vilhelmsborg :roll:

 

mht det nye hus, så er jeg jo først lige flyttet idag. Så ikke så meget at berette. Haven er stor nok til et par spring og en slalom tænker jeg. Så det bestiller jeg nok til foråret.

Link til indlæg
Del på andre sites

jooo, måske odense. Har ikke helt bestemt mig endnu. Der er jo heldigvis megasen til elding, så kan forhåbentlig nå atf å en ide om vejret inden. Orker ikke iskolde ridehaller i øjeblikket. Så overvejede at holde pause indtil vi flytter ud. Men så kom jeg til at huske at jeg allerede har betalt for vilhelmsborg :roll:

 

mht det nye hus, så er jeg jo først lige flyttet idag. Så ikke så meget at berette. Haven er stor nok til et par spring og en slalom tænker jeg. Så det bestiller jeg nok til foråret.

 

Ej, men det bli'r jo ikke koldt i vinter, basta!!! :fyfy: Vi holdt julestævne i ridehal i går, og det var slet ikke koldt, jeg endte med at ta' jakken af! :shock: Sådan må det gerne bli', både til Odense og Vilhelmsborg! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm... Nu har jeg lige fået besked på at ændre min tilmelding til det kursus med Anja Christensen d. 25/1, så måske man skulle snuppe Odense med... Der er bare laaaaaaaang vej fra Vordingborg til Odense hvis det vælter ned med sne...

 

Cassi.jpg

Havde ikke fået opdateret Cassis lagkage efter Fakse, hvor vi jo rent faktisk havde et løb med kun 5 fejl :banan: Og så kan Korvis godt gå hjem med sine 60 % :drille:

 

Bliver også nødt til at få målt hende Carla. Er så sikker på at hun er lige på målet... Det drejer sig nok om +/- 5 mm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom de nye udtagelsesregler til DM. De almindelige klasseløb ved udvalgte stævner tæller, og man samler så point sammen. Jo højere klasse man løber jo flere point får man. Og så opnår man kun point hvis man har mindre end fem fejl.

 

Vil det sige, at man kan få dm point selvom man har op til 4,99 sekunder i tidsfejl? Det virker da lidt sært?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det egentlig fint med de nye regler. Lå og læste dem på min ferie og fik svar på et par af mine spørgsmål i tråden på agility DK - FB siden ..

 

Oprykningsreglerne har jeg det fint med (når nu det ikke kan være som i dag), er glad for at jeg stadig kan være med i kampen om CERT'erne, og har det fint med DM-udtagene (de få ting vi ved om dem pt).

 

Kan forstå nogle er kede af at året hund og årets allround hund bliver udtaget i klasse 3, men jeg aner ikke noget om hvordan de blev udtaget før, så det har jeg ingen mening om. Dog kan jeg se at det nok får en del kl3'er til fortsat at løbe kl3 når de har fået deres CERT'er fordi de jo nok skal bruge DM-udtag og point til års-kampene, men jeg synes da kun det er dejligt der stadig er noget at løbe for i kl3 når certifiktatet er i hus. Desværre udlukker det jo så nogle fra kampen og det kan jeg godt forstå man synes er ærgerligt, men så kan de jo måske bare koncentrerer sig om deres klasseløb så de hurtigere kan rykke op hvis det er det der er ambitionen ... Hmm, men det er er jo også hårdere for hunden at løbe alle de kl3 løb, så det er jo ikke så godt :-( Tjaa, jeg ved det ikke. Kender ikke konkurrencen i dag, overhoved!

(grøn-stævne-deltager.dk)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...