Hop til indhold

Agilitykonkurrencer vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

Det er faktisk rigtig træls :lol: Jeg har også måtte arrangere flere arbejd hjemme dage med min chef, for jeg kan ikke komme på kontoret hver dag af samme årsag! Og jeg bliver nødt til at tage toget til Sjælland :lol: osv... Det endte med en Dacia. :-) En stepway. Den kan trække campingvognen og prisen passer perfekt til min pengepung.

 

Måtte fluks google... Ser fed ud!! :5up: Tillykke med den! Og kan godt se det er træls... :ae: Men alligevel... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:banan:

 

 

IMG_1017.jpg

 

Første dag til stævne. Vi var langtfra perfekte, men hun kom igennem. Hun var så lynhurtig de første 11 forhindringer, at jeg simpelthen ikke kunne lave de forkryds jeg havde planlagt, det blev til bagkryds (som vi slet ikke har øvet) men det gik helt fint. Min træner stod ude på sidelinen med kæben nede på jorden. :lol:

 

Nr 11 var en tunnel, og da Leah kom ud af den, blev hun forskrækket over noget rumsteren oppe på tilskuderpladserne, men jeg fik hende videre og i mål.

Nu glæder jeg mig til i morgen og søndag! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan:

 

 

[ATTACH=CONFIG]122138[/ATTACH]

 

Første dag til stævne. Vi var langtfra perfekte, men hun kom igennem. Hun var så lynhurtig de første 11 forhindringer, at jeg simpelthen ikke kunne lave de forkryds jeg havde planlagt, det blev til bagkryds (som vi slet ikke har øvet) men det gik helt fint. Min træner stod ude på sidelinen med kæben nede på jorden. :lol:

 

Nr 11 var en tunnel, og da Leah kom ud af den, blev hun forskrækket over noget rumsteren oppe på tilskuderpladserne, men jeg fik hende videre og i mål.

Nu glæder jeg mig til i morgen og søndag! :-D

 

Fedt - seje Leah! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kunne ikke gentage successen i dag. Stakkels Leah startede flot, men så var der noget der skræmte hende, og så besluttede hun sig til at gemme sig i en tunnel. :lol:

 

Min træner tror, det var en af banepersonalet der sad i mørkt tøj og i skygge der så for skummel ud (stævnet foregår i en overdækket hal med åbne sider, så der er meget lysforskel).

 

Vi prøver igen i morgen. :-D

 

Agility er helt sikkert meget sundt for sjælen - stolt den ene dag, ydmyget den anden. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Disk igen i dag. Men det gik meget, meget bedre end i går. Banen var sværere, især den første halvdel, men hun startede fantastisk og vi kom perfekt igennem de sværeste skift og undgik fælderne. Men så midt på banen gik hun i stå og virkede trykket. Hun trak mod udgangen, og jeg forsøgte både at kalde/lokke og løbe væk fra hende, men intet hjalp. Så gik jeg hen til hende og hviskede hende i øret "you can do this, let's go!"

 

Og så satte hun i gang igen, men jeg var nødt til at skippe en forhindring for at holde farten, ellers var hun helt sikkert stoppet igen. Sidste forhindring var en tunnel, som hun tog fint, men hun kom ud af den meget forsigtigt - hun skulle lige se sig om og sikre sig, at der ikke var noget farligt. :lol:

 

Jeg skal vist lige læse racebeskrivelsen for hende - det der med frygtløs har hun ikke helt fået med. :lol:

 

Men jeg skal bestemt ikke klage, det er kun hendes andet stævne, og at komme hjem med bare et enkelt godkendt løb og en sløjfe, det er jeg virkelig rigtig glad for. Og hun er jo kun 2 år og med en virkelig dårlig start på livet. Hun skal nok lære at blive mere selvsikker jo mere hun kommer ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten, så er det altså dejligt at deltage i en sport hvor alle virkelig støtter op om hinanden og hepper helt vildt, selvom man på en måde er konkurrenter. Alle er vildt begejstrede når andre får en god runde, der bliver hujet og klappet, der er bare store smil på hele vejen rundt og en fantastisk stemning. Det er ægte glæde på andres vegne!

 

Er det lige sådan derhjemme, eller er der mere konkurrencestemning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten, så er det altså dejligt at deltage i en sport hvor alle virkelig støtter op om hinanden og hepper helt vildt, selvom man på en måde er konkurrenter. Alle er vildt begejstrede når andre får en god runde, der bliver hujet og klappet, der er bare store smil på hele vejen rundt og en fantastisk stemning. Det er ægte glæde på andres vegne!

 

Er det lige sådan derhjemme, eller er der mere konkurrencestemning?

 

Det er ligesådan herhjemme, i stor udstrækning. Agility er en lille sport i Danmark, så man kan ikke undgå at ende med at kende alle hvis man løber stævner jævnligt. Der er selvfølgelig folk man synes bedre om en andre ;-) og der vil altid være nogle enkelte, som ikke helt fatter, at det her er for sjov... Men som generel regel, så er folk enormt søde og støttende. Især da jeg bar helt ny, synes jeg der var enorm opbakning. Ligegyldigt hvor sindssygt Karla havde opført sig på banen, var der altid een der havde et eller andet positivt de kunne påpege. Om ikke andet så: der er i hvertfald ikke tvivl om, at din hund elsker agility :lol: sagt efter Karla havde taget samtlige forhindringer 2 gange og vi på intet tidspunkt havde løbet sammen på banen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ligesådan herhjemme, i stor udstrækning. Agility er en lille sport i Danmark, så man kan ikke undgå at ende med at kende alle hvis man løber stævner jævnligt. Der er selvfølgelig folk man synes bedre om en andre ;-) og der vil altid være nogle enkelte, som ikke helt fatter, at det her er for sjov... Men som generel regel, så er folk enormt søde og støttende. Især da jeg bar helt ny, synes jeg der var enorm opbakning. Ligegyldigt hvor sindssygt Karla havde opført sig på banen, var der altid een der havde et eller andet positivt de kunne påpege. Om ikke andet så: der er i hvertfald ikke tvivl om, at din hund elsker agility :lol: sagt efter Karla havde taget samtlige forhindringer 2 gange og vi på intet tidspunkt havde løbet sammen på banen :lol:

 

Der må være forskel på Øst og vest :vedikke: ikke at folk ikke er søde, men oplever da at folk mest holder sig for sig selv, og at man lige skal ind i varmen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der må være forskel på Øst og vest :vedikke: ikke at folk ikke er søde, men oplever da at folk mest holder sig for sig selv, og at man lige skal ind i varmen...

 

Måske? Det tør jeg ikke sige. Har kun løbet et enkelt stævne på sjælland... Nu er min en hund man lægger mærke til - fordi hun skriger hele banen rundt :lol: så måske er det derfor folk altid synes de skal kommentere? Aner det ikke. Men jeg prøver altid at huske at gøre det samme. Altså at huske at snakke med kl1 løberne og påpege fine ting i deres løb... Det betyder så meget, det gjorde det ihvertfald for mig, da jeg var ny og bukserystende nervøs...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes altså også folk er søde og støttende her på øst siden :engel:

 

Der bliver ofte klappet og huet synes jeg - Især i kl1 ... Og har aldrig oplevet at folk ikke ville hjælpe til en banegennemgang osv.

Synes der er en god stemning og at der bliver hygget rigtig meget på stævnedagene!

... Men jeg er også selv ret opsøgende og deler gerne kage osv med naboteltene selvom jeg ikke kender dem :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes altså også folk er søde og støttende her på øst siden :engel:

 

Der bliver ofte klappet og huet synes jeg - Især i kl1 ... Og har aldrig oplevet at folk ikke ville hjælpe til en banegennemgang osv.

Synes der er en god stemning og at der bliver hygget rigtig meget på stævnedagene!

... Men jeg er også selv ret opsøgende og deler gerne kage osv med naboteltene selvom jeg ikke kender dem :stupid:

 

Jeg tror at jeg én gang har oplevet at blive heppet på. Desværre så har dem jeg er i klub med, lidt den holdning at det gør man ikke... Og det er altså noget skidt... Grunden er altid "lad nu være med at stresse dem"...

Men altså, jeg hepper altså også på mine hundeførere når de er til træning, så kan ikke se problemet.

 

Skal lige siges at det ikke er fordi der ikke bliver heppet. Folk hepper bare ikke på folk de ikke kender, som Amocca beskriver de gør i vest....

 

************************

Og så noget helt, helt andet. På mandag skal jeg ud og se på bil. Læste en time for en anden i mandags, så kan komme afsted fra arbejde halv to og har rent faktisk muligheden.

 

Så håber jeg snart kan sige, nu er jeg også bilejer. Det er godt nok en lille en af slagsen, men der skal bare være plads til mig og mine to hunde.

 

Håber det hele luge spiller, og så virker det jo noget mere overskueligt at tage til konkurrencer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at jeg én gang har oplevet at blive heppet på. Desværre så har dem jeg er i klub med, lidt den holdning at det gør man ikke... Og det er altså noget skidt... Grunden er altid "lad nu være med at stresse dem"...

Men altså, jeg hepper altså også på mine hundeførere når de er til træning, så kan ikke se problemet.

 

Skal lige siges at det ikke er fordi der ikke bliver heppet. Folk hepper bare ikke på folk de ikke kender, som Amocca beskriver de gør i vest....

 

************************

Og så noget helt, helt andet. På mandag skal jeg ud og se på bil. Læste en time for en anden i mandags, så kan komme afsted fra arbejde halv to og har rent faktisk muligheden.

 

Så håber jeg snart kan sige, nu er jeg også bilejer. Det er godt nok en lille en af slagsen, men der skal bare være plads til mig og mine to hunde.

 

Håber det hele luge spiller, og så virker det jo noget mere overskueligt at tage til konkurrencer.

 

Krydser fingre for bilen :x:

 

Med hensyn til at heppe, så er jeg jo i den situation at jeg er "agility-opdraget" af Sanne Ammitzbøll, som vel er en af Danmarks mest larmende mennesker :lol: Så med mindre folk specifikt frabeder sig larm, så råber, hepper, kommenterer jeg gerne fremmede menneskers løb....

Link til indlæg
Del på andre sites

Krydser fingre for bilen :x:

 

Med hensyn til at heppe, så er jeg jo i den situation at jeg er "agility-opdraget" af Sanne Ammitzbøll, som vel er en af Danmarks mest larmende mennesker :lol: Så med mindre folk specifikt frabeder sig larm, så råber, hepper, kommenterer jeg gerne fremmede menneskers løb....

 

Ja, man er ikke i tvivl om det når Sanne er til stede :genert:

 

Og håber virkelig det flasker sig med den bil. Eneste punkt hvor jeg er nervøs er at jeg det sidste halve år har kørt i min fars med automatgear. Så s kl lige huske at køre med manuelt gear igen. Og så kan jeg(hvis det lykkes) glæde mig til at fylde 30 år, for så bliver jeg elitebilist i mit forsikringsselskab og så falder præmien med omkring 6000 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, man er ikke i tvivl om det når Sanne er til stede :genert:

 

Og håber virkelig det flasker sig med den bil. Eneste punkt hvor jeg er nervøs er at jeg det sidste halve år har kørt i min fars med automatgear. Så s kl lige huske at køre med manuelt gear igen. Og så kan jeg(hvis det lykkes) glæde mig til at fylde 30 år, for så bliver jeg elitebilist i mit forsikringsselskab og så falder præmien med omkring 6000 kr.

jeg skifter ofte mellem min egen manuelle og martins med automat gear, og det er kun svært hvis man ligger og kører i begge biler konstant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...