Hop til indhold

Agilitykonkurrencer vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

Det bliver et mærkeligt år i år. Ingen WAO - kan ikke deltage i udtagelsesprøverne, fordi jeg er i sommerhus på langeland - og jeg tilmelder mig heller ikke Dania...

 

måske skulle jeg få en hundehvalp denne sommer - det bliver da helt mærkeligt helt uden noget "stort" at se frem til...

 

Ja, det er da den eneste fornuftige løsning :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Havde du regnet med det? Hvis det er fornuft du mangler, så tag en snak med René, han er helt håbløs med hunde og behørigt antal :roll::lol:

 

Eftersom Rene gik med til tre og jeg kun har 2 lige nu, så stemmer han jo nok ikke imod at få 3? Hvornår kommer i egentlig og besøger os? Og ser det nye hus :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Eftersom Rene gik med til tre og jeg kun har 2 lige nu, så stemmer han jo nok ikke imod at få 3? Hvornår kommer i egentlig og besøger os? Og ser det nye hus :-)

 

Eneste grund til at han gik med til tre, var fordi jeg var så ked af det over Mingus' pension (som så ikke blev til noget alligevel:mrgreen:) at han fik rigtig ondt af mig. I virkeligheden tror jeg bare han havde et midlertidigt ildebefindende, for fatter virkelig ikke at han gik med til det. Men heldigvis elsker han jo Lulu :lun:

 

Vi kommer snart! Måske søndag? Afhængig af om han skal hente brænde. Lørdag tager vi forhåbentlig til Fredericia.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Disk i alle fire løb. Nogle ting blev afprøvet, noget fungerede :blink: Desværre er hun uheldig at hun gled på vej ind i en tunnel i sidste klasse, og det var vist ret voldsomt. Så ikke hvad der skete, undrede mig bare over at hun ikke kom så hurtigt ud som jeg havde forventet. Samtidigt lå den bundsolidt og flyttede sig ikke. Bare ikke en god kombo med et styks racercassi. Hun virker ok, men holder lige øje med hende de næste par dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Disk i alle fire løb. Nogle ting blev afprøvet, noget fungerede :blink: Desværre er hun uheldig at hun gled på vej ind i en tunnel i sidste klasse, og det var vist ret voldsomt. Så ikke hvad der skete, undrede mig bare over at hun ikke kom så hurtigt ud som jeg havde forventet. Samtidigt lå den bundsolidt og flyttede sig ikke. Bare ikke en god kombo med et styks racercassi. Hun virker ok, men holder lige øje med hende de næste par dage.

 

håber da snart I får lidt held og medgang i agilityen.

Forhåbentlig er hun ikke skadet hende vilddyret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ intet problem. Hun løber jo ikke så stærkt hende Karla :shock:

Nej i seng med dig og rigtig god bedring ;-) Håber du er frisk til imorgen.

 

Hun løber heldigvis ikke helt så stærkt når det er vinter og hun er lidt tyk og ude af form, men det ændrer ikke på, at jeg ikke kan løbe uden at dø af hosteanfald... Suk

 

nå, heldigvis er det jo i min baghave, så hvis jeg er ved at krepere har jeg ikke langt hjem

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun løber heldigvis ikke helt så stærkt når det er vinter og hun er lidt tyk og ude af form, men det ændrer ikke på, at jeg ikke kan løbe uden at dø af hosteanfald... Suk

 

nå, heldigvis er det jo i min baghave, så hvis jeg er ved at krepere har jeg ikke langt hjem

 

god bedring til i morgen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun løber heldigvis ikke helt så stærkt når det er vinter og hun er lidt tyk og ude af form, men det ændrer ikke på, at jeg ikke kan løbe uden at dø af hosteanfald... Suk

 

nå, heldigvis er det jo i min baghave, så hvis jeg er ved at krepere har jeg ikke langt hjem

 

Det klarer du snildt ;) du skal jo alligevel ikke trække vejret undervejs vel ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

håber da snart I får lidt held og medgang i agilityen.

Forhåbentlig er hun ikke skadet hende vilddyret.

 

Jeg synes faktisk der er massere medgang i agilityen, eller endnu vigtigere fremgang. I 2012 tog jeg en beslutning i forhold til vores deltagelse i lydighedskonkurrence. Hver gang inden en konkurrence sætter jeg mig for hvilken/hvilke øvelser jeg bare gerne vil have skal fungere. Det er typisk de ting som jeg ved vi har arbejdet hårdt på. Hvis det fungere, så er det egentlig ligegyldigt om de andre øvelser kikser. Og siden da har jeg altid haft en følelse af at vores lydighedsdeltagelse har været en succes. Det samlede resultat eller placeringen er ligegyldig.

 

Det har jeg ført over til agilityen. Når jeg går banen, så forsøger jeg at identificere de ting, som jeg ved bør og skal fungere. Samtidigt så beslutter jeg mig for om der er noget som skal testes. Tag fx den her bane fra i går:

AG1.jpg

 

Der var en ting som skulle lykkes for at det var et succesløb for os, hun skulle kunne går ud og tage 4-5-6 uden jeg var med. Det lykkedes og jeg kunne pænt blive på den anden side af slalom(tror faktisk aldrig jeg kom om på den anden side af de to spring ved A'et). Samtidigt var jeg spændt på om jeg kunne få hende i den anden tunnel, for det hul de skulle ind i var bare ikke oplagt, og her fik jeg bekræftet at min hun er hamrende stærk i at blive dirigeret bag fra. Altså var det en succes, selvom vi blev disket lige efter balancen, da jeg fik trukket hende over det gale spring :stupid:(skulle nok have været på den anden side af balancen).

 

Hun havde to fede ture på slalom(i den ene agilityklasse strøg hun over et A der var ved siden af, og i den jeg har vist tegning fra, var hun ikke lige i slalommode, så valgte ikke at kæmpe med hende), desværre røg den sidste pind, men hun har været ret slukket på en slalom, så det ville jeg ikke rette på. Vi må træne det noget mere.

 

Og så er der jo et mål hver evig eneste gang. Hun skal være styrbar og vi skal hygge os. Igår havde hun et løb, hvor fanden lige tog ved hende.

 

 

Hun virker forøvrigt helt OK, i hvert fald ligger hun og vrider sig rundt på gulvet, fordi hun har fundet en pivedims at lege med.

 

Nu skal vi ikke til konkurrence før 10. maj(ah, jo, men ikke i agility). Her skal hun kun løbe en AG1 og SP1, har jo en Carla der også skal startes og så lige en Rallykonkurrence samme dag. Men det hele er jo på hjemmebane, så mon ikke det går :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg også landet hjemme efter en super fin dag i det jydske!

 

Luna løb et super fint sp3, hvor vi kun havde en mindre kure på tråden, det rakte til en 2. plads. Så fik jeg hende disket i spå, da jeg vist tog en smule for let på det, ups :engel: I agå løb hun et rigtig fint fejlfrit løb, men ikke den hurtigste, det gav vist en 6. plads mener jeg det var, og selvfølgelig DMudtag. Til sidst løb hun et rigtig fint ag3 løb! Jeg holdt en lidt på felterne og det gav så en 3. plads :banan: Dygtige Luna!

 

Milo løb først et rigtig fint spå! Det gav en 6.plads og et DM udtag :banan:Super milo! Så blev han disket en 3-4 gange i agå, han styrtede rundt og tog lidt på må og få! Ej, ikke helt men føltes næste sådan! Men han var rigtig glad hele løbet, så skønt! Og han fik alle felter! Til sidst løb han ag2, og sikke han var fin igen! Det gav en 2. plads. Dygtig dygtig gammelpot :hjerte: Jeg har fået filmet lidt løb, bl.a. ag2+3 de kommer lidt senere til de nysgerrige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...