Hop til indhold

Agilitykonkurrencer vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

vi er en af de klubber, som har valgt er skal betales samlet(dvs, enten gennem klubben eller, hvis klubben ikke vil, så må man gøre det samlet gennem klubben på anden vis). I 2012 tror jeg faktisk at man her i kredsen besluttede sig for at alle konkurrencer skulle være på denne måde.

 

 

Men i bund og grund tror jeg at det skyldtes at sådan havde man jo altid gjort(altid som i før der var onlinetilmelding og man skulle skrive sig på en seddel i klubben og så betalte man samtidigt med det:blink:). Og det skal ikke være en hemmelighed at kredsbetyrelsen i kreds 6 nogle gange holder liiiidt for godt fast i fortiden.

 

 

Der er to store fordele ved det som gør at vi holder fast.

Vores kassers arbejde lettes en del. Alle vores hundeførere skal betale via lokalforeningen og når jeg bare selv ser på alle de konkurrencer jeg deltog i sidste år, så er der jo en del at se til med en 20-25 der tager ud i konkurrencer, og hvis der også skulle holdes styr på alle de penge der kommer ind andet sted fra, så er der meget at holde styr på.

Den anden grund er at så bliver det lokalforeningerne der skal sørge for at deres hundeførere får betalt. Synes ikke det kan være rigtigt at vores kasser skal have fat i folk for at få penge.

 

 

Dog håber jeg at man på et tidspunkt kan få muligheden for at betale ved tilmelding med sit kort, som man kan på hundeweb. Det er så meget bedre. Og måske det kan betyde at folk ikke bare melder til, lader være med at betale og aldrig dukker op.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De fleste andre klubber sender enten en mail ud eller skriver i indbydelsen, at hvis man ikke har betalt inden den ig den dato så er man ikke med i programmet.

 

har en enkelt gang, til et lille bitte stævne oppe i Frederikshavn, betalt kontant på dagen, fordi jeg havde glemt at overføre. For mig er netbank langt det nemmeste. Jeg melder mig som regel til ca 7-10 stævner af gangen og så overfører jeg hele pakken på een gang

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Lille Louie

Jeg forstår godt du synes det er lidt langt, at køre for at løbe 2 løb på en dag.

Der er jo besluttet i år at den åbne klasse ved DKKs agility stævner "forsvinder", da bla. DM udtagelse er flyttet til de almindelige klasseløb.

Samtidig har man besluttet at Dkks internationale stævner, ligeledes afvikler Årets Hund i Klasse 3.

Vi har jo i forhold til vores Nordiske vender ikke haft den helt vilde søgning i Danmark til vores holdkonkurrencer, derfor har vi nu valgt i fællesskab at gøre lidt ekstra for at fremme disse konkurrencer alle sammen, så det kan blive en spændende klasse med mange hold.

Vi har i Hvalsø valgt, at kun afvikle det mindste antal klasser DKK forlanger ved et internationalt stævne, da vi jo ved der jo ofte kommer flere deltagere til de internationale stævner.

det betyder selvfølgelig, at folk kun har 2 klasseløb pr. dag, samt et evt. holdløb, men ind imellem kan det jo også være en smule befriende, at et stort stævne ikke slutter kl. 19 om aftenen.

 

De bedste hilsner

Allan

Stævneleder Hvalsø

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, synes det er ret så ærgerligt, at stævnedagene bliver kortere nu. F.eks. i Hvalsø i starten af maj, der er 2 klasseløb pr. dag. That's it. Det er sgu' lidt langt at køre for to løb.

 

Det håber jeg ikke bliver normen. For så bliver jeg da tvunget ud i at starte johna til Vibys bededagsstævne. Ellers bliver det sgi lidt trist med kun 2 løb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er det med DAF stævner.. er der egentlig nogle konkurrencer, man kan melde til selvom man ikke er i DAF?

 

Gad nemlig godt et par konkurrencer mere uden slalom inden vi melder til i dch eller dkk...

 

Er der nogle fler-dages Ag konkurrencer i sommer, som er gode at melde til som nybegynder på en konkurrencebane (ligegyldigt hvilken klub)

 

Tror du mener DGI og ikke DAF, eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaaaaaah, gør det lige meget hvad :banan:

 

Nah. Hun er en følsom lille sjæl, hun skal ikke ud og løbe en hel bane før hun selv tror på det. Det bliver måske aldrig, hvem ved, så må det være sådan det er.

 

det går så fantastisk med hendes fart og motivation nu, så længe vi løber helt helt simple ting, så hun kan overskue at hun gør det rigtigt. Det skal ikke ødelægges bare fordi jeg synes det kunne være sjovt at løbe et stævne med hende. Hun kan alle forhindringerne og hvis vi var super heldige og banen var god kunne hun såmænd også komme igennem fejlfrit og i fin fin tid. Men er vi uheldige bliver det bare en øv oplevelse.

 

jeg har sluttet fred med det faktum at nok aldrig bliver en konkurrencehund. Så kan jeg jo kun blive positivt overrasket hvis hun rent faktisk en dag bliver klar...

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt du har sluttet fred med det, kan forestille mig, hvor bittert det er, når du bare gerne ville have en Karla2. Jeg fik heller ikke ligefrem en Louie2, i hvert fald ikke med sådan en indbygget motivation, drive og glæde for det, men måske det kommer med nok træning. Nu må vi se. Jeg bliver altid ret demotiveret på mine og hendes vegne i vinterhalvåret, fordi hun løber så pisselangsomt og bliver så let distraheret på gulvtæppe og i ridehal, men når vi så kommer på græs, tordner hun derudaf. Det var i hvert fald det der skete sidste år, så håber da lidt at historien gentager sig om nogle måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt du har sluttet fred med det, kan forestille mig, hvor bittert det er, når du bare gerne ville have en Karla2. Jeg fik heller ikke ligefrem en Louie2, i hvert fald ikke med sådan en indbygget motivation, drive og glæde for det, men måske det kommer med nok træning. Nu må vi se. Jeg bliver altid ret demotiveret på mine og hendes vegne i vinterhalvåret, fordi hun løber så pisselangsomt og bliver så let distraheret på gulvtæppe og i ridehal, men når vi så kommer på græs, tordner hun derudaf. Det var i hvert fald det der skete sidste år, så håber da lidt at historien gentager sig om nogle måneder.

 

Johna har jo startet en enkelt DGI konkurrence og hendes "problem" er ikke distraktion. Hun reagerer overhovedet ikke på larm, tilskueren, hundegøen osv i hal eller udenfor. Hun er fint koncentreret om det hun laver. Men hun går virkelig meget op i at gøre ting rigtigt og at prøve at forstå hvad hun skal. Det er såmænd også fint nok, hvis bare hun ikke ville prøve at gætte banen mens hun er på startlinien, og når hun så opdager at hun har gættet forkert bliver hun ked af det :roll:

 

jeg har ingen mulighed for at rette på hende, så går hun helt i autistisk nedbrud. Så hvis hun løber forbi noget, løberd en forkerte vej osv. Så er min eneste mulighed at løbe med hende, hvis hun skal få en god oplevelse. Fint nok til træning, men ikke ligefrem noget der gyder tro på, at hun bliver konkurrenceskarp. Hun bliver 3 nu her til maj.

 

I alle andre henseender er hun jo en fantastisk hund og nu har jeg bestilt en ny hundehvalp til at overtage teten fra Karla. Så det hele går nok ;-)

 

jeg troede egentlig Poker var en lille stjerne? Synes da du løber det ene fejlfri løbe fter det andte med hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver så spændende med en ny hvalp!!!

 

Lidt kan hun da :) Men det er jo et halvt år siden vi sidst løb på græs, så jeg glemmer lidt at hun godt kan noget som helst, når vi så i et halvt år har løbet på gulvtæppe, hvilket ca. sløver hende med 50%. Og det selvom jeg hujer hende hele vejen rundt, så jeg er ved at krepere. Og alle de andre (border collie)-førere på holdet ryster på hovedet af mig og jeg tror de tænker "hvorfor orker hun det, den der hund har jo intet drive", men det er kun fordi de ikke har set hende på græs. Hun bliver mega usikker indenfor, og jeg ved ikke rigtig hvorfor.

 

Men så når vi kommer ud, viser det sig, at der er trængt en del ind alligevel. Jeg startede hende jo op på gulvtæppe i efteråret 2012 og tænkte 'puha, det bliver op ad bakke det her', men efter et halvt år, da vi så gik udenfor, viste det sig, at hun havde forstået alle kommandoerne, hun gjorde det helt rigtigt, syntes det var sjovt og gad vildt godt løbe.

 

I forhold til at hun stadig er rimelig ny i gamet, er hun lidt en lille stjerne. Hun fyldte 2 år i november og fik da 4 pinde sidste år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah... Joy og Cassi kan sgu heller ikke sammenlignes. Men Joy var jo 6 år da jeg overtog ham(vel og mærke uden et eneste fejlfrit løb) så det var nok derfor han inden for et år fik sine pinde til oprykning til SP2 i både DcH og DKK og han endda fik sin første pind i SP2 inden jeg flyttede ham i senior(havde jeg taget en dyb indånding og ikke var blevet så pissefornærmet over vi ikke kunne holde os inden for de ret skarpe banetider på Jutlandia, så tror jeg på det var lykkedes at få ham i SP3).

 

Cassi er bare i en helt anden liga og hun er slet ikke så artig, men hun fylder jo først tre om et par måneder, så måske jeg bare skulle vente med at tage hende ud til konkurrencer til hun fylder 6 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes jeg har læst og læst, men kan ikke finde noget.. Hvad er det for en hund du har bestilt, Amocca?

 

Det har været nævnt i både aogi og i træningstråden :mrgreen: men jeg har ikke lavet nogen specific tråd til det endnu. Det er for tid,igt, tæven er ikke engang gået i løb endnu, så der kan ske meget. Måske går hun tom, måske kommer der ikke en tæve til mig osv.

 

jeg har bestilt en hvalp efter Sannes Zuper, så det bliver vildt spændende :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...