Hop til indhold

Agilitytræning vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg har jo en hund som overtænder / overtændte til agility. For os var det kun tid og erfaring der gjorde det bedre. Lige meget hvor mange timer om ugen jeg trænede med hende, så sprang hun stadig i luften når jeg værsgo på stævnebanen...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg føler ikke som sådan at Cassi er overtændt, men nok mere slukker for det der burde foregå på 1. Sal. Det er lidt som om at det fede for hende er at komme hurtigst muligt frem og afsted. Det betyder bl.a. at hun glemmer at afpasse hastigheden ind i slalom, og hun så når hun når 3. Port brager lige ind i en pind.

 

Jeg tror at det mere træning kunne gøre var at give bedre timing fra min side af, så vi ikke får så mange misforståelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

FEEEEEEED træning i går :banan:

 

Ludwig var SÅ meget på og maks tændt! Nogle af de handling-ting vi har arbejdet på virkede pludselig, og koncentrationen blev holdt i længere tid.

Han trækker super meget på tunneller, og det gjorde så at jeg ret langt fra, kunne smide ham i tunnellen og derefter placere mig selv bedre til at nå at tage imod....

 

Der er ingen tvivl om at feltforhindringerne bliver vores udfordring...:engel:

 

Fortsatte med slalomtræning.....nu 6 pinde på række.... :banan: Indlærer med 2+2 efter kursus hos Rikke Wriedt :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er deprimeret!!! Og overvejer kraftigt at stoppe med agility... (okay, måske ikke helt...) Iso og jeg har været ude at træne i det her træningsfællesskab vi er kommet med i. Og vi præsterer IGEN at stå og terpe på TO skide spring, fordi Iso ikke kan finde ud af at springe OVER springet, men springer ind i springstøtter og overliggere så det hele sprøjter om ørerne på os... Når hun ikke springer lige ind i mine ben... Min eks-træner var også med, han er pissedygtig og er også rigtig god til at læse/mærke Iso, så han er en super støtte og hjælp for mig. På et tidspunkt overtog han Iso, for at prøve selv. Og søreme om ikke hun gjorde det samme med ham. Hvilket i og for sig var lidt en lettelse for mig, for så er det ikke mig der er helt galt på den. Resten af banen (som ikke var helt nem) løb Iso kanongodt. Så typisk. Og hvis jeg kender hende ret kunne vi sætte den samme bane op i morgen, eller om en uge - og så ville hun ikke ha' noget som helst problem med de to pisse spring! Men så ville det garanteret være et andet sted på banen, hvor der er et spring hun bare sleeeet ikke kan springe over. :stupid: Det er fandeme frustrerende, når man ikke kan regne hunden ud, og ikke aner hvordan fanden man skal tackle problemet. Og det var jo ellers begyndt at gå lidt godt, hun rev ikke så mange pinde, og hun var super lydhør - og nu vender det hele bare igen. Og med 3 dårlige oplevelser i træk er det bare ved at være for meget - time hos Ann-Britt, stævne, og så i dag. Der er bare ingen fremskridt, og begynder noget at gå bedre så dukker noget nyt (eller noget gammelt!!) op... Og det værste af alt er at jeg bli'r sur på Iso... Jeg lader det ikke komme ud, men jeg kan mærke det indvendigt. Og det er bare ikke sjovt. :cry: I morgen stiller jeg "problemspringene" op i agilityhaven, og så må vi se om jeg kan forstå noget af hvad der sker i Iso's hoved. Om aftenen skal vi så til træning. Og onsdag skal jeg træne lidt med veninden. Håber det går nogenlunde bare nogen af gangene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har trænet flatwork her til aften. Primært med Johna, da Karla kammede helt over og er ikke helt sikker på hvor godt jeg synes sådan nogle hidsige sving er for hendes albue...

 

er der nogen der kan forklare mig hvorfor Johna bare ikke kan generalisere det vi laver på jord til forhindringer? Når jeg arbejder med flatwork kan hun sendes fremad, hun kan lave de flotteste bagkryds, hun kan løbe ud og "hente" ting selvstændigt... Når vi er på en bane med forhindringer... Not so much :roll::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis, kan virkelig godt forstå din frustration, når nu Iso er så super god til de sværere ting, og du ved jo, at hun godt KAN springe de spring. Jeg ville godt nok også trække håret ud, hvis det var mig.

 

Håber der er nogen der kan hjælpe, eller at der pludselig går et lys op for hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du overvejet, om der kan være en fysisk årsag?

Ja, det er jeg flasket op med, det første jeg tænker hvis en hund laver noget underligt er om der er noget fysisk i vejen. Men i Iso's tilfælde er jeg temmelig sikker på at det sidder i knolden. Hun kører meget højt, og er ekstremt uforsigtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis, kan virkelig godt forstå din frustration, når nu Iso er så super god til de sværere ting, og du ved jo, at hun godt KAN springe de spring. Jeg ville godt nok også trække håret ud, hvis det var mig.

 

Håber der er nogen der kan hjælpe, eller at der pludselig går et lys op for hende.

Er også ved at være temmelig tyndhåret! Skal sætte noget op i haven her til formiddag, så må vi se om jeg kan finde ud af noget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er deprimeret!!! Og overvejer kraftigt at stoppe med agility... (okay, måske ikke helt...) Iso og jeg har været ude at træne i det her træningsfællesskab vi er kommet med i. Og vi præsterer IGEN at stå og terpe på TO skide spring, fordi Iso ikke kan finde ud af at springe OVER springet, men springer ind i springstøtter og overliggere så det hele sprøjter om ørerne på os... Når hun ikke springer lige ind i mine ben... Min eks-træner var også med, han er pissedygtig og er også rigtig god til at læse/mærke Iso, så han er en super støtte og hjælp for mig. På et tidspunkt overtog han Iso, for at prøve selv. Og søreme om ikke hun gjorde det samme med ham. Hvilket i og for sig var lidt en lettelse for mig, for så er det ikke mig der er helt galt på den. Resten af banen (som ikke var helt nem) løb Iso kanongodt. Så typisk. Og hvis jeg kender hende ret kunne vi sætte den samme bane op i morgen, eller om en uge - og så ville hun ikke ha' noget som helst problem med de to pisse spring! Men så ville det garanteret være et andet sted på banen, hvor der er et spring hun bare sleeeet ikke kan springe over. :stupid: Det er fandeme frustrerende, når man ikke kan regne hunden ud, og ikke aner hvordan fanden man skal tackle problemet. Og det var jo ellers begyndt at gå lidt godt, hun rev ikke så mange pinde, og hun var super lydhør - og nu vender det hele bare igen. Og med 3 dårlige oplevelser i træk er det bare ved at være for meget - time hos Ann-Britt, stævne, og så i dag. Der er bare ingen fremskridt, og begynder noget at gå bedre så dukker noget nyt (eller noget gammelt!!) op... Og det værste af alt er at jeg bli'r sur på Iso... Jeg lader det ikke komme ud, men jeg kan mærke det indvendigt. Og det er bare ikke sjovt. :cry: I morgen stiller jeg "problemspringene" op i agilityhaven, og så må vi se om jeg kan forstå noget af hvad der sker i Iso's hoved. Om aftenen skal vi så til træning. Og onsdag skal jeg træne lidt med veninden. Håber det går nogenlunde bare nogen af gangene...

 

Ingen gode råd, men et:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er deprimeret!!! Og overvejer kraftigt at stoppe med agility... (okay, måske ikke helt...) Iso og jeg har været ude at træne i det her træningsfællesskab vi er kommet med i. Og vi præsterer IGEN at stå og terpe på TO skide spring, fordi Iso ikke kan finde ud af at springe OVER springet, men springer ind i springstøtter og overliggere så det hele sprøjter om ørerne på os... Når hun ikke springer lige ind i mine ben... Min eks-træner var også med, han er pissedygtig og er også rigtig god til at læse/mærke Iso, så han er en super støtte og hjælp for mig. På et tidspunkt overtog han Iso, for at prøve selv. Og søreme om ikke hun gjorde det samme med ham. Hvilket i og for sig var lidt en lettelse for mig, for så er det ikke mig der er helt galt på den. Resten af banen (som ikke var helt nem) løb Iso kanongodt. Så typisk. Og hvis jeg kender hende ret kunne vi sætte den samme bane op i morgen, eller om en uge - og så ville hun ikke ha' noget som helst problem med de to pisse spring! Men så ville det garanteret være et andet sted på banen, hvor der er et spring hun bare sleeeet ikke kan springe over. :stupid: Det er fandeme frustrerende, når man ikke kan regne hunden ud, og ikke aner hvordan fanden man skal tackle problemet. Og det var jo ellers begyndt at gå lidt godt, hun rev ikke så mange pinde, og hun var super lydhør - og nu vender det hele bare igen. Og med 3 dårlige oplevelser i træk er det bare ved at være for meget - time hos Ann-Britt, stævne, og så i dag. Der er bare ingen fremskridt, og begynder noget at gå bedre så dukker noget nyt (eller noget gammelt!!) op... Og det værste af alt er at jeg bli'r sur på Iso... Jeg lader det ikke komme ud, men jeg kan mærke det indvendigt. Og det er bare ikke sjovt. :cry: I morgen stiller jeg "problemspringene" op i agilityhaven, og så må vi se om jeg kan forstå noget af hvad der sker i Iso's hoved. Om aftenen skal vi så til træning. Og onsdag skal jeg træne lidt med veninden. Håber det går nogenlunde bare nogen af gangene...

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er deprimeret!!! Og overvejer kraftigt at stoppe med agility... (okay, måske ikke helt...) Iso og jeg har været ude at træne i det her træningsfællesskab vi er kommet med i. Og vi præsterer IGEN at stå og terpe på TO skide spring, fordi Iso ikke kan finde ud af at springe OVER springet, men springer ind i springstøtter og overliggere så det hele sprøjter om ørerne på os... Når hun ikke springer lige ind i mine ben... Min eks-træner var også med, han er pissedygtig og er også rigtig god til at læse/mærke Iso, så han er en super støtte og hjælp for mig. På et tidspunkt overtog han Iso, for at prøve selv. Og søreme om ikke hun gjorde det samme med ham. Hvilket i og for sig var lidt en lettelse for mig, for så er det ikke mig der er helt galt på den. Resten af banen (som ikke var helt nem) løb Iso kanongodt. Så typisk. Og hvis jeg kender hende ret kunne vi sætte den samme bane op i morgen, eller om en uge - og så ville hun ikke ha' noget som helst problem med de to pisse spring! Men så ville det garanteret være et andet sted på banen, hvor der er et spring hun bare sleeeet ikke kan springe over. :stupid: Det er fandeme frustrerende, når man ikke kan regne hunden ud, og ikke aner hvordan fanden man skal tackle problemet. Og det var jo ellers begyndt at gå lidt godt, hun rev ikke så mange pinde, og hun var super lydhør - og nu vender det hele bare igen. Og med 3 dårlige oplevelser i træk er det bare ved at være for meget - time hos Ann-Britt, stævne, og så i dag. Der er bare ingen fremskridt, og begynder noget at gå bedre så dukker noget nyt (eller noget gammelt!!) op... Og det værste af alt er at jeg bli'r sur på Iso... Jeg lader det ikke komme ud, men jeg kan mærke det indvendigt. Og det er bare ikke sjovt. :cry: I morgen stiller jeg "problemspringene" op i agilityhaven, og så må vi se om jeg kan forstå noget af hvad der sker i Iso's hoved. Om aftenen skal vi så til træning. Og onsdag skal jeg træne lidt med veninden. Håber det går nogenlunde bare nogen af gangene...

 

Ej, hvor øv :ae: Håber I finder ud af det snart!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad tror du, det er, der sker?

 

Vi lavede fuldstændigt det samme move senere i banen, hvor der ingen som helst problemer var, den rev hun ikke én eneste gang og der var fint flow etc. Problemstedet var i starten, spring et og to. Så det har noget at gøre med at vi starter fra stillestående - især at jeg gør det. Fra 2 til 3 er jeg så nødt til at flytte mig ret tjept, og det er den bevægelse der hyler Iso helt ud af den. Hun får simpelthen så travlt med at komme frem til mig, at hun overhoved ikke tænker på sit afsæt, som bli'r heeelt hen i skoven forkert. Hvis jeg bare kunne stå helt stille og sende hende rundt, så ville det nok gå helt fint - men det tillader banens videre forløb ikke. Og selvfølgelig er det også noget hun skal kunne gøre, så jeg må tænke lidt over hvordan jeg lige tackler den... :hmm:

 

Jeg tror også at jeg skal til at kigge på om vi har et problem med den venstre side, for noget lignende skete i fredags, på en anden bane. Der rev hun godt nok ikke, men vi havde gevaldige kommunikationsproblemer. Og det var også et move på min venstre side... Og det er ikke Iso jeg tænker på her, men at JEG har en dårlig side, og når jeg tænker nærmere over det er jeg faktisk mest komfortabel med at handle hende på højre side. Sjovt nok, da jeg er venstrehåndet! Så muligvis var det i går en kombi af begge ting. Men nu skal jeg ud i agilityhaven og prøve noget af! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og SÅ har vi eddermame prøvet af! :mrgreen: Iso er nu heeelt færdig, og ligger og snorkbobler. Og faktisk tror jeg lidt at vi fik has på noget af problemet. Men jeg endte simpelthen med at måtte gå ind og "blokere" hende, for at få hende til at sætte farten ned så hun kunne nå at tænke sig om. Vi fik også trænet vores "ud" til den helt store guldmedalje, da jeg på et tidspunkt troede at det var den der ikke sad godt nok. Men det var det i hvert fald ikke. Da jeg endelig fik Iso til at sætte farten ned før hun satte af, blev det pludselig helt, helt anderledes! Så tør jeg jo handle tæt på og alt muligt, ellers er jeg simpelthen bange for at hun springer ind i mig eller en springstøtte, og kommer til skade... Hun har simpelthen ikke respekt for hverken støtterne eller mig - altså forstået på den måde at hun bli'r nødt til at tilpasse sig, og ikke bare brase ind i os. Springstøtterne og mig, that is... :lol: Men det håber jeg kan komme nu. Min venstre side fungerer også udmærket, tror bare det var en tilfældighed at der var to venstre-side-episoder oveni hinanden.

 

Fik også trænet en smule på en øvelse vi fik i fredags, noget med at trække Iso forbi spring - og det er svært! Iso søger jo forhindringerne voldsomt, så bare jeg kommer til at dreje en kvarts millimeter på en fod eller en skuldre, så er hun af sted... Lige nu kan jeg kun trække hende imellem to spring hvis jeg bakker, og det skal vi så arbejde os væk fra, så jeg kan løbe forlæns. Ville sq virkelig være rart at kunne... :roll:

 

Nå, men er i betydeligt bedre humør nu! Og ser frem til træning i aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt det du siger med venstre og højre... Karla kan handles fint på begge sider og jeg har ikke som sådan en side der er stærkere end den anden... Lige bortset fra bagkryds. Har de smukkeste bagkryds fra venstre mod højre, men når hun skal bagkrydses fra højre mod venstre bliver det noget krølleri i de fleste tilfælde. Det samme gør sig i øvrigt gældende i rally i skift foran øvelser. Perfekt fra venstre over til højre, krølleri fra højre til venstre :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt det du siger med venstre og højre... Karla kan handles fint på begge sider og jeg har ikke som sådan en side der er stærkere end den anden... Lige bortset fra bagkryds. Har de smukkeste bagkryds fra venstre mod højre, men når hun skal bagkrydses fra højre mod venstre bliver det noget krølleri i de fleste tilfælde. Det samme gør sig i øvrigt gældende i rally i skift foran øvelser. Perfekt fra venstre over til højre, krølleri fra højre til venstre :vedikke:

 

Jeg er definitivt mere ukomfortabel med venstre side, ikke svagere som sådan, men... mere stiv i det..? Jeg skal nok være lidt obs på det, tror jeg. I dag gik det jo fint efter noget tid, lidt som om jeg lige skulle varmes lidt op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser sku frem til torsdages træning. I sidste uge havde jeg glemt ordentlige godbidder til Rigmor. Og de godbidder jeg havde med, gad hun overhovedet ikke arbejde for, så hun var virkelig tung at danse med og lyttede overhovedet ikke!

Denne gang er jeg på forkant, og har købt både cocktailpølser og frikadeller. Det må da kunne holde motivationen og ørerne i gang :lol:

 

DAF-damer: Jeg kan se at der bliver holdt noget cup d. 22 juni. Hvad går det ud på? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Yes!! Har været til træning - og min "blokering" fungerede søreme også der! :5up: For der kom sgu et sted der faktisk lignede det jeg har haft problemer med, og hvor vi først havde problem på fuldstændig samme måde. Men så huskede jeg lige Iso på den blokering, og så fungerede det efterfølgende! I godt humør igen!! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Vi fik trænet slalom i går aftes, det gik faktisk ganske ok - og jeg er blevet bedre til at træne fra alle vinkler og med forskellige afstande og huske at lukke port 1 og 2 lidt for hver gang så vi ikke står stille...

 

Jojo, måske vi en dag får styr på den slalom og snart kan smide port 3 på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...