Hop til indhold

Alene dag vs aften


Sitto
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

nu vil jeg lige høre om andre oplever det samme som jeg:-)

 

Alle fire hunde er bedøvende ligeglade med at være alene, de sover sig stort set igennem det hele, kun lige afbrudt af lidt leg mellem Zazu & Camy.

 

Men Camy bryder sig ikke om at være alene om aftenen!

 

De er altid i vores entre når de er alene, med nedrullet gardiner og så lys tændt. Hun er fuldstændig ligeglad med at det fx er mørkt når vi går eller evt mørkt når vi kommer hjem om eftermiddagen.

 

Men har vi fx været hjemme hele dagen og vi så tager afsted til aften - så dur det altså ikke! Hun er ikke angst - men det er tydeligt at se på hende hun er utryg ved det.

 

Hun hverken hyler, gør, piber, tisser eller ødelægger ting. Hun rejser sig bare op af dørene ind til køkken (glasdør) og stue. Og ligger mere på dørmåtten og ligesom venter (det gør hun ikke i dagtimerne) - generelt virker hun mere til at lede efter os og ikke helt kunne finde samme ro.

 

Det er slet ikke et issue for os - det er så yderst sjældent at vi er nogle steder i weekenden alligevel. Så når vi er, bliver de bare passet. Ingen problem der. Hun skal ikke være alene hvis hun ikke er helt tryg ved det. Og generelt synes jeg slet ikke de - som hovedregel - skal være alene i weekenden alligevel, når de er det 5 hverdage i ugen!

 

Jeg synes bare det er lidt spøjst. For mørket var jo en af de ting man tænker det først er- men morgen/eftermiddag er mørket ligemeget.

 

Og vi kan sagtens forlade dem midt på dagen fx, ingen problem der. Men kommer vi så ikke hjem til aften - så bliver hun rastløs.

 

Andre der oplever forskel på at lade deres hunde være alene om aftenen når de er vant til at være alene om dagen?

 

Søger ikke råd til at løse "problemet" - er bare nysgerrig efter om andre oplever noget lign da jeg synes det er lidt spøjst den måde og hvornår, hun reagere på. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er da lidt spøjst, måske er det bare at det er uvant? Altså at det andet passer ind i hendes vante rutiner og det gør dette ikke?

 

Mine er ligeglade med tidspunktet, så længe det kun er 1 gang om dagen

Jeg tænker også det må være hendes rutiner der bliver brudt? :vedikke: Men ok, når man er vant til at ligge og putte i sofaen hver aften, så er det sgi da heller ikke acceptabelt at man pludselig skal ligge på en dyne i entréen! :lol:

 

Men med rutiner - så har hun jo heller ikke fast været vant til at vi fx er hjemme indtil kl 14 og så tager afsted nogle timer. Men dét er ok. Vi møder ret fast indenfor et vis tidsrum hver morgen - som jo så er hendes rutine.

 

De tre andre er også fuldstændig ligeglade med tidspunktet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også det er fordi det er udenfor de normale rutiner....

 

Vores er også ligeglade, så længe det ikke er to gange lige efter hinanden... Jeg havde en dag hvor jeg var alene, jeg handlede og glemte noget og skulle lige hurtigt tilbage... DET brød de sig ikke om!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg efterlader Carla på "unormale" tidspunkter, så skriger hun. Altså virkelig skriger! Det er ikke rigtigt og jeg må have glemt hende. Jeg tager det så ikke ret tungt, da jeg er helt sikker på at det mere er hysteri end det er angst. Hun går direkte i seng, når hun har fundet ud af at jeg altså ikke tager hende med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Hvis jeg efterlader Carla på "unormale" tidspunkter, så skriger hun. Altså virkelig skriger! Det er ikke rigtigt og jeg må have glemt hende. Jeg tager det så ikke ret tungt, da jeg er helt sikker på at det mere er hysteri end det er angst. Hun går direkte i seng, når hun har fundet ud af at jeg altså ikke tager hende med.

 

Hold da op hvor er hunde kloge :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Mine er ligeglade - dog er det yderst sjælendt at vi er væk om aftenen, da de kun efterlades en gang om dagen og det er om morgenen når vi tager på job.

Dog den anden aften da min mand havde vagt ringede min mor (hun bor 2 min kørsel fra os) at hun havde låst sig ude - hundene fik besked på at gå i kasserne - i bryggerset og jeg kørte - jeg var væk højst 10 min men det var uvant og de brød sig bestemt ikke om det! Så derfor gør vi det kun i nødstilfælde :-) - også er de nok ikke ligeglade alligevel ;-)

Så jo jeg tror det er ganske normalt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis vi fx tager afsted kl 14-15 stykker i weekenden - så er det ok. Så er det først hvis vi ikke er hjemme til aften, at hun bliver urolig/rastløs? :vedikke: Men ja ét eller andet sted må det være brud på rutinerne som ellers er ret faste.

 

Selvom om hun dog ikke er angst, og hverken hyler, piber eller andet - så synes jeg stadig ikke hun skal være alene, når det er tydeligt at se på hende at hun ikke er så tryg som hun plejer. Men det er heller ikke noget problem - vi får dem bare passet når vi en sjælden gang imellem skal noget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...