Hop til indhold

Gæst Ragamuffin
 Share

Recommended Posts

Gæst Ragamuffin

Må vidst hellere præsentere mig selv..

 

Jeg hedder Marie ja faktisk hedder jeg Sidsel-Marie, men bruger mest marie da folk ofte har svært ved mit navn hih men nok om det..

 

Jeg er 24 år bor i en lille by der hedder Skuldelev sammen med min kæreste, vi har reg opdræt af racekatte som vi elsker utrolig højt men vi er samtidig også hundemennesker :)

 

Efter min gamle Sheltie døde (12 år) ville ønske han var blevet ældre men han havde grå stær og var mildest talt blind samt gigt hvor han til sidst ikke kunne komme op i sofaen ja der valgte jeg at give ham en værdig afsked, der svor jeg at jeg aldrig skulle have hund igen...

 

Men hvad kan jeg sige det er jo ikke til at undvære, så kæresten og jeg gik i intensiv søgning efter den helt rigtige race, vi var vidt omkring men endte på Dalmatineren og venter nu på den helt rigtige hvalp skal komme til verden...

 

Men det går ikke altid som præsten prædiker :) og for 3-4 uger siden fik vi, eller min kæreste fik stukket denne hersens lille søde hvalp i armene og vidste med det samme han ikke kunne leve uden den. Så dalmatineren bliver hund nr 2 og hund nr 1 er vores lille Sheila hun er i en helt anden boldgade hun er en blanding af Tjekkisk rottehund, Chihuahua og shih tzu, hun er så sød så sød og utrolig nem, hun gør aldrig ikke engang når det banker på, hun er alles ven både mennesker hunde katte ja you name it :) her er hun så sammen med en af kattene :)

1552224_10202192093696778_1429641412_o.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ragamuffin

Her er lidt flere:lun: har desværre ikke så mange endnu da jeg først lige har fået min nye telefon, typisk gik den anden i stykker mere eller mindre lige da hun var flyttet ind..

 

sheila3.jpg

sheila2.jpg

sheila1.jpg

sheila.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ragamuffin

Tak Tullemus :-D katten er i den store ende hun er lige knap 6,5kg tung vores hankatte er noget større 12 kg uden at være tykke sheila vejer vel 2kg så hun er da en forholdsvis lille en :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ragamuffin

Tak for velkomsten missing og therese :-D

 

Ja det er nogen halv store missere :-D

 

Lige præcis hendes øre var også med til at smelte min kærestes hjerte :lun: selvfølgelig var det hendes personlighed der var det afgørende, men de øre er helt vilde nuttede hun ligner en der kan flyve med de øre

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Ragamuffin

Det tror jeg ikke min race er ikke en typisk kat de opføre sig på mange måder mest som hunde og tror helt seriøst ikke på de kan spise en hund.. Min den ældste behandler sheila som var det hendes killing

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ragamuffin

Sheila vejer nu 2,6 kg det er ikke engang i nærheden af hvad alle kattene spiser på en dag samt stort set alle mine katte kan ikke fordrage råt kød plus mine katte er inde katte de aner ikke engang hvordan man slår en mus ihjel vi havde en mus i huset og flere af kattene var bange for den mus og dem der ikke var anede ikke hvad de skulle stille op med den.. Så helt seriøst er jeg mere bange for at hunden slår en af kattene ihjel.. Sheila får lov at bide i dem uden de siger noget nogen gange er jeg nød til at fjerne sheila fordi hun er lige grov nok med at bide i dem så de piber men de gør ingen modstand

Redigeret af Ragamuffin
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte også sådan helt generelt. man har en huskat, som også render ude og tager rotter, mosegrise og mus.

 

Så får man sådan en 8 ugers hundehvalp af en af de helt små racer - den er vel noget mindre end en rotte. Er der så ikke en risiko for at katten nupper hundehvalpen.

 

Jeg turde ikke lave mine FT Spaniels være alene med en 8 ugers kattekilling. det er jeg ikke sikker på den ville overleve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ragamuffin

Tror det ikke helt seriøst tror jeg ikke katten ville gøre. Noget men har ikke huskat så kan ikke svare på det.. Her hjemme må vi fjerne sheila fra vores katte fordi hun bider dem til de piber uden de før modstand og det er velvoksne katte på 6-12 kg

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til - både lillevapsen og kæmpekattene ser dejlige ud :lun:

 

Jeg må lige google din race, jeg vil rigtig gerne have en stor kat næste gang, min lille prut (maine coon-blanding) på næsten 5 kilo er jo bare en killing sammenlignet med dine.

Velkommen til :vinken:

Ihhhh de der fine ører, bare han ikke blæser væk;-)

Jeg kender godt din katte race. Kiggede på racen for ca 4 år siden, det kunne jeg slet ikke finde en opdrætter i DK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...