Hop til indhold

Pas på med hundetyve.


KimC
 Share

Recommended Posts

Ved Ladelund i Tyskland, ca 5 km fra grænsen til Danmark er de d 31 Januar blevet stjålet en Sweizer Sennehund fra en gård. Hunden er åbenbart blevet lokket til med godbidder, og kørt væk i en kassevogn. Tyvereit er sket om natten.

 

Annonce (på tysk) med billed af hunden kan ses her.

http://www.news-on-tour.de/75017/leo-entfuehrt-schweizer-sennen-ruede-angelockt-und-abtransportiert-lexgaard-kreis-nordfriesland-in-schleswig-holstein/

 

Muligvis nogen der er på turne. Så husk lige at holde dyrene under opsyn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hvor grimt. :megaked: Det er derfor jeg ikke tør tage mine hunde med op og handle og stille dem udenfor butikken. Jeg er skrækslagen for at nogen skulle tage dem, og det ser desværre ud til at der virkelig er risiko for at sådan noget sker og det ikke bare er i mit hoved. Stakkels ejere. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det her sker jo på privatadressen, ikke udenfor en butik. Så selvom din frygt er reel - og det absolut er en god ting ikke at efterlade hunden udenfor forretninger- så har de to ting vel ikke så meget med hinanden at gøre?

 

Om det er udenfor en butik eller på en privat adresse er vel ligegyldigt som sådan - det er stadig hundetyveri og uhyggeligt at nogen kan finde på den slags. Ganske givet er det mere uhyggeligt at ens hund kan blive stjålet fra ens eget hjem, men at de to scenarier ligefrem skulle have INTET med hinanden at gøre kan jeg ikke se.

 

Jeg håber de finder gerningsmanden/mændene, men hvis man skal gå ud fra lignende sager, så tror jeg ikke de gør. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det her sker jo på privatadressen, ikke udenfor en butik. Så selvom din frygt er reel - og det absolut er en god ting ikke at efterlade hunden udenfor forretninger- så har de to ting vel ikke så meget med hinanden at gøre?

 

Altså, om det er på privat grund eller foran butikker kan vel i grunden komme ud på ét. Har de en varevogn og øje for racehunde er det da ligeså nemt at stjæle en hund foran en butik.

 

Jeg tror ikke det er umuligt at det er samme type gerningsmænd der kører rundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig en snor-sele-halsbånd, der var tyverisikret, eller som i det mindste kunne gøre livet lidt besværligt for hundenappere.

Altså nok en vest eller sele, som kræver en eller anden slags kode for at tage af og på, eller som bare lukkes på maven med en lynlås, ---og med en kæde af hærdet stål (som man også kan få hunde-kvælerhalsbånd i).

Kæden kunne så ret nemt sættes rundt om en lygtepæl eller noget lignende, -og hæftes fast til sig selv med en hængelås..

 

 

Altså måske ikke lige nøjagtid den løsning, men så noget der ligner? Det er da lidt sært, at der ikke findes noget i den stil?

Eller gør der?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig en snor-sele-halsbånd, der var tyverisikret, eller som i det mindste kunne gøre livet lidt besværligt for hundenappere.

 

Men det forhindrer stadig ikke hundehadere i at mishandle hunden mens den står bundet til den lygtepæl. Der er nogen børn der holder af hunde. Og så er der nogen der mener de kan tillade sig alt over for dem. Bider hunden i selvforsvar er fanden løs, og så bliver hunden sansynligvis krævet aflivet.

 

Den eneste sikre måde er at lade være med at efterlade en hund uden opsyn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker mest på den situation, hvor man på vej hjem fra træning, f.eks., lige vil ind i den lokale Netto efter en avis og en liter mælk, så man ikke skal af sted igen senere på dagen.

Hunden skal måske stå udenfor i 10 minutter, hvis der er kø.

 

Med en almindelig snor og halsbånd, så kan alle og enhver gå hen og fjerne hunden fra krogen i løbet af et øjeblik. Og ingen forbipasserende vil tænke et øjeblik over det.

 

Men hvis det krævede et værktøj af en eller anden slags, -hvis det var nødvendigt at klippe en vest i stykker for at få hunden med, så ville hundetyve nok vælge en anden hund.

 

Noget med en alarm kunne også være en mulighed.. :hmm: Et halsbånd/vest med en dims, der sender en sms til ens telefonnummer, hvis hunden flyttes fra lygtepælen...

 

Man kan altid vælge at lade hunden blive hjemme, men det er et valg. Og nogle gange er det det bedste valg at tage hunden med på indkøb. Også for oplevelsens skyld.

Det er noget ejeren må vurdere.

Mange ejere tager hunden med på indkøb en gang imellem. Andre gør det måske flere gange om ugen.

Jeg tror bestemt at der er et marked for tyverisikring af en hund.

 

Selvfølgelig forhindrer det ikke dumme børn i at smide kanonslag eller lignende. Og det er også et problem. Men decideret hunde-napning må altså være langt værre at opleve..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker mest på den situation, hvor man på vej hjem fra træning, f.eks., lige vil ind i den lokale Netto efter en avis og en liter mælk, så man ikke skal af sted igen senere på dagen.

Hunden skal måske stå udenfor i 10 minutter, hvis der er kø.

 

Med en almindelig snor og halsbånd, så kan alle og enhver gå hen og fjerne hunden fra krogen i løbet af et øjeblik. Og ingen forbipasserende vil tænke et øjeblik over det.

 

Men hvis det krævede et værktøj af en eller anden slags, -hvis det var nødvendigt at klippe en vest i stykker for at få hunden med, så ville hundetyve nok vælge en anden hund.

 

Noget med en alarm kunne også være en mulighed.. :hmm: Et halsbånd/vest med en dims, der sender en sms til ens telefonnummer, hvis hunden flyttes fra lygtepælen...

 

Man kan altid vælge at lade hunden blive hjemme, men det er et valg. Og nogle gange er det det bedste valg at tage hunden med på indkøb. Også for oplevelsens skyld.

Det er noget ejeren må vurdere.

Mange ejere tager hunden med på indkøb en gang imellem. Andre gør det måske flere gange om ugen.

Jeg tror bestemt at der er et marked for tyverisikring af en hund.

 

Selvfølgelig forhindrer det ikke dumme børn i at smide kanonslag eller lignende. Og det er også et problem. Men decideret hunde-napning må altså være langt værre at opleve..

Og på de 10 minutter kan hunden sagtens nå at få dårlige oplevelser! Jeg lod engang Sitto stå ude foran vores lokale Fakta, i vores lillebitte by - hun stod der aldrig mere end MAX 10 minutter. Men det var nok - en dag kom jeg ud til en skræmt hund, som fremover ikke engang turde gå ned af gaden mod Fakta :-( hvad der er sket, aner jeg ikke. Men noget som har skræmt hende gevaldigt - det var sidste gang jeg nogensinde lod en hund stå uden opsyn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...