Hop til indhold

Svar til spørgsmål angående råfodring (Barf-eller akronym -Born again Raw Feeders-!


Gæst Hukafu
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Jeg er ny her,men vi har over 12 års erfaring med råfodring!

Så hvis i har spørgsmål omkring det emne er i velkomne og spørge.

Jeg producerer også selv råfoder,så jeg ved hvad jeg snakker om og hvad jeg gør.

I nu mere end 30 år lever jeg sammen med hunde,men så lidt som vi har været ved dyrlægen de sidste mere end 10 år har jeg først oplevet siden vi er gået over til råfodring!Det eneste hvad tørfoder duer til er,at hvores hunde og katte bliver mere og mere syg af det,og i sidste ende dør ca. mellem 70 og 80 % af alle hund af kræft!!!Hvor mon det kommer fra?!

Da det nu er blevet lidt sent,vil jeg fortsætte med og fortælle jer noget om tørfoder i løbet af de næste dage,og det er noget som i med sikkerhed ikke har hørt om eller kender noget til!

 

Vi ses

 

Torsten

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder til at blive en spændende tråd med sådan en salgsreklame :lol:

 

Når nu råfodring er SÅ fantastisk - kan du så fortælle mig hvorfor nogle hunde ikke fungerer på BARF, men derimod helt optimalt på tørfoder?? :engel: Jeg synes du sætter tingene ekstremt sort/hvidt op - og jeg tvivler ærlig talt på at tørfoder er skyld i kræft - hvis man kigger lidt efter er det ofte ret racespecifikt.. så måske det nærmere var avlen man skulle kigge lidt nærmere på.

 

Vores hunde bliver fodret med tørfoder, og det eneste de har fejlet, er ting som ikke har nogen sammenhæng med foder (en er født med patella luxation, og en anden fik akut livmoder betændelse) - men de har aldrig nogensinde haft diarre, uforklarlig opkast, feber eller bare været skidt tilpas. Og det er nu ved at være 10 år siden jeg fik min første hund - jeg har stortset altid fodret med tørfoder - kun afbrudt af en kort periode med BARF, som hundenes maver absolut ikke kunne fungere på. Her opstod nemlig opkast og diarre og generelt ikke særlig god afføring.

 

Jeg tror det er det lidt forkerte forum du er havnet på, hvis du regner med at du skal lære os en masse vi ikke ved og overbevise os om at BARF er et vidundermiddel. Det er ret dedikeret hundeejere der er herinde, som vidst har ret godt styr på det de laver :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Vil også gerne høre hvorfor tørfoder er noget skidt!

Har aldrig haft problemer i forhold til tørfoder som er det mine hunde foretrækker.

Har en kort overgang prøvet BARF af på to af mine - da gik de fra foderet og ville slet ikke spise!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det ser vi da frem til at høre meget mere om...

 

Jeg er absolut selv på tørfoder vognen, selvfølgelig af en god kvalitet, og undrer mig over at folk tør "gamble" med deres hundes liv ved at råfodre dem, som jeg synes det er at gøre.! Ved godt jeg bliver haglet ned, men når man tænker på at når man laver et nyt godt tørfoder er det ca. til analyse mellem 40-60 gange ca. inden du har ramt det perfekte forhold i vitaminer og mineraler således hunden får lige netop det den behøver, og ikke for meget af et mineral som gør den ikke kan optage et andet og så videre, og så mener folk alligevel at de kan gøre det bedre hjemme på køkkenbordet.?? Det er fint nok, og et godt salgsargument, at en hund skal leve som en ulv....... Men en ulv ved intet om vitaminer og mineraler, og at vores hunde så skal leve som ulve gjorde i stenalderen..? Hvor gamle blev vi mennesker selv i stenalderen.? ca 35-40 år ca.! Og hvis man så ikke mener at vi menneskers viden som har forlænget vores egne liv med 50 år ca, skal komme vores dyr til gode, synes jeg simpelthen man er for slap. Du kan også slå din hund tidligt ihjel med et pap tørfoder ingen tvivl om det, men vælg da som minimum et SUPER premium foder så er du godt dækket ind, men tjek at det passer at foderet virkelig er et SUPER premium foder, for mange lyver desværre omkring det.

Link til indlæg
Del på andre sites

,.... men når man tænker på at når man laver et nyt godt tørfoder er det ca. til analyse mellem 40-60 gange ca. inden du har ramt det perfekte forhold i vitaminer og mineraler således hunden får lige netop det den behøver, og ikke for meget af et mineral som gør den ikke kan optage et andet og så videre, og så mener folk alligevel at de kan gøre det bedre hjemme på køkkenbordet.??

Åh, kan vi lige rette det til: således at analysen indeholder lige netop det en hund behøver. Man går nemlig kun op i hvad foderet indeholder, ikke om hvordan det der er i foderet optages af hunden,.. hvis det optages. Man er også ligeglad med at hundens fordøjelsessystem er vildt kort og ikke skabt til at fordøje mad med så lavt væskeindhold.

 

men tjek at det passer at foderet virkelig er et SUPER premium foder, for mange lyver desværre omkring det.

Og desværre ikke kun om det.

 

Jeg fodrer til dels på tørfoder selv men er egentlig ikke særlig tryg ved det, for man kan ikke stole på producenterne over en dørtærskel og de har desværre fået skræmt en masse hundeejere til at tro at hunde tager skade af at få andet end tørfoder. Skide smart, og de har fået dyrlægerne med på vognen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, kan vi lige rette det til: således at analysen indeholder lige netop det en hund behøver. Man går nemlig kun op i hvad foderet indeholder, ikke om hvordan det der er i foderet optages af hunden,.. hvis det optages. Man er også ligeglad med at hundens fordøjelsessystem er vildt kort og ikke skabt til at fordøje mad med så lavt væskeindhold.

 

 

Og desværre ikke kun om det.

 

Jeg fodrer til dels på tørfoder selv men er egentlig ikke særlig tryg ved det, for man kan ikke stole på producenterne over en dørtærskel og de har desværre fået skræmt en masse hundeejere til at tro at hunde tager skade af at få andet end tørfoder. Skide smart, og de har fået dyrlægerne med på vognen.

 

Jeg synes nu nok at myndighederne herhjemme tjekker op på om man kan regne med varedeklarationerne omkring hundefoder, specielt ved importeret foder, og så snart der er lidt afvigelser, så er det bare den store bødeblok der er fundet frem, men selvfølgelig kan man da være uheldig at ramme noget der ikke er korrekt.

Men igen, folk gør jo deres bedste for at vælge det rette foder til deres hund, men undrer mig bare over folk vil lege eksperter derhjemme og give hundene råfoder, og ikke være sikker på vitamin og mineral delen af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Min intention er langt fra at få kunder og tjene penge.Da jeg startede med selv at producere havde jeg nok en masse lyst til at arbejde med en missionær iver,men det er jeg meget hurtig kommet væk fra!Hvis folk ikke vil lytte og være åben for at høre noget om erfaringer andre har lavet,så er det bare som det er.

Også med faren for at jeg bliver angrebet,så er jeg en sydslesviger,det betyder,at jeg er opvokset syd for grænsen da min farmor og farfar var danskere,og jeg bor stadigvæk syd for grænsen og taler og skriver/læser dansk og tysk.

Igennem de sidste år har jeg lært uhyre meget omkring emnet råfoder og barf med både fordele og ulemper ved begge ting.Og konklusionen er,at der er mange flere fordele ved råfodringen og i modsætning mange negative ting i tørfoderet!

Spørg jer engang selv,hvorfor er der,og det er lige meget om det er billigt eller dyrt tørfoder,tilsat kunstige vitaminer og mineraler?!

Grunden er til det ene,at proteinerne bliver destrueret i deres sammensætning under tilsætning af varme i selve produktionen og fordi indholdet for det meste er af meget dårlig kvalitet!

Producenterne af tørfoder skal bare angive hvad de har tilsat foderet,det hvad der allerede findes i det de for leveret behøver de ikke og nævne!

Så er lovgivningen sådan,og det er europæisk standart,at hvis fodersækken ikke vejer mere end 10 kilo,så behøver man ikke og nævne alle ting der er tilsat.Man kan nøjes med at skrive "med EWG tilsætningsstoffer" eller helt lade være med det!

Og så er det sådan,at der findes lovlige tilsætningsstoffer i dyrfoderet der er forbudt i levnesmidler til mennesker,fordi der bliver formodet eller det er bevidst at de udløser allergier og/eller kræft!

Der er f.eks. EQ=Ethoxyquin,BHT=Butylhydroxyltoluol og BHA=Butylhydroxylaniol,som er nogen af de tilsætningsstoffer hvor man formoder eller har beviser for,at de er grunden til allergier og kræft!!!Og selvom der på forpakningen står uden synthetiske tilsætningsstoffer findes de alligevel i foderet!!!

EQ er et insekt-og plantegift der 1950 blev fremstillet af det amerikanske firma Monsanto og meget hurtig blev brugt som stabilisator til gummi.Men man fandt senere ud af,at medarbejderne der var udsat for dette middel i en stor grad var udsat for lever- og nyreskader og i en meget større omfang var ramt af blod- og hudkræft!!

Tak for i dag.Fortsætning med mange sider følger!

 

Hilsen

 

Torsten

Link til indlæg
Del på andre sites

Men...... Du kan jo ikke sammenligne en "vild" menu med barf? Hvis en hund selv nedlagde et bytte, ville den også æde alle de klamme dele af dyret, fx indhold af mavesækken. Og det er vel derfra flertallet af fibre og vitaminer kommer (der er vel ikke andre vitaminer end jern og B-vitamin i kød? - ved det ikke, men spørger)? Og halvdelen af jern, kommer fra plantedele, så kød er ikke nok. Og er det ikke ret normalt at give hunde vitaminpiller (`=kunstige vitaminer) når de får barf?

 

Personligt synes jeg barf er fint, og jeg gad da egentlig godt at min hund ville spise det. Desværre nægter hun alle former for lyst kød råt, og ben gider hun max 1-2 gange om ugen. Dertil er jeg lidt loren ved alle de mangelssygdomme der kan komme, og jeg magter ikke at sætte mig tilstrækkeligt ind i barf, når det alligevel er dømt til at fejle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Mine hunde startede på barf og trivedes, men jeg valgte at gå over til tørfoder, da barf var alt for dyrt. Nu får de et godt foder og trives tilsyneladende ;-) d.v.s. at de spiser godt, pelsen er fin og der kommer ikke så meget ud i den anden ende.

 

Det eneste minus er at de virker en smule mere sultne på tørfoder, men plusset er så at de er mere motiverede for at træne og det sulter bestemt ikke :-) .

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker altså, at man lige må skelne her. I dag er tørfoder jo ikke bare tørfoder. Der er godt tørfoder og der er dårligt tørfoder. Det er ikke alt foder, der er lavet på ingredienser af dårlig kvalitet og det er ikke alt tørfoder, der tilsættes tilsætningsstoffer.

 

Det er helt fint at fodre med kød - jeg har selv forsøgt mig med det, men hunden vil ikke æde det. Men jeg synes ikke man skal afvise tørfoder pr. definition. I dag er tørfoder ikke bare tørfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg tror vi er en hel del hunde ejere herinde som udemærket ved at foder af ringe kvalitet samt indhold af EQ, BHA og BHT f.eks. er noget man skal gå i en lang bue udenom. Der findes så mange virkelig gode foderproducenter nu om dage, så der efterhånden er en del til enhver smag.

 

Det er ikke fordi jeg vil anfægte rå fodring overhovedet - men her skal der også være en vis kontrol med det kød for ikke at tale om al det frugt og grønt hunden skal have for at få dækket sit behov for vitaminer/mineraler - så her kunne jeg forestille mig at mange vælger at tilsætte sådan noget - så om det er kunstlige vitaminer tilsat i en rå fodring eller det er i tørfoder kan komme ud på et for mig.

 

Personligt syntes jeg det er en besværlig proces at få den rette mængde kød/grønt/tilskud til at passe - læg dertil faren for salmonella, campylobachter mv. til - det kan i hver fald afholde mig fra at fodre råt - da mine hunde er i tæt kontakt med hele familien.

Videnskabelig forskning viser jo også at vores hunde generelt er sundere og lever længere når de fodres med et godt tør foder

 

Tørfoder industrien er den industri på verdensplan der tjener allermest ind - og det er jo tankevækkende! - Der vil altid være for og i mod - så man kan aldrig blive enige

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nu nok at myndighederne herhjemme tjekker op på om man kan regne med varedeklarationerne omkring hundefoder, specielt ved importeret foder, og så snart der er lidt afvigelser, så er det bare den store bødeblok der er fundet frem, men selvfølgelig kan man da være uheldig at ramme noget der ikke er korrekt.

Men igen, folk gør jo deres bedste for at vælge det rette foder til deres hund, men undrer mig bare over folk vil lege eksperter derhjemme og give hundene råfoder, og ikke være sikker på vitamin og mineral delen af det.

Problemet er ikke analyserne, for dem skal producenterne sgu nok få til at stemme (ellers blev foderet jo ikke godkendt på det danske marked). Problemet er at de ikke behøver at skrive hvad foderet er lavet af og hvad deres underleverandører har tilsat,.. og så kommer alle de historier frem med at det er selvdøde eller aflivede hunde og katte de stopper i, og at dyr der spiser foderet dør fordi der ved et uheld er kommet farlige kemikalier i osv.

 

Ved du for resten at der i USA blev godkendt et hundefoder der var lavet udelukkende af ting man kan finde på en bil?. Så op hvor solen skinner med foderanalyser, de er ikke en skid værd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Der skal lige fastholdes,at der ikke findes noget der hedder et godt tørfoder.Om i så kunne tænke jer og stene mig så ville jeg aldrig ændre min mening.Hvis naturen var overbevidst om,at tørfoder er en god ting,så havde den nok selv"opfundet" det!Der findes en bog der hedder: Katzen würden Mäuse kaufen(Katte ville købe mus) fra Hans-Ulrich Grimm(desværre kun på tysk),men hvis man har læst denne,så kunne man ikke mere komme i tanker om at købe hverken tørfoder eller noget på dåse.Det er en bog der fortæller hvordan og med hvilke

råvarer metoder mm. dyrfoderet bliver fremstillet!Føj for fanden er det ulækkert til dels.Der bliver beskrevet,hvorden de fremstiller hundefoder af spildevandsaffald!!!

Der findes ikke nogen ulv eller Løve/tiger der bliver fodret med tørfoder.Hunden skelner sig ikke mere end en femtedel af et procent af ulven.Og så er det ligemeget om du har en Chihuahua på 1,5kg eller en Mastino Napoletano på 70kg,de har begge et gebis der ikke egner sig til at tykke,men til at flå kødet fra hinanden,bide ben igennem og sluge det ned!

Og så det med salmonella osv. er absolut igen noget der aldrig forsvinder af påstande der holder sig evig.Hundens mavesyre er mere end 10 gange så agressiv som menneskets hvis der for det rigtige foder.Derfor kan hunde,i hvert fald de fleste af dem også tåle at spise knogler,i modsætning til os mennesker.

Mennesket er en: omnivore,altså en der spiser alt.Hunden er en carnivore,altså en der spiser kød.Og rådyret eller haren er en herbivore,altså en der spiser grøntsager/korn.

Ulven,når den spiser mus,harer eller lign.spiser den selvfælgelig også maveindholdet.Lige som den også en gang imellem spiser frugt og bær og lign.,men det er kun en meget lille del af dens naturlige føde.

Så tørfoder er så langt fra noget der er naturlig som det bare kan være.Gennemsnitsalderen på hunden er i de sidste ca. 50-60 år faldet fra 14-15 år til et sted mellem 10 og elleve!!!

Og som skrevet før er der aldrig døet så mange hunde af kræft som i dag.

Flere folk jeg kender har sagt,at de bruger flere penge på føden til hunden når de for råfoder,men de har heller aldrig været så lidt ved dyrlægen siden de er gået over til råfodring!!!

 

Hilsen

 

Torsten

Link til indlæg
Del på andre sites

Med den attitude du ligger for dagen, så tvivler jeg stærkt på at du får noget som helst positivt ud af den her debat herinde :blink:

Men hvis BARF er så vidunderligt og naturligt, er det så ikke sjovt at nogle hunde absolut ikke fungerer på det??

 

Det tar`lidt tid for mig og finde navnet på den danske dyrlæge der sagde,citat: hvis en hund ikke tåler råfodring,så er det ikke fordi der er noget i vejen med råfodret ,der er noget galt med hunden,citat slut.

Det er også svært for mig og forstå hvad du mener med min attitude,fordi jeg fortæller kun sandheden og taler ikke nogen efter munden!

Hvis hunden har det så godt med tørfoder og lever mere end 15000 år sammen med mennesket,og tørfoder først findes i godt og vel 70 år,så nøjagtig kan man ikke sige det,hvordan har hunden dog kunnet overleve de sidste 14900 år?Og jeg tvivler på at den havde det dårligere!:vinken:

 

Hilsen

 

Torsten

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Der skal lige fastholdes,at der ikke findes noget der hedder et godt tørfoder.Om i så kunne tænke jer og stene mig så ville jeg aldrig ændre min mening.Hvis naturen var overbevidst om,at tørfoder er en god ting,så havde den nok selv"opfundet" det!Der findes en bog der hedder: Katzen würden Mäuse kaufen(Katte ville købe mus) fra Hans-Ulrich Grimm(desværre kun på tysk),men hvis man har læst denne,så kunne man ikke mere komme i tanker om at købe hverken tørfoder eller noget på dåse.Det er en bog der fortæller hvordan og med hvilke

råvarer metoder mm. dyrfoderet bliver fremstillet!Føj for fanden er det ulækkert til dels.Der bliver beskrevet,hvorden de fremstiller hundefoder af spildevandsaffald!!!

Ja, men det er ikke alt tørfoder, der er lavet af affald. Uanset hvad man måtte mene om tørfoder, så synes jeg man er nødt til at anerkende, at der altså er forskel på det. Ellers kunne jeg jo lige så godt købe det billige fra netto i stedet for at betale 500 kroner for et foder, som ikke slår min hunds mave i stykker.

Der findes ikke nogen ulv eller Løve/tiger der bliver fodret med tørfoder.Hunden skelner sig ikke mere end en femtedel af et procent af ulven.Og så er det ligemeget om du har en Chihuahua på 1,5kg eller en Mastino Napoletano på 70kg,de har begge et gebis der ikke egner sig til at tykke,men til at flå kødet fra hinanden,bide ben igennem og sluge det ned!

Men undrer det dig slet ikke, at der så er hunde, der ikke trives på BARF? Taler det ikke lidt for at hunde har ændret sig og at deres krop har vænnet sig til at fordøje andet end råt kød - og faktisk trives med det? Hunde har ændret sig rigtig meget siden ulven og jeg synes, det ville være underligt, hvis det ikke havde gjort et eller andet ved deres fordøjelse. Især når det på ingen måde har været unormalt at fodre hunde med rester fra middagsbordet tidligere.
Link til indlæg
Del på andre sites

Det tar`lidt tid for mig og finde navnet på den danske dyrlæge der sagde,citat: hvis en hund ikke tåler råfodring,så er det ikke fordi der er noget i vejen med råfodret ,der er noget galt med hunden,citat slut.

Det er også svært for mig og forstå hvad du mener med min attitude,fordi jeg fortæller kun sandheden og taler ikke nogen efter munden!

Hvis hunden har det så godt med tørfoder og lever mere end 15000 år sammen med mennesket,og tørfoder først findes i godt og vel 70 år,så nøjagtig kan man ikke sige det,hvordan har hunden dog kunnet overleve de sidste 14900 år?Og jeg tvivler på at den havde det dårligere!:vinken:

 

Hilsen

 

Torsten

Med din attitude mener jeg at den måde du skriver på, får mig til at slå bremserne gevaldigt i og kunne aldrig drømme om at købe BARF af dig fx. At du på den måde påstår at der ikke findes noget som helst godt tørfoder - og nu endda at der er noget galt med hunden, når den ikke fungere på BARF. Det er lidt som om du kommer herind som ny bruger, og starter ellers med at hamre os ned fra en ende af ved at sidde og sige at vi fylder vores hunde med noget lort og nu at de ovenikøbet også fejler noget. Hvordan tror du selv det bliver modtaget??

 

Jeg kan fortælle dig at mine hunde absolut intet fejlede - kun da de kom på BARF og døjede gevaldigt med maven. Og de var ellers vant til at få alverdens mad, af rester og til godbidder osv - men i rå form - nix, det duede altså ikke. Tørfoder gav til gengæld dejlig blank og blød pels, fin afføring, ingen opkast, aldrig diarre el.lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det er muligt at hunden har xx antal % gener tilfælles med ulven - så langt kan jeg godt følge med! Men vores hunde er ikke ulve! De er heller ikke vilde hunde og har aldrig været det! Hverken ulve eller vilde hunde bliver ret gamle i naturen -

De xx antal tusind år hunden har været i mennesket varetægt og dermed fulgt med menneskets udvikling har også ændret deres måde at kunne spise på. I takt med at industrien har holdt sit indtog - at vores føde er blevet mere industrialiseret - således er den føde vores hunde har indtaget gået samme vej. Hunde er udmærket i stand til at nedbryde korn mv - det er der også forsket i her i de senere år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Der skal lige fastholdes,at der ikke findes noget der hedder et godt tørfoder.Om i så kunne tænke jer og stene mig så ville jeg aldrig ændre min mening.Hvis naturen var overbevidst om,at tørfoder er en god ting,så havde den nok selv"opfundet" det!Der findes en bog der hedder: Katzen würden Mäuse kaufen(Katte ville købe mus) fra Hans-Ulrich Grimm(desværre kun på tysk),men hvis man har læst denne,så kunne man ikke mere komme i tanker om at købe hverken tørfoder eller noget på dåse.Det er en bog der fortæller hvordan og med hvilke

råvarer metoder mm. dyrfoderet bliver fremstillet!Føj for fanden er det ulækkert til dels.Der bliver beskrevet,hvorden de fremstiller hundefoder af spildevandsaffald!!!

Der findes ikke nogen ulv eller Løve/tiger der bliver fodret med tørfoder.Hunden skelner sig ikke mere end en femtedel af et procent af ulven.Og så er det ligemeget om du har en Chihuahua på 1,5kg eller en Mastino Napoletano på 70kg,de har begge et gebis der ikke egner sig til at tykke,men til at flå kødet fra hinanden,bide ben igennem og sluge det ned!

Og så det med salmonella osv. er absolut igen noget der aldrig forsvinder af påstande der holder sig evig.Hundens mavesyre er mere end 10 gange så agressiv som menneskets hvis der for det rigtige foder.Derfor kan hunde,i hvert fald de fleste af dem også tåle at spise knogler,i modsætning til os mennesker.

Mennesket er en: omnivore,altså en der spiser alt.Hunden er en carnivore,altså en der spiser kød.Og rådyret eller haren er en herbivore,altså en der spiser grøntsager/korn.

Ulven,når den spiser mus,harer eller lign.spiser den selvfælgelig også maveindholdet.Lige som den også en gang imellem spiser frugt og bær og lign.,men det er kun en meget lille del af dens naturlige føde.

Så tørfoder er så langt fra noget der er naturlig som det bare kan være.Gennemsnitsalderen på hunden er i de sidste ca. 50-60 år faldet fra 14-15 år til et sted mellem 10 og elleve!!!

Og som skrevet før er der aldrig døet så mange hunde af kræft som i dag.Flere folk jeg kender har sagt,at de bruger flere penge på føden til hunden når de for råfoder,men de har heller aldrig været så lidt ved dyrlægen siden de er gået over til råfodring!!!

 

Hilsen

 

Torsten

 

Men nu er det jo ikke ligefrem naturen, som styrer slagets gang her på kloden længere.. :hmm:

 

Du burde måske gøre dig nogle overvejelser omkring din didaktiske tilgang, hvis du virkelig ønsker at udvide folks horisont mht. råfodring? Det er vist efterhånden de færreste som bliver charmeret af en løftet pegefinger. Religion er så trættende.. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig går troværdigheden HELT i fløjten, når nogen kategorisk kalder alt andet end sit eget produkt for noget skrammel. Ligesom når Vetcur påstår at kunne forebygge kræft og helbrede allergier.

 

At du INTET positivt kan se i NOGLE former for tørfoder, siger mig at du ikke aner hvad du taler om, og at den eneste måde du kan fremhæve dit eget produkt, er ved at nedgøre andre produkter. Jeg håber virkelig at folk der overvejer BARF, ikke kigger forbi denne tråd, og får deres gode indtryk af BARF ødelagt:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...