Hop til indhold

analkirtler


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Kan man selv lære at tjekke dem og evt tømme dem?

Når luna sidder på skødet så kommer der nemlig lidt og det må da betyde at der er fyldt

Kan regne ud vi lige må forbi doktor dyr.

Hun rumper sig ikke rundt eller viser nogle tegn, udover at markerer at mine bukser trænger til vask ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Man kan selv tømme analkirtlerne det gør vi med 1-1½ måneds mellemrum på Charlie. Du kan få dyrlægen til at vise hvordan men ellers findes der masser af info på nettet om det.

 

Nogle hunde har større anal sække end andre og derfor tømmes de ikke "bare" automatisk - det hjælper ikke at give ben i sådan et tilfælde.

 

Hvis der er gået betændelse i sækken så skal du gå til en dyrlæge og lade være med at rode med det selv. Pt. har jeg en beagle (Darwin) der skal afsted i eftermiddag da der fra i går til i dag er gået en kraftig betændelse i hans ene anal sæk. Han er allerede nu lidt sløj og har meget ondt bagi - så det er noget som udvikler sig meget hurtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

hun skal ned til doktor dyr i dag. Der er ringet.

Kan huske at sassy også havde lidt problemer, vel indtil hun var 1½-2 år, så var der ikke noget mere.

Luna viser ingen tegn på ubehag eller noget, det er bare mig det der ubehag rammer når hun er på skødet ;) Men vi får lige instrukser af doktor dyr.

 

Det kunne altså være rart hvis vi lige faldt over nogle kødben som var perfekte til dem.

Slagteren siger marvben eller ribben og ribben sluger hun bare og marvben knuser hun ikke (det er kun sassy der gør)

Link til indlæg
Del på andre sites

Forleden dag opdagede jeg faktisk en Barf forhandler i nærheden og talte om at vi skulle prøve at nå derind.

Det kan være at jeg kan nå det i næste uge. TAK

 

Nu er hun draget til doktor dyr for at få en finger i rumpetten ;) Så hun kommer nok vel fornærmet hjem

Haha. Det kan jeg sgu godt forstå :mrgreen: Ville nok også blive lidt mobset, hvis jeg gik til lægen og fik en finger i numsen :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det behøver altså ikke være fordi de er fyldte at hun tømmer dem på dig - nogle hunde har en slap ringmuskel mener jeg det er, som gør at analkirtlerne tømmer sig selv - ret uheldigt dog. :lol: Jeg har haft en hund med samme problem. Det eneste der så er at gøre, er at bortoperere kirtlerne, hvis man er træt af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

hun skal ned til doktor dyr i dag. Der er ringet.

Kan huske at sassy også havde lidt problemer, vel indtil hun var 1½-2 år, så var der ikke noget mere.

Luna viser ingen tegn på ubehag eller noget, det er bare mig det der ubehag rammer når hun er på skødet ;) Men vi får lige instrukser af doktor dyr.

 

Det kunne altså være rart hvis vi lige faldt over nogle kødben som var perfekte til dem.

Slagteren siger marvben eller ribben og ribben sluger hun bare og marvben knuser hun ikke (det er kun sassy der gør)

 

Nøgleben fra gris, de kan købes i de fleste supermarkeder. De er nemme for hunden at kvase.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden behøver ikke vise ubehag ved fyldte analkirtler. Herhjemme renser Ninja sig mere hyppigt omkring numsen når det er ved at være tid. Vi tømmer dem så ikke selv, men dyrlægen har også forklaret at hendes analkirtler har en lidt anderledes form, og at hun måske derfor har svært ved at tømme dem selv, så det lader vi altså dyrlægen ordne.

 

Ninjas analkirtler skal tømmes ca. en gang om måneden, og selvom det er tit vil dyrlægen ikke operere medmindre der begynder at komme betændelse i dem. Det var det samme med vores gamle dyrlæge, hun ville heller ikke operere så længe det kun drejede sig om at hjælpe med at tømme dem en gang om måneden uden problematikker.

 

Her hjælper det iøvrigt ikke at give ben, for det får begge hunde tynd mave af, men håber da at det kan hjælpe Luna :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...