Hop til indhold

HASTER ! Chico søger nyt hjem hurtigst muligt.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 149
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er da umuligt at udtale sig om, hvorvidt det er synd at holde ham i live? Han er for det første overhovedet ikke udredt, så ingen aner hvad der er galt, for det andet, er der aldrig forsøgt givet smertelindring/medicinering, som evt kunne vise sig at have en fortrinlig virkning på hunden.

 

Synes det er fejt af ejerne at de slet ikke anerkender hvad de får fortalt, af en person som rent faktisk lever med hunden i sit hus, og dermed ser den i mange flere situationer, end de selv har gjort, hvis den har boet delvist afskåret fra familien. Og jeg synes heller ikke det er risikoen værd, at have en voksen, ukendt hund med smerter, i et hus med meget små børn, så kan sagtens forstå dig BB, at du afleverer ham tilbage.

 

Enig! Dexter blev undersøgt for ting som er ganske nemme/hurtige at slippe af med f.eks. maveproblemer osv. som også kan give lignende opførsel.

 

Og så synes jeg også at man skal huske at det for nogen er rigtig svært at se når en hund har smerter. Jeg skulle overbevise rigtig mange før end folk begyndte at tro på mig med Dexter i starten, og faktisk var det først da det blev rigtig slemt at jeg fik slået igennem. (Jeg bemærkede problemer allerede da han var 13-14 måneder, men slog det hen efter en snak med dyrlægen, som mente røngten var overdrevent at få på så ung en hund, som ikke udviste tegn på HD...)

 

Så undersøges skal han, og personligt ville jeg aldrig overtage en hund der ikke var udredt, ikke kun fordi det økonomisk kan komme til at koste penge, men den sorg det er at miste en hund man virkelig har kæmpet for og virkelig holder af er forfærdeligt, så at sige ja til en hund man ikke er knyttet til (endnu), når man ved hvad det måske kan ende med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved jo ikke om de får ham tilset - han sludrede noget om dyrlæge - men jeg tør nu alligevel ikke overtage ham.

 

De virker altså ikke som om de vanrøgter deres hunde - bare lige for en ordens skyld...

 

Hvis ens hund har smerter, og man undlader at tage den til dyrlæge, så er det vanrøgt, om så hunden bor i et palads og spiser kaviar hver dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ens hund har smerter, og man undlader at tage den til dyrlæge, så er det vanrøgt, om så hunden bor i et palads og spiser kaviar hver dag.

 

Umiddelbart lyder det som om de ikke har set det jeg har set? og ikke at de 'undlader' dyrlæge... man tager jo ikke til dyrlæge, hvis man ikke har set at der er noget galt med hunden?

 

han gør det KUN om aftenen - han er fyr og flamme hele dagen - har absolut ikke problemer før det bliver aften...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ens hund har smerter, og man undlader at tage den til dyrlæge, så er det vanrøgt, om så hunden bor i et palads og spiser kaviar hver dag.

 

Det er korrekt. Hvis man undlader at tage til dyrlægen. Men hvis man ikke ved at ens hund er syg, så kan man jo intet gøre. Derfor er det ikke vanrøgt i dette tilfælde. Altså før nu, hvor der er gjort opmærksom på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skrev..

 

Hej ****** synes du sagde mandag/tirsdag?

 

Svar:

Hej, vi har fundet en i Sønderjylland der vil have ham. Men hun kan først fra næste onsdag. Håber I kan have ham til der, for Chicos skyld så han ikke kommer tilbage for så at komme til et nyt sted igen.

 

De har først meldt tilbage her i aften kl 20 derfor afventede jeg med at melde tilbage...

 

------------------------------------

 

Her tænker jeg så: det er nu onsdag aften kl 21.45. Kunne du have skrevet/ringet før og fortalt om denne mulighed?

 

-----------------------

 

 

Jeg spørger så om næste onsdag er om en uge, da det jo er et spørgsmål om definitioner..

 

Svar:

ja det er næste uge. Vil hente ham meget tidlig hos jer

 

Så tidlig som muligt evt kl 5.30

 

Fordi jeg selv skal køre ham derover...

 

--------------------------

 

Så hund må ikke komme hjem, men han vil hente ham her efter 2,5 uge og selv køre ham til Sønderjylland (hund stresser i bil) ??????

Link til indlæg
Del på andre sites

øhhhh, hvordan kan de nye mennesker vide, at de vil have en hund de aldrig har mødt?? Var det ikke en ide at de kom og i det mindste lige så ham først? :???: Den der slags omplacering er bare så trist. Jeg er så ærgelig på dine vegne BB, du har selv gjort alt det rigtige, men til ingen verdens nytte.

 

 

:cry: Stakkels stakkels Chico!

 

Han er den bedste hund (hvis han fik lov at være alenehund og ikke skulle vogte over alt!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad fanden gør jeg?

 

Det er da ekstremt frækt at forvente at vi tager hunden en uge til eller hva?

 

 

Jeg ville bede om betaling for pasning.... Tjekke prisen ved det nærmeste internat og tage den, og hvis de ikke ønsker at betale den, så må de komme og hente hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tråden starter med "Vi har fået Chico ind til omplacering".

Hvem er VI ?

 

Det her er fuldkommen uacceptabelt og er der tale om en form for formidlingssted, så bør denne situation give anledning til at se på hvordan man fremadrettet sikrer hund og øvrige parter, det kan ikke være rigtigt at et menneske der tilbyder sig som mulig aftager af hunden, nu står i en så ubehagelig situation som denne og det kan heller ikke passe at en syg hund nu er blevet kastebold fordi dens ejer fralægger sig sit ansvar.

 

Der står "Triple A har undersøgt ham for alt". Hvem er Triple A?

Er hunden undersøgt nu inden formidlingen, eller er det noget der er foregået for 4-5 år siden da hunden blev hentet til landet?

 

Ja jeg ved godt at det sikkert ikke er populært at forholde sig kritisk, men jeg bliver ærligtalt noget fortørnet over at følge udviklingen i denne tråd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tråden starter med "Vi har fået Chico ind til omplacering".

Hvem er VI ?

Det her er fuldkommen uacceptabelt og er der tale om en form for formidlingssted, så bør denne situation give anledning til at se på hvordan man fremadrettet sikrer hund og øvrige parter, det kan ikke være rigtigt at et menneske der tilbyder sig som mulig aftager af hunden, nu står i en så ubehagelig situation som denne og det kan heller ikke passe at en syg hund nu er blevet kastebold fordi dens ejer fralægger sig sit ansvar.

 

Der står "Triple A har undersøgt ham for alt". Hvem er Triple A?

Er hunden undersøgt nu inden formidlingen, eller er det noget der er foregået for 4-5 år siden da hunden blev hentet til landet?

 

Ja jeg ved godt at det sikkert ikke er populært at forholde sig kritisk, men jeg bliver ærligtalt noget fortørnet over at følge udviklingen i denne tråd.

JEg sad netop og tænkte det samme, Hopsa. Det er så uretfærdig en situation, for både BB og hunden, og det ser ikke ud som om "VI" er nogen steder at finde med hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tråden starter med "Vi har fået Chico ind til omplacering".

Hvem er VI ?

 

Det her er fuldkommen uacceptabelt og er der tale om en form for formidlingssted, så bør denne situation give anledning til at se på hvordan man fremadrettet sikrer hund og øvrige parter, det kan ikke være rigtigt at et menneske der tilbyder sig som mulig aftager af hunden, nu står i en så ubehagelig situation som denne og det kan heller ikke passe at en syg hund nu er blevet kastebold fordi dens ejer fralægger sig sit ansvar.

 

Der står "Triple A har undersøgt ham for alt". Hvem er Triple A?

Er hunden undersøgt nu inden formidlingen, eller er det noget der er foregået for 4-5 år siden da hunden blev hentet til landet?

 

Ja jeg ved godt at det sikkert ikke er populært at forholde sig kritisk, men jeg bliver ærligtalt noget fortørnet over at følge udviklingen i denne tråd.

 

Jeg havde egentlig slet ikke tænkt på det oprindelige indlæg... Men der vil jeg nu egentlig give dig ret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tråden starter med "Vi har fået Chico ind til omplacering".

Hvem er VI ?

 

Det her er fuldkommen uacceptabelt og er der tale om en form for formidlingssted, så bør denne situation give anledning til at se på hvordan man fremadrettet sikrer hund og øvrige parter, det kan ikke være rigtigt at et menneske der tilbyder sig som mulig aftager af hunden, nu står i en så ubehagelig situation som denne og det kan heller ikke passe at en syg hund nu er blevet kastebold fordi dens ejer fralægger sig sit ansvar.

 

Der står "Triple A har undersøgt ham for alt". Hvem er Triple A?

Er hunden undersøgt nu inden formidlingen, eller er det noget der er foregået for 4-5 år siden da hunden blev hentet til landet?

 

Ja jeg ved godt at det sikkert ikke er populært at forholde sig kritisk, men jeg bliver ærligtalt noget fortørnet over at følge udviklingen i denne tråd.

 

Nu er jeg også blevet nysgerrig efter TS' rolle i dette her. Situationen er jo totalt forrykt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har talt i telefon med TS som kun er formidler af kontakt mellem hundejer og mig. Jeg har intet at udsætte på dem.

 

Triple A er en organisation i Spanien der redder hunde. De har intet med denne formidling at gøre. Chico blev formidlet til ejer da han var 4,5 md ca. og ja, han er efterfølgende undersøgt og endda hoftefotograferet sidste år (efter ejers oplysninger)

 

At ejer pludselig skifter fra 'det skal være det rigtige sted til hunden' til 'vi skal bare af med ham' kan ikke klandres TS?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, som BB skriver, så har jeg været i kontakt med BB, siden hun skrev, at Chico havde smerter, at det så yderligere har udviklet sig er der ikke nogen der kunne forudse, men jeg/vi er rigtig rigtig kede af den drejning, det har taget. Vi kender ikke ejer, har kun snakket med ham i telefon, da han henvendte sig til os ang. Chico.

Vi er en forening, der oprindeligt, har til formål, at hjælpe gadehunde, hvilket vi også gør, primært i Bosnien med bl.a foder. Derud over formidler vi også danske aflivningstruede hunde. Ejer kan selv vælge, om vi skal tage kontakt og godkende en evt. ny familie (så koster det noget, da vi jo skal have dækket benzinudgifter) eller om vi bare formidler en evt. kontakt videre til ejer, så ejer og evt. ny familie selv finder ud af det videre forløb.

Når vi skal formidle en hund videre er der en række spørgsmål ejer skal udfylde mht. hundens psykiske og fysiske sundhed og hvordan den generelt er i forhold til andre hunde, katte, børn o.s.v og vi håber jo så på, at der bliver svaret ærligt....Ejernes mentale sundhed tjekker vi (desværre) ikke :???:...men netop på baggrund af ovenstående situation, vil der nu blive udformet nogle retningslinier både for ejer og evt. nye ejere mht. en evt. omplacering, så lignende situationer forhåbentlig undgås.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg FÅR hjælp fra TS bare til info. Alt bliver jo ikke skrevet/fortalt her.

 

Jeg har meddelt ejer at jeg ikke har lyst til at være med mere og at han skal finde et tidspunkt for tilbageleveringen.

Bliver spændende hvad der så sker! Har godt nok lidt ondt af Chico, som åbenbart bare skal væk nu :( Og de nye ejere, som så åbenbart kommer til at hænge på en dyrlægeregning :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da umuligt at udtale sig om, hvorvidt det er synd at holde ham i live? Han er for det første overhovedet ikke udredt, så ingen aner hvad der er galt, for det andet, er der aldrig forsøgt givet smertelindring/medicinering, som evt kunne vise sig at have en fortrinlig virkning på hunden.

 

Synes det er fejt af ejerne at de slet ikke anerkender hvad de får fortalt, af en person som rent faktisk lever med hunden i sit hus, og dermed ser den i mange flere situationer, end de selv har gjort, hvis den har boet delvist afskåret fra familien. Og jeg synes heller ikke det er risikoen værd, at have en voksen, ukendt hund med smerter, i et hus med meget små børn, så kan sagtens forstå dig BB, at du afleverer ham tilbage.

 

En hund i smerter er uden tvivl synd at holde i live, hvorfor forlænge smertehelvedet så er det bedre at få fred, man skal passe på ikke at menneskelig gøre sine dyr og fylde dem med piller, bare fordi man kan.

Nej han er ikke udredt, men der sidder så mange kloge mennesker her på hundeforrum som alle siger nej hvor

synd, den har tydeligvis ondt. Så må der jo være noget om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...