Hop til indhold

HASTER ! Chico søger nyt hjem hurtigst muligt.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Jeg ved jo ikke om de får ham tilset - han sludrede noget om dyrlæge - men jeg tør nu alligevel ikke overtage ham.

 

De virker altså ikke som om de vanrøgter deres hunde - bare lige for en ordens skyld...

Det er vanrøgt ikke at søge dyrlæge hvis det er nødvendigt

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 149
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

En hund i smerter er uden tvivl synd at holde i live, hvorfor forlænge smertehelvedet så er det bedre at få fred, man skal passe på ikke at menneskelig gøre sine dyr og fylde dem med piller, bare fordi man kan.

Nej han er ikke udredt, men der sidder så mange kloge mennesker her på hundeforrum som alle siger nej hvor

synd, den har tydeligvis ondt. Så må der jo være noget om det.

Jo, men man er jo nødt til at finde ud af hvorfor hunden har ondt, inden man bare afliver den? Hvis din hund blev syg, ville du så ikke gerne vide hvad den fejlede inden du aflivede den? For det ville jeg i hvert fald. Jeg ville ikke kunne aflive en hund uden at vide hvorfor jeg afliver den og hvad prognosen er for den. Ellers synes jeg det er alt for svært at vurdere noget som helst. Mange hunde lever jo også fint med en kronisk sygdom som f.eks. HD, hvis man bare tager hensyn til det i hverdagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver spændende hvad der så sker! Har godt nok lidt ondt af Chico, som åbenbart bare skal væk nu :( Og de nye ejere, som så åbenbart kommer til at hænge på en dyrlægeregning :vedikke:

 

Åh gud!

 

Han er satme godt nok en odder! jeg skrev jo i morges at jeg ikke havde lyst til at passe hans hund til på onsdag og hvad så hvis den der sønderjyde hoppede fra...

 

Svar (citat):

 

Sønderjyden springer ikke fra da det er en prof hundeformidler, fordi jeg nemlig ikke ønsker at der er nogen der springer igen, syntes du må forstå at han ikke skal opleve at komme hjem igen for så at igen skal afsted med det samme igen håber på lidt forståelse fra din side og vi er først hjemme søndag aften fordi vi jo sagde to uger.

 

:skraek::skraek::skraek::skraek::skraek::skraek::skraek::skraek::skraek::skraek::skraek::skraek::skraek::skraek::skraek::skraek::skraek::skraek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aha så nu er hunden altså i gratis pension?!

Jeg kan næsten ikke være i min krop lige nu.......

 

Hunden skal ikke frem og tilbage, men den kan godt være i et fremmed hjem i 14 dage, for så at komme på internat (af en slags) i x antal uger for efterfølgende at blive sendt ud et sted som måske vælger at bruge x antal kroner på en udredning af hundens tilstand, måske ikke. Det er fanmer lige før jeg sætter mig over på holdet med hende der mener hunden vist har bedre af at blive kørt til aflivning med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aha så nu er hunden altså i gratis pension?!

Jeg kan næsten ikke være i min krop lige nu.......

 

Hunden skal ikke frem og tilbage, men den kan godt være i et fremmed hjem i 14 dage, for så at komme på internat (af en slags) i x antal uger for efterfølgende at blive sendt ud et sted som måske vælger at bruge x antal kroner på en udredning af hundens tilstand, måske ikke. Det er fanmer lige før jeg sætter mig over på holdet med hende der mener hunden vist har bedre af at blive kørt til aflivning med det samme.

 

Enig i det markerede! Jeg nåede at tænke samme tanke, da jeg læste BB's indlæg om udviklingen.. Stakkels hund, der bare bliver kastebold :( Det er der sgu ikke noget levende væsen, der fortjener :???:

 

 

BB, hold kæft han er et fjols, ham ejeren! Sikke en lorte situation du er kommet i! :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit svar som jeg sender om få minutter:

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg synes ikke om at blive trængt op i en krog, hvilket jeg synes jeg gør lige nu. Vi havde en aftale om to ugers prøvetid - den slutter i morgen eftersom jeg hentede ham en fredag?

 

Jeg meldte tilbage allerede søndag aften at vi ikke kunne beholde ham - altså efter ti dage. Derefter burde du faktisk have hentet din hund, set med mine øjne.

 

Er faktisk lidt paf over at det nu er mit problem at du ikke vil have din hund hjem.

 

Så nej! han kan ikke blive til onsdag. Hvis du ikke selv kan hente ham må du finde nogen der kan.

 

Alternativt må du finde en pension/internat til ham.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Det kan man da godt????

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit svar som jeg sender om få minutter:

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg synes ikke om at blive trængt op i en krog, hvilket jeg synes jeg gør lige nu. Vi havde en aftale om to ugers prøvetid - den slutter i morgen eftersom jeg hentede ham en fredag?

 

Jeg meldte tilbage allerede søndag aften at vi ikke kunne beholde ham - altså efter ti dage. Derefter burde du faktisk have hentet din hund, set med mine øjne.

 

Er faktisk lidt paf over at det nu er mit problem at du ikke vil have din hund hjem.

 

Så nej! han kan ikke blive til onsdag. Hvis du ikke selv kan hente ham må du finde nogen der kan.

 

Alternativt må du finde en pension/internat til ham.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Det kan man da godt????

 

JA!!!!! Det er sgu helt grotesk at man kan opføre sig sådan overfor andre :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aha så nu er hunden altså i gratis pension?!

Jeg kan næsten ikke være i min krop lige nu.......

 

Hunden skal ikke frem og tilbage, men den kan godt være i et fremmed hjem i 14 dage, for så at komme på internat (af en slags) i x antal uger for efterfølgende at blive sendt ud et sted som måske vælger at bruge x antal kroner på en udredning af hundens tilstand, måske ikke. Det er fanmer lige før jeg sætter mig over på holdet med hende der mener hunden vist har bedre af at blive kørt til aflivning med det samme.

 

 

Internat ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg synes næsten det værste er at de bare sender ham videre, når de ikke ved om han fejler noget. Så bliver det bare formidlernes problem eller hvad? Og hvis de så ikke tjekker det, kan han blive ved med at gå og have ondt - det forstår jeg slet ikke man har samvittighed til :(

 

Og ja, så er det selvfølgelig helt tosset opførsel at gå ud fra, at folk bare gerne vil passe den hund de har haft på prøve fordi ejer ikke lige kan hente den :hmm: Så er det vel næsten 3 uger han har boet hos jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

Århh stakkels hundebasse ....... :genert:

 

BB jeg tror jeg ville have kommet til at skrive at enten hentede de ham pr promte, ellers blev han aflivet .... det ville da næsten være bedst for ham så uøsket han er af ejer, som bare vil sende han videre til en måske ret trist skæbne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Manden har svaret at hunden skal til "en prof hundeformidler" og det er vel hvad man må kalde et internat?

Jeg kender nogle stykker der mere eller mindre privat tager hunde ind til formidling, men derfor er det jo stadig som jeg skriver internat (af en slags).

 

Tænkte nok jeg havde misset noget, og ja - det havde jeg så.

 

Jeg er lidt i chock må jeg indrømme ... Forstår ikke at man kan "dumpe" en hund på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er i chok i tråd med resten... Og er nok også lidt på aflivningsholdet, selvom jeg sagtens kan forstå at du ikke lige vælger dén vej BB.

 

Synes den sidste besked er helt fair... Helt ærligt, hvad har idioten lige forestillet sig??

 

Stakkels stakkels Hund. Frygteligt at han nu ender som en kastebold, og at han skal gå og have ondt.

Håber de nye ejere eller formidlings-dimsen har lidt flere brikker at rykke med og får tilset det stakkels væsen af en dyrlæge/kiropraktor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville skrive til ham at han har indtil et vidst klokkeslet og hvis du ikke har hørt fra ham der så bliver den afleveret på et pensionat (For hans regning).

 

Hunden må jo have en chip, som ikke er registreret i dit navn, ergo er det aldrig noget du skal hænge på.

 

Synes simpelthen det er for lavt gjort af den ejer. Føj! Og jeg vil mene at en prøve periode ved en hund ikke er 14 dage, uanset hvad. Prøveperioden er jo netop sådan at man kan se om det fungere, og når du ved det ikke fungere hvorfor skal du så beholde hunden? Det svarer til at man køber en trøje, og fortryder, men man skal vente med at returnere den til dag 30, fordi det er sidste dage den kan returneres :roll: Hvis du havde opdaget du ikke passede med hunden på vej ud af indkørslen havde du kunne vende om og sagt; Ikke alligevel!

 

Og undskyld Tullemus, jeg ved godt der sker ting privat som vi herinde ikke ser, men personligt er det sådan en historie her der sætter jeres formidlingshunde i rigtig dårligt lys i mine øjne. Jeg ved jo selvfølgelig ikke hvor meget der er blevet gjort, men personligt vil jeg da mene at nogen fra den organisation simpelthen må træde til og sige fra overfor den ejer. Han har jo misbrugt organisationens navn ved at få sin (syge) hund formidlet, af en organisation der nu går for at formidle syge dyr. Det er bare ikke okay. (Jeg ved godt at du senere har forklaret hvordan det hænger sammen, men det ændre jo ikke på at næste gang du formidler en hund, og skriver at tripela har sundhedstjekket den, så har dette sundhedstjek jo ingen former for garanti, for det er så længe siden osv.).

Link til indlæg
Del på andre sites

Chico er ikke en defekt støvsuger som bare kan returneres, eller bortskaffes. Prøv lige at tænke på hvad der sker med ham efterfølgende.

Der hvor han kom fra, er de ligeglade, og ønsker tydeligvis ikke at se ham nogensinde igen. Får de ham retur, skal de nok sørge for at komme af med ham på billigste og hurtigste måde. En aflivning af en hund i den størrelse koster vel 1000-1500 Kr, man kan da prøve at sælge ham i G&G for 500, det er 1500 - 2000 "tjent".

Glem internaterne! For et par måneder siden stod "vi" med en hel masse hunde med diverse skavanker som hurtigt skulle omplaceres. Jeg kan garantere for at "internaterne" og dem der kalder sig dyreværnsforeninger bare overhovedet ikke vil røre ved hunde der ikke er 100% i orden og lige til at formidle!

 

Det bedste var at få Chico aflivet snarest. Der er bare nogen der skal gøre det, og betale regningen. I et lille raceforum gør vi nogen gange det at vi løfter i flok når der er en hund et sted i verden der er på røven, se evt her.

http://www.hunde-forum.dk/hunde-historier/27386-sagen-med-odyss.html

 

Hvis tilstrækkeligt mange HF'ere donerer en halvtredser til Chicos sidste billet kan der findes en værdig løsning på det her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Chico er ikke en defekt støvsuger som bare kan returneres, eller bortskaffes. Prøv lige at tænke på hvad der sker med ham efterfølgende.

Der hvor han kom fra, er de ligeglade, og ønsker tydeligvis ikke at se ham nogensinde igen. Får de ham retur, skal de nok sørge for at komme af med ham på billigste og hurtigste måde. En aflivning af en hund i den størrelse koster vel 1000-1500 Kr, man kan da prøve at sælge ham i G&G for 500, det er 1500 - 2000 "tjent".

Glem internaterne! For et par måneder siden stod "vi" med en hel masse hunde med diverse skavanker som hurtigt skulle omplaceres. Jeg kan garantere for at "internaterne" og dem der kalder sig dyreværnsforeninger bare overhovedet ikke vil røre ved hunde der ikke er 100% i orden og lige til at formidle!

 

Det bedste var at få Chico aflivet snarest. Der er bare nogen der skal gøre det, og betale regningen. I et lille raceforum gør vi nogen gange det at vi løfter i flok når der er en hund et sted i verden der er på røven, se evt her.

http://www.hunde-forum.dk/hunde-historier/27386-sagen-med-odyss.html

 

Hvis tilstrækkeligt mange HF'ere donerer en halvtredser til Chicos sidste billet kan der findes en værdig løsning på det her.

 

Der er altså en forskel. Hvis jeg har fået dumpet en hund her der ikke er min, og et internat ikke vil tage imod den, så er det jo at opfordre folk til blot at slippe hunden løs?

 

Hunden tilhører ikke BB, og det er ingen redningsaktion hun frivilligt er gået ind i. Hvis man FRIVILLIGT vælger at påtage sig ansvaret for at skulle omplacere og formidle hunde, så har man påtaget sig et ansvar, og så må man også f.eks. beholde hunden og formidle den selv.

 

Men når hunden HAR en ejer, så er det altså dennes ansvar, og det synes jeg at man bør have forsøgt at gøre klar før end man afliver hunden, eller andet. Personligt synes jeg det ville være helt okay at tage ned på et internat at sige: Denne her hund blev droppet af foran mit hus, har ingen idé hvem ejeren er; Vær så god!

 

Så kan ejeren få regningen, og sin hund tilbage hvis han ønsker dette! Det kan ikke passe at en ejer bare skal kunne rende fra sit ansvar, og aldrig i livet om jeg ville støtte sådan en ejer ved at betale for at få hans hund aflivet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan ejeren få regningen, og sin hund tilbage hvis han ønsker dette! Det kan ikke passe at en ejer bare skal kunne rende fra sit ansvar, og aldrig i livet om jeg ville støtte sådan en ejer ved at betale for at få hans hund aflivet!

 

Jeg vidste at du ville brokke dig, det lader til at være en af dine primære kvalifikationer.

 

Der er altså tale om et levende væsen, og ejeren er tydeligvis i bedste fald ligeglad med Chico. Hvad bliver Chicos fremtid hvis han bliver "dumpet" uden for "ejerens" hjem?

 

Har du et bedre forslag der ikke blot er kritik af andre, eller tager udgangspunkt i at der er tale om en defekt støvsuger?

Redigeret af mulline
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...